Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chce investovat miliardy do projektů splavnění řek

Stát sice nemá peníze na stavbu nových silnic, ale ve své kase nejspíše najde na příští rok miliardy korun na to, aby jednou mohly plout výletní lodě z Mělníka až do Českých Budějovic, nebo na zvedací most v Kolíně. To vše s vydatnou pomocí evropských fondů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luko5

Škoda, že se neujal Hitlerův projekt propojení Dunaj - Labe

ČR by z toho měla teď velký vejvar. :-/

0/0
22.8.2009 20:06

myrdazryby1

investigativni žurnalisti

... tak se do toho panove žurnalisti pořádně opřete. Dejte jména lidí, co stojí za vítěznými firmami, používejte skryté kamery a hlavně to nepusťte v momentu, kdy zase někdo někde uhoří. Jste v tomto státě posledními fungujícími strážci demokracie, tak do to jděte !!!

0/0
21.8.2009 14:37

-nJ-

lol

Křičej, že nejsou peníze na dálnice, chtěj odškodnit církev desítkama miliard, ... a zrovna v ty nejlepší časy chtěj investovat do řek.

[>-]Rv

0/0
21.8.2009 14:07

0100

Předražování dálnic je už moc vidět a není tam Řebíček u

zdroje, tak se pozornost otáčí na splavnění řek. Vsadím se, že za tím jsou stejní lidé jako z dálnic a silnic!

0/0
21.8.2009 13:39

Smil

?

Jel jsem z Plzně až do Mělníka a řeka mi přišla dobře splavná.

0/0
21.8.2009 11:31

ppdedek

Jj, ta Evropska unie

"Je tam hodně projektů z evropských peněz, ty se stavět budou. Pokud jde o akce placené jen z národních zdrojů, ty se stavět nezačnou,"

0/0
21.8.2009 11:14

mpixel

Je to nejhorší ekologická prasárna

Zničit živou řeku v hluboké bahnité koryto.

Měli by jsme upravit i dílo od Bedřicha Smetany aby pak odpovídalo realitě.Rv

0/0
21.8.2009 11:11

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

naopak podpoříme dlouhotrvající zácpy a pomalé kolony čoudících aut na našich silnicích.

0/0
21.8.2009 11:15

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Co na Hlubokou na vltavou....nejlepší by to bylo až k pramenům vltavy, aby se tam nemuselo pěšky.

0/0
21.8.2009 11:16

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Najděte si ve slovníku slovo ŽELEZNICE.

0/0
21.8.2009 11:53

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Ano, to je ta železnice, která každou chvíli dělá u nás na jihu čech výluky a do dopravy každou chvíli zatahuje spousty smradlavých autobusů. A například vynutí kvůli pár lidem 30 km objíˇžďku do rakouska pro desetitisíce aut? Tak taková železnice dává ekologii pěkně naprdel.

0/0
21.8.2009 13:48

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Půl roku objížďka kvůli úpravě přejezdu u netřebic. Odahuji tak 10tisíc aut denně 30km x 180dní. To je nějakých 100 tisíc litrů nafty + několik tisíc litrů nafty pro autobusy co tou trasou jezdí vlakem.

0/0
21.8.2009 13:51

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

To je snad vina konkrétních lidí a ne železnice. Takovýto příklad,

který udáváte je poněkud extrém. Extrém, který najdeme u všech doprav.

0/0
21.8.2009 14:03

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

to co uvádím o železnici není žádný extrém. Stejný železniční přejezd u netřebic se opravoval i předloni. A takových přejezdů je spousta. Ale to je jen kapka ledovce. Já jsem u drah pracoval !!! Takže vím, na malichrnou poruchu (vypnutý jistič) třeba do kostelce u jihlavy jezdí 4 auta ze všech úseků.

Veškerá práce na železnici musí být vyplacená ve mzdách a ty mzdy jsou někde utraceny a v řetězci utrácení se vždy vše promění na ropu a suroviny. Takže moje přsvědčení je, že železnice(tak jak ji známe) je nejneekologičtější způsob dopravy.

0/0
21.8.2009 14:15

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

jediný možný způsob jak železnici zefektivnit, je udělat jí kolem dálnice, zajistit naložení aut a výjezd vlaků do půlhodiny. A rychlost vlaků minimálně 160km/h.

0/0
21.8.2009 14:18

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Zjednodušeno. Neuvěřitelně zjednodušeno. Těch faktorů je pochopitelně mnohem více. Ale domnívám se, že tu jde o lodní dopravu.

0/0
21.8.2009 14:46

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Mám projetou celou republiku. Sleduji výluky na internetu, než někam jedu. Tedy vím, že tak, jak to prezentujete, to není. Ostatně.- máte internet-přesvěčte se.

