Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA prodávají letenky na neexistující linku

České aerolinie vydaly další důkaz, jak jsou velmi "flexibilní" firmou. Tři týdny poté, co vedení oznámilo konec linky do New Yorku od začátku zimního letového řádu, nabízí rezervační systémy stále k prodeji letenky za Atlantik i na zimní měsíce. Jde přitom o lety, které mají odlétat ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blofeld

Zeman mel pravdu

kdyz tvrdika nazval prerostlym idiotemRv

0/0
1.9.2009 10:06

spacewolf

........

Kdy uz krachne Delta Air lines?

0/0
12.8.2009 14:20

GWM

II

Takze, po 41letech litani do New Yorku se CSSD managementu podarilo i zrusit Atlantik. Kdyz se podvam zpet linky do Kuala Lumpur, Singapur, Jakarta, Bombay, Bangkok, Havana ( s Mexico City) Montreal, Toronto.... vsechno pryc... Novosibirsk se jim taky nepodaril.... co se jim dari?... Tvrdik nosi Paroubkovi destnik a tasku, co a komu bude nosit Lasak? Rathovi fonendoskop? Ach jo... CSA je v pytli a nic krom rychleho prodeje znacku uz nezachrani....;-(

0/0
23.7.2009 0:18

GWM

je to trochu jinak

provozni ci jine duvody o ktere mluvi PR Hlupakova II. jsou proste blaboly.... CSA stale nabizi pres servery OK 050/051 = linku operovanou vlastnim letadlem a to do 31.12. = je to skutecne podraz. Otazkou je proc? Je to jednoduche... inkasuje penizky za prodej, potom lidem poslou informaci o zruseni letu a preknihovani na linku OK, ale provozovanou Deltou = a az po proletu s mesicinim zpozdenim je Delta zatizi za tyto kupony. Takze prasule TED a zaplatime az v unoru 2010. A ze by Delta na nektere lety ( plne ci plnejsi) nezmenila typ z Boeing 767 na 777? bez vetsim problemu.

0/0
23.7.2009 0:17

JetMeresjev

Hezky Sura

dobry postreh :-) jenom by me zajimalo o cem, o jake legraci, budete psat az pujdou CSA na hrnec :-/

0/0
22.7.2009 21:30

vokoun6

Re: Hezky Sura

Postřeh? Pan Sůra většinu věcí o kterých píše z oblastí letectví opisuje s fóra na WWW.AIRWAYS.CZ ;-)

0/0
22.7.2009 21:44

p266

Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

To je jedna z posledních hodnot, které ČSA má. Pak prodaj Heathrow a začnou lítat na Luton a ztratí poslední důvod proč s nima letět.

0/0
22.7.2009 12:52

jakub7

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Ty s nima litas na LHR? Tou 737-400? Tak to ja z LHR zasadne s BA, to se neda srovnat..

Jinak sloty se samozrejme pronajimaj

0/0
22.7.2009 13:00

p266

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Ne, já lítám easyjetem na Gatwick:-)

0/0
22.7.2009 13:15

jakub7

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Tak proc pises o Heathrow? Tam uz neni duvod letat s CSA ted..

0/0
22.7.2009 13:17

p266

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Jsem fanda do leteckých společností. A i když fandím lowcostům (lowcosty přinesly konkurenci a umožnily mnoha lidem lítat), je mi líto vidět jak jde ČSA do kopru. Když si vezmu, že kdysi na tom byla jako třeba KLM...

0/0
22.7.2009 13:24

jakub7

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

No tak to je mi taky lito, vsude tam kde nasazujou airbusy (krome A310) si vybiram zasadne CSA

0/0
22.7.2009 15:53

legnaw

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

litej se skyeurope...ti provozuji jenom boeingy :))

0/0
19.8.2009 14:03

letecmig

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Jako ze letet na Heathrow je nejlepsi? ;-D Ha, bezkonkurencne nejhorsi letiste v Evrope. Heathrow Terminal 5(BA) je OK, ale T1-4 peklo...

Luton,Gatwick,Stanstead jsou mnohem pohodlnejsi (co se tyce toho jak rychle vypadnes z letiste/dostanes se do letadla, nemluve o zpozdenich v dusledku pretizeni letiste a ztraty zavazadel). A doprava do mesta trva zhruba stejne dlouho +-15 minut vlakem.

0/0
22.7.2009 14:35

p266

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

To co říkáte, platí pro let bez přestupu. Slot na Heathrow má ale hodnotu právě vzhledem k možnosti přestupu na jiný let.

0/0
22.7.2009 14:49

jakub7

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Potvrzuji, prestupy jsou bez problemu. LHR je proste nejrusnejsi letiste v Evrope, s tim se musi pocitat..

0/0
22.7.2009 15:54

vokoun6

Re: Copak nejde ty sloty jenom pronajmout?

