Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nasadí místo vozů z NDR sto modernějších vagonů, vypsaly tendr

Část vozů vyrobených v 70. a 80. letech v NDR, které používají České dráhy k dálkovým spojům, nahradí novější a komfortnější. Železniční dopravce vyhlásil výběrové řízení na nákup stovky používaných rychlíkových vozů ze zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

papazian

Vagóny z NDR byly vyráběny v Lužici v Budyšíně,

v oblasti, kde dodnes žijí Lužičtí Srbové, Velice doporučuji k návštěvě, je to kousek od české hranice. www.luzice.eu  Jinak tyto vagóny na tehdejší dobu patřili k tomu nejlepšímu a do jisté míry i dnes jsou lepší než je průměr ČD, jen by potřebovali klimatizaci...

0/0
24.8.2009 1:09

Šílený buddhista

A kde udělali soudruzi z NDR chybu ?

g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
14.8.2009 9:04

TATRA 613

Vagoše z NDR

To vidím poprvě, že u nás se používají vagony z NDR.

0/0
13.8.2009 17:01

falda

Re: Vagoše z NDR

A dodnes patří k tomu lepšímu, co po našich kolejích jezdí.

0/0
13.8.2009 17:05

_peta303

Re: Vagoše z NDR

Pokud to ovšem není páchnoucí mastná koženka v podání DKV Plzeň jezdící na chebských rychlících nebo na osobácích okolo Plzně.

Tyhle vozy se myjí jednou za několik let (až po výhrůžce hygienou).

0/0
13.8.2009 22:58

wIadin

Re: Vagoše z NDR

jojo říšské dráhy se nezapřou. Nakonec i bez C.K. monarchie by tu byla maximálně konězpřežka. Dálniční síť ukazuje, že to co nám nevybudovala schopnější civilizace dnes sousedních západních národů to buď není anebo se rodí v křečích s pulstoletým zpožděním a za násobnou cenu.

0/0
13.8.2009 23:13

Kmet na Razgrad

Waggonbau Bautzen

www.vagonweb.cz

0/0
13.8.2009 17:05

MychalB

Re: Vagoše z NDR

Wagonenfabrik Bautzen g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
13.8.2009 19:06

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Vagoše z NDR

TT Berliner Bahnen

0/0
14.8.2009 8:04

falda

Chvályhodný počin,

jímž se ovšem řadíme po bok zemí, jako je Rumunsko. Kam se poděl ten náš ekonomický zázrak, když nemáme ani na 100 nových rychlíkových vagonů? Kupují si na vedení ČD také ojetá auta?

0/0
13.8.2009 16:51

Ahasver

Re: Chvályhodný počin,

Myslím že to nebude ani tak kvůli ceně jako spíš kvůli dodacím termínům. Jakékoli nové vagony by se začaly dodávat nejdřív tak za dva roky, kdežto ty "ojetiny" mohou přijet klidně hned po uzavření VŘ a podpisu smlouvy. A i tak to bude tak čtvrt hodiny po dvanácté...

0/0
13.8.2009 18:27

a8nn

Re: Chvályhodný počin,

Ty ojetiny musí taky projít opravou, takže v nejlepším případě první kusy za 3 měsíce. A o koupi už se jedná 2 roky, takže teď už mohly klidně chodit novostavby.

0/0
14.8.2009 13:41

Kmet na Razgrad

Ešus

Když už dali jako ilustrační foto ešus...docela schvaluji nápad s nasazením ešusů do rychlíku Olše. Ešus je sice příměstská jednotka, ale jen proto, že tak někdo chytrý a dobře placený pravil. Koneckonců, pokud je mi známo, Rumuni kdysi koupili pár motorových (příměstských) jednotek Desiro a provozovali je doma jako rychlíky. Osobně dávám před (po)city přednost pohodlí a ešus celkem vyhovuje. Zřejmě první dobrý nápad, který někdo na generálním ředitelství drah omylem dostal. I když jsem slyšel, že i kritiků bylo neúrekom, ale to už tak nějak patří k věci.g.idnes.cz" alt=":-)">

www.zelpage.cz

0/0
13.8.2009 15:46

SuSE

Re: Ešus

Jde o to, ze tyhle trainiky jsou zkonstruovany a uzpusobeny na lokalni provozy, tj. caste zastavky (rozjizdeni / brzdeni / dvere / spotreba / vymena cestujicich / aerodinamika aj.); pro delsi trasy by se asi nechal upravit a pak by nesl jmeno intercity elephant nebo district elephant...

