Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA rozprodaly majetek za dvě miliardy. Včetně stojánek na letišti

České aerolinie loni zažily největší výprodej majetku v historii. Transakce s pozemky, letadly či motory přinesly do pokladny aerolinek v problémech bezmála dvě miliardy a pomohly firmě zůstat v zisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.61

ty joo

Tak Kocarnik jeste zije,jo?To ho jeste nikdo neodelal?Ten zmetek si uz nezaslouzi byt v zadne funkci.Zku....vil co se dalo!!

0/0
23.7.2009 13:27

jahodove_ticho

jj osobní ohodnocení managementu tomu řikám motivace

těžko navyšovali hotovost kvůli ČSA, hlavně aby byly ty odměny žejo... No a tyhlety dozorčí rady, to je kšeft uplně největší. Lidi tady nadávaj na platy poslanců..to jsou drobný k smíchu, skutečnej boj a zájem je o dozorčí rady. R^

0/0
23.7.2009 12:56

sirc

Re: jj osobní ohodnocení managementu tomu řikám motivace

Aerolinky bez vysoké hotovosti nemůžou fungovat, například za palivo každý utrácejí desítky miliónů

0/0
23.7.2009 15:13

Kapitán Kloss

Stojánek vs. stojánka

Autor článku je tak trochu B..L..B.. - kopírováno v 10,30 z titulku: "ČSA rozprodaly majetek za dvě miliardy. Včetně stojánků na letišti". Když už chce psát o letišti, měl by se naučit rozlišovat, co je to "stojánek" třeba na knihu a co je "stojánka letadla" na letišti. Předpokládám, že ČSA tolik knížek nikdy nepotřebovaly držet, takže půjde o ten druhý případ. Holt, to je tak, když jednou někdo píše třeba o počasí pak zase o letání. To je ale holt ten širokej novinářskej obzor, kterej mi chybí...;-D

0/0
23.7.2009 11:32

Flynn

Re: Stojánek vs. stojánka

jsou ti  mysleny stojanky na kola zamestnancu...

0/0
23.7.2009 11:33

Maťo1

Re: Stojánek vs. stojánka

 Ano, udělal chybu, tu již opravil. Zato Vy se svým vulgárním vyjadřováním ztrapňujete. Jen doufám, že opravdu nemáte funkci kapitána. Btw.velmi pravdivý článek, díky za něj, tleskám R^ m

0/0
23.7.2009 12:07

admiral666

zlaty socialismus

Je doufam zjevne, ze podobni hejsci a pasci by se k vedeni firmy nedostali a kdyby prece jen a meli podobne vysledky, tak jdou na uran R^

0/0
23.7.2009 11:28

zeto

Hm...

Jak tak na to koukám, tak si říkám zlatej Tvrdík.;-D

No ale zase mě to nepřekvapuje. I ten na oko malý schodek státního rozpočtu byl vytvořen podobným způsobem, konkrétně vybrakováním rezervních fondů ministerstev. Takže žádná novinka od ODS se nekoná.

0/0
23.7.2009 10:23

nic.ole

Kočárník

jo tak sem ho za bídných 95 klacků měsíčně uklidili.

0/0
23.7.2009 10:18

vokoun6

milý pane Sůro...

je to ta stojánkA... ;-)

0/0
23.7.2009 9:32

Fikus 1

Tzv. manažeři

Od začátku je jasné, že tihle ambiciózní protekční hošíci nic neumí. Jedině jak se dostanou do zisku, je že prodávají fixní aktiva. Je to pochopitelné v Komerční bance toho mnoho o letectví moc naučit nemohli. A naše daně brzo opět pofičí do stoupy na účet manažerských experimentů tzv, manažerů rychlokvašek.

0/0
23.7.2009 9:28

tre

ČSA I DAROVAT.

Jak tak na to koukám, ČSA by se měli prodat co nejrychleji a když ne prodat tak darovat, protože když se jich stát nezbaví, daňovým poplatníkům zůstanou na krku jen dluhy a rozvrácená, vytunelovaná firma neschopna další existence.

A všem, ze současného "manažmentu" a Dozorčí rady, bych zakázal na státní majetek se třeba jen podívat. Soukromý majitel když si nechá firmu rozkrást - je to jeho věc.

