Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Hlavní nádraží projede od prosince o třetinu více vlaků

Nyní projede denně přes pražské hlavní nádraží 600 vlaků. Od prosince jich bude o tři sta více. Navýšení kapacity umožní dokončená rekonstrukce části kolejiště. Počet spojů se zvýší především díky přesměrování z jiných pražských nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

drevak_patlak

Nemůžu se dopočítat

Nemůžu se dopočítat nových vlaků. Nově přibydou průjezdná EC z Německa, to je cca 5 párů(10 vlaků) navíc. D8le Děčínské rychlíky, kterých by mělo jezdit více, to je cca 15 párů navíc. D8le některé navazující vlaky dosud výchozí z Holešovic )třeba ranní Hašek do Budapešti), to je hrubě cca 30 vlaků navíc. Celkem tedy cca 100 vlaků navíc a kde jsou ty další dvě stovky? Přibydou další průjezdné osobáky? Nebo bude na hlavní nádraží převedena nějaká příměstská linka dosud končící na Masarykově nádraží? Nebo bude až na hlavní zajíždět i Rudenka? A nebo snad budou jezdit přes hlavní nádraží opět nákladní vlaky ve velkém? Nemá někdo ponětí?

0/0
17.7.2009 8:20

Šamot

Re: Nemůžu se dopočítat

Z hlavního po rekonstrukci opět vlaky na Vršovice - Vrané - Dobříš a Paříž.

0/0
17.7.2009 9:53

Ahasver

Re: Nemůžu se dopočítat

Těch je taky sotva 20 párů. No ale jestli se na pacifiku potají chystá 15min takt do Vraného a 30min na Čerčany/Dobříš, mohlo by to třeba vyjít :-)

0/0
17.7.2009 10:28

Ahasver

Re: Nemůžu se dopočítat

Taky mi to číslo moc nevychází, až mě to donutilo počítat:) Přes Holešovice jezdí v pracovní dny všehovšudy cca. 80 vlaků které nejedou přes hlavák, většina z toho jsou navíc regionovy z příměstské linky Libeň-Roztoky. I kdyby se na hlavák stáhly všechny osobáky z Masaryčky na Kralupy a Ústí, pořád do tří stovek dost chybí.

Snad leda že by těch děčínských rychlíků přibylo opravdu hodně :-)

0/0
17.7.2009 10:21

drevak_patlak

Re: Nemůžu se dopočítat

Děčínských rychlíku by mělo přibýt v pracovní dny asi 3 nebo 4 páry (takový děravý hodinový interval). Tady zakopaný vlak nebude :-)

0/0
17.7.2009 10:24

Franta-z-Masny

Fotka

Píší o hlavním nádraží v Praze, ale fotku mají z Olomouce.

0/0
16.7.2009 22:07

Ahasver

hmm

A to bude s úvratí nebo s kodrcáním přes Malešice?

0/0
16.7.2009 17:57

drevak_patlak

Re: hmm

To by mělo být úvratí. Kodrcání přes Malešice pozbyde smyslu, protože bude v plném provozu tříkolejka z Libně do Běchovic a snad i Libeňské nádraží.

0/0
17.7.2009 8:11

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Tím, že EC nezajíždí na hlavní nádraží v Praze, ale

staví jen v Holešovicích se ušetří alespoň 30 minut času.

0/0
16.7.2009 17:17

drevak_patlak

Re: Tím, že EC nezajíždí na hlavní nádraží v Praze, ale

To rozhodně ne. Dle návrhu se cesta prodlouží cca o 10 minut. Holešovice-hl.n. se dá dnes zajet za 7,5 minuty, přepřah na hlavním je pak rychlejší (nová lokomotiva se připojuje na druhý konec vlaku, na Holešovicích na stejný). Přestupujícím se pak ušetří přesun po Praze metrem a budou se stíhat i nové přípoje, např. od Drážďan směrem na Příbram.

0/0
17.7.2009 8:14

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

zk

0/0
16.7.2009 17:17

Leland Palmer

Pokladny

Jen doufam, ze prizpusobi mnozstvi otevrenych pokladen zvysenemu poctu projizdejicich vlaku. A zrusi stridani smen na pokladne v dobe spicky. To vzdycky cloveka potesi, kdyz stoji 20 minut ve fronte na listek a pred nosem mu zavrou pokladnu, protoze se meni smena...

0/0
16.7.2009 16:35

Konstrukter

no jéje

Nové nádraží, Nové spojení, ale většina IC i SC stejně jezdí přes Vršovice...

0/0
16.7.2009 15:56

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: no jéje

Rekonstruují se Běchovice. Proto se jezdí přes Vršovice. Letos už to bude odfinišováno. Ale stejně se začne rekonstruovat trať někde mezi Prahou a Českým Brodem. A dálková doprava bude převedena na trať Lysá nad Labem - Poděbrady - Kolín. :-)

0/0
16.7.2009 17:19

dbai

Re: no jéje

Hmm, tak to je radost. Velice mi komplikuje život, že vlaky směr Kolín, Pardubice a dál na Moravu nejezdí přes Libeň, ale z hl.n. přes Vršovice a tak jsem se těšil, až  rekonstrukce hotová. Jestli ale začnou jezdit přes Vysočany, tak teď díky NS pojedou rovnou bez úvratě v Libni, takže koukám, že si další rok nebo dva počkám. Tak to mě teda moc nepotěšilo. :-(

0/0
17.7.2009 11:03

Lokran

novinářská matematika :D

ne nezklamali...  600 vlaků jezdí teď, 300 navíc to je pravděpodobně 900 celkem. 900/600 je při troše dobré vůle 1,5. Jak je vidno z titulku, tak to může být i 1,33...  bravo pokročilé matematice autora článku:-/

0/0
16.7.2009 15:09

sedmy.trpajzlik

Ach ty počty

Přes Hlavní nádraží projede od prosince o třetinu více vlaků. Nyní 600 pak o 300 více, to je třetina jak vyšitá podle redakrora ;-D

0/0
16.7.2009 15:08

Biermann

Re: Ach ty počty

No redaktori iDnes nikdy nebyli matematicke mozkovny.

0/0
16.7.2009 16:31

wolf80

Re: Ach ty počty

Tak to vypada, kdyz si nula v redakci neumi odmyslet nuly v sedlackych poctech ;-D Mozna se IDNES zapojila do toho projektu na snizovani nakladu, kdy redaktory internetovych serveru nahradi cviceni orangutani a simpanzi (ti vyjdou pry jeste levneji, mene sni :o)

0/0
16.7.2009 17:45

TigerM

Re: Ach ty počty

Ale panove, treba je to mysleno tak, ze ted jezsi na hlavnim nadrazi o tretinu mene vlaku 900/600=1.3333... tak ted to proste je o tretinu vice ne ;-D...

0/0
16.7.2009 23:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.