0/0
13.8.2009 15:55

lžiDnes.cz

Re: Ešus

Na dlouhé jízdy tam jsou moc tvrdé sedačky a pro "Studenský vlak Olše" je tam málo místa na zavazadla. Věřte nebo ne, pohodlněji se cítím na měkkých koženkových sedačkách vagónů z NDR g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
13.8.2009 16:41

Kmet na Razgrad

Re: Ešus

Jel jsem ešusem párkrát z Pardubic do Běchovic, což je asi dvě hodiny a naprostá pohoda. Možná klima nastavená příliš nízko, ale jinak nic dalšího.g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
13.8.2009 16:55

JBetak

Re: Ešus

Ve dne to jde. V noci začne po nějaké době vadit šílené osvětlení.

0/0
13.8.2009 16:58

balanta

Re: Ešus

Bohužel to nebyl nápad na generálním, ale z nouze cnost. ČD totiž už chyběly tyto koženkové vagony, tak to zaplácli Ešusem. A PR se toho chytil, jak nezlepšují služby :-)

0/0
14.8.2009 13:30

ChuckFuck

Ach jo

tak když už se smířím s tím, že to budou ojetiny, tak mě přesto irituje, že zas budou jezdit jen s Inter a Eurocity. Holt my, kteří jezdíme klasickým rychlíkem, z toho zase budeme mít prdlajs. U nás na Ústecku jezdí hrozné vlaky, ČD kupují nové jen pro Prahu, Ostravu a Brno. V Ústí neuvidíte City Elefant, v Praze jich je hodně. Nejsem zrovna rozmazlenej, ale kvalita lokálních rychlíků je otřesná. No nic, koupil jsem si auto, takže mám jasno jak se budu do Prahy dopravovat. g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
13.8.2009 15:39

SuSE

Re: Ach jo

sorry, ale v usti, chomutove apod. nasadit nove vlaky? to by sly behem par mesicu do srotu...

0/0
13.8.2009 15:49

JBetak

Re: Ach jo

V Ústí? Pokud myslíte to nad Labem, tak tam City Elefanty vídám.

0/0
13.8.2009 15:50

809.KocuR

Re: Ach jo

Nové vlaky v Brně? Kde? ty panťáky ze začátku 70 let? Nebo honeckery (Bdmtee) s 40 let starou lokomotivou? Leda tak krám Regionova a možná modernizované motoráky z roku 68-70...

City Elefant tady jezdit jaksi nemůže, umí jenom 3000 V stejnosměr, na jihu je v troleji napětí 25 kV 50Hz

0/0
13.8.2009 15:54

SuSE

Re: Ach jo

Tak u bobiku muze jezdit CE pokud bude mit jeden vagon pln akumulatorug.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
13.8.2009 16:02

PepaK

Re: Ach jo

Ono není problém vyrobit střídavou či vícesystémovou verzi. Pro brno se momentálně počítá s 15 kusy dvousystémové verze kolem roku 2012, pokud kraj podepíše dlouhodobou smlouvu ať dají banky úvěr...

0/0
13.8.2009 16:05

falda

Re: Ach jo

Chce-li někdo jezdit autem, důvod si k tomu vždy najde. Přesunem cestujících do aut se ale dráhy nezlepší, spíš naopak. Tlak musí být ze strany cestujících, a to silný a neustálý. Jinak si ČD budou dělat z lidí rukojmí. V reálu pokud si někdo na něco stěžuje (neschopnost pokladních, zpoždění z důvodu liknavého přístupu personálu, nefunkční automaty, neoprávněné vymáhání příplatků za zakupování jízdenky ve vlaku, kdy na vině jsou ČD, atd.), jsem to obvykle já sám a ostatní se nepřidají, tváří se spokojeně a někteří mne ještě okřikují, na co že si stěžuji. Tak je to u nás se vším. Každý si frflá pod fousy, ale když má něco říci nahlas, je podělaný až za ušima. A to máme údajně demokracii a svobodu slova! Zpět k vlakům: zrovna mezi Ústím nad Labem a Prahou však jezdí vlaky docela solidní a na naše poměry i dost rychlé. Jinde jsou na tom podstatně hůř.