Bude opravdu zajímavé sledovat kariéru těchto "manažerů" po tom, co odejdou z ČSA. Vsadím se, že se jim, za jejich úplně zjevný neúspěch, nic nestane a ještě budou dál od politiků dostávat lukrativní posty. Soudruh Lašák např. v České poště - kterou pak stejným způsobem "obhospodaří".

0/0
23.7.2009 9:24

Phantom2005

Dotaz - ...

... stojánků nebo stojánek? Stojánek je třeba na kola, stojánka je vyhrazená plocha k parkování letounů.

0/0
23.7.2009 9:12

chroustík

Není nad to,

když firmu vedou menežéři, kteří před rokem 1989 šeptali estébákům, potom si švindlem udělali MBA a teď jsou chytrý jak nádraží.

0/0
23.7.2009 8:59

Flynn

Re: Není nad to,

MBA - Mlady, Blby, Agresivni...

0/0
23.7.2009 11:33

VLDX

Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

Tady se prostě snaží napakovat banda podvodníků, kteří by měli být za tkové veřejně prohlašované tendence zavřeni do vězení po řádném soudu! Je prostě nemyslitelné prodat do soukromých rukou mezinárodní letiště v hlavním městě. To je jakoby prodali JFK v New Yorku a teď si představte, že by to koupili v US nějací arabové z Afganistánu ;-D To by byla opravdu perda, to by v US nikdo nerozdejchal nebo kdekoli jinde! Nechápu proč už tady dávno není další revoluce a tentokrát by vypořádání bylo pořádné, ne jakopři frašce v roce 1989Rv

0/0
23.7.2009 7:59

yaack

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

článek je o ČSA, nikoliv o Letišti Praha, evidentně se ti nedostává mozkové kapacity to rozlišit..

0/0
23.7.2009 8:21

VLDX

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

Ale dává, moc si o sobě myslíš panáčku. V článku se jasně píše, že obě společnosti se mezi sebou vyrovnávají, aby byly připravené k odprodeji. A asi jsi málo informovaný nebo hloupý, že si nedáš tyto věci do souvislosti. Já číst umím, tak mi tady nemusíš vykládat o čem článek píše, ty kašpárku!:-P

0/0
23.7.2009 8:54

vaclavj1

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

to je ovsem zvlastni, ze mnoho mezinarodnich letist v evropskych hlavnich mestech skutecne vlastni soukrome firmy...

0/0
23.7.2009 8:33

VLDX

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

Ano s ohledem, jak tady všechno "skvěle" funguje je tohle v CZ podmínkách nemyslitelné!

0/0
23.7.2009 8:56

vaclavj1

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

nemelo by to byt prave naopak?

0/0
23.7.2009 9:17

sirc

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

Co je to za blbost? Třeba londýnské Heathrow vlastní soukromá společnost a většina dalších je také v soukromých rukách. Stát není od toho aby vypravoval letadla

0/0
23.7.2009 15:16

letecmig

Re: Prodej mezinárodního letiště je v zahraničí nemyslitelný

resp. minimalne londynske Heathrow, Gatwick a Stanstead jsou v rukou cizincu .

A kdyz projdes velka letiste po (zapadnim) svete, byl by prispevatel asi prekvapen kdo a odkud je vlastni. 

Obcas jsou usmevne ty ceske predstavy "tady je bordel tohle by nikde jinde nebylo mozne"...asi soucast narodni povahy ;-D

0/0
23.7.2009 17:20

1gomez

Mr Slinty MBA Lašák

dokázal, to co umí. ;-D oblbnout zamětsnance i stát - úředníkovi teda musel něco dát.

0/0
23.7.2009 7:49

Flynn

Re: Mr Slinty MBA Lašák

to je ten pan, co se nakapsoval v CEZU a vytuneloval RB?

0/0
23.7.2009 7:51

meteon

Re: Mr Slinty MBA Lašák

Zaměstnanci mu ty jeho slinty už moc nebaštěj. Stačil pouhý rok ve funkci a lidi už nechodili ani na ty jeho "setkání s prezidentem a zmrzlinou", které dělá za 5 mega v hangáru E, kde předvádí management jako správné kluky, jedny z vás, kteří to všechno vedou ke světlým zítřkům...

