Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do konce privatizace se nic neprodá, rozhodla rada ČSA

Dozorčí rada Českých aerolinií rozhodovala o dalším osudu silně ztrátového dopravce. Došla k závěru, že do konce privatizace se nic neprodá. Management ale předběžně dostal zelenou k prodeji šesti letadel flotily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venoch

co se divite

Pokud nema stat monopol (posta, CEZ, vyroba penez, atd...) tak vzdycky, opakuji VZDYCKY!!! zkrachuje. To vam nestacilo 40. let komunismu a to co se stalo z nasich podniku, co byly jeste zacatkem 50.tych let na spici ve svete? Komunisti mi reknou, ze to kapitalismus je znicil....to je k smichu, ani komunista dnes nestoji radu na noveho trabanta a barevny televizor Rubin. No a pokud i komunista chce kupovat kvalitni zbozi a ne to komunisticke, tak at mlci.

0/0
25.8.2009 4:03

fekete

Bodejť by aerolinky nekrachovaly,

když maj v radě toho nanažranýho soudruha privatizátora a lehkoolejáře Kočárníka a jeho nohsledy ze zlatokopeckého období naší komunistické perestrojky ;-€;-€;-€ /blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití,blití, blití,blití/

0/0
24.8.2009 22:42

soko

No, bohužel ...

... tady nikdo zjevně neví o jakési setrvačnosti procesů. ČSA do současného stavu dostal stylem "schola ludus" velkomanažer, lampasák a totální trotl Tvrdík. Za jeho "působení" udělal tolik manažerských chyb, že ČSA defacto podrazil nohy a že teď dopadá s plnou parádou na držku je logickým vyústěním situace. Že by stávající management oplýval genailitou se říct také nedá, ale taky co s tím dělat, když Tvrdík totálně zk..vil strategii na silně konkurenčním trhu.Rv

0/0
24.8.2009 16:58

T55

Setrvačnost v rozkrádání

Tvrdík žádnou strategii neměl. V okamžiku schvalování "Tvrdíkovy strategie" dávno neplatila. Současné vedení (Lašák a spol.) pouze zdokonalilo systém rozkrádání ČSA. Z tohoto hlediska byl Tvrdík "zloděj-amatér". Za dobu působení Tvrdíka se majetek ČSA snížil o 0,5mld.CZK. Za dobu působené Lašáka se majetek ČSA snížil o 3,8mld.CZK. (Zdroj: Výroční zprávy ČSA, Pololetní zpráva 2009)

0/0
24.8.2009 22:48

apokalypsa

CSA nereaguji na poptavku

Je to i o tom, ze jsou malo pruzni. USA nam zrusily viza (vim, mozna jen naoko), ale CSA toho nijak nevyuzili - kde jsou prima spojeni do americkych mest? Proc neletaji tam, kam se s nizkonakladovkami cestujici z Prahy primym letem nedostane? A tim ted myslim treba u takove zeme jako Rumunsko, Portugalsko, Island atd.

0/0
24.8.2009 16:34

apokalypsa

Re: CSA nereaguji na poptavku

Proc se neleta do Japonska, do HonkKongu jakoz i do zbytku Ciny, do Vietnamu, do Thajska? Proc zrusili spojeni do Singapuru a na Cejlon? Proc neletaji do Indie? V cem jsou Almata-Ata a Taskent zajimavejsi? 8-o8-o8-oRv

0/0
24.8.2009 16:36

Gedži

Re: CSA nereaguji na poptavku

Řekla bych, že hlavně není čím tam lítat... Chuť by možná i byla! Dálková letadla nejsou, i kdyby je teď objednali, dodací lhůta je dlouhá.

