Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužil Porsche. Nyní odchází s odstupným 50 milionů eur

Porsche odvolalo svého šéfa. Wendelin Wiedeking odchází i s astronomickým odstupným 50 milionů eur. Muž, který podle dozorčí rady výrobce luxusních aut zadlužil, byl zároveň největší překážkou chystaného velkého obchodu evropských automobilek. Německá média spekulují, že Volkswagen zřejmě pohltí Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

laverda

Já osobně bych ho

kopl do jeho deutschperdele a to zadarmo! Ušetřili by 50 mio Euro, mě by stačilo 29 % !;-D;-DEURv;-D

0/0
24.7.2009 1:49

los.uchylos2

Něco je na světě špatně

když poloúspěšný, nebo neúspěšný manažer dostane jako odstupné to, co vydělá 150 čechů za celý život, nemyslíte???? P.S. - jsem pravičák a volím pravici

0/0
23.7.2009 23:48

Rubik1

Re: Něco je na světě špatně

Nechápu ty majitele automobilek, že podepisují smlouvy se šéfama tak, že tito mají zájem postupně firmu nabourávat a nakonec zhrábnout zlatý padák. Takováto motivace nemůže končit jinak než výhrou šéfa a prohrou automobilky. U státních podniků je to naopak nanejvýš logické, protože tam má vždy celé vedení zájem stát (rozuměj daňové poplatníky) legální cestou okrást.

0/0
24.7.2009 6:30

albert10

Re: Něco je na světě špatně

Prostě si top manažeři navzájem dají top smlouvy.... při vlastnické struktuře vetšiny velkých firem se o majiteli už ani nedá mluvit.

0/0
24.7.2009 12:46

SuSE

Onen Wiedeking...

...neni buh, jak zde vyplyva z rady postnutych commentu. On firmu prevzal a SPOLU se zasahem nemecke vlady (ktera tam napumpovala pred hrozicim krachem nemaly to peniz) ji postavil zpet na nohy. Ohledne chystane akvizice VW vsak znacne prestrelil, napujcoval si kolem 9mld. € (aby mohl skoupit nekoho 7x vetsiho) a tim firmu natolik zadluzil, ze ji nakonec kupujici skoupil sam. Pokud je v tomto nejaky genius, pak ho najdeme na strane topmanagementu VW, ktery vyckal na strmy pad akcii po zadluzeni a nakupoval v optimalni moment za nejnizsi mozne prostredky. Je to mozna jedina stezeni chyba pana Wiedekinga, lec byla chybou fatalni a jeho odvolani tak bylo naprosto relevantnim.

0/0
23.7.2009 21:46

samuel05

Re: Onen Wiedeking...

jeho plan byl prevzit VW co i 51% udelal a po prevzeti moci ve VW splatit kredit z pokladny VW ktera je plna. Cele by mu to vyslo kdyby se dotoho nezapletla politika, verim i ze pod jeho vedenim by VW byl jeste uspesnejsi automobilkou jak dneska.

0/0
23.7.2009 22:16

sirc

Re: Onen Wiedeking...

Přesně. Porsche je totiž v podstatě rodinná automobilka a govermentu nebylo po chuti, aby se obří volkswagen dostal do jejich rukou. Stejně je to zvláštní, VW group byl dlouhou dobu na čtvrtém, třetím místě a najednou se z něho stane největší automobilka světa, větší než Toyota.

0/0
23.7.2009 23:11

samuel05

dost nekvalitni clanek

wiedeking udelal z firmy, ktera staka krok pred krachem, nejsprosperovatelnejsi automobilku sveta. Jednu chybu udelal z nakupem VW akcii kdy si byl jisty ze zemsky zakon na ochranu VW v EU zrusi. Defakto i VW prevzal, problem nastal vtom ze diky zakonu nemohl ve VW vladnout  a vyrovnat svoje dluhy z VW pokladny (jak planoval).

0/0
23.7.2009 20:21

admiral666

Re: dost nekvalitni clanek

Tak az takovy tunel na VW chystal? V tom pripade je i uranovy dul pro nej maly trest! Proc se zlodeje zastavate? Chtel rozhazet penize, ktere mu zcela nepatrily ;-€

0/0
23.7.2009 23:40

Rubik1

Re: dost nekvalitni clanek

Chápu to dobře, že ten plán byl koupit 51% VW a pak ze zbylých 49% si vesele krást? Tak to tedy funguje ve všech akciovkách!

