Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbaři dokončují jen staré projekty, lidé s nákupem nových bytů otálejí

Stavebním firmám se dnes žije těžko a budou to mít ještě horší. Lidé i podniky kvůli krizi šetří, a tak stavebníci nedostávají nové zakázky. "Nudu" se proto snaží zahnat dostavbou starých projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonzaS

Preju realitkam a developerum krach

Tohle odvetvi je jedno velke svinstvo. Napojeni na pozemkovy fond, ruzne kamadickovani se stavebnim uradem, ktery ornou pudu zahadne zmeni na stavebni pozemek a dalsi "chytre" tahy od developeru a realitek uz lidi pekne serou.

Takze nejlepsi bude, at tihle zloradi zkrachuji a ten trh se pekne procisti.

0/0
22.8.2009 13:03

O.M.

Stavebnictví...

je nejzkorumpovanější a tudíž nejzaostalejší odvětví, přeju 80% firem krach.

0/0
20.8.2009 21:10

BIS

Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

byty měl stavět stát a přidělovat je lidem zdarma. Vliv na to měli vzrůstající astronomické ceny v posledních letech a stále živé vzpomínky na socialismus,jeho bytový fond a stavební bytová družstva. 

0/0
20.8.2009 10:38

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Myslím, že myšlenka stavebních bytových družstev je poměrně rozumná a je škoda, že se tento systém neoprášil. 

0/0
20.8.2009 11:08

Radek0075

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Neni rozumná. Cenově vyjde naprosto stejně jestli si postavím s partou kamarádů dům v OV, nebo jestli si založíme družstvo. Vždycky je lepší když mi patří konkrétní byt, než podíl v nějakým spolku.

0/0
20.8.2009 11:13

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Proč by to vyšlo cenově stejně? Právě naopak a v tom může být výhoda bytového družstva, najme si stavební firmu, vynechá další překupníky, hlídá si lépe kvalitu.... A byt do OV jde následně převést, v tom také problém nevidím.

0/0
20.8.2009 11:20

Radek0075

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Na to aby si parta lidí najala stavební firmu přece nepotřebuje žádné družstvo, žádné a pochopitelně ani žádné překupníky.

0/0
20.8.2009 11:32

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

A jak byste po právní stránce a s tím související i finanční stránce chtěl od základů stavět bytový dům?To, co píšete, by šlo u nějakého satelitu rodinných domů, nedovedu si to představit u bytového domu.

0/0
20.8.2009 11:40

_m-

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Hezká teorie. Ve skutečnosti ale potřebujete nějak právně zajistit kdo všechno patří do party, najít jednoho troubu, který bude za celou partu jednat s dodavatelem a úřady (nebo tam budete chodit všichni?), jiného troubu, který povede účetnictví (protože nejdřív se postaví přízemí a a ž potom paro, ale platit snad bude všichni od začátku do konce) - a ve finále zjistíš, že je úplně jedno, jestli si říkáte družstvo, společenství, nebo parta.

0/0
20.8.2009 12:22

Radek0075

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Na tom něco bude. Ono když člověk vidí že developer koupí po 50 Kč louku někde na vesnici, rázem zastupitelstvo změní územní plán a stane se z ní stavební parcela v ceně 2.500 Kč, postaví na ní "viladomy" a za 2+kk požaduje 2 M, tak se vůbec nedivim.

0/0
20.8.2009 11:10

ondib

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Místo "stát" si vždy doplňte "my všichni z daní". Přeloženo: my všichni z daní budeme stavět byty, úředníci budou vybírat za obrovské úplatky stavební firmy, pak jiní úředníci budou za ohromné úplatky přidělovat byty zadarmo "potřebným". Výsledek: všichni se budeme skládat na zkorumpované úředníky a čekat v pořadníku marně na byt a nadávat na mafiány co už bydlí, jako za bolševika. Hlas lidu hlas boží - já bych to zavedl a šel si sednout na magistrát.:-) 

0/0
20.8.2009 11:36

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Tak tak. Pokud by byty stavěl stát, byla by jejich výstavba zásadně dražší...

0/0
20.8.2009 11:38

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Čistě ekonomicky nemáte pravdu, ale vzhledem ke korupci u nás s vámi bohužel nelze než souhlasit.

0/0
20.8.2009 11:41

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

"Čistě ekonomicky nemáte pravdu" - v čem konkrétně? Že by motivace úředníka, který peníze prostě dostane byla silnější než soukromníka, který si peníze musí svou činností vydělat?