0/0
13.8.2009 16:45

JBetak

Re: Ach jo

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
13.8.2009 16:57

Bery

Re: Ach jo

Pokud je ke stiznosti opravdu duvod, tak je to jiste v poradku. Nicmene jsme stat, kde pripada temer nejvice stiznosti na osobu (v poradi asi 4. na svete), takze nemam pocit, ze si lide stezuji malo. Spis naopak.

0/0
13.8.2009 20:03

drevak_patlak

Re: Ach jo

Tak konkrétně ty Elefanty do Ústí n.L. jezdí na osobácích z Prahy a mezi námi je to pěkná ptákovina. Jednotka pro cca 300 lidí se tady zaplní jen velmi výjimečně ve špičce mezi Lovosicemi a Ústím, od Lovosic až po Vraňany se veze vzduch. A zatímco na severu Čech vozíme vzduch v nových vlacích, v příměstké dopravě okolo Prahy jezdí zaplněné jednotky řady 451.

Prostě se smiřte s tím, že dokud nebude vhodná elektrická jednotka pro cca 150-200 lidí (kterou zatím dráhy nemají), nemá smysl u nás na severu (já jsem z Teplic) s novými vlaky jezdit a klasické osobáčky třívozáčky postačují.

A na rychlících to není taky tak strašné, koženkové vagóny tu jezíd jako všude, ale jsou poměrně slušně udržované a cestovat se v nich dá. A do Prahy můžete jet EC vlakem každé dvě hodiny, jehož úroveň zpravidla západoevropské dosahuje.

0/0
15.8.2009 16:33

happy4ever

čecháčci

I kdyby se tu psalo, že na každé lokálce bude jezdit nové pozlacené vozidlo, tak tupé české stádo si bude neustále stěžovat!!

0/0
13.8.2009 15:16

Delirium Tremens

Re: čecháčci

A už jsi s tím byl u lékaře ?

0/0
13.8.2009 15:30

109e

Re: čecháčci

S dobrým názorem se chodí k lékaři? Proč?

0/0
13.8.2009 18:06

SuSE

Re: čecháčci

Nevim proc, ale z prispevku mi nejak pripada, ze pod nickem 'happy4ever' se skryva p. Stahlavsky (event. jiny pracovnik z odd. marketingu CD)...

0/0
13.8.2009 15:36

ChuckFuck

Re: čecháčci

V době,kdy bude jezdit na každé lokálce nové vozidlo, se bude běžně létat na Měsíc a v okolních zemích budou mít i regionálky technologii Mag-Lev. Ledaže by skončil monopol ČD. g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
13.8.2009 15:40

SuSE

Re: čecháčci

g.idnes.cz" alt="R^"> Obavam se vsak, ze se toho my uz nedozijeme, snad alespon nase detig.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
13.8.2009 15:44

falda

Re: čecháčci

Ve většině zemí mají monopol statní dráhy a funguje to lépe než tady. Není problém jen v tom přívlastku "české"?

0/0
13.8.2009 16:54

109e

Re: čecháčci

Nejdokonalejší (švýcarská) železnice používá mnoho vozů starších třiceti let.

0/0
13.8.2009 18:12

102030abc

To máte lidi nějaký komplexi?

Hele lidi to máte nějakej komplex z těch, co si můžou nebo chtějí vozit zadek v autě? Máte tady s tím někdo problém? Já taky jezdím autem a vlak používám průměrně jendou za 18 měsíců..je to takovej Adventure trip..když mám dovolenou..třeba. Naposledy sem jel lokálkou...pravda za naprosto směšnou cenu...je mi jasný, že bez dotací by tam nejezdilo nic..Vagon byl tak 40 let starej..ale byla to sranda..byl čistej, okna dokonce šla otevřít a jel na čas. Jedinej edvenčr se konal při nastupování, kdy běham nastupování začal fíra se soupravou couvat..a couval několik metrů..a jen náhodou nikoho nezranil. Nenadávám nikomu do socek..ale nevím proč se tu tolik lidí naváží do automobilové dopravy. Ty vaše vlaky jsou dotované z  veřejných rozpočtů a ty se plní i z daní, co platím za kžde nádrže benzínu nebo čehokoli co utratím za auto...Tak vychladněte. Užívejte si city slon a reginova a jiný exkluzivní vozidla na olejích a buďte zdráví...