0/0
24.7.2009 6:35

admiral666

Re: dost nekvalitni clanek

ano a prave to je ten kapitalismus, ktery musi byt smeten hnevem lidu a podobni tunelari vyvleceni pred sve honosne kancelare a na miste zastreleni lidovymi komisari jenz vynesou soud jmenem lidu a miru.

0/0
24.7.2009 10:45

B.Walsh

Ten nadpis

je silně zavádějící, jak z bulváru! Seriózní médium by napsalo například: Porsche odvolalo svého šéfa Wendelina Wiedekinga, dostal odstupné... Nebo podobně, ale to co je jako nadpis ted je trochu vedle.

0/0
23.7.2009 18:58

jahodove_ticho

takhle to dopadá

v moderním světě byznysu, kde se nakupuje za peníze který se teprve v budoucnosti vydělají nebo za půjčky za které se ručí teprve tím co se koupí. Pak jednou přijde potřeba reálného majetku a podniky padaj, lítaj miliardy se záporným znaménkem...

0/0
23.7.2009 15:57

Tristan Tzara VIII.

Re: takhle to dopadá

;-D R^

0/0
23.7.2009 16:29

sirc

Re: takhle to dopadá

Pokud budeš kupovat jen věci na které máš, nikdy se nepohneš z místa. Navíc, cizí kapitál je levnější než vlastní.

0/0
23.7.2009 17:27

dedko

Obecně skandální,

když manažeři, ředitelé, atd. berou zlaté padáky !

0/0
23.7.2009 15:53

jahodove_ticho

Re: Obecně skandální,

souhlasím, ale zrovna u Wendelína to platí napůl. Díky němu se opravdu ze skomírající autobilky stál zase úspěšný hráč. R^

0/0
23.7.2009 15:58

CortaCircuito

Re: Obecně skandální,

Je obecně skandální, když zaměstnanci berou odstupné !

0/0
23.7.2009 16:18

Vins

Re: Obecně skandální,

Máš pravdu. Naprosto skandální. To je trh.

0/0
23.7.2009 17:06

sirc

Re: Obecně skandální,

Proč? Platí to snad tvoje prachy?

0/0
23.7.2009 17:16

oslik75

no jo, stádo

Stádo vidí jen odstupné a bez většího zasvěcení se do situace dělá soudy a závidí. Ten člověk vyzvedl Porsche ze dna a z pozice úzkoprofilového výrobce jednoho modelu sporťáku (sice s historií) na moderní automobilku se slušnou řadou modelů a obřím ziskem. Velký byznys a pochybná fúze je věc druhá, na to ale měla dohlížet dozorčí rada... Já mu to ale přeju.

0/0
23.7.2009 15:48

ddt666

Re: no jo, stádo

svatá pravda

0/0
23.7.2009 15:57

mairix

Re: no jo, stádo

on sám všechno a bez kazu - ;-D

0/0
23.7.2009 16:25

budik

ten pan umi!

no jo, umel si to zaridit, kazda dalsi diskuse o jeho ne-prinosu pro firmu je zbytecna!

0/0
23.7.2009 13:47

Tristan Tzara VIII.

Re: ten pan umi!

Asi tak. Může nám to být jedno, naše peníze to nejsou.

0/0
23.7.2009 14:28

Jezdím na neutrál

Re: ten pan umi!

Státy strkaj do svých ekonomik peníze, aby je udržely. A to nejsou naše peníze????

0/0
23.7.2009 15:10

tripik

Re: ten pan umi!

dali penize znacce porsche?.....pokud ne tak je to burt....pokud ano.....tak zestatnit;-D;-D

0/0
23.7.2009 15:31

mairix

:o))

Prachy jsou uměle vytvořená iluze o tom,kdo kolik má brát za jakou práci.Je nad slunce jasné,že někdo bude vydělávat víc a někdo méně-ale přesně kolik je zase a pouze iluze pár čísel na papíře,kterou nelze specifikovat,pokud jde o samotné lidstvo a lidi,jelikož neumíme hospodařit do budoucna a nepočítáme s tím,že by mohl tržní mechanismus zkolabovat.Kdo kdy kde viděl,že si samotný člověk může vidělat astronomické částky-to je věcí smlouvy a tu taky dělají lidé.Závěr-když elektronicky smažu veškeré peníze na kontech-kde pak ty peníze vezmte a co za ně koupíte:absurdistán ve světě finančním. ;-DR^  

0/0
23.7.2009 13:38

sirc

Re: :o))

Máš špatné informace. Objem peněz na trhu je v krátkodobém horizontu stálý. Když někde peníze přibudou, někde jinde se ztratí. Pojem virtuálních peněz je dost zavádějící, protože sice nemají fyzickou podobu (mince, bankovky), ale reálnou hodnotu bezesporu ano.