0/0
24.8.2009 17:21

Mgr. Hlustvisihak

Radomír Lašák: „ČSA jsou dobře připraveny na horší časy“

http://www.dnoviny.cz/letecka-doprava/radomir-lasak-csa-jsou-dobre-pripraveny-na-horsi-casy-3875

;-D;-D;-D

0/0
24.8.2009 16:26

venoch

Re: Radomír Lašák: „ČSA jsou dobře připraveny na horší časy“

cituji...."ve srovnání s ostatními je nyní pokud jde o cash-flow „v relativně komfortní pozici“, konstatoval viceprezident ČSA"....."společnost zaznamenala provozní zlepšení " ...."jsou ve srovnání s konkurencí „ve velmi dobré finanční kondici“.....z toho postkomunistickeho managerskeho slovniku se mi obraci kufr.... prominte, ale vsichni tihle co vam nereknou, ze je nemaji penize v bance na ucte, ale napisou, ze maji "nedostatek volnych financnich prostredku", tak ti patri vyhazet a jit na 2 az 3 roky na skoleni k Batovi.

0/0
25.8.2009 3:58

briza

Jak jsem chtel letet s CSA

Planoval jsem letet na dovolenou. Dojdu na stranky SkyTeamu a kouknu co tam leti. Ano spoj by byl, s prestupem, prvni segment leti CSA, druhy KLM. Tak sup na stranky  CSA (at si nasi hosi privydelaji) a zkousim zadat let, kolik by to tak stalo. Jenze ouha. Jelikoz CSA neleta na cilove letiste, nelze toto jako cil cesty zadat !!;-€

Clenem SkyTeamu jsou CSA od roku 2001. Jinymi slovy, za 8 let nebyli ti debilove schopni propojit svuj rezervecni system tak aby mohli vyuzit toho clenstvi. Tak jsem se nastval a napsal jim proc neumoznuji na svem portalu koupit letenku do mista kam sice neletaji, ale jiny clen Sky Teamu ano. A dosla odpoved, ze to bohuzel neumoznuji abych si zasel do jejich kancelare. Tak co soudruzi chcete?

0/0
24.8.2009 16:24

HU11

V ČSA je bordel stejně jako v jiných

státních podnicích. Po propuštění 860 zaměstnanců se nic nestane, jenom je s podivem jak ti pracovnící nám dlouho odsávali ze státního rozpočtu ??Prostě stále platí co je státní, tak tam je pořád bordel jako byl za komoušů 8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
24.8.2009 16:17

Mirdaa

Diky Bohu s.Kočárník to má pod kontrolou

Aspoň ta levicová verbež nemůže ČSA rozkrást...

0/0
24.8.2009 15:47

kozak52

Re: Diky Bohu s.Kočárník to má pod kontrolou

to je ten tchán krejčíře;-D?

0/0
24.8.2009 16:10

kovy12345

Re: Diky Bohu s.Kočárník to má pod kontrolou

zatim to tam rozkrádal ten Váš modrej bolševik. i když je to úplně fuk,jestli modrej bolševik nebo nenažranej socan. úplně stejnej humus

0/0
24.8.2009 16:13

Brainwashington

Tak dlouho českej Honza privatizoval až má místo

krávy jenom niť! No. třebas to někdo vezme i za symbolickou korunu.:-/

0/0
24.8.2009 15:41

yebbat

premie za zisk v minulém roce jsou v kapse

teď už jenom snížit cenu pro premie od budoucího kupce.

0/0
24.8.2009 15:00

Hanyz01

Nejsem sice kněžna Libuše, ale...

... vidím (v nepříliš vzdálené budoucnosti) jak po odprodání posledních aktiv a umělém účetním nadhodnocení hodnoty firmy to stát prodá nějakému strategickému partneru, který, po zjištění skutečného stavu firmy, pak při arbitráži zažaluje Česko o pár desítek miliard. Případně nezaplatí ani kupní cenu a zažaluje nás stejně.

