Diskuze

Odborníci: Byty dál zlevní

Ceny bytů klesají už druhé čtvrtletí po sobě, ale tentokrát svůj pád zrychlily. Dokládají to čerstvá čísla ČSÚ. A navíc - vše nasvědčuje tomu, že pád bude pokračovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JTFIM

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

21. 7. 2009 21:26
Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

Ze ceny nemovitosti budou v CR nadale klesat, to lze predpovedet s pravdepodobnosti blizici se urcitosti.

Ja se dokonce domnivam, ze REALNE ceny nemovitosti v CR budou velmi mnoho let klesat a stagnovat - jinymi slovy, ze dobrych 20 let neporostou ani o inflaci.

Duvod? Demograficky vyvoj ceske populace. Vice rozebiram v clanku:

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/investice-do-nemovitosti-se-nevyplati/

0 0
možnosti
MM

masoreti

21. 7. 2009 23:16
Re: Ceny budou klesat a stagnovat dobrych 20 let

článek jsem četl, souhlasím. my tu řešíme krátkodobé výkyvy v důsledku krize, ale problém může mít mnohem hlubší kořeny. bytů je v čr dostatek, jejich většímu využití brání regulace cen. jakmile se bude deregulovat, podle mě to přinese další přetlak nabídky nájemních bytů a ještě větší cenový rozptyl mezi kvalitními a méně hodnotnými nemovitostmi.

0 0
možnosti
S

Schirach

21. 7. 2009 20:06
NOVINÁŘSKÁ DEMENCE

Zlevňování bytů v Praze je jen novinářský nepodložený žvást. Ceny nových bytů jsou nechutně předražené, stačí se podívat např. na http://www.zelene-mesto.cz a řadu dalších nabídek. 2+kk za č mega. U nejlevnějších developrů je stejný byt tak za 2,7 mil. a to s výhledem na Průmyslovou, kde jezdí desetitisíce aut denně. To je zase placená reklama některých developerů u tatarů z MF ve stylu - rychle kupuj, bude dráže! Nové byty v Praze kupují za tyto přemrštěné ceny převážně drnové, blátošlapové a slamožrouti z venkova!!!

0 0
možnosti
PN

lynxxx

21. 7. 2009 20:23
Re: NOVINÁŘSKÁ DEMENCE

No já se v článku dočetl, že zlevní klidně o 30%. A v případě Vámi popisovaného to myslím není nic nereálného.

0 0
možnosti
D

dilinak

21. 7. 2009 17:15
A CO NA TO BUBLINÁŘI???

Hodně lidí čeká už roky na splasknutí bubliny, vzpomínám si, že v době, kdy šel 3+1 v Práglu nad 1 Mega, tak tvrdili, že už to dál nepůjde. A ejhle;-D před rokem se ještě prali kupující, aby chytli byt za 3 mega. Dnes je krize, propad, ztlumení hypošek, ale zajímalo by mě kolik ušetřili tito blublináři a hlavně kolik vyhodili za pronájem za ty roky???Jestlipak nemají bublinu u huby, když si vezmou kalkulačku a zjistí, že už by měli velkou část hypa splaceno a ušetřené nervy s pronajímáním bytu atd. atd.

0 0
možnosti
DI

ibid

21. 7. 2009 17:17
Re: A CO NA TO BUBLINÁŘI???

panelák šel v Praze nad 1 mega před cca 15 lety...

0 0
možnosti
HC

Hanyz01

21. 7. 2009 13:10
moje zkušenost s prodejem

Je to tak, jak tu psali nicky Linde a common.

Já prodával byt přes realitku, špatně jsem si ohlídal smlouvu a najednou jsem zíral, jak ti grázlíci přepálili cenu - a to ještě měli tu drzost mi volat, jestli bych nešel s cenou dolů, že je to za těchto podmínek neprodejné (tedy já s cenou dolů, oni s marží samozřejmě ne - kdyby měli běžných 3-5% za zprostředkování, tak neřeknu). Takže jsem se s nimi po velkých tahanicích rozešel a byt snad prodám i sám, bohužel je to 1+1 a o ty je poměrně malý zájem v porovnání s 2+1.

0 0
možnosti
JK

tommy008

21. 7. 2009 12:32
Panelak

Souhlasim ze panelak v dobre lokalite je mene ohrozeny nez novostavba nekde v polich.

0 0
možnosti
D

dilinak

21. 7. 2009 12:53
Re: Panelak

Samozřejmě, panelák tu bude ještě tisíc let, pokud projde klasickou rekonstrukcí a bude se řádně udržovat. Navíc kvalitní sidlíšťátko má kolem zeleň, veškere sociální služby a MHD. Novostavby se staví většinou na odlehlém místě, kde lišky dávají dobrou noc.