0/0
23.7.2009 13:44

mairix

Re: :o))

Znovu-peníze zmizí z bank a všeho elektronického-kde je najdete??

A ještě-může-li dostat jeden člověk xxx mil. , kde to jsme ??Nehodili by se ty peníze na hodnotnější ušlechtilejší věci pro lidi a přírodu ? Ronaldo - xxx mil.- proč ?

Jistě se prodá dost suvenýrů,lidi budou chodit na fotbal-ale je opravdu cena kusu masa tolik,není lepší ty peníze investovat jinam?Hamižnost a nová kultura(náboženství) není založená na ničem chvályhodném ani civilizovaném,rozumném pojetí - je to zase o moci a bezohlednosti samotných lidí - máte u mě několik pro vás samozřejmě bezvýznamných mínus.

0/0
23.7.2009 13:53

Picolik

Re: :o))

Meny as dept to je odpověď...

0/0
23.7.2009 13:56

CortaCircuito

Re: :o))

Tak ty peníze vydělejte a naložte s nima jak umíte. Nebo přesvědčte ty co investují do Ronalda, aby místo toho investovali do Vás - a pak s těmi penězi dělejte co chcete.

.

Řeknu to natvrdo - nějaký mairix mi nebude říkat co mám dělat se svými penězi. - Svůj podíl na společných záležitostech si tihle lidi vyřešili daněmi (+odvody). Zbytek je jejich a nikdo - nikdo nemá jakékoliv morální právo jim do toho sahat. Nikdo nemá právo jim říkat, že mají příliš mnoho. To mohou o sobě říct jen oni sami.

.

Z principu lidi nikdy nepohánělo "obecné blaho" nebo něco podobného a zřejmě ještě dlouho (možná nikdy) nebude - jsme stejně jako většina zvířat sobečtí. I to "obecné blaho" (civilizované, "rozumné") o kterém mluvíte, je vždy sobecké z nějaké jiné strany (pokud to nejsou zrvona peníze tak je to třeba moc)- říká se "obecné", ale vždy je vzadu nějaké to "moje". Tak se podívej kde je v té vaší úvaze schované to "moje".

0/0
23.7.2009 14:14

mairix

Re: :o))

Jde o toto - založte si a vybudujte firmu od základu a pak mi povězte,na co máte a nemáte-ok. Ti lidé,ať už by dělali cokoli,nikdy by takové peníze bohužel nevidělali za 10,20,30 atd let.Jde samozřejmě o trh umělý,navyšovaný,nedokonalý a stále prosazovaný lidmi,jež v tom mají prsty a kteří se tam dostali nějakým způsobem.

Např. udělám VŠ a jdu do praxe_ není praxe jiná než škola_co ten člověk pro praxi umí? A kolik si řekne?Je to umělé a je to tak-pak se to zhroutí a kdo to platí-stát-je co?-kdo platí stát,aby financoval soukromé firmy?-co je to ??;-D;-D;-D

0/0
23.7.2009 15:05

CortaCircuito

Re: :o))

A jak to souvisí s tím co jsem napsal já a jak to souvisí s tím co jste psal vy předtím?

Možná je nějaká myšlenka v tom co jste napsal - ale přede mnou je dost umně skryta. Příliš moc otazníků, příliš moc smiliků - to nikdy nedělá dobrotu. Zkuste prosím znovu - a k věci.

0/0
23.7.2009 16:12

mairix

Re: :o))

Skrytá moc peněz mezi lidmi nedělá dobrotu jak navenek,tak uvnitř.Evoluce peněz je neomezená zasahováním lidí do doby přírodní,válečné nebo ekonomické krize.

Evoluce zvířat je neomezená do lidské nebo přírodní katastrofy.Ber teď hned,dokud jsi tady a na nikoho se neohlížej!Porušuj zákony,nezákony,hlavně se nenech chytit i za cenu jiného života.Kolik ti dají,je jejich věc,ty budeš jen brát za to že kopeš do balonu lépe jednu nebo dvě sezony.Než nastoupíš na místo manažera-podepiš a domluv si smlouvu jak nejlépe to jde.Pak už je jenom smrt a to se tě taky netýká;-D

0/0
23.7.2009 16:33

CortaCircuito

Re: :o))

charming.

