Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražské letiště vybere nové taxíky, omezí jejich počet

Pražské letiště zamíchá karty provozovatelům taxislužeb. Příští rok se počet taxíků na letišti sníží až o šedesát aut a místo tří firem budou tyto služby poskytovat jen dvě. Vítěze plánované veřejné soutěže chce státní podnik vybrat ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jiruna

Vůbec tomu nerozumím

Taxi je veřejná služba na území města a jako na takovou na ni musí platit nařízení města o ceně, kvalifikaci řidiče a technických podmínkách auta. Na základě toho vydá magistrát povolení o provozu taxislužby firmě, nebo fyzické osobě. Taxi přece používají vyhrazené pruhy pro veřejnou dopravu. Jedná se o městskou dopravu, za kterou by město mělo ručit a ne se vymlouvat, že si s taxikáři neumí poradit.  Pak nevím jaké výběrové řízení na letišti. Taxi přiveze zákazníka a počká až jiný zákazník pojede do města, nebo nechce-li čekat odjede prázdný. Tak to funguje na př. v Paříži a je tam kdykoli dostatek vozů.

Vlezete-li v Paříži, Londýně či Berlíně do taxi máte jistotu, že nebudete okraden, že budete dovezen nejkratším směrem k cíli a že vám řidič poradí.

V  Praze bychom se toho měli jednou také dočkat. To ovšem záleží na odpovědných lidech z magistrátu. Pokud budou licence prodávat, tak se nic nezlepší, viz rvačka o štafly a podobné taškařice.

0/0
26.10.2009 15:29

pavel.n

Výběrové řízení

Výběrové řízení v těchto případech zavání úplatky  a to v řádech milionů....mimochodem - většina lidí v této zemi má auto kategiie felicia a starší....

0/0
13.9.2009 6:54

milan55

Spozdeni 20 Let

EU    tipicky cesky kocourkov to co tet chteji delat tak je sice pekne ale ma to 20 let spozdeni cela EUROPA ma hruzu s Prazskeho taxiku to plati o ruzynskych taxikarich dvojnasobne je to skoda ale pravda je takova. Milan[>-]

0/0
11.8.2009 18:05

Goudy

Re: Spozdeni 20 Let

Pane když o tom nic nevíte tak držte hubu.....  váš pravopis vás ale odhalil..... závistivý voliči ČSSD :-P

0/0
11.9.2009 17:06

Deph

Luxus jmenem taxi

V Praze za 30 minut cesty na letiste z Prahy 4 Libus platim 900 Kc (pres dispecink s AAA). V New Yorku z centra Manhattanu na letiste $ 25 (mene nez 500 Kc).

Kdy uz prestane taxi v Cechach fungovat jako luxusni doprava?

0/0
5.8.2009 23:45

Kasnar

Re: Luxus jmenem taxi

Cena benzinu v ČR a v USA?Tím bych začal....Cena auta,placení štaflu,atd....

0/0
6.8.2009 1:06

Prácí k svobodě

Taxi AAA a ti druzi

No koukam ze AAA nekradou,obcas si jen prilepsi.Ono to nebude problem tech chlapcu z letiste.Tam je na ne skutecne prisny metr.A popravde radeji pojedu klidne i haitrou,ale ty tam nejezdi,od acek,nez se nechat odlovit smluvnim prepravcem od jinych spolecnosti.Hraji si na taxi a nemaji ani klobouk a kostky. Tam je magistrat bezzuby. Kazdy ma moznost volby. Nez nastoupit do Eurotaxi,,lovici na lukrativnich mistech,to radeji mavnu na Zigulika s dedkem a pojedu za magistratni sazbu. ;-D

0/0
5.8.2009 18:54

BMBMBM

2 firmy

No aby ne, CEDAZ patří Kvasničkovy, takže se to jen přejmenuje  a bude klid :-)

0/0
5.8.2009 14:28

čombák

Re: 2 firmy

nevím, nezná, nesoudím, ALE KVASNIČKOVI (pokud je to pravda)  bych prosil ...!

0/0
5.8.2009 15:20

Tomas_1983

Re: 2 firmy

Jo fakt, že ČEDAZ patří panu Kvasničkovi, ale co je nám do toho....prostě je to úspěšný podnikatel, což se nedá říct o zlodějských skupinách z okolí Obecního domu, 'Václavského náměstí, Hlavního nádraží atd....

Ostatně nechápu jak si někdo s Mercedesem z roku 1989 může účtovat 99,- Kč/Km

0/0
5.8.2009 15:26

matesakoid

Re: 2 firmy

Vis co stoji takova udrzba veterana?