0/0
23.7.2009 8:08

LazyFatMan

Re: Mr Slinty MBA Lašák

Jo, tyhle show dělal i v KB, akorát tam to měli zaměstnanci povinné.

0/0
23.7.2009 8:41

skiing

Ekonom

To je panečku "super manager"(jistě má i IBM),ten pan ředitel,jak úspěšně a skvěle

ekonomuje.Rozprodat na co přijdu,i přesto,že toho většinu potřebuju a pak si to najímat,to je bomba.No hlavně,že vykázal ty správná čísla a bylo na prémie.

(Mimochodem,mimo toto téma,přemýšleli jste nad tím,za co vlastně cestovky,nebo aerolinky,nebo kdo vlastně vybírají palivové příplatky,třeba vloni nebo letos,kdy ceny

ropy a tedy i leteckých paliv jsou kdesi hluboko pod cenou,kvůli které se kdysi tento

"poplatek" zavedl?

0/0
23.7.2009 7:44

VLDX

Re: Ekonom

IBM? Snad MBA ne? To se přeci dává "sekretářkám" alias manažerům!

0/0
23.7.2009 7:54

Hanyz01

Re: Ekonom

Chlapci, nebuďte závistiví a neřeště tituly, řekl bych, že důležitější je to, jakou práci tam dotyčný odvádí - a v tomhle případě to vypadá, že lepší práci by odvedl i šimpanz. Týden mrtvý šimpanz.

0/0
23.7.2009 7:56

VLDX

Re: Ekonom

Já nejsem závistivý, taky si ho jednou udělám :-P

0/0
23.7.2009 7:59

Hanyz01

Re: Ekonom

Mohu vás ubezpečit, že jde o ztrátu času - já nechal MBA a to jsem měl už jen dvě zkoušky do konce. Praxi ani zdravý rozum tím nenahradíte.

0/0
23.7.2009 8:21

VLDX

Re: Ekonom

OK, alespoň ušetřím prachy :-)

0/0
23.7.2009 8:57

Flynn

Re: Ekonom

MBA - Mlady, Blby, Agresivni. Az na to, ze Mr. Slynt jiz je jen starej vobsournik...

0/0
23.7.2009 11:32

Luo

Re: Ekonom

To se asi muj otec otaci v hrobe. Byl reditelem CSA hned po valce. :-(

0/0
23.7.2009 8:32

J i ř í

Nesmyslný systém

Pokud letištní poplatky jsou občas 5x vyšší než cena letenky bez poplatků, je asi něco špatně. Dočkáme se toho, že za vstup na hlavní nádraží zaplatíme 500 Kč a pak pojedeme vlakem z Prahy do Brna za 10 korun?

0/0
23.7.2009 7:42

piErcE

Re: Nesmyslný systém

No, je to klidně možné . SŽDC o tomto uvažuje.

Co je špatného na tom, že jsou letištní poplatky občas (vyjímečně) vyšší, než cena letenky? Navíc  to tak úplně není pravda - do kolonky "poplatky" letecké společnosti zahrnují nejen letištní poplatky, ale i spoustu dalšího balastu - palivový příplatek (a ten cenu zvedá zasadne - napr. odletová taxa na ruzyni je kolem 500 kc, ale letecke spolecnosti si diky palivovemu uctuji klidne 2-2,5 tis), poplatek za zavazadla, poplatek za odbavení, různé státem nařízené odletové/příletové taxy apod... Taky nesmíš porovnávat cenu "akční" letenky a taxy, které jsou stejné pro všechny na daném letu - at uz leti v byznysu, economy , nebo první tride.

0/0
23.7.2009 8:40

Hanyz01

fascinuje mě,

jak tu firmu systematicky posílají ke dnu a zbavují se základních výrobních prostředků. Ono to začalo už tím nešťastným nákupem airbusů - dražší, poruchovější...to by jeden blil.