0/0
24.8.2009 14:38

demon5

ABC

Nechapu cemu se divi, ze s nimi nikdo neleta. Pokud muzu po Evrope letat za 2.500 Kc, nepoletim za dvojnasobek s CSA. Jednosmerne letenky jsou drazsi nez obousmerne, pokud nezustanu v destinaci alespon dve noci, zaplatim za letenku vice nez dvojnasobek ceny. Proc? Asi maji plna letadla... 8-o

0/0
24.8.2009 14:37

karlosdruhy

Lašáka prosadil do ČSA Langer

A na ministerstvu dopravy, které má ČSA na starosti seděli lidovci a o personálních otázkách tehy v KDU rozhodoval jejich předseda Kalousek. U Kalouska tehdy orodoval Langer, aby tam lidovci Lašáka dosadili. Paroubek jako předseda tehdejší vlády musel Lašáka přijmout jako koaliční kompromis. Stejně jako musel přijmout Veseckou na návrh Němce v US-DEU.

0/0
24.8.2009 14:29

dneska_zitra

NAJEDNOU

najednou jsou ČSA ztrátové. V poslední době  (rok a půl) v médiích samá chvála a dostávaní se ze špatného stavu a najednou když to má dostat odklepnuté p. Šimáně a jeho Unimex je to ztrátové..... Bravurní mediální práce zainteresovaných "snižovačů" ceny. Navrhuji to TravelServicu darovat. Vlastně ještě by měl (TravelService)  dostat peníze od státu, že si vezme tak mizernou firmu. Tleskám, tleskám. Elegantní, moc elegantní privatizace. [>-]

0/0
24.8.2009 14:09

kam se hrabe bitner

Re: NAJEDNOU

přesně tak, politici jsou s šimáněm už dávno domluvený, že mu to daj za babku, a proto spolu doma na koleně spíchli celosvětovou finanční a hospodářskou krizi, díky níž se celej leteckej průmysl dostal o patnáct procent dolů. 8-o

0/0
24.8.2009 14:32

paxxtor4u

To je možné jenom ve státním molochu

Jenom zavedení tržních motivací, trestů a odměn pro management podobných státních podniků může situaci napravit (je-li ještě co). První, kdo měl být personálně vyřešen měl být Lašák a jeho bezprostřední podřízení. Na jejich místa okamžitě vypsat výběrové řízení bez diskriminace zahraniční manažerské konkurence vzdělané na prestižních univerzitách (stačí perfektní znalost Aj a ochota se učit česky).

0/0
24.8.2009 13:59

paxxtor4u

Re: To je možné jenom ve státním molochu

Jako manažersky zcela nevhodné z hlediska kontrolních a funkčních aspektů řízení tohoto molochu se mi jeví dosazování politiků na místa členů dozorčí rady a tudíž politizace poskytování dopravní služby, která vede k mohutným neefektivnostem a v důsledcích k podnikatelské ztrátě. Ti lidé (a stát) jsou v jasném střetu zájmů, který netřeba ani prokazovat. Bohatě by stačila nějaká supervize z ministerstva dopravy v kombinaci s lidmi z občanského sektoru s jasně určenými pravomocemi.

0/0
24.8.2009 14:05

mateja

Re: To je možné jenom ve státním molochu

Nemáte tak zcela pravdu s tím "státním molochem". Budvar je ještě národní podnik a pod vedením ředitele Bočka skvěle funguje více než desetiletí. I když dlužno přiznat, že možná ani ten Budvar by nepřežil Tvrdíky a Lašáky.

0/0
24.8.2009 15:15

Hlíína

Re: To je možné jenom ve státním molochu

ale jo, chlastat se bude porad :-)

na tom nic nezmeni ani tvrdik :-)))

0/0
24.8.2009 15:38

Cislo 2

Re: To je možné jenom ve státním molochu

V porovnání Budvar x Prazdroj je více než zřejmé, kdo patří státu a kdo soukromé firmě. Jen na dani ze zisku za 2008 odvedl Prazdroj státu 2x více, než činí celý zisk Budvaru. Ovšem díky za to, že nelepíme ztrátu ze státního rozpočtu.   

0/0
24.8.2009 15:52

blastula

Kdo někdy viděl jak to v ČSA chodí,

může se jen divit, že ekonomicky vydržely  tak dlouho. Něco neskutečného!