Jenže z Lutonu nebo dobytčáku uprostřed polí Stanstedu na moc linek nepřestoupíte.

Jinak bezkonkurenčně nejhorší v civilizované Evropě je Paříž-CDG a v té necivilizované ruské Šeremetěvo.

0/0
22.7.2009 21:47

Dusan321

Novinarske blaboly

Ja nevim co se tu resi. Prodavani cizich letu pod vlastni znackou je naprosto standardni postup v tomhle businessu a CSA (a spousta dalsich spolecnosti) ho provozuje i na mnoha jinych linkach. Ja letim v rijnu do Ameriky a prestoze mam letenky zakoupene pod hlavickou Lufthansy, tak vim ze budu letet s Northwest, ktere nektere zaoceanske spoje pro Lufthansu provozuji. Zadny senzacni clanek na toto tema jsem ovsem nikde nevidel.

0/0
22.7.2009 12:00

honza.d

Re: Novinarske blaboly

Ne. Ty mluvis o code-share. Clanek jakse rika provozovane CSA - tedy prodavaji na odlet v (tusim) 11h, ale realne v 11 zadny let nebude. Podvadeji. Pak napisou zakaznikum ze jejich let byl posunut a pritom je jen prebookuji na 15h na let Delta.

0/0
22.7.2009 12:44

Dusan321

Re: Novinarske blaboly

To je otazkou, protoze podle dohody Delta prevezme lety do USA od CSA, takze mozna v te dobe bude Delta letat i v udanou dobu pokud jim bude dane casovani vyhovovat. Navic zmeny casu odletu u jiz zakoupenych letenek nejsou az tak neobvykle bavime-li se o letenkach kupovanych na dlouhou dobu dopredu.

0/0
22.7.2009 12:48

piggy25

.

Aha, a v čem že tahle událost přesahuje asi milion jinejch podobnýho zpravodajskýho významu, že má tu čest bejt 4. nejdůležitější?

0/0
22.7.2009 11:16

pytlas

Re: .

S ohledem na připravovaný prodej ČSA je každá, i jen nepatrně negativní zpráva, dobrá. Sice ne vlastníka a prodávajicího, tedy ČR (tím pádem každého občana), ale kupující se může jen radovat. Každý ušetřený miliónek bude dobrý, ne?

Otázkou zůstává, jestli je vytváření špatné image ČSA zdejšími novináři motivováno hmotně, nebo jen nedovtipností.:-/

0/0
22.7.2009 11:40

Villy

Re: .

Obávám se, že platí bod a) Rv

0/0
22.7.2009 11:48

Vasut

Ach jo

Co tedy jeste CSA zbylo ? Tenhle frajer pokud se nemylim byl schopen prodat naprosto vsechno a dal uz asi neni kam jit ... Jeste pred par lety byla radost s CSA letat, ted uz je to jen agonie. I kdyz uznavam, ze ten NY spoj byl vzdy jak cesta do muzea, kdyz zacali rozdavat filmy na 8mm videokazetach 8-)

0/0
22.7.2009 11:09

MartySSS

to je zase clanek

moc nelitam, ale prijde mi to jako moc povyku pro nic. Umim si predstavit, ze odstranit let z mezinarodniho rezervacniho systemu neni jen tak a pokud ctu dobre, tak to bude litat nekdo jiny, tak asi ve finale se cestujici dostane tam kam chce, tak proc kolem takovych kecu resp cely clanek a jeste zarazeny na hlavni strance? Netlaci negativnim PR nekdo z kupcu na image CSA? :)

0/0
22.7.2009 11:08

honza.d

Re: to je zase clanek

Odstranit let trva 2minuty. Realne je s podivem, ze prodavaji neco co nemuzou nabidnout. Takze podvadeji. O tom ta zprava je.

0/0
22.7.2009 12:45

packa1

Plnou cenu letenky

A co naklady zakaznika na refundaci? Co straceny cas? Co uroky z penez zakaznika ktere byli neopravnene na ucte CSA?

0/0
22.7.2009 11:06

sirc

Re: Plnou cenu letenky

Jde jenom o formalitu. O zrušení prg-ny psaly všechny noviny, takže pochybuji, že zájemce o let si to nezjistí a nakoupí u ČSA.

0/0
22.7.2009 11:07

GWM

Re: Plnou cenu letenky

ja knihuju jen pres Inet a to ze jeden let zmizi neni nic neobvykleho, ale toto je podraz na cestujici...dopredu kalkulovany....sprostarna;-O

0/0
23.7.2009 0:30

honza.d

Re: Plnou cenu letenky

Uroky jdou Lašákovi a jiným top manažerům do platů a lidem v dozorčích radách (schůzka 1x měsíc... =... 450tis/ročně). Jde o to, že to zákazník nezjistí, a CSA mu to reknou pet dnu predem, to uz ceny letenek jinych dopravcu budou vysoke a tak CSA milostive nabidne ze mu ho zdarma prehodi na let Delty, ktera tak ziska vytizenost. Huraaaa :)

0/0
22.7.2009 12:47

1gomez

Lašák je supermanager : už není co prodávat

;-D lod se potápí

0/0
22.7.2009 11:04

GWM

Re: Lašák je supermanager : už není co prodávat

uz se potopila, Lasak si toho jeste nevsiml..... treba mu poradi Politruk ...

