Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský dopravní podnik je v úzkých, hrozí stávka

Vedení města dohnalo Dopravní podnik do slepé uličky. Nutí jej šetřit, snižuje dotace, hrozí odvoláváním manažerů. Zaměstnanci podniku se kvůli tomu nyní odhodlali k nevídanému kroku - spojili se odboráři s manažery, přestože tradičně a logicky jsou vztahy mezi nimi mírně řečeno napjaté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

leather-man

Už zase ta rozkodrcaná

rozostřená fotka starý Karosy, to je děs. ;-O;-€

0/0
30.7.2009 20:50

ChorcheCh

To je podnik..

Sníží 1100 pracovních míst a přitom chtějí stále stejné dotace...Holt ty peníze by se hodily na odměny manažérů R^

0/0
30.7.2009 18:53

Jehoz.jmeno.se.nesmi.vyslovit

1)Mýto, 2)mýto, 3)mýto

Když někdo nakousl ten Londýn. V Londýně zaplatíte za vjezd do centra 7 liber (cca 200Kč)na auto a den. Tyto peníze jdou do MHD.Netuším, zda pravidelní vjížděči mají nějaké zvýhodnění, ale zkuste chtít u nás v chtít za vjezd do centra byť třeba 50,-. To bude řevu:-/:-/

0/0
30.7.2009 14:34

hojakar

Re: 1)Mýto, 2)mýto, 3)mýto

Píšeš nesmysly!!! Jak budeš přepravovat ty lidi, ktří kvůli mýtu nechají auta doma??? Už teď je ve špičkách v metru, busech a tramvajích nehnutelno! Mýto nic nevyřeší, jen si Bém a jemu podobní namastí opět kapsy od firmy, která vyhraje "čistou" veřejnou zakázku.

0/0
30.7.2009 16:42

ChorcheCh

Re: 1)Mýto, 2)mýto, 3)mýto

Stačí že za parkovné již vybírají nehorázné peníze.

0/0
30.7.2009 18:53

chytrak20

Re: 1)Mýto, 2)mýto, 3)mýto

třeba Dopravní podnik na záchytných parkovištích co? Parkovný na celej den za 10-20 kurun nebo kolik, to je fakt strašně drahý:-)

0/0
1.8.2009 1:32

pan W

magistrat

donutil DP aby zrusil rocni jizdenky papirove a vydaval pouze pres Opencard. Jenze penize z opencard jdou na magistrat nikoliv do podniku. Pak si lidi mysli kdovijak neplati drahy jizdny, jenze to se nedostane do podniku :(

0/0
30.7.2009 11:37

Englaw

Problémy pražské MHD jsou mi ukradený, ale..

.. ta kočička na fotce má nádhernou prdleku.. ňam ňam.. :-) R^

0/0
30.7.2009 10:43

jorbl

Re: Problémy pražské MHD jsou mi ukradený, ale..

R^

0/0
30.7.2009 12:28

jirha

Kýho výra

Jízdenka na 3 dny v Londýně stojí 4 GBP tedy 120 CZK to stojí denní jízdné v Praze.

MHD jedu do práce 60 minut pokud stíhám přestupy a to za 36 CZK. Pokud jedu atutem trvá mi to 18 minut a projedu 18 km tedy utratím 36 CZK za naftu. Z tohoto hlediska je vloba zda-li jezdit či ne jasná.

Pokud platíme management dopravních podniků nebude efektivita nikdy dostatečná.

0/0
30.7.2009 9:10

Grossak

Re: Kýho výra

Dobrej vtípek. :) Třídenní jízdenka v Londýně vyjde ve skutečnosti na 18,40 GBP (550,- Kč). A jízdenka na 75 minut v Praze vyjde na 26,- Kč. Ještě že v tom managementu DP nejste vy. :)

0/0
30.7.2009 9:44

BMBMBM

Re: Kýho výra

to možná stojí 26Kč, ale stačí abys bydlel 2km od hranic Prahy a máš tam hned další zonu a je to 10kč navíc :-)

