Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ceny aut potichu stoupají. Podražily škodovky, fiaty, fordy i chevrolety

Ceny nových aut v Česku už začínají nenápadně růst. Po letech zlevňování tak nastává obrat. Zdražení není zatím razantní, postihlo hlavně kategorie nejlevnějších a nejmenších vozů. "Myslím, že dna už jsme dosáhli," komentoval Radek Donner, zástupce dealera NH Car, který prodává nové škodovky, kie a fiaty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monarchista

Ceny škodovek

http://www.mitsu.cz/neni-naskodu.xhtml 8-o8-o

0/0
22.7.2009 16:44

Xladi

Re: Ceny škodovek

Ta cena není vůbec špatná. Rozhodně by to při nákupu stálo za uvážení.

0/0
27.7.2009 12:23

sebda

A co taková Honda Jazz

Jestli se nepletu tak stála ke konci roku/počátku pod 300tis (nevim mozna dokonce 280tis) ale ted je za cenikovou cenu min. 379tis. To je pekna pecka :-(. Uvažoval jsem o koupi chacha

0/0
22.7.2009 15:00

briza

Re: A co taková Honda Jazz

Nepletes dohromady ceny dobihajici prechozi generace a ceny noveho modelu?

0/0
22.7.2009 17:00

shebe

Re: A co taková Honda Jazz

Urcite ne

0/0
1.8.2009 18:47

johny55555

zajímavý

euro jde dolů a ceny nahoru... někde je chyba... že by kartel?

0/0
22.7.2009 14:35

Xladi

Re: zajímavý

Když lidi nebudou kupovat tak je jim kartel k ničemu. Ono by stačilo kdyby lidi týden nekoupili ani auto a vidělo by se jak to ustojej. Já mám auto nový druhým rokem tak tohle neřeším a dlouho řešit nebudu.

0/0
27.7.2009 12:29

ChorcheCh

Jo šrotovné se vyplatilo

0/0
22.7.2009 12:52

burden

ceny jsou hluboko?

Teda nevím jak mohou být ceny hluboko? Teda o něco spadly, to ano. Ale když si představím, že opravdu velké auto jako je Chevrolet Impala stojí v USA kolem 20.000 USD a má automat a je to 4litr .. U nás obdobné auto stojí tak 1,5 milionu. Takže Evropa měla vždy auta tak za dvojnásobek až trojnásobek ceny, co ta samá či obdobná auta stála v USA. Myslím, že i po mírném zlevnění v poslední době mají ještě hodně sádla, které by mohlo jít dolů. Takže navrhuji nesrovnávat auto, kolik stálo před pár měsíci a kolik stojí teď, ale kolik stojí v USA a kolik stojí v Evropě. Mnohá evropská auta se v USA prodávají - Audi, BMW, Volkswageny atd. Podívejte se, kolik stojí to auto v USA a kolik to samé v Evropě a potom povídejte něco o "hluboce spadlých cenách".

0/0
22.7.2009 12:36

vymrzovac

Re: ceny jsou hluboko?

ještě napiš, že těch 20k USD je plat průměrnýho brigádníka za 10 měsíců,zatímco těch 1,5mega vydělá průměrný občan v čr za pět let (vše hrubýho)

0/0
22.7.2009 12:40

;-)

Re: ceny jsou hluboko?

Souhlas s tím, že ceny mají kam klesat. Dobře se to porovná např. na cenách evropských značek v USA. Pokud tam stojí BMW o 40% méně, pak má jistě kam zlevnit v evropě. Je ale třeba si uvědomit, že v každé zemi jsou jiné výrobní náklady, a je třeba odlišovat reálné výrobní náklady a to, co nám pouze předkládají jako nadstandart. Např. Automatická versus manuální převodovka. U nás je standart manuál a za automat se draze platí jako za nadstandert. V Japonsku je to přesně naopak. Obdobně s výbavou se dělají neuvěřitelné čachry. Prodávají se holoverze s minimálním ziskem, ale v trochu slušné výbavě je cena dvojnásobná. Na té výbavě je marže mnohem větší. Např. na klimatizaci.

