Diskuze

Politikům se nelíbí úsporný balíček ministra financí Janoty

Úřednický ministr financí Eduard Janota začal škrtat. O víkendu představil úsporný balíček a má v plánu ušetřit na výdajích 40 miliard. Další desítky miliard má státní pokladně vydělat zvýšení daní. To první se nelíbí ČSSD, to druhé vadí občanským demokratům a TOP 09.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jezdeckarel

22. 8. 2009 16:50
Ještě jsou možnosti

Další možnost je, zajistit alternativní výrobu mýdla / nebudu psát z čeho /, dále snížit počet důchodců, zrušit podporu rodin s malými dětmi / ale nad 4, jak radí Bobošíková, souhlasím / Vybírat mítné nejen na dálnicích, ale na všech mostech v naší dobré ČR, daň z hajzlíků, z televizorů, rádií, vodovodu, parovodu....Pane ministře, ještě jste zdaleka nevyčerpal možnosti.

Hlavně nesáhnout na platy poslanců a senátorů, nerušit poslaneckou restauraci a ceny v ní, radil už Werich v 30letech.....atd.atd. Jak radil v jednom šotu občan Slovenska ..Rýchlo sa adťial adjebať.!!

0 0
možnosti
MR

haloradio

20. 8. 2009 13:16
Pohled z USA!

Na krizi platí hyperprogresivní daně,říká americký ekonom Georg Mansfeld

Jako řešení rozpočtových problémů navrhujete hyperprogresivní daň. Jaká je její podstata?

Hyperprogresivní daň je něco úplně jiné, než to, co je nyní v ČR, tedy rovná daň. Progresivní daň existuje všude po celém světě v normálních zemích, jako jsou třeba Spojené státy, kde lidé, kteří mají vyšší příjem, platí více do společného rozpočtu. Je to odstupňované od 15, přes 22 až na, jestli se nepletu, 31 procento. Ale to důležité, co chci říci, je, že sazba je odstupňována podle příjmu tak, že spodních 30 % neplatí daň vůbec a horních 5 % platí 50procentní daň, což je férové. Hyperprogresivní daň je něco, co by bylo ještě více spravedlivé. Nejde o trestání za úspěch, princip je v tom, že když někdo hodně vydělává na společnosti, tak to znamená, že si pronajal hodně části z té společnosti.

0 0
možnosti
J

jezdeckarel

22. 8. 2009 16:51
Re: Pohled z USA!

Výborně, souhlasím, ato v plné míře.!!!!

0 0
možnosti
S

superprasák

18. 8. 2009 17:25
kdo

Kdo je pro zavedení Janotova balíčku. Odpovědi jen ano ne.

Já jsem pro. Je to rychlé a jednoduché opatření v době, kdy se loď potápí. Zvýšení dph a jedno či dvě procenta ani nepoznám. Politici umí jen přelívat peníze z kapsy jedné zájmové skupiny do druhé a řešení je v nedohlednu.

0 0
možnosti
L

lofashej

18. 8. 2009 17:31
Re: kdo

ano

0 0
možnosti
ACT

a co třeba

18. 8. 2009 17:00
Jyřýk to říká správně :

/neviditelnypes.lidovky.cz/dokument-bratr-paroubek-o-viteznem-unoru-f18-/p_politika.asp?c=A060423_011435_p_politika_wag

Jediný správný zásadový a názory neměnící politik .:-P;-D

0 0
možnosti
L

lofashej

18. 8. 2009 16:50
1 argument

dejte mi 1 jedinej relevantní argument proč někomu dávat starobní důchod. 1 argument proč dávat dávky v nezaměstnanosti. a nestavte to na systému solidarity - ten akceptuji třeba u systému zdravotnictví nikoliv u výše uvedeného....a pak mi dejte 1 argument proč platit sociální pojištění.

0 0
možnosti
1

109e

18. 8. 2009 16:54
Re: 1 argument

Chceš argument a v té samé větě ho zakazuješ dát (...nestavte to na systému solidarity..) ? Cítíš se dobře?

0 0
možnosti
A

Arth-

18. 8. 2009 16:15
Nelíbí?

Tak pak je asi rozumnej...  ;-)

0 0
možnosti
VP

Live_in_the_death

18. 8. 2009 15:20
Mě se líbí

jak tady křičí pravice, že se má šetřit a omezovat státní výdaje a přitom Reagan a klan Buschů za 20 let jejich vlády zdvojnásobil dluh USA. Před vstupen Reagana na prezidentský úřad to bylo 175% k HDP a nyní to je 350% HDP. USA je jen obr na hodně vetchých papírových nohách. Ano šetřit se má, ale to taky znaméná mít daně na rozumné výši, aby se vybralo tolik, kolik je třeba. U nás by to mělo platit na obě dvě strany jak na levou tak i na pravou. Bohužel to u nás se státní pokladna bere jako zdroj financí pro příbuzné a přátele.

0 0
možnosti
D

Divak

18. 8. 2009 15:30
Re: Mě se líbí

Souhlas. Rozumny prispevek.

0 0
možnosti
L

lofashej

18. 8. 2009 14:59
takže....

důchody zrušit, daně snížit na nezbytné minimum, nevydávat dluhopisy, investovat příjmy, dividendy......a nebo....SE PŘESTAT KONEČNĚ UŽ FLÁKAT!!!si vymyslete sokoliv ale pokud bude všude pořád takovej administrativní bordel tak se nikam nedostaneme....btw - já mám polední přestávku - do 3.... :)

0 0
možnosti
A

Arth-

18. 8. 2009 16:19
Re: takže....

Každej extrém je nezdravej...  i ten popisovanej.

Ale když je zle, tak důchody není zvyšovat z čeho - tečka.

A podporu bych převedl na poukázky na potraviny a bydlení...  a bylo by rázem míň nezaměstnaných! ;-)

0 0
možnosti
D

Divak

18. 8. 2009 14:52
Volba

Cesko ma jiz 20 let volbu, zda hudlacit a praktikovat lidovou danovou tvorivost nebo zavest nejaky fungujici system (rakousky, nemecky, holandsky atd). Komunismus ale vyplachl mozky lidem tak, ze radeji vymysleji vymyslene a hledaji nejaky kulaty ctverec. Nejak se jim to ale nedari. Preji hodne uspechu, treba to sisate kolo nekdy narovnate.

0 0
možnosti
1

109e

18. 8. 2009 14:59
Re: Volba

Komunismus? On tady nějaký byl?

0 0
možnosti
K

kasikv

18. 8. 2009 14:43
Pro cenzora

Vůbec nechápu, proč byla smazána většina vlákna s názvem "Tady je ale blbečků....", kromě nadpisu, který by bylo možno chápat jako problematický, se jednalo o celkem plodnou diskusi několika lidí, kteří věcně argumentovali. Nic víc.

Si to sakra ošefujte tu cenzuru, ten automat je jak blbec a Vy na to očividně kašlete. A když už to vlákno skoro celý smažete, ta si laskavě ošefujte zasílání reakcí do emailu, na co asi tak mám reagovat????

Omlouvám se všem spoludiskutujícím, nelze pokračovat v diskusi vzhledem k technickým (a nejenom) potížím na tomto rádoby zpravodajském serveru. 2x blijící smajlík

0 0
možnosti