0/0
21.8.2009 14:44

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Vytrhnout jeden negativní bod, to se mi zdá nic moc. lodní doprava má také na svých stavbách výluky. Navíc velkou část roku: nízký stav vody, vysoký sta vody, led. To je spolehlivist, co? A ten nízký stav vody se v budoucnu bude vyskytovat stále častěji.

0/0
21.8.2009 14:00

mpixel

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

A vodní doprava u nás bude ještě horší než železnice, to nezpochybňuji.

0/0
21.8.2009 14:22

109e

Re: Je to nejhorší ekologická prasárna

Už dávno je.

0/0
21.8.2009 14:46

ppdedek

Jj, ta Evropska unie

"Je tam hodně projektů z evropských peněz, ty se stavět budou. Pokud jde o akce placené jen z národních zdrojů, ty se stavět nezačnou,"

0/0
21.8.2009 11:08

mpixel

Re: Jj, ta Evropska unie

Jenže do EU ty peníze odvádíme z našich daní ;-(

0/0
21.8.2009 11:12

Vogel15

Co takhle staré a dobré " Poručíme větru , deští " !!

Co politik to jeden naprosto "BLBEJ" nápad..jak to mají lidé v česku přežít ? ;-D;-D

0/0
21.8.2009 11:06

Eye of the Beholder

Stát má absolutní dostatek peněz

Ale neumí, nebo spíše nechce efektivně hospodařit. Na silnice je peněz více než dost, bohužel je zde MD a ŘSD uměle udržována situace, kdy dálnice "staví" pořád dokola 3-4 firmy, které nedisponují ani dostatečnou technikou ani personálem a většinu zakázek dále přeprodávají. Tyto firmy mají na dálnicích takové zisky, že pro ně opravy menších silnic nejsou zajímavé, což je výhodné pro firmy, které tyto opravy porvádějí=menší konkurence znamená vyšší zisky a menší tlak. Je to skanzen socialismu uprostřed tvrdé kapitalistické soutěže. V sousedním Německu existují desítky firem, které dálnice umí stavět rychle a kvalitně, bohužel u nás není vůle postavit kvalitní dopravní síť. Jde jen o přelévání peněz ze státáního rozpočtu do soukromých kapes. Výstavba vodních cest je další doboru malou domů, zde to není tak okaté jako na silnicích.

0/0
21.8.2009 10:49

happy4ever

haha

No, mně vadí zejména železniční most v Kolíně, který by měl být zvihací a měl by výrazně snížit propustnost nejvytíženější tratě s nákladní dopravou v ČR na úkor lodí. Železnici je potřeba podporovat a ne za každou cenu házet klacky pod nohy na úkor něčeho jiného. A vodní plavba vs. dálnice?? Ale prosím vás kam na to chodíte? Vždyť za tuto cenu by bylo jen pár km nové dálnice....

0/0
21.8.2009 10:39

patriot1

Na tohle už se vyplatí snížit důchody a zvýšit daně

To si z nás dělaj legraci, ne? Politici se předháněj s navrhováním utahování opasků a pak daj přes miliardu korun za opravu mostu, která navíc není asi potřeba a to ještě konsorciu včele s Viamontem.  A to ještě na konci roku jistě bezhlavě rozhážou miliardy při porcování medvěda. Kdepak, žádná krize ještě není.

0/0
21.8.2009 10:20

send

To nebude splavení, ale tunel

Další obří státní zakázka, další korupce v miliardách. A lidi se budou dál hádat o třicet korun u doktora. 8-o

0/0
21.8.2009 10:08

IJNovak

říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

Projektem projektů je koridor Dunaj - Odra - Labe, vytvoří 70 000 pracovních míst a z 85% jej zaplatí Fond soudžnosti EU! Takové projekty se musí zahájit a vytvoříme díla s mezinárodním významem!

0/0
21.8.2009 10:05

indnes1

Re: říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

Súhlasím s Vami. Lodné prepojenie Severného mora s Čiernym morom (Stredozemným morom) má v podstate taký význam ako Panamský prieplav, resp. Suezký prieplav. Ak niekto argumentuje tým, že lodná doprava predstavuje len zanedbatelné % prepravy, tak si na druhaj strane musí položiť otázku, či sú vôbec splavnené rieky a vytvorené podmienky.

Okrem vybudovania lodných ciest by to malo určite vplyv i na ekonomiku, lebo by sa z EU priliali peniaze a mohli by rozhýbať stagnáciu. (V 30-tych rokoch min. st. rozhýbal ekonomiku stavbou diaľnic jeden fúzatý chlap v čase veľkej hospodárskej krízy v Nemecku a tým oživil ekonomiku. Tým nechcem nedajbože chváliť jeho následné šielenstvá, ale rohýbať ekonomiku zmysluplnými projektami má v čase kríza veľký význam a je to úloha štátu. Za to ho platíme.)R^

0/0
21.8.2009 10:24

109e

Re: říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

Novodobá hladová zeď. Vytvoříme pracovní příležitosti na nesmyslném megalomanském projektu, který má pomoci nenasytným zlodějům? A dáme tak dardu přírodě? Zkuste si najít ve slovníku slovo ŽELEZNICE.