V Některých zemích jsou mírnější předpisy a umožňuje to, aby modely pro tamní trh měly nižší výbavu a byly levnější - to ale samozžejmě nemůže odůvodnit rozdíll několikanásobku v cenách v jednotlivých zemích.

0/0
22.7.2009 12:56

153624

Re: ceny jsou hluboko?

Nj, zase otřepaný  příklad s USA,ještě benzín jsi neuved.....Jasně,ale je to něco za něco.Zde má např. zdravotní poj. každý a péči s ohledem cena/kvalita...ze zemí OECD jsme první.resp. nejmenší spouúčast. USA jsou na opačném konci.Nepojištění mají smůlu. V USA máš sice levnější auto, ale také 50 mil obyvatel nemá zdravot.pojištění.Osobně raději volím evropský model, než jejich.Říkejme tomu žebříček hodnot.Pro mne je důležitější zdraví,pro tebe auto.Oba máme na svůj názor právo.Tak se tam odstěhuj.Nepotřebuješ ani vízum. Je dobré věci srovnávat v souvislostech,ne si vzít jeden příklad,který se mi hodí. Např. v Rusku máš s ohledem na naše platy ještě levnější benzín, tak tam chceš žít? Já ne....;-D

0/0
22.7.2009 15:05

sůva

Re: ceny jsou hluboko?

Ale tady se nebaví o celkové politice státu ale o politice automobilek a možnosti poklesu cen - a ta cena aut by musela klesnout ještě o 40-45 procent aby automobilky nevydělávaly - takže dolů je jistě kam jít. Na podzim se naplno projeví nezaměstnanost a snížená kupní síla porvá alespoň dva roky,takže ceny dolů půjdou stejně.

0/0
22.7.2009 16:02

Queribus

Jistě!

A taky v USA tloukli černochy...

Vaše argumentace postrádá logiku. Co má společného cenová politika automobilek se zdravotním, či důchodovým pojištěním?

0/0
22.7.2009 16:07

vymrzovac

problém byl v tom,že např.fabie nikdo nechtěl kupovat...

.....protože za stejnou cenu jako základní škudlovka měl u konkurence vůz stejné třídy s plnou výbavou,tedy včetně klimošky. Známej taky potřeboval auto, nakonec vybral grande puňťu;-)za stejnou cenu i s klimošou

0/0
22.7.2009 12:32

IJNovak

zlevněte, zlevněte, zlevněte a pak se krizi vyhnete

Autobanda ještě ukáže, jak se podrží! Proč nezlevnit, když přijdou výrobní náklady průměrného vozu na 42% prodejní ceny!!! Kde jsou zisky ke zdanění?!? Proč modely po 4 letech inovovat namísto 6-8 let??? Společnosti řídí lstiví a zákeřní lidé!

Žádnou úctu k takovým mizerům Piechům nemám!!! Ono mu je to však jedno!!! Také to ve VW vypadá! To Audi je jiná káva!!!

0/0
22.7.2009 12:30

noboty666

Re: zlevněte, zlevněte, zlevněte a pak se krizi vyhnete

A kdy VW prodal Audi???

0/0
22.7.2009 14:51

PatrikChrz

Šrotovné

No co by. Automobilky čují šrotovné (=vzestup poptávky), tak zdražují. Co kdyby náhodou byla podmínka snížit cenu (tak jako v Německu), tak ať mají z čeho jíd dolů, přece to nebudou dávat z vlastního zisku;-€!!

0/0
22.7.2009 12:10

vymrzovac

Re: Šrotovné

na tom něco bude

0/0
22.7.2009 12:33

jozka skocdopole

To bude srumec,

az prijde druha vlna krize !

0/0
22.7.2009 11:50

common

za chvíli bude tradiční porsche

jinak si myslím, že ty ceny budou záležet prostě na vývoji v americe a číně a ve vztahu kursu koruny vůči těmto měnám a když budeme dobrý tak bude euro za 15 a budeme králové evropy[>-]R^...

0/0
22.7.2009 11:35

tojsouveci

No nevím

Tak např. Ford Fusio stál v květnu 249.000 a když se kouknu sem: http://www.autoin.cz/akcni-nabidky.html?id=461

...tak je tam pořád stejná cena.