0/0
31.7.2009 17:10

kenx

problém

Více kilometrů, kiosky ani nadprůměrné pokrytí neřeší zcela konkrétní problém co mám. Cesta busem v odpolední špičce z Kačerova na jih (konkrétně 139,150 a 205) ... dobytčák, který nemá s kulturou cestování nic společného. Jiný příklad, tramvaje z Palackého náměstí, opět odpolední špička, situace překvapivě stejná jako v případě busu - opět dobytčák. Podotýkám, že ta odpolední špička trvá až do podvečerních hodin. Dnes v půl sedmé večer a tramvaj z Palackého náměstí opět narvaná tak, že část lidí musela zůstat na zastávce. Tohle by se mělo řešit a tohle je mířeno především na město a ROPID.

0/0
29.7.2009 21:56

RBmann

Re: problém

pac jsou prazdniny a podle DP je narod travi v Chorvatsku (asi zblbli z tech odesackejch plakatu), takze intervaly jak ... a pak to jezdi narvany.

0/0
29.7.2009 22:02

spartan15

Levné jízdné.

Oproti jiným městům je v Praze levná městská doprava.!!!!!!

0/0
29.7.2009 18:19

RBmann

Re: Levné jízdné.

jo tak to jsem se zasmal, jsem odpurce mestskeho automobilismu, ale este jednou zdrazi a koncim s nima, radeji budu jezdit stridave autem a na kole. ;-€

0/0
29.7.2009 21:46

GEORGE MICHAEL

Jo tak????

Takže naši slavní pražství dopravci najíždějí stále víc a víc kilometrů??? Hmmm, zvláštní - nedávno jsem jel jednou linkou na Praze 4 na Chodov a tam ten autobus končil, zatímco před časem jel ještě několik dalších kilometrů...

0/0
29.7.2009 17:20

RBmann

Re: Jo tak????

a tohle je druha vec, ktera me dostala, jezdi to cim dal min, furt se nekde stoji - poruchy na dennim poradku a pritom najizdeji vic a vic kilometru. (Kdyz clovek nebude pocitat porizovaci cenu auta, ktere stejne vetsinou ma, tak za benzin da u mensich mestskych aut stejne jako za MHD.)

0/0
29.7.2009 21:50

Majkyho_pupik

Re: Jo tak????

za benzin mozna jo. jen jeste zapocitat opravy, oleje, povinne ruceni atd.

0/0
29.7.2009 22:20

jorbl

Re: Jo tak????

to clovek stejne plati i kdyz jezdi mhd

0/0
30.7.2009 12:30

Jehoz.jmeno.se.nesmi.vyslovit

Re: Jo tak????

Pokud jezdím MHD, ve většině případů auto nepotřebuji, tedy ani neplatím pojistné.

pokud potřebuji převézt něco velkého, dá se auto půjčit.

Když už tu někjdo psal o tom Londýně. V Londýně zaplatíte za vjezd do centra 7 liber (cca 200Kč)na auto a den. Tyto peníze jdou do MHD.Netuším, zda pravidelní vjížděči mají nějaké zvýhodnění, ale zkuste chtít u nás v chtít za vjezd do centra byť třeba 50,-. To bude řevu:-/:-/

0/0
30.7.2009 14:33

Zarate

Re: Jo tak????

To je nesmysl, hromadná doprava je o dost levnější než auto a navíc neznečišťuje tolik vzduch.

0/0
30.7.2009 14:44

chytrak20

Re: Jo tak????

zo jho, halvně ty starý karosy v porovnánís autama amajícíma Euro 5 co?

0/0
1.8.2009 1:37

Majkyho_pupik

tak myslim, ze DPP

poskytuje nadstandardne dobre a kvalitni sluzby. do financovani podniku samozrejme nevidim, ale velmi me zajima, proc naopak mestu nevadi planovat tak zoufale nesmysly jako je metro na Letiste vedene pres Motol. mozna, ze by audit spise potrebovalo mesto nez DPP...

