- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... a proto jej zavedeme i u nás, ať tu výhodu ztratíme.
Že?, oranžoví i rudí bolševici.
Budou se šrotovat sice stará auta, ale třeba by si lidi koupili místo nich nějaké ojeté 3-4 roky staré, ale koupí si kvůli šrotovnému nové, na které si půjčí na vysoký úrok (ten kdo má hotové peníze na nové auto pravděpodobně nejezdí v autě, které má víc než 10 let). Zadluženost poroste a to hrozí další nezaměstnanost. Sešrotují se auta s vyšší ekologickou zátěží, ale ta většinou slouží spíše k nějakému popojíždění kolem vsi, nová výroba jistě vyprodukuje víc škodlivin, než se sešrotováním ušetří. Vše není jen o penězích, přestaňme si myslit, že výroba vše spasí, že když se nebude vyrábět víc a víc tak bude zle, opak je pravdou. Začněme šetřit a neplýtvat zbytečně.
to zní rozumně, současný "očistný proces" ještě neskončil - bude líp, ale až potom, co bude hůř
jen když se bude týkat jediného odvětví...
Podle logiky zdejších příznivců šrotovného, by šrotovné mělo mít pozitivní vliv na jakýkoliv obor průmyslu... proč ho tedy nezavedeme i pro elektroniku, vybevení bytu, jízdní kola, počítače, motocykly apod.??... nová věc je přece úspornější, ekologičtější a navíc tím podpoříme lidi, kteří by si danou věc jinak nekoupili, takže se nic špatného neděje, že... A nebo je něco špatně??
V ostatním odvětví se asi tolik nekrade
Nejspise Billy Talent. Tak do pul roku se to zase propadne a to bude mazec...
Tohle šrotovný je pro tyhle automobilky dat z nebes v tom smyslu, že se můžou pěkně připravit na to krizi která už ostatní dávno zasáhla. Doufám, že neusnou a nejsou uchlácholený dobrou situací. Třeba je ani nic nepotká, ale bejt připravený je dobrá věc..
Ano, takže koloběh ekonomiky chápete.
Vy koupíte auto - ale nekoupíte ledničku - ale ty vše peníze doputují k zaměstnanci automobilky a ten si tu lendičku koupí.
Vaše námitka: ten koloběh by fungoval, i kdyby jste si sám, bez šrotovného, koupil na začátku tu ledničku.
Odpověď: Ano, ale tu ledničku by jste si koupil až zítra nebo za měsíc, zatímco šrotovné vás motivuje, aby jste kupoval hned dnes (zítra už na šrotovné peníze být nemusí). A to to jde. Ten koloběh ekonomiky potřebujeme roztočit co nejdříve. Koloběh ekonomiky se spomaluje, protože lidé (koneční spotřebitelé) utrácejí méně a šrotovné je motivuje, aby utráceli více.
tak nejak ... volny trh mohl fungovat v 18-19 stoleti kdy nebyl problem bourici se luzu postrilet ... ted to proste nejde a tim padla i teze volneho trhu ..... jinymi slovy proste bude to stat kterej se musi postarat o ty co nebudou mit nic
to že to nechtějí socialističtí politici v EU,neznamená,že k tomu nedojde za trochu déle.
Ledaže by dotovali auta stejně dlouho a nesmyslně jako zemědělce.
Máme se tady v německofrancouzském prostoru na co těšit !
Obraťme pozornost i vědeckou na USA...
Jo, polovina by měla zkrachovat, a pak ještě nějak říct lidem, že auto není to nejdůležitější na světě. Zvlášť u nás v ČR je auto modla, tupci si tím zvedaj sebevědomí apod....
Automobilů víc než vloni, přesto je pokles průmyslové výroby 25%. Které velké průmyslové odvětví tedy kleslo zřejmě až na nulu, když různí modří potrhlíci neustále omílají cosi o tom, že jsme jen montovna automobilů?
Hutnictví - například v Nové Huti Ostrava (dnes Mittal) jedou jedna vysoká pec ze čtyř. Nový majitel (Mittal) uvažuje, že ostravské hutě zavře - dlaší hutě má hned kousek v Polsku.