0/0
22.7.2009 10:49

nnyky

Re: No nevím

Ale jen se shit motorem. S motorem 1,6 je výrazně dražší :-(

0/0
22.7.2009 11:16

lulinak

Re: No nevím

jak je definovan motor shit?!? pro vetsinu lidi bude zcela dostacujici, povolene rychlostni limity v CR zvlada bez problemu a na zavodeni a predvadeni se na silnici si tento typ auta malokdo koupi....  pro me osobne je to sice koncepcne starsi, ale prostorove a spolehlivosti velmi solidni volba za slusne penize

0/0
22.7.2009 11:25

Zlý Soused - cenzorův miláček

Re: No nevím

Ford je podřadná značka.

0/0
22.7.2009 12:16

chytrejkluk

Re: No nevím

...svatá prostoto....

0/0
22.7.2009 13:45

venomacek

Re: No nevím

myslel to tak, že motor v akční nabídce vyhovuje jen, pokud jeden jezdí po městě. Jak člověk jede s víc lidma mimo město, už musí sáhnout třeba po té 1,6 a ta už je zase cenově jinde ;-)

0/0
22.7.2009 12:20

vymrzovac

Re: No nevím

no, já mám VW 1,4 a je to naprosto v poho.    99% jízd s tím jezdím sám do práce, ale umí to jet i se 4lidma a 4kolama na střeše.    A s takovým nákladem přece nebudu chtít závodit.   a to jezdím na LPG, takže mám nižší výkon, ale zato jezdím za polovic

0/0
22.7.2009 12:37

chytrejkluk

Re: No nevím

....?? ....ušetřit se dá taky, když s tim nebudete jezdit vůbec !!!!  Věřím tomu, že ono to " jede " i se 4 lidma a kolama na střeše...někde po vesnickejch okreskách. Buďte rád, že nemusíte na dálnici...takovej mírnej táhlej kopec...a bude za váma štrůdl kamiónů.

0/0
22.7.2009 13:49

pppqqq

Re: No nevím

Ne. I při plném zatížení jede Fusion 1.4 do kopce na dálnici zcela standardně. Ve 130 je další akcelerace sice menší, ovšem o nějakém zdržování provozu nemůže být žádná řeč.

0/0
22.7.2009 14:42

djrhedy

Re: No nevím

holt musíš třeba zkusit používat třeba i čtyřku, jinak i se 4 lidma na dálnici s motorem 1.1 bez problémů do táhlého kopce 100 (na pětku). ale chápu, že člověk tvýho ražení si musí asi neustále něco dokazovat Rv

0/0
22.7.2009 15:18

nnyky

Re: No nevím

Pro mne je to motor, se kterým se nedá bezpečně předjet kamion na běžných silnicích. A to s motorem 1,25, nebo i s tím 1,4  nepůjde.  Jasně,  občas se to zadaří. Ale kde jsou tak dlouhé rovinky a tak malá intenzita provozu? :-/

0/0
22.7.2009 15:02

dRudi

Re: No nevím

je to tak, informace primo od dealera, 249990 mozná stojí doprodej modelového roku 09, ale už je i novy cenik (vcera jsem si jej prinesl domu) na modelový rok 2010 a zde stojí 259 990 s tim ze ty to auta jsou na objednávku.. jsou tam uz 4 stupne výbavy i s motorem 1.6

0/0
22.7.2009 11:41

tomtop

záměr škody je jasný

1/ přihodit výbavu a zdražit ...

2/ vyhodit v´ýbavu a nechat stejnou cenu ...

je jen otázka času, kdy zase vyvstane ostudná situace, že se vyplatí jet pro škodu do německa .... rozumný člověk radši koupí jinou značku, ač je škoda tradiční a made in cz.

0/0
22.7.2009 10:48

zv02

Re: záměr škody je jasný

"Škoda je traduční.." Ale proč? protože za socíku nic jiného nebylo. Tedy kromě Trabantů, Wartburgů a nějakých těch Žigulů.

0/0
22.7.2009 11:00

common

Re: záměr škody je jasný

za chvíli bude tradiční porsche

jinak si myslím, že ty ceny budou záležet prostě na vývoji v americe a číně a ve vztahu kursu koruny vůči těmto měnám a když budeme dobrý tak bude euro za 15 a budeme králové evropy[>-]R^...