0/0
13.8.2009 15:13

MUDr. František Teuner

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Lidé v autech mi vadí, protože musím dýchat zplodiny z motoru.

0/0
13.8.2009 15:15

NT05

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Jednoduché řešení..nedýchej!

0/0
13.8.2009 15:22

SuSE

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

aha, ovsem aby ty (radoby ekologicke) vlaky mohly vubec jezdit, musi se morit v techto zplodinach cele severni cechy pri spalovani uhlig.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
13.8.2009 15:27

MUDr. František Teuner

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Severočeské elektrárny vyrábějí elektřinu jen pro ČD? g.idnes.cz" alt=";-D">

Ovšem nejvíc emisí produkují opět auta.

0/0
13.8.2009 15:30

SuSE

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

dnesni auta, splnujici prisne emisni normy nejen co do co2? a ty 30 let stare motoraky jsou tak prikladne co do vlivu na zp?

0/0
13.8.2009 15:38

MUDr. František Teuner

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

i dnešní auta splňující nejmodernější emisní normy stále jen a jen spalují fosilní paliva.

0/0
13.8.2009 15:54

SuSE

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

porad bude ucinost o mnoho lepsi oproti tem agregatum ve starych motoracich, myslim.

0/0
13.8.2009 16:04

falda

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Každé auto trvale vyhazuje nejméně 75 % tepelné energie, vzniklé spalováním paliva, bez užitku do luftu. Takže když má výkon 100 kW, spotřebuje nejméně 400 kW. Pak se všichni divte, že tu každoročně stoupají teploty a tají ledovce!

0/0
13.8.2009 17:04

Ahasver

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Nene, nejvíc emisí produkují individuální topné zdroje. Auta mají nejvyšší podíl v Praze a i tam je to nějakých necelých 20%

0/0
13.8.2009 16:02

falda

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

A co tedy v Praze tvoří těch zbylých 80 %? Neexistující fabriky? Lokální topení, které skoro nikdo nepoužívá? A navíc v létě, kdy se netopí? To mi nějkak nehraje, ale věřím, že takové zmanipulované statistiky existují. Kdo si dovolí poukázat na negativní vliv aut, je přece závistivá socka, takže kdo by se do něčeho takového v této zemi pouštěl! Přitom ještě v 90. letech se občas kvůli rozptylovým podmínkám zakazoval vjezd do centra a bylo to dost znát. Na to už lidé jaksi pozapomněli? Přitom v té době tu těch aut nebylo ani zdaleka tolik jako dnes!

0/0
13.8.2009 17:12

Ahasver

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Především pevné zdroje znečištění - teplárny Malešice, Holešovice, Michle, Juliska, Veleslavín, Třeboradice. Dále radotínská cementárna, čistička odpadních vod v Podbabě, malešická spalovna a v neposlední řadě letiště.

Pokud si pamatuju tak "smogová" uzávěra byla jen jednou, asi tři dny někdy na podzim 1996. Statistická data pocházejí ze systému Envis, většina by měla být veřejně přístupná.

Určitě nechci hájit IAD za každou cenu, ale zbytečně démonizovat taky ne. Ale to už jsme si od nových železničních osobních vozů zašli možná až příliš

g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
13.8.2009 18:40

falda

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

Když se např. do Prahy sjede za dopoledne 100 000 aut, je to jako kdyby cestu z Říčan do centra Prahy lemovaly všechny naše tepelné elektrárny, běžící na plný výkon! Stačí kupecké počty! Ale argumenty vás automobilisty nezajímají.

0/0
13.8.2009 17:01

SuSE

Re: To máte lidi nějaký komplexi?

tak ty tvoje "kupecké počty" co tu predvadis me opravdu nezajimajig.idnes.cz" alt="R^"> 100.000 aut jako treba 1.000 hnedouhelnych elektraren? Inteligentg.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
13.8.2009 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.