0 0
možnosti
C

common

21. 7. 2009 11:46
ono to bude klesat

celej stavební sektor měl zlatý léta a to myslím vážně, každej stavař arogancí málem puknul... ale vydržte... státní zakázky pomalu docházejí... a nebude co si myslíte... a ty developeři, co teďka říkaj že neprodaj protože nemusej... nemusej jen ti, kteří stavěli za svý, jestli maj úvěry, tak budou muset....budou muset..... pamatujte minimálně 4 roky to oživení trhu bude trvat... pamatujte

0 0
možnosti
DD

svarak z krabicoveho vina

21. 7. 2009 12:00
Re: ono to bude klesat

Nevím jestli až 4 roky (je to možné), těžko ale méně než 2. A kdo bude ty byty kupovat v letech 2009/2010/2011, aby se propad zastavil? Já jako kupující bych byl klidu, ten sešup opravdu teprve začal.

0 0
možnosti
C

common

21. 7. 2009 11:38
ještě radu pro naše makléře

dámy a pánové - přestaňte už podporovat Vaše zákazníky na straně prodávajících slovy - jo to má obrovskou hodnotu - napálíme to a uvidíme.... dyť to teďka už fakt neprodáte... a začněte jim říkat - teďka to je fakt špatný... musíte zlevnit a to pořádně... dyť já když vidím někdy ty ceny - nebytový prostory 45000 m2, parcely 4000 m2, byty a nájmy - o těch ani nemluvím... promiňte ale musím se opravdu smát;-D;-D;-D

0 0
možnosti
LH

Linde CZ

21. 7. 2009 11:50
Re: ještě radu pro naše makléře

jako taky jsem si vsimnul, ze makleri/realitky dost zasadnim zpusobem zvyhodnuji stranu nabidky, na ukor tech kdo poptavaji. Coz dost dobre nechapu, ve vsech ostatnich oborej je stredobodem zajmu ten kdo ma penize a transakci jaksi financuje.

Realitka ktera zvoli opacnou filosofii musi mit za stavajiciho stavu brutal konkurencni vyhodu. Realitky jsou ale tost zatuchle, v tomto smeru...

0 0
možnosti
C

common

21. 7. 2009 11:29
pojďme si to shrnout

nekupovat, protože kdo bude kupovat za těchto cen bude se akorát podílet na stálém zvětšování tzv. realitní bubliny, která se u nás pomalu postupně utváří - je úplně jedno kolik hypoték a jaké se komu dali, jde spíš o to, jaká je reálná hodnota nemovitosti porovnaná k prodejní ceně a to celé v rámci globálního hlediska a tam už je sakra rozdíl 2/ dámy a pánové celosvětová krize nebude zažehnána v roce 2010 jak si každej chytrák teďka myslí... ta naše krize skončí nejdřív tak za 4 roky!!! a to uvidíme, kde budou ceny nemovitostí......;-D

0 0
možnosti
D

dilinak

21. 7. 2009 10:51
pro hypaře

začínající hypař si hlavně musí uvědomit jednu věc a to takovou, že prostě přeplatí. Ikdyž si vyjedná slevičku při koupi a vezme si hypo např. 2 500 000 kč, tak stejně ve finále zaplatí silně přes 4 miliony v průměru(v závislosti na počtu roků splácení) Teď musí zvážit, zda ta nemovistot bude mít tu cenu i za 20 let, zda nebude potřebovat nákladnou rekonstrukci, zda nájmy budou 2X vyšší nebo nebudou a hlavně zda si tu nemovitost tak zamiloval, že to stojí za to!

0 0
možnosti
K

Kantorek

21. 7. 2009 11:06
Časová hodnota peněz:

v rozvaze na ni zapomínáte. Před Vámi uváděnými 20 lety stál byt dle lokality 25-60 tis. Kčs. I při 100% přeplacení to z dnešního hlediska byla dobrá koupě.  

0 0
možnosti
MM

masoreti

21. 7. 2009 10:37
jak ten trh rozhýbat?

uvědomte si, že problém ve skutečnosti mají jen makléři a developeři. nikoliv lidé, co chtějí prodat či koupit. lidé si pořizují byty proto, že potřebují bydlet a je jim v zásadě jedno jestli ceny stoupají nebo klesají. jakmile byt mají, pro ně už není tak důležité jestli jeho cena klesá, protože ho nemíní prodat, prostě jen v něm chtějí bydlet. samozřejmě jiná situace je, když se třeba potřebují z nějakých důvodů přestěhovat, ale když zjistí, o kolik by přišli peněz nevýhodným prodejem, tak všechny důvody pro stěhování padnou a oni zůstanou na místě. bydlí, pracují, žijí, jen se prostě nepřestěhovali. je to nějaká tragédie? makléři ovšem žijí z toho (jako každý obchodník), že se "obrací" jeho zboží. vlastní bydlení se bude pod cenou prodávat jen v případě nejvyšší nouze. skoro všichni bydlí, akorát se nikdo nechce stěhovat, tedy dělat kšefty. kdo má tedy problém?

0 0
možnosti
K

Kantorek

21. 7. 2009 10:44
Re: jak ten trh rozhýbat?

Hezky napsáno...R^

0 0
možnosti