0/0
22.7.2009 11:34

Tom Hagen

Alééééééé

Proč tedy žadoněj o šrotovné?   8-o 

Další důkaz, že šrotovné je zbytečné  !!!

0/0
22.7.2009 10:28

rexgremlin

koupě nového vozu

Kdo potřebuje auto, nečeká. Kdo nepotřebuje, čeká... Rozdíl pár desítek tisíc ja snad abs.zanedbatelný!

Jinak osobně si myslím, že díky předhánění se nasadili snad všichni prodejci spousty cenových akcí a nechápu, proč si ješté lidi kupují ojeté rachotiny bez záruky.... Podle mě je nejlepší doba na koupi nového auta už za námi, s recesí nepočítám, trhy se zotavují...

0/0
22.7.2009 10:22

dezzo

Re: koupě nového vozu

;-D

0/0
22.7.2009 10:26

anders22

Re: koupě nového vozu

recese teprve prijde

0/0
22.7.2009 10:40

lulinak

Re: koupě nového vozu

nechvla dne pred vecerem ze se trhy zotavuji, pamatuj si cos napsal a nekdy zacatkem prosince se podivej na ekonomicke ukazatele...

0/0
22.7.2009 10:46

Paul100

Re: koupě nového vozu

Pošlete mně ten absolutně zanedbatelný rozdíl, když vám sdělím č.ú. ?:-)

0/0
22.7.2009 10:48

chytrejkluk

Re: koupě nového vozu

:)

0/0
22.7.2009 13:51

nnyky

Re: koupě nového vozu

Za nějakých 200 tisíc se dala pořídit tak akorát očesaná haťapka, nebo podobné vozítko vhodné do města na nákupy. Za tu samou cenu můžu naopak pořídit velmi slušnou ojetinu, která bude mít vlastnosti skutečného auta :-)

0/0
22.7.2009 11:21

svarak z krabicoveho vina

Re: koupě nového vozu

jj, například Saab či Toyta apod za 200000 bez problémů a kvalita je někde úplně jinde.

0/0
22.7.2009 11:53

lulinak

Stale drahe...

hlavne klid, pockejte na podzim az skonci srotovne a automobilovy prumysl se propadne do nejhorsich mesicu ve sve historii, k tomu pokracovani recese ktera na podzim v CEE regionu teprve zacne ukazovat svou pravou tvar a auta budou dal padat cenove jako hrusky, na tohle PR jim ale urcite par lidi skoci, a to se proste pocita....

0/0
22.7.2009 10:09

Santa1

Re: Stale drahe...

Naprosto přesné, navzdory kecům okolo, recese je teprve úplně na začátku a v Česku se auta prodávají, tak proč skutečně zlevňovat.

0/0
22.7.2009 11:30

djrhedy

No poněkud dost zavádějící článek ...

Tak například MPV C4 Picasso stálo u Citroenu ještě v dubnu 489 tisíc, teď stojí jen 399 tisíc.  S nějakým tím citroenovným dokonce 369 tisíc. Tomu říkám zdražení, jen tak dál ;-D

0/0
22.7.2009 9:51

korotvik

Předvoj

Je to jen předvoj pro šrotovné, jakmile dojde v německu, ihned se

dostane k nám a škodovka to přežije jako super automobilka.  NO PROSTĚ

je to opět pěkná vyčuranost. A nejhorší na tom je to že lide co to vyuziji a jsou volici cssd tak at si uvedomi ze je to zrada vlastni strany vuci nim.:-)

0/0
22.7.2009 9:49

Uňo

Dotaz

Máte někdo zkušenosti s autem Chevrolet Cruze 1,6 benzín? Pokud porovnáte toto auto s Octavia Tour 1,6 mpi, co byste zvolili? Cena za Cruze je o 55 tisíc vyšší. Díky za rady a prosím o vynechání "argumentů" typu, že Oktávka není auto a Chevrolet je parodie na auto apod. Prosím tedy žádné pseudonázory. :-)

0/0
22.7.2009 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.