0/0
21.8.2009 10:38

indnes1

Re: říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

A v čom by ten projekt bol "megalomanský"? Takýmto prístupom by sme dnes nemali autá, lebo stačia kone a somáre na prepravu a nezaťažujú živ. prostredie, načo sú nám lietadlá, keď môžeme chodiť peši a nezaťažovať,....Načo je panamský prielav, suez, vodné, parné, jadrové elektrárne, keď môžeme používať sviečky s mnohostranným využitím.

Ano, vravel som o zmysluplných projektoch a kontrola kradnutia je predsa na nás občanoch, ktorí si vlastne tých zlodejov legálne volíme. Takže je to na nás, koho si vyberieme.[]

0/0
21.8.2009 11:09

109e

Re: říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

V jeho velikosti a nesmyslnosti. Nejsem vůbec proti pokroku. Jsem proti vyhazování peněz a proti ničení přírody kvůli ziskům několika lidí. Ještě jednou. Máme tady železnici.

0/0
21.8.2009 11:56

HuLarus

Re: říční turistika=velký rozvoj v EU = nezaspat D-O-L

Když už toho pána, co o něm Rakušáci tvrdí, že to byl Němec, zmiňujete: to o rozhýbání ekonomiky stavbou dálnic je mýtus. Ekonomika třetí říše v době krize a války se blbě hodnotí, ale je téměř jisté, že dálnice moc nepomohly. Na to se jich stavělo moc málo a moc pomalu. Jestli "smysluplné projekty" vůbec ekonomiku můžou rozhýbat se ekononomové dodneška přou a odpověď nejspíš zní "možná někdy, někde, rozhodně ne vždy a všude".

0/0
21.8.2009 10:51

dezzo

je to na podporu cestovniho ruchu

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
21.8.2009 9:44

Exorcius

Lodní doprava vs dálnice

Lodní doprava je z hlediksa ekologie i z hlediska ekonomie nejlepším řešením přepravy. To že se v téhle zemi podporuje dálniční loby je smutné a když se malá část peněz odsype na říční dopravu, hned tu spoustu lidí zmanipulovných propagandou "dálničářůů začne zkuhrat. Copak si nikdo z vás nepřeje, aby kamiony omezili svojí působnost v ČR? Já rozhodně ano. A rozhodně jsem i pro vybudování kanálu Labe-Odra-Dunaj, který se plánuje už někdy od Rakouska-Uherska a nikdo k tomu zatím neměl dostatečně velké "politické koule".

0/0
21.8.2009 9:25

HuLarus

Re: Lodní doprava vs dálnice

Až na to, že kanál Labe-Odra-Dunaj je z hlediska ekologického prasárna nejhrubšího zrna a ani ekonomicky nedává žádný smysl. Kamionů díky němu neubyde ani trošku. Stejně jako předražené dálnice jsou podobné vodní stavby velmi výhodné pro betonovou lobby. Díky omílání mantry, že "lodní doprava je nejekologičtější" se to daří prezentovat jako výhodný podnik. Lodní doprava obecně ekologičtější je. Ale platí to na velkých řekách a na moři pro velkoobjemové zboží, které se nekazí a nevadí, když přijede o měsíc později. Moderní ekonomice ve střední Evropě je taková doprava k ničemu.

0/0
21.8.2009 9:45

georgino

Re: Lodní doprava vs dálnice

0/0
21.8.2009 9:49

Exorcius

Re: Lodní doprava vs dálnice

Když si dnes koupím pytel sojových bobů z Jižní Ameriky, tak doprava za něj mě vyjde na řekněme 25 korun. Z toho kolem dvou až tří korun je za dopravu do Hamburku a zbytek za dorpavu po dálnicích. Zdá se vám to neekonomické? Ekonomičnost kanálu L-O-D je neoddiskutovatelná. Jediné, co je problém je prozatímní neexistence dostatečných uzlových bodů logistiky v ČR, která by se spolu s ním měla vybudovat. Návratnost v takovém případě je odborníky odhadována na 15 let. V nejskeptyčtějších odhadech pak na 30let. To že se poněkud upraví vodní toky je pravda, ale dnes je výstavba vodních cest jiná, než za komančů, nové poznatky v oblastech ekologie a pozuzování vlivů na živ. prostředí jsou automaticky zahrnuty v jakékoliv takovéto výstavbě.