Kurna, to musi mit aspon dve rita denne aby bylo dobre :-/

0/0
5.8.2009 16:20

tlachal

až přiletím nízkonákladovkou ve stoje

(což se zjevně chystá), spíš ocením pohodlnější mercedes na cestu z letiště ...

0/0
5.8.2009 13:22

anders22

ridici vypadali

no to su zvedavej, kde je najdete... nebo ze by sustaci s kozenejma bundama nekde ziskali vkus a uctu ke klientum?

0/0
5.8.2009 11:24

matesakoid

Re: ridici vypadali

kdepaaaak :)

0/0
5.8.2009 16:22

Prácí k svobodě

AAA nekrade

;-D;-D nedovoli okradat . To je legrace na foru..... Nebudte najivni...

0/0
5.8.2009 10:27

čombák

Re: AAA nekrade

a) NAIVNÍ, když už teda ...:-P

b) a to je podstatné: s "áčkama" jezdím po Praze docela často, jednoznačně musím říct, že přijedou přesně, dovezou nejkratší cestou, neokradli mě! R^

0/0
5.8.2009 11:27

Tomas_1983

Re: AAA nekrade

Taxikaři, kteří jezdí pro AAA si Tě nedovolí okrást, protože by je Kvasnička vyhodil a nebo brutálně pokutoval. Ale je možné, že si pleteš originalní AAA taxi s AAA taxi s.r.o., protože to jsou regulérní zloději

0/0
5.8.2009 11:37

BMBMBM

Re: AAA nekrade

věř, že neplete :-), je zajimávé, že do djevic jezdí spousta letišťních áček za 600 :-)

0/0
5.8.2009 14:27

Tomas_1983

Re: AAA nekrade

Mne se tohle ještě nestalo, ale zase se mi stalo, že mi přiletěla známá a okradli jí taxikáři z EuroTaxi nebo jak se ta zlodějská banda jmenuje a od Obecního domu do Podolí po ní chtěl 100 Euro.....naštěstí jsem na ní v Podolí čekal....frajírek nedostal nic a ještě dostal pokutu

0/0
5.8.2009 15:21

čombák

Re: AAA nekrade

hele, soráč, ae u toho bych rád byl ...! a "TEN" dotyčný by se asi nestačil divit! Opakuji, mě teda "áčka" ještě "nedostala" ...;-)

0/0
5.8.2009 15:22

Judge

Re: AAA nekrade

Vážený pane, mluvíte-li ze své zkušenosti máte to i s účtenkou nahlasit na dispečink AAA. Já s nimi jezdim již 18 let a poslední 3,5 roku i z letiště min 1x týdně. Platím do Dejvic vždy 380,- Kč  max cena se mě podařila 450,- ale i s bouračkou či dopravním omezením na Evropske. Snad jen 2x jsem za celou dobu jel se stejným řidičem, takže jsem jich asi poznal většinu co tam jezdí, takže nevím kde jste přišel k částce 600,- a spoustě řidičů co takto jezdí. Jsem výše postavený manager u jedné zahr. firmy a musím říci, že vůbec cena 28 za km není přemrštěná vzhledem k tomu co platí  leasing 17800, nájem s vysílačkou 18500, PHM 10-12 tis za mesic, ZP a SP 4000 a nemluvím o opravě auta. jedn řidič mě říkal, že už ho nabourali 4x a vždy stal minimalne 14-30 dnu a pritom , ale musí mimo PHM vše platit dale. To se nam zamestnanym nestane, takze lide trosku premyslejte.:-)

0/0
5.8.2009 17:36

Hubený hroch

Re: AAA nekrade

souhlas... ja je pouzivam nekolikrat za mesic. Z letiste i na letiste. Do Dejvic 340 - 365 kc. Nikdy vic. Tim je neobhajuju, protoze mne jednou nebyl schopen odvezt k Min dopravy, protoze nevedel kde to je. Ale jinak to jde. Nejvic mne vytaci po priletu do Prahy ty ksichty nahanecu a ridicu smluvniho taxi (ty Passaty) ... vzdy mam  po nalade, hned jak je vidim. Jenze tito nikdy z letiste neodejdou. Nikdo je neodejde!!

0/0
11.8.2009 15:55

BMBMBM

Re: AAA nekrade

a jeje, zas jeden chytrý.

mě je jedno cod ěláte, ale poradimVám, bežtě dělat taxikáře a budete mluvit jinak.