0/0
24.8.2009 13:49

gotzur

Re: Kdo někdy viděl jak to v ČSA chodí,

Povídej, rádi se něco dozvíme.

0/0
24.8.2009 15:46

blastula

Re: Kdo někdy viděl jak to v ČSA chodí,

bylo by to na román, ale zkus si to představit asi tak, že na výměnu roličky WC papíru  je zapotřebí 8 administrativně řídících pracovníků jedním směrem- a po výměně zrovna tak.Pak není divu, že nemají peníze na provoz kolem samotných letadel

0/0
24.8.2009 18:31

mbfas

Zvažuje se i prodej ziskových částí

společnosti!!! To je parádní restrukturalizace, a co tam teda zbyde pane Lašák?!;-D 

0/0
24.8.2009 13:38

blastula

Re: Zvažuje se i prodej ziskových částí

Lašák a pár kámošů s odměnama a nálepkou na zadku. To snad je nejpodstatnější, ne?

0/0
24.8.2009 13:50

mpixel

Přesně takový scénář bude i s Buvarem

Rv

0/0
24.8.2009 13:35

mpixel

Re: Přesně takový scénář bude i s Buvarem

je to jen otázka času a trafik.

0/0
24.8.2009 13:37

buran1

Lašák je přvandrovalec z ČEZu

Lašák převzal ČSA v zoufalém stavu po tom dobytku z ČSSD. Přivedl ČSA k zisku tím, že prodal co se dalo. Teď už je to horší. Více méně není co prodávat tak, abychom mohli o ČSA hovořit jako o celistvé společnosti.  Oni všichni ti manažeři nového typu vlastně umí společnosti jen krátkodobě "postavit " na nohy tím, že udělají rychlá a "efektivní" opatření. Ale z delšího pohledu neumí vlastně nic. Tak ať jde Lašák do pr....

0/0
24.8.2009 13:24

vybananovanybanan

Re: Lašák je přvandrovalec z ČEZu

Prodat si půdu pod nohama i střechu nad hlavou umí opravdu jen pitomec. ale když ono to tak nějak není jejich, že ? Za prodeje se napakujou a po nás potopa. Zdá se mi, že už 20 let správci státního majetku v Čechách neumí nic jiného, byť jsou otitulováni ze všech stran a vždy velmi "chytří". Nastává doba, kdy již není co prodávat, tak se budou zvyšovat daně, ale ani to nejde donekonečna, takže jsem zvědav, jak tito národohospodáři a kapitáni průmyslu budou hospodařit (pokud bude s čím) za těch 5 let. Každý zelinář a hospodský by je v obchodní praxi těžce potřel....

0/0
24.8.2009 13:34

Ivano

stačí se podívat na dozorčí radu:

Ing. Ivan Kočárník, CSc., Mgr. Ivana Řápková, Chomutov;-D

0/0
24.8.2009 12:57

buran1

Re: stačí se podívat na dozorčí radu:

No tahle skvadra jde jen po penězích. Myslím si, že mnoho členů DR ČSA ani neví, co se vlastně děje. Ani bych se nedivil, kdyby tihle potentáti zjistili, v jaké že to dozorčí radě vlastně sedí. :-/

0/0
24.8.2009 13:26

Dusan321

Budme realisticti

V dobe kdy se nad propasti potaci British Airways i s jejich flotilou citajici 230 letadel jsou vysledky petinovych CSA jeste relativne slusne. Bohuzel otazkou je budoucnost takhle maleho dopravce v dnesni neprilis priznive situaci na trhu.

0/0
24.8.2009 12:52

Mgr. Hlustvisihak

Re: Budme realisticti

a kdo si teda koupí jejich letadla ?;-D

0/0
24.8.2009 12:55

davidh2002@volny.cz

prodej?

Prodat ČSA za současné vlády? Tady je někdo vůl... Víte kolik peněz by šlo na korupci za vlády normálních politiků. A teď? To bude skodo nic... Taková škoda. Prodej takového pěkného podniku a málokdy si nasype peníze do vlastní kapsy