- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vybavení a ne jsi za něho připlácet
A kdo to má dotovat a z jakého důvodu?
V mnoha mestech patri klimatizovane vozy ke standardu dopravy a v CR je problem, kde je chyba? Zrejme v lidech a spatnych zkusenostech z vlaku (vlak a tram ale nelze srovnavat)...
1 - caste nemoci, to je sporne, protoze dobre nastavena klima je cca na 5st. nizsi tepl. nez venkovni, to je stejne, jako kdyz si v lete sednete do stinu na lavicku pod strom, ... v tramvaji ale i v autech bez klimatizace byva koliktrat takova teplota, ktera je take zdravi nebezpecna (prehrati, obehovy system, atd.)...
2 - energeticka narocnost a zdrazeni - nove vozy jsou usporneji a maji moznost rekuperace, tim se usetri pomerne dost na to, aby zbylo i na vyssi naklady na udrzbu a uz jn proto, ze klima muze bezet jen v nejvetsich vedrech, stejne tak topeni ma vuz vyhrat pouze tak, aby se clovek v zimnim obleceni ohral a ne propotil. Zdrazeni jizdneho neni oduvodnitelne...
3 - vysoka cena, rekl bych opet ze v cene samotne tram. je ta cena uz zanedbatelna uz vzhledem k uspore el. energie oproti starym vozum.
I když má vozidlo rekuperaci, znamená klimatizace větší energetickou náročnost. Naprosto stejně větší. V tomto případě je zdražení naprosto odůvodnitelné.
Ono nejenom, že řidiči a řidičky v létě nepouštějí aspoň větrání, ale v zimě nepouštějí ani topení, dementi
Nedavno jsem jel tram, ve ktere se v 30st. vedrech topilo...
Venku je 30 ve stínu a ty hlupáci klimatizují autobus na 18 a nedají si to vymluvit To je pak o infarkt ty přechody z tepla do zimy, to je mnohem lepší autobus bez klimatizace
bohužel, když si přečtete tuhle diskuzi, tak zjistíte ,že spousta lidí neumí navolit jinou hodnotu než 18°C a vykládá tu, jaké všechny zdravotní problémy z toho z auta a z domu mají a jak je dobře ,že v těch tramvají a autobusech klimatizace není
Klimatizaci zapínám jen v extrémně vysokých teplotách, v Čechách je to pár dnů v roce, a i to jen nakrátko. Pobyt v klimatizovaných prostorách se nedoporučuje u některých celkem běžných chorob. Znamená to snad, že zdravý člověk svůj zatím zdravý organismus zatěžovat může?? A proč vlastně? Aby si výrobci klimatizace a energie (paliva) přišli na své?? Nezapomeňte, že používáním klimatizace venkovní teplota ještě více stoupá ...
To neumíte nastavid na klimatizaci jinou teplotu než 18°C? ......pokud Vás škrábe při 26, tak je mi Vás líto. Tady nejde o to, aby tam bylo jak v lednišce, ale aby tam nebylo 55°C......to není žádný lluxusní požadavek.
Aby byla veřejná doprava schopná konkurovat osobním autům, měla by:
a/ jezdit přesně podle jízdního řádu
b/ jezdit tak často, aby, když vyhlédnutý spoj ujede, jel v přiměřené době další
c/ umožnit cestujícím určitý pocit soukromí (např. područky mezi sedadly pro jasné vymezení prostoru pro každého cestujícího a pro zabránění cestujícím, aby na sedadlech leželi) a pocit, že jim je snesitelně teplo / chladno
d/ být možnost z týdenky, čtvrtletní, půlroční nebo roční jízdenky pro cesty do zaměstnání neodvádět daň z příjmu, zdravotní ani sociální - podobně jako je tomu u zaměstnanecké dovolené
e/ platit by měli všichni snad kromě dětí do určitého věku, pouze by mělo být zvýhodnění při koupi předplatních jízdenek na delší období. Žádné nad 70 let zdarma apod.
Nádražáci mají dráhy jen jako dojnou krávu přes kterou vysávají státní rozpočet.
Za dvacet let nejsou schopní udělat pro zlepšení úrovně cestování nic zásadního. Když mají do vagónů namontovat i hloupé zásuvky na 220V tak z toho dělají vědu, jako by měli letět na měsíc. Naklady na takto jednoduchou úpravu vyčíslují ve stamilionech. Samozřejmě když každá zakázka musí drahám a státní kase pustit pořádně žilou, aby se kasírkáři pořádně napakovali. Vedení Drahých neschopných drah v Česku je naprosto nechutné využívání monopolního postavení na trhu a zneužívání tohoto postavení. Cestující nebo dopravci jsou pro ně naprostý přebytečný odpad. Je to hnus jezdit dnes v Česku vlakem.
OSTUDA - OSTUDA - OSTUDA
Mno ale pak tim padem places nad spatnym hrobem. S tim na co si stezujes si stezujes na vedeni ceskych drah, nikoli na nadrazaky. Protoze pruvodci ve vlaku musi jezdit stejnym dobytcakem jako ty, zasuvky neovlivnuje a se statnima zakazkama ma take prd spolecneho. Tak nazyvej veci pravymi jmeny
5/ pro zimu: není lepší topení než ventilátor teplého vzduchu, který už tím, že vzduchem pohybuje, způsobuje pocit chladu?
6/ je ohřívaný/chlazený prostor "stavebně" oddělen od prostoru, kde se otvírají/zavírají dveře?
7/ jsou vyhřívané/chlazené prostory raději menší než větší, aby se cestující snadněji shodli na "přiměřené" teplotě?
Na prostředky veřejné dopravy by bylo dobré se podívat pohledem energetika, který je zároveň cestujícím v nich:
1/ jak velké mají tepelné ztráty, tedy jak dobře jsou zaizolované (včetně oken)?
2/ je možno okna zastínit světlým krytem?
3/ na jakou teplotu maximálně je topení schopno zahřát cestovní prostor při -25 st.?
4/ pro léto: není ventilátor, který fouká při podlaze, příp. do prostoru tak, aby cestující nebyl v jeho přímém proudu, lepší než klimatizace?...
se v pohodě obejdu.....v česku to vůbec neřeším,takové teploty tu zas nejsou,aby byla třeba klimatizace.....ani u moře klimatizaci nepoužívám(to je o zdraví) a pokud je v hotelu v ceně ihned ji vypínám.
Nesmíš bejt tak přecitlivělej. Já jsem s klimatizací nikdy neměl problem.