0/0
29.7.2009 16:17

Kmet na Razgrad

Zbytečný článek

V celém článku se ani jednou neobjevilo jméno Radim Jančura. Tomu říkám vyhozené peníze a bohapusté plýtvání informačním tokem.;-D Jakožto cestující dávám pražské MHD známku 2 (jako ve škole). Ta jediná malá srážka je za slavný projekt Opencard. Jinak vládne spokojenost. K těm vztahům zaměstnanců a hlavonožců; vím od známých, že zejména soudruh M. Houfek byl mezi zaměstnanci MHD přímo ultraoblíbený. Asi jako ta pověstná osina v p-deli. Když před pár lety natáhl bačkory, mnoho zaměstnanců slavilo.:-/

0/0
29.7.2009 16:00

myrdazryby1

Re: Zbytečný článek

fakt, ze jsem take celkem spokojeny s urovni prazske MHD ovsem nic nemeni na faktu, jak se DP pousti zilou ... . Myslim, ze by se naslo spousta sikovnych manazeru, kteri to jsou schopni delat jeste lepe a bez rozkradani verejnych penez prostrednictvim ruznych PR agentur, marketingu, zbytecnych investic atd atd.

Stejny problem jako České dráhy, ČEZ, Lesy atd, kde je většinový podíl státu, který kontrolují zkorumpovaní politici ...

0/0
29.7.2009 16:10

Kmet na Razgrad

Re: Zbytečný článek

Jediné faktické změny, pokud k nim dojde, budou zrušení či omezení pár linek, propuštění několika stovek výhradně provozních zaměstnanců a zdražení jízdného. Jinými slovy, tak jako vždy, i tentokrát na to doplatí cestující. Představa zkvalitnění či zeštíhlení managementu je určitě lákavá, ale můj optimismus bohužel stárne se mnou, potvora.:-)

0/0
29.7.2009 16:20

myrdazryby1

Re: Zbytečný článek

... takze je mame nechat krast dal a jeste jim verit, ze se snazi neco udelat "pro lidi"? Tehle konkretni particce to prece uz nemuze nikdo verit! Pral bych ti je videt na golfu - Janousek, Dvorak, Zaluda, Roman a jejich pohunci. Chovaji se jak vladci planety a pritom jen ....

0/0
29.7.2009 16:35

a8nn

Re: Zbytečný článek

>kteri to jsou schopni delat jeste lepe a bez rozkradani verejnych penez

Možná našlo, ale poté co by se o to pokusili by okamžitě letěli z podniku.

0/0
30.7.2009 22:56

zv02

Nebral bych to tragicky

Když bude stávka, tak se alespoň podívám v TV na rozčilující se cestující. Stejně mají TV okurkovou sezónu, tak bude aspoň zábava. :-)

0/0
29.7.2009 15:37

vymrzovac

ať sníží počet spojů

....v čem je problém?    Náklady na kilometr 76korun?   najměte soukromé dopravce a vyjde vás to levnějiRv

0/0
29.7.2009 15:18

nepistemi

Re: ať sníží počet spojů

Soukromé společnosti v pražské dopravě ale poskytují mnohem horší služby než DP - mají starší vozy (často za hranicí životnosti, řídí opilí Ukrajinci 10 a více hodin bez přestávky, autobus často nepřijede vůbec, ve voze je špína a urvané sedačky atd.).

DP má moderní vozový park, upravené řidiče mluvící česky a většinou i ochotné poradit cestu, hlásiče zastávek, apod.

0/0
29.7.2009 15:56

sirc

Re: ať sníží počet spojů

Veolia Transport má nová Iveca a SOR.

0/0
29.7.2009 16:59

RBmann

Re: ať sníží počet spojů

jj, pac sem kazdej tejden psal na ROPID, ze ten bus zase neprijel. Tvrdili mi z ROPIDu, ze za to davaj Veolie masny pokuty. Ale fakt je, ze tam ridej duchodci (bejvali ridici na privydelek), ukacka a bulhari.