0/0
23.7.2009 0:27

petrph

dobrý nápad

""procesní důvody". Tak tenhle termín si určitě zapamatují všichni chytřejší podvodníci a budou se jimi hájit u soudu. Možná už pan Fischer, který přijímal platby za budoucí zájezdy ještě hodinu předtím než ohlásil bankrot...

0/0
22.7.2009 10:01

sirc

Re: dobrý nápad

Kdo nebude chtít letět s Deltou, dostane peníze zpátky. Jakýpak podvod?

0/0
22.7.2009 11:03

1gomez

Re: dobrý nápad

podvod je předstírání služby, kterou bude nahrazena náhradní službou. nemůžeš nabázet službu, kterou zajistíš jenom náhodně. Buď prodáváš nebo zprostřekuješ, ostatní je podvod se všemi důsledky, neplatná smouva, klámání spotřebitele atp.

0/0
22.7.2009 11:05

sirc

Re: dobrý nápad

Podvod by to byl, kdyby si nabízel službu s tím, že ji nezajistíš a peníze si necháš. Pokud zákazník při zrušení smlóuvy dostane peníze zpět, není v ničem problém.

0/0
22.7.2009 11:09

ednes

Re: dobrý nápad

jestli-že někdo říká "leťte s naší společností" a přitom už ví,že tam lítat nebude tak to samozřejmě podvod je.

0/0
22.7.2009 11:15

T55

Časová hodnota peněz

Slyšel jste někdy něco o "časové hodnotě peněz"? V článku popisované chování ČSA by v každé civilizované zemi bylo považováno za podvod se všemi důsledky pro firmu a management.

0/0
22.7.2009 11:19

petrph

Re: dobrý nápad

Tak, řekněme, že by ČSA začlo mít potíže, a Delta by odmítla (bez nového zaplacení) pasažéry převzít. Jakpak by se to potom hodnotilo u soudu? Stále by se to bralo, jako "procesní důvody", takže pasažeři mají smůlu,a  ať přihlásí se svými nároky u konkurzního správce, a nebo by to bylo bráno jako podvod, s trestními dopady pro konkrétní osoby????

0/0
22.7.2009 11:21

vokoun6

Re: dobrý nápad

Melete nesmysly a hlavně tomu vůbec nerozumíte. ČSA prodávají v letadlech Delty vlastní kapacitu v rámci tzv. "codeshare", takže let do NY je provozován i jako let ČSA (OK5054/5055) a obráceně lety ČSA jsou vedené i jako let Delty (DL8742), takže fakticky jde jen o přesun cestujících z jednoho letu do druhého s odletem s rozdílem deseti minut.

Druhá možnost je přesměrování pasažerů jinými lety SkyTeamu. Přepravní podmínky mluví o tom, že vás dostanou z A do B.

Rušení letů, přebookování kapacity a přesměrovávání/rušení letů je běžná praxe, v době krize zejména.

0/0
22.7.2009 12:29

petrph

Re: dobrý nápad

Jak jsem psal. dokavad se plní závazky, společnosti si mezi sebou přeprodávají a hlavně hradí kapacity, skoro nikomu to nevadíi. Samozřejme, v okamžiku, kdy podnik zbankrotuje, celý tenhle systém se zastaví. Co potom ? Když ČSA nezaplatí Deltě peníze, odveze Delta klienta zadarmo? Nebo na něm bude vymahat další peníze? A co ty peníze, které by zaplatil klient ČSA a zmizely by v konkurzu? To že by je ČSA vybraly  a nepřevedly Deltě (bez vědomí klienta) by bylo  riziko podnikání které nevyšlo, a nebo defraudace a podvod???

0/0
22.7.2009 12:43

GWM

Re: dobrý nápad

ty  tomu vubec nerozumis....prodej na OK s prefixem letenky 064 jde do inkas CSA a o tom to je.....involuntery rerouting a kompenzace to sice snizi, ale paklize dodrzi oznamovaci povinnost dle iata - fare rules s moznosti od letu odstoupit, tak je tonic nestoji. ale kdo to udela? skoro nikdo..... takze furt prodavaj 050/051 qa budou tohazet na 5054/5055 oper by DL. jen se jukni na amadeus.net ci na jine servery vcetne csa.cz..... proste Lasakovci pocitaji kazdou korunku abybylo na odmeny za privatizaci a ... "po nas potopa" :-/

0/0
23.7.2009 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.