0/0
20.8.2009 11:45

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Nejde o žádnou motivaci, ale o velikost zakázky. Samozřejmě výstavba ve velkém je ekonomicky efektivnější. A kdo si kupoval nový byt ve výstavbě, dobře ví, v jakém postavení vůči developerovi sám je.

0/0
20.8.2009 12:08

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Tak a zpět k mé otázce: v čem konkrétně nemám pravdu, když tvrdím, že výstavba bydlení řízená a placená státem by byla výrazně dražší než výstavba od komerčních firem?

0/0
20.8.2009 12:17

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

No v tom, že ekonomicky efektivnější je samozřejmě hromadná výstavba, ale za předpokladu, že státní správa není zasažená korupcí, to jsem přeci psal hned v mé první reakci....

0/0
20.8.2009 12:22

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Já ale nezpochybňuju hromadnou výstavbu. Já se ptám, v čem se mýlím, když tvrdím, že hromadná výstavba státem by byla dražší než hromadná výstavba soukromou firmou?

0/0
20.8.2009 12:28

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Teď nevím, zda máte na mysli, že by stavební firma samotná byla státní nebo soukromá, nebo jen zakázka byla státní nebo soukromá. Tak i tak rozdíl je v tom, že žádný soukromý investor asi nemůže dosáhnout na tak hromadnou výstavbu jako stát. Navíc stát by tu výstavbu nemusel realizovat pouze za účelem zisku, který by byl u soukromého subjektu určitě prioritní.

0/0
20.8.2009 12:40

_m-

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Právě vám to vysvětlil. čistě teoreticky by ta výstavba byla levnější.

0/0
20.8.2009 12:24

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

OMG, dnes není takové vedro, ne? Já říkám, že 1000 státem postavených bytů by bylo z logiky věci nákladově dražší než 1000 bytů postavených soukromou firmou.

.

Vysvětlení, proč je tohle tvrzení ekonomicky nesmyslné, tu nikde nevidím.

0/0
20.8.2009 12:34

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Ani v tomto se neshodneme, nevidím žádnou logiku v tom, proč by 1000 státem postavených bytů mělo být nákladově dražší. Ale podstatné je v naší diskusi to, že stát by stavěl v daleko větším měřítku než soukromá firma (tedy ne 1000 bytů).

0/0
20.8.2009 12:42

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

"nevidím žádnou logiku v tom, proč by 1000 státem postavených bytů mělo být nákladově dražší." - Evidentně jsi nikdy nebyl při státním výběrovém řízení... Státní firmu nezajímá ekonomická efektivita ani náklady, stát zajímá kolik z toho kdo z rozhodujících lidí bude mít. Stát nezajímá návratnosti investice ani její substituční efekty.

0/0
20.8.2009 12:55

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Tobě to vedro fakt leze na mozek, přečti si výše, co jsem psal.

0/0
20.8.2009 13:02

individual

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Takhle vedená diskuse nemá cenu. Taháš sem další a další faktory. Já tvrdím jediné: provedení shodnýho objemu činnosti vykonanýho státem a vykonanýho soukromou firmou bude vždy dražší v provedení státu.

.

Stát je specifický druh monopolu a pokud máš alespoň základní přehled v ekonomických modelech, víš, co to znamená, tzn. jaký jsou motivace a užitky monopolu oproti konkurenčímu prostředí.

.

Podívej se prosím, jak diskuse začala. Co jsem napsal a na co jsem tím reagoval.

0/0
20.8.2009 13:08

65c02

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Sorry, že vstupuji takto do rozjeté diskuze. Ale pouze ke tvému příspěvku.

Na straně státu jsou i jisté benefity - např. činnost (v tomtp případě výstavba) může mít neziskový charakter a může se dít ve větším měřítku, než na jaké by si troufl reálný soukromý developer. Stát má totiž např. lepší možnosti úvěrování než k jakým se může dostat soukr. developer.

A korupce státních úředníků? To se jistě dá řešit podobnými mechanismy, jakými se toto řeší v každé velké firmě, kde je také každý jen malým kolečkem firemního soukolí a také má zájem hlavně získat něco pro sebe osobně.... Mezi rozsáhlou firmou a státem není zase až tak veliký rozdíl.:-)

0/0
20.8.2009 13:17

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Děkuji za podporu názoru, navíc já jsem při své názoru hned na začátku vysvětlil, že odhlížím od korupce.

0/0
20.8.2009 13:21

ZA 5 12

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Např. popravou zastřelením po krátkém soudu jako v Číně...