0/0
23.7.2009 16:55

everlast1

Re: :o))

Pulku dal na nadaci to nestaci?

0/0
23.7.2009 17:15

David Rockefeller

Re: :o))

To právě není pravda, objem peněz roste exponenciální křivkou...  Když někde peníze přibudou vůbec neznamená, že se někde musí ztratit - zeptejte se USA, tam umí nejlíp tisknout dolary...

0/0
23.7.2009 14:11

mairix

Re: :o))

;-DR^

0/0
23.7.2009 15:06

sirc

Re: :o))

V krátkodobém horizontu je to přímka a o tom jsem psal. V dlouhodobém množství peněz sice roste, ale je podloženo produktivitou. Důkazem pro toto tvrzení je nízká míra inflace.

K morálnosti a nemorálnosti peněz bych dodal toto. Každý tvor na Zemi má na prvním místě sebe. Pud sebezáchovy a snaha dosáhnout co nejlepších podmínek pro svůj vlastní život je to, co všechny žene kupředu. Bez těchto vlastností bychom už dávno neexistovali.

0/0
23.7.2009 17:25

mairix

Re: :o))

Každý tvor na Zemi má na  - kde jsi to vzal ,tohleto,čoveče;-D  To je lež jako noha od pánaboha.To si snad nemyslíš,ne  :-)   

0/0
24.7.2009 16:50

mlady volic kscm

soudruzi, takto bychom nebyli pratele, takto ne

0/0
23.7.2009 13:33

Xi Xao

Takže VW koupí Porshe, které teď z poloviny ovládá VW?

0/0
23.7.2009 13:12

derkel

Re: Takže VW koupí Porshe, které teď z poloviny ovládá VW?

Pokud vw koupi Porsche pripadnou mu i akcie ktere vlastni.(to uz je promitnuto do cen akcii porsche). Ono kdyby melo porsche krachnout, tak by akcie vw ktere vlastni by mohl kdokoliv koupit. cehos se mozna vw dost boji.

0/0
23.7.2009 13:18

sirc

Re: Takže VW koupí Porshe, které teď z poloviny ovládá VW?

Porsche nekrachne, nedostatek peněz by ale neumožnil plánované investiční výdaje a tím tak ovlivnil hospodářský výsledek příštích let

0/0
23.7.2009 13:24

derkel

Re: Takže VW koupí Porshe, které teď z poloviny ovládá VW?

A pokud by nemeli penize na vyvoj, mohli by prodat akcie vw, pokud by teda o ne nekdo mel nekdo zajem, nebo po kouskach drobnym akcionarum:)

0/0
23.7.2009 13:28

sirc

Re: Takže VW koupí Porshe, které teď z poloviny ovládá VW?

Drobní akcionáři jsou jako mor! Volkswagen by mohl vyprávět, když má valnou hromadu a sjede se tam osmdesát tisíc lidí :)

0/0
23.7.2009 13:31

j777

vw pohlti porsche

kdo koho teda hlti? snad nemuze "dcerinna spolecnost" pohltit matku, nebo ano? tj. kdyz Porsche vlastni vice jak 50% Volkswagenu, tak ho VW nemuze pohltit, ne? :-/

0/0
23.7.2009 13:11

sirc

Re: vw pohlti porsche

VW není dceřinná společnost, jen v něm porsche drží nadpoloviční většinu, která mu teď v podstatě ale zajišťuje pouze dividendu nikoliv řídící pravomoce

0/0
23.7.2009 13:27

CortaCircuito

Fascinující

Je skutečně fascinující jaké závěry dokážou lidi vyvodit z jednoho nadpisu a dost nepřesného článku. Jak dokážete odsoudit člověka, o kterém nevíte prakticky nic a zejména co dokázal ....

Než ho odsoudíte a přiřknete mu jen vinu že poslal Porsche do kytek (což není pravda) - zkuste zapřemýšlet: třeba o tom, jak se stalo, že za "vlády" tohoto pána Porsche nabylo nadpoloviční podíl ve VW? Nebo jak Porsche muselo tvrdě bojovat proti Lex Volgswagenis (a jak by vypadala vlastnická struktura VW, kdyby se do toho nenamontoval státní zásah)?

0/0
23.7.2009 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.