0/0
23.7.2009 7:37

meteon

Re: fascinuje mě,

Airbusy jsou o hodně modernější než Boeingy, poruchovost je stejná nebo nižší. Airbusy jsou o generaci vpředu oproti Boeingům (nic proti Boeingům nové generace, jsou to krásná letadla, ale Airbusy je výrazně předčí). Většina letadel ČSA není v majetku aerolinky, ale leasingovek, resp. bank.

0/0
23.7.2009 8:12

Hanyz01

Re: fascinuje mě,

;-D;-D;-D tak teď jste mě pobavil... Víte co, tak se zeptejte těch mechaniků, kteří s těmi letadly musí dělat dnes a denně, zeptejte se pilotů, kteří s nimi létají. Airbusy vyšly dráž než Boeingy - a to se dá lehce ověřit! Dále jsou poruchovější a i ceny náhradních dílů jsou vyšší - tenkrát šlo o politické rozhodnutí kvůli podpoře evropského civilního leteckého průmyslu. Na ekonomické apekty nákupu se vůbec nebral ohled.

0/0
23.7.2009 8:19

leroy

Re: fascinuje mě,

!Tak tenhle příspěvek je od A do Z lež. Nelze očekávat, že na anonymním fóru budou nějaké relevantní informace, ale blábolení některých účastníků je až překvapující.

Tedy: Dá se ověřit, že nákup Airbusů byl levnější než pokud by se přijala nabídka firmy Boeing. Pokud se ptáte pilota, který s nimi létá, tak vám odpovídám, že je to velmi spolehlivé letadlo, technologicky daleko napřed oproti Boeingu, který jsem létal před ním.

Určitou skupinu lidí nákup Airbusů odsunul na vedlejší kolej, tak aspoň plivou špínu...

0/0
23.7.2009 11:21

Brainwashington

Příští rok 2010:

Teď je nejlepśí řešení lítat na stojáka a jen s automatickym pilotem. Proto sme prodali i všechny sedačky v letadlech a poslední pilot odeśel do pŕedčasného důchodu( stejně poslední půl roku jenom stávkoval). Zároveň pŕedstavenstvo rozhodlo, že po tomto úspéśném prodeji si vyplatí mimořádné odměny ve výši 4000% ročních odmén a sdělují, že s optimismem hledí i na rok 2011, kdy se bude prodávat nábytek a kola k letadlům, která nahradí skyboardy vlastní výroby.:-)

0/0
23.7.2009 7:33

Hanyz01

Re: Příští rok 2010:

;-DR^

No jo, ale co prodají příští rok?

0/0
23.7.2009 7:35

Flynn

Re: Příští rok 2010:

nic, pujdou ale o dum dal a rozprodaji treba Letiste Praha

0/0
23.7.2009 7:51

Hanyz01

Re: Příští rok 2010:

A sakra, to mě nenapadlo:-D 

0/0
23.7.2009 7:54

Hanyz01

přál bych si být manažerem ČSA...

...a umět také zdůvodnit jakékoliv blbé rozhodnutí, které v práci udělám...

0/0
23.7.2009 7:26

Bennu

Re: přál bych si být manažerem ČSA...

Milan Kocarnik je na podobna rozhodnuti as ten nejpovolanejsi. V 90. letech vymysleli nulovou dan z LTO a diry v prijmech z dane pak lepili rozprodavanim statniho majetku. Proste klasicka teze ODSaka, ze stat je prece ten nejhorsi hospodar. Rv

0/0
23.7.2009 7:31

Hanyz01

Re: přál bych si být manažerem ČSA...

No a jestlipak víte, s kýmpak se Kočárník na LTO nejvíc namlsal? No přece s kovaným komunistou Mohoritou;-D. Prostě byznys je byznys a na nějaké trapné ideologické rozdíly se moc nehraje, zejména ne, když jde o pár(desítek?) miliard.

0/0
23.7.2009 7:34

Jiřik

Drobnost

... ta věc na letišti není stojánEK (jako na letáky), ale stojánKA. Dorbný písmenkový, avšak velký významový rozdíl. Asi jako mezi slovy pojem a průjem ;-)

0/0
23.7.2009 5:58

Flynn

Re: Drobnost

a hodinky a holinky, to je taky preci fuk. oboje dvoje se natahuje...

0/0
23.7.2009 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.