Pokud jezdí na letišti projezdí tak 20tis v PHM, ale samozřejmě je pravda, že letišťáci jsou na tom ze všech taxikářů nejlépe. I sebekrtaší jízda je za 200-300.

JInak k ceně za 600 do dejvic to chce mluvit nečesky a uvidíte :-), prostě to zkoušej, a když na to přijde oni mají nárok jet za tolik, neboť cca:1km jedou mimo území HL.M Prahy, kde cena není regulovaná....

0/0
12.8.2009 16:38

Prácí k svobodě

Re: AAA nekrade

Mas pravdu.Ty sroc-ka jsou ooravdu zlodeji.Ale i u skutecnych AAA je spousta lupinku.Nehazim je do jednoho pytle ale penize jsou nekdy vic nez strach z Kvasnicky.Ale to je fuk.Jsem zvedavy jake konkretni podminky budou.

0/0
5.8.2009 14:31

Tomas_1983

Re: AAA nekrade

všude se najdou zloději;-D myslím, že by magistrát měl konečně sjednotit barvy taxíků, zpřísnit podmínky pro udělování licencí a ihned trestat viníky......

0/0
5.8.2009 15:24

Tomas_1983

Dostavte metro na letiště

Ať už konečně dostaví metro na letiště. Co se týče taxíků, je možná lepší když tam budou jenom AAA taxi, protože u Kvasničky si nikdo nedovolí okrádat jako to bylo zvykem dřív

0/0
5.8.2009 9:47

čombák

Re: Dostavte metro na letiště

souhlas ...! Zrovna minulý pátek jsem jel ze Smíchova "áčkama" na Letnou a stálo to 280,- Kč:-) Když jsem se večer  vracel, tak před Spartou stál jediný taxík,"nějaký soukromník", nechtěl jsem čekat, tak jsem sedl ... Úplně stejná trasa, taxametr ukazoval cca 650,- Kč, ON si řekl o pětikilo, tak jsem ho poslal do řiti, dal mu 300,- a odešel ! Ani neprotestoval;-D

0/0
5.8.2009 11:22

BMBMBM

Re: Dostavte metro na letiště

hm tak odkud kam jsi jel přesně, neb arbesovo nám to na letnou ukáže max 200.

0/0
12.8.2009 16:39

Prácí k svobodě

Taxi na letisti

Copak Vam to jeste nedoslo? Misto 3 firem budou 2;-D;-D Cedaz uz davno vlastni fy. AAA takze vlastne uz ted tam jsou jen 2 spolecnosti.Takze se asi nic nezmeni...

0/0
5.8.2009 9:07

Tryskomys Muf

Re: Taxi na letisti

Neco na tom bude. 8-o

0/0
5.8.2009 12:25

poiuytrewq

hnjupi

Jezis kurnik sopa co tu furt rvete mongoli?  Co byste chteli? Prevlafnout od ridice a pri vystoupeni zazpivat koledu a obalku s cokoladovym srdickem?;-O;-O;-O;-€

0/0
5.8.2009 8:36

babacek

Pražské letiště vybere nové taxíky

To bude zase obálek a někdo si namastí kapsu.:-)

0/0
5.8.2009 4:54

m. l.

Mně je to fuk

Já si na letišti vždycky taxi zavolám (od firmy se kterou jsem spokojený), přijede, naloží, odjedem. Ti letištěm schválení mě nezajímají, ať si to právo vydobyli jakkoliv.

V civilizovaných zemích je samozřejmě centrální příjezd pro taxi, z jedné strany fronta taxiků do které se může zařadit každý taxikář s městskou licencí, z druhé přicházejí lidi, odsejpá to, žádný chaos, žádné očurávání zákazníků.

0/0
4.8.2009 23:29

jakub7

Re: Mně je to fuk

Ono je take ve vetsine zemi zvykem, ze maji taxiky (npocitam ty na telefon) jednotnou barvu a vyrazne oznaceni, jenom v Praze je kazdy taxik jina ves... A navic byva zvykem mit k letisti dostatecne dimenzovany prijezd, coz prazske letiste take nesplnuje, proto je zrejme pocet taxiku omezen..

0/0
5.8.2009 8:49

Divak

Blazni nebo podvodnici

Tvrdit, ze snizenim firem ze 3 na 2 dostanou sanci mensi firmy, muze snad jenom blazen nebo podvodnik. Na zaklade jakeho zakona muze letiste vubec neco omezovat resp. prav vydrazovat? Ve vetsine zemi nemyslitelne.