0/0
20.8.2009 14:22

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Jiný prostředek proti korupci u nás bohužel zřejmě nezafunguje;-) To bychom ale najednou přišli nejen o vládu a ministerstva, ale i leckteré obecní úřady:-)

0/0
20.8.2009 14:25

xvl

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

No ekonomické vzdělání právě mám, takže čistě ekonomicky musím zopakovat, že ekonomicky efektivnější je státní zakázka (tedy v rozsahu desetitisíců bytů) než několik menších. A určitě souhlasíš s tím, že žádná soukromá firma není schopna zadat zakázku v takovém rozsahu jako stát. Pokud by tomu tak náhodou bylo, pak nevidím žádný ekonomický důvod pro to, aby se jejich ceny lišily. A znovu opakuju, neberu v potaz korupci státních úředníků. Nic víc a nic méně jsem nepsal.  

0/0
20.8.2009 13:19

ondib

Je horko, co?

Chlapi, ten váš stát převedl bytové domy bezplatně na obce a ty zase převedly byty za symbolickou cenu na stávající nájemníky (v centru Prahy za 10 tis Kč/m2) a nájemníci je převedli mnohdy za desetinásobek novému majiteli. A teď diskutujete, že má stát stavět byty a jak je to výborný hospodář? Copak by takhle někdo hospodařil? 8-oJedině blázen. Výstavba 1m2 slušného bytu stojí okolo 30 tis. Kč/m2 (stavebních nákladů, nepočítám pozemek).

0/0
20.8.2009 14:31

xvl

Re: Je horko, co?

Ale to samozřejmě souhlas, diskuse se vedla jen o samotné ekonomické efektivitě výstavby ve velkém.

0/0
20.8.2009 14:41

ZA 5 12

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Bylo by to možné,ale při kompletní výměně současné státní správy.

0/0
20.8.2009 11:40

ondib

Re: Podle tajné anlýzy BIS má čím dál víc občanů pocit,že by

Á, to už tu dlouho nebylo. Teorie Nového socialistického člověka, který chodí o hodinu dříve do práce, aby si vypil kafe přečetl Rudé Právo a připravil soustruh před šichtou a který je samozřemě neúplatný ačkoliv rozhoduje o státních zakázkách a osudech lidí. Jiný než my obyčejní smrtelníci, co se prodávají za pár korun.:-P

0/0
20.8.2009 11:56

ondib

Jednoduché počty

Můžeme si vybrat: koupit, postavit, pronajmout, nelegálně obsadit nebo nebydlet.:-/ Každý ať si vybere podle své peněženky nebo gusta. Myslet si, že každý má právo na vlastní nemovitost je poněkud mimo. Když mám dobrou práci, makám a nevyhazuju za kraviny, můžu si dovolit něco našetřit, zbytek si půjčit od banky a koupit vlastní byt nebo dům - jedno jestli starý nebo nový. Je jedno jestli platím nájem a nemám nic, nebo splácím úvěr z nemovitosti. V druhém případě postupně nabývám majetek a ten mohu pronajmout, následně prodat nebo jej zdědí potomci. Ale každý ať dělá jak je mu libo. Je to jako v pohádce O třech prasátkách. To jedno maká, staví festovní dům a těm druhým je za blbce. :-)

0/0
20.8.2009 10:22

eight

Stavět se bude pořád

Husakovy děti bydlení asi vyřešeno mají ale stejně

bych viděl budoucnost v tom, že se se 2-3 pokojakem neuspokojí a stejně budou hledat bydlení ve vetsich

bytech nebo domech. Prostě to bude neustálý koloběch jenom se hold

developři nebudou moci tak nabalovat. Náklady na metr bytu

jsou kolem 20.000kč a,tak hold nebudou zisky miliardové :-)

0/0
20.8.2009 10:11

zv02

Re: Stavět se bude pořád

Souhlas. 3+1 je pro rodinu málo, 2+1 je už přímo tragédie. Já jsem vyrůstal v domě 4+1 a taky jsem si byt 4+1 koupil a do třetice se do 4+1 domu zas budu stěhovat . Považuji to za minumum.

0/0
20.8.2009 10:18

individual

Re: Stavět se bude pořád

100% souhlas. Já vyrůstal ve čtyřčlenné rodině v 3+1 78m2 a bylo nám tam těsno, zvlášť když nám se sestrou bylo -náct.

.

Zatím jsme dva ve 4+1 100m2 a přijde mi to akorát ;), ale pochopitelně že i pro 2 menší děti to bude dostatečné. No a pak se uvidí.