Ale vcelku je s nima sranda, treba kdyz se cestujici vehementne dozaduje rady od sofera, kterej neumi ani slovo cesky a nechape, ze mu ten ridic nerozumi. ;-D

Tvrdim ale, ze potom co nakoupili novy busy a obcas stejne neprijedou, tak ze se jim ukacka vozrali na konecny. :-P

0/0
29.7.2009 21:57

FrantaKibyc

Re: ať sníží počet spojů

Samozřejmě, k řemu třeba drahé autobusové garáže, když může řidič odstavit autobus na ulici před barákem, jak to třeba dělá Veolia. Nebo to může vypadat jako linka 110 v podání Štěpánka a vraků koupených na šrot od DP Teplic nebo koho.

0/0
29.7.2009 16:17

computer

PRIMA

Celé hospodaření vyhozených  manažerů z TV Prima jde od deseti k pěti. V kancelářích jsou stále stejní nemakačenkové. Propustili se provozní zaměstnanci z údržby a oprav. Pan generální hrdě proklamuje, jak se snížily počty zaměstnanců. To,  že tyto zaměstnance nahradily soukromé firmy vybrané bez výběrových řízení, o tom už taktně mlčí. A že za tyto služby následně zaplatí doparvní podnik více peněz je věc vedlejší. Firmy si přece musí slušně vydělat. Ale jak je vidět, pro dopravní podnik je to výhodné. Tak nevím.

0/0
29.7.2009 15:09

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

no

MHD ilustrační fotka... to jako M..%dat Holce Zadeček? Pěkná na to je dost, sexy postava...:-P

0/0
29.7.2009 14:53

KOLDAK

Praha nemá ani na MHD,

ale pořádat olympiádu, to prrý zvládne levou zadní

0/0
29.7.2009 14:47

palok59

jízdenka

audit: .... a Praha má také nejelvnější jízdenku.

Tak schválně, kolikrát se za průměrný plat sveze němec v Berlíně, kolikrát francouz v Paříži, kolikrát švéd ve Stockholmu?

0/0
29.7.2009 14:36

sirc

Re: jízdenka

což nic nemění na tom, že nafta a autobusy tady stojí stejně jako tam

0/0
29.7.2009 14:57

Rudla.

Re: jízdenka

Ovšem zase řidiči a ostatní zaměstnanci dostávají nižší plat naž v Německu...takže má DP nižší náklady

0/0
29.7.2009 15:58

palok59

Re: jízdenka

proč jednoduše neodpovíš na otázku?

0/0
29.7.2009 19:48

testr

Odbory a management se spoji...

Chudak odboradi - takhle z nich manageri delaji idioty, si odborari zrejme mysli, ze jde hlavne o jejich platy...

0/0
29.7.2009 14:31

myrdazryby1

turnikety

... a také se teď vypíše zakázka na turnikety za více jak miliardu. Nejde jim o nic jineho nez o co nejrychlejsi alokaci penez do projektů, které mají "zpětný chod" .... Na lidi berou ohledy jenom do té míry, aby je někdo nevzal tyčí na vyhybky přes hlavu :-P

0/0
29.7.2009 14:13

a8nn

Re: turnikety

Co turnikety, ale takový tunel za 40 mld.: http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metro-na-letiste-ze-ktereho-zustava-rozum-stat.html

0/0
30.7.2009 23:07

chytrak20

Re: turnikety

už to vidim Turnikety na Andělu neboI.P. PAvlova, to bude docela sranda....;-D:-P;-O;-€

0/0
1.8.2009 1:43

Protivná baba

No a je to!

Takže budeme za nespolehlivou, nepohodlnou, neklimatizovanou mhd platit více.Rv

0/0
29.7.2009 13:57

Helmut Zázvorka von Drahtmuhle

Re: No a je to!

si nepamatuji kdy bych kvůli zpoždění MHD někam nedojel včas.

0/0
29.7.2009 13:59

Protivná baba

Re: No a je to!

A to já si to pamatuju dost dobře ...dneska ráno.

0/0
29.7.2009 14:02

Helmut Zázvorka von Drahtmuhle

Re: No a je to!

a kde to konkrétně bylo? a co se tam stalo?

0/0
29.7.2009 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.