0/0
4.8.2009 21:18

blekkal

Re: Blazni nebo podvodnici

Mezi základní vlastnosti soukromého pozemku patří i to, že jeho majitel rozhoduje o tom, kdo na něj bude vstupovat. Ale co jsem si všiml, ty jsi silně levicově zaměřený, takže jsi omluven, o "soukromém" toho moc vědět nebudeš. :-)

0/0
4.8.2009 22:18

FrantaKibyc

Re: Blazni nebo podvodnici

no ovšem když je majitelem "soukromého" pozemku český státní podnik, tak se pochyby přímo vnucují

0/0
4.8.2009 22:27

mokikin

Letiště zapomíná

že létají i normální lidé, kterým je defakto jedno jestli je to auto starší 4 let nebo ne, ale hlavně se chtěj dostat pohodlně domu.

0/0
4.8.2009 21:04

marwal

Re: Letiště zapomíná

já se považuji za normálního člověka a do deset let starého auta bych v taxíku nesedl. To bych byl blázen, vozit se horším autem než mám sám a ještě za to platit...;-)

0/0
4.8.2009 22:09

individual

Re: Letiště zapomíná

Já se taky považuju za normálního člověka a když pro mne někam přijede třeba Volvo V70, Ford Galaxy, VW Passat atd., tak nemám žádný problém si do něj sednout a nechat se odvézt, kam potřebuju. Pokud bych chtěl být pozér a štítil se sednout do horšího auta, než mám sám, pak bych se v Praze (a většině evropských měst) taxíkem nesvezl v životě.

0/0
5.8.2009 10:03

blekkal

Re: Letiště zapomíná

A ty zapomínáš, že cena za kilometr je regulována, takže technicky vzato můžeš pouze vydělat :-)

0/0
4.8.2009 22:19

FrantaKibyc

Re: Letiště zapomíná

tak si zavolej na svůj oblíbený dispečink a oni ti na letiště auto pošlou, v tom není vůbec žádný problém. Nebo můžeš jet autobusem k metru.

0/0
4.8.2009 22:25

m4!_luke

Re: Letiště zapomíná

Pokud taxikar najezdi rocne dejme tomu 75 000 km rocne, tak z auta starsiho ctyr let bude pojizdny srot.

0/0
4.8.2009 23:47

BMBMBM

Re: Letiště zapomíná

to máš pravdu,ale for je v tom, že ten taxikař na to auto musí vydělat :-(, což je jaksi zas jiná strana mince.

0/0
5.8.2009 1:22

cejkis

Ruzyňská mafie

1) Taxikářská lobby už by mohla konečně odtáhnout a mělo by se tam dodělat pořádné spojení MHD, které tato lobby neustále hatí

2) Slovo veřejná soutěž znamená v překladu již známe vítěze.

3) Úřady by měly prověřit všechny smlouvy mezi státní firou Letiště Praha a nájemci všech prodejních ploch. Nedivil bych se když by tam byl třetí prostředník kterému byly pronajaty všechny plochy a následně je tento prostředník dále pronajímal za neuvěřitelné ceny. A dále spolčnosti prodávající na letišti by měly předložit učetnictví neboť pokud někdo prodává obal na oblek za 21tis, který se prodává v běžném obchodě za 3tis a ještě neúčtuje DPH, tak to zavání praním špinavých peněz neboť takový obchod se nemůže při takových nájmech uživit.

0/0
4.8.2009 20:59

blekkal

Re: Ruzyňská mafie

Jak se z účetnictví pozná praní špinavých peněz? :-) Ten zbytek komentovat nebudu, děkuji, je zdravé se zasmát :-)R^

0/0
4.8.2009 22:22

stepecm

Tak s tim letistem se uplne pos...i !!!

Ceny uz tam nejsou ani evropsky ani svetovy, protoze takovy ceny uz nejsou nikde !!! Jen u nas.....

0/0
4.8.2009 20:16

l e o

Praha? Ceska republika?

povinne Skoda Superb kombi, zadne nemecke ci jine produkty - v nejake pekne kombinaci cerveno-modro-bile - Vitejte v CR! :-) a at to vlastni, provozuje a HLAVNE je zodpovedne Letiste... [>-]

0/0
4.8.2009 20:01

individual

Re: Praha? Ceska republika?

Skoda Superb je nemecky produkt...

0/0
4.8.2009 20:35

l e o

Re: Praha? Ceska republika?

;-D;-D rozhodne je Skoda mene nemecka nez bmw nebo mercedes ;-D bydlim v UK a jeste jsem nikoho neslysel rici "Jo Skoda, to je to nemecke auto, ze?" ;-):-P

0/0
4.8.2009 21:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.