0/0
20.8.2009 10:54

Radek0075

Re: Stavět se bude pořád

3 pokoje jsou dost. Pokud rodina nehromadí staré harampádí, tak jako to bylo zvykem za komoušů, tak je to velice slušné bydlení. Jenže když dneska v díře za Prahou přijde 1+kk (rozumněno 1 místnost, kde je na jedný stěně vývod pro vodovod a odpad) na minimálně 1.200.000 Kč, sotva bude nějaká vyšší poptávka po 3+1.

0/0
20.8.2009 10:36

_m-

Re: Stavět se bude pořád

Domnívám se , že dostatečně velký je takový byt, ve kterém má každý člen rodiny možnost mít svůj pokoj  - byť miniaturní, a navíc jeden, nebo lépe dva pokoje společné. Tedy pro klasickou 4-člennou rodinu alespoň 5+1. Uklidněte se, taky tak velký byt nemáme.

0/0
20.8.2009 12:27

65c02

Mimochodem, nebyly tady

(i na dalších zpravodajských serverech) nedávno uveřejněné články na téma - "nemovitosti opět zdražují, zákazníci dychtivě nakupují, developeři rozjíždějí nové projekty"?

.

Tak jak je to tedy vlastně?:-P

0/0
20.8.2009 10:03

ZA 5 12

Re: Mimochodem, nebyly tady

Jen chabý reklamní pokus o zvrácení nevyhnutelné reality. Další real. bublina hned tak nebude.

0/0
20.8.2009 10:07

xvl

Re: Mimochodem, nebyly tady

To bylo, ale jen o Praze a Brnu.

0/0
20.8.2009 11:10

65c02

Re: Mimochodem, nebyly tady

Snad tedy možná jedině o Praze, protože v Brně se nic takového pozorovat taky nedá.:-P

0/0
20.8.2009 12:17

ZA 5 12

Dobře vám tak,klidně zbankrotujte,nikdo brečet nebude a

kupovat ty vaše předražené aušusové stavby v hodnotě materiálu+práce 200.000 kč brutto za byt (bez ceny pozemku) už nikdo nebude. Jste zloději a pokud jste utráceli za blbosti a nemáte odloženo na horší časy,klidně zdechněte hlady..

0/0
20.8.2009 9:15

Copenhagen

Stvbari dokoncuji....

No prece lidi se nenechaji do nekonecna vydirat.Obycejny clovek se zadluzi na 30 let a pak se denne boji,aby neprisel o praci.Stat ,ktery zasantrocil tisice dostupnych bytu vybudovanych pred vice jak 30 - 40 lety by mel situaci alespon zachranit napr.vybudovanim tech.zabezpeceni pro rodinne karavany apod.To neni papouskovani z Ameriky ale prece vsude slysime,ze se lidi nechteji stehovat za praci.A jak se maji stehovat za praci.Byl bych rad,kdyby mi to mohl nekdo vysvetlit.Muj pripad to sice neni - sebral jsem se z toho neschopneho Svejkistanu a ziji v cizine a dobra jsem udelal - i kdyz problemy jsou vsude ale snad nikde na svete stat nepodporuje vyderace.

0/0
20.8.2009 8:47

ppdedek

Re: Stvbari dokoncuji....

cemu se divis, dyt prevlekly jen kabaty a jede se dal, ja taky vypad z toho absurdistanu jak sem videl co za chatru se tam zacina na konci osmdesatych let cpat. A dodnes toho nelituji. A kazdymu radim kdo se neboji poctive prace seberte se a bezte zit jinam.

0/0
20.8.2009 8:56

Copenhagen

Re: Stvbari dokoncuji....

Ahoj.I kdyz Te neznam tak Ti tykam jako je to zvykem u nas v civilizaci.Absolutni souhlas a doporucuji vsem lidem i svobodnym parum nepodporovat zlodejnu a sebrat doklady a vyrazit pryc z te zaklete zeme.

0/0
20.8.2009 9:10

individual

Re: Stvbari dokoncuji....

Jsi ftipálek...

0/0
20.8.2009 9:18

ZA 5 12

Re: Stvbari dokoncuji....

..a  nechat se pro změnu odírat od židů v americe atd.? Děkuji nechci,tu zkorumpovanou vládnoucí chátru si odstraníme při nejbližší příležitosti a nastolíme změny k lepšímu. Ale ty u toho nebudeš,protože jsi zdrhl do ciziny. Tam je dobré jít na pár lel na zkušenou,ale doma jsi tam,kde jsi se narodil-to má každej zapsaný v genech. Jinak jsi jen vykořeněná duše,jako spousty emigrantů,co znám osobně.

0/0
20.8.2009 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.