0/0
21.8.2009 9:58

Willy321

Re: Lodní doprava vs dálnice

Klíčová otázka je splavnost Labe mezi Ústí n/L a Hamburkem. A ta je a nejspíš vždy bude mizerná, protože Němci na svém toku odmítají provádět prohlubování koryta či výstavbu jezů - mezi Střekovem a Hamburkem není jediný jez se zdymadlem! Tím je osud kanálu a jeho návratnosti myslím jasný a proto je nesmyslný i projekt splavnění Labe mezi UL a Hřenskem.

0/0
21.8.2009 10:18

109e

Re: Lodní doprava vs dálnice

Tak ta o Karkulce je snad pravděpodobnější. Že bude někdo brát ohledy na přírodu-to si snad děláte srandu?! Jděte se podívat, jak je využívaná železnice. Jsem ateista, ale jestli se k té kravině bude schylovat, dám se na modlení.

0/0
21.8.2009 10:43

velkyblanik

Re: Lodní doprava vs dálnice

Mohl bys mi jmenovat nějakého odborníka, co odhaduje návratnost nákladů na L-O-D na 15 let (případně těch 30)? Co se tou cestou bude přepravovat? V době, kdy se snižuje objem převáženého nákladu, ale rostou požadavky na rychlost a přesnost doručení (silnice, na rozdíl od vodních cest, vedou skoro všude, není tedy třeba překládat). Nejsem zastánce silniční dopravy, ale dnešní ekonomické požadavky jí prostě nahrávají: je pohotovější a tím levnější.

0/0
21.8.2009 10:46

HuLarus

Re: Lodní doprava vs dálnice

Kdyby byla návratnost kanálu L-O-D 15 let, tak už by dávno stál. Viděl bych to spíš tak nejméně na 150 let, a to ještě kdoví jestli. Zajímalo by mě, kteří odborníci takovou pitomost vypustili z úst. Nevím, jestli jste si toho všiml, ale z Jižní Ameriky do Hamburku není moc kopců, klikatých úzkých říček s mělkými koryty a podobně. Navíc ten pytel jede na obří lodi, která má ekonomiku provozu úplně jinde, než kocábky s ponorem půl metru, které se budou horko těžko plácat proti proudu toho kanálu.

0/0
21.8.2009 10:48

IJNovak

Re: Lodní doprava ANO vs dálnice

Zvýšení hydrologické stability území a dotace vody z Dunaje odmítají pouze nezodpovědní HLUPÁCI A NAJATÉ LOUTKY. Pozor na sabotážní jednání! V USA jsou vodní koridory pod velením ARMÁDY!!!

0/0
21.8.2009 10:09

HuLarus

Re: Lodní doprava ANO vs dálnice

Ještě jsem neslyšel o stavbě, která by "zvýšila hydrologickou stabilitu území". Výsledek kanálu Labe - Odra - Dunaj by byl s největší pravděpodobností přesně obrácený.

0/0
21.8.2009 10:54

woad

betonová loby vždy prosadí svou

no hlavně že peníze pro AV nejsou k mání. místo too se tady bude obohacovat betonová lobyRv

0/0
21.8.2009 9:20

Dolorez

skvěle EU

Naše členství nese civilizační ovoce. Jsem velmi rád, že jsme přes odpor vlastizrádců z ODS do EU vstoupili. Náš stát by na takové projekty peníze nikdy nedal. [>-]EUR^

0/0
21.8.2009 9:16

roba21

2,27 mld. - bouře ve sklenici vody?

Ne že by dvě a čtvrt miliardy bylo málo, ale v porovnání s náklady na silniční a železniční sítě je to jen kapka v moři. Když tu miliardu navíc přesunou na silnice, tak se postaví maximálně o dva kilometry více a tady se to prezentuje jako nějaký velký případ...

0/0
21.8.2009 9:08

bkr

Re: 2,27 mld. - bouře ve sklenici vody?

Jde o princip. Vsude se setri. Mohlo by za to stat treba spousta sportovnich zarizeni, ktere vyuzije denne spousta lidi. No ale pokud jde prachy ziskat z unie a jsou cilene na lodni doprravu, tak proc ne. Jednou za dvacet let se projede kazdy vyletni lodi po Cechach :-)

0/0
21.8.2009 9:14

fandas43

Výběrové řízení

Bude se stavět výtah na měsíc!! Výběrové řízení má už vítěze! Je to konzorcium firem: Viamont DSP a Řebíček a spol. Pozor nejedná se o ministra , ale o bráchu pana ministra. Výběrové řízení koordinoval Dalík v Toskánsku.

0/0
21.8.2009 9:02

Tom-77

kousek od domů máme potok

nebylo by možné ho prohloubit aby mohla taky dojet nějaká ta lodička????

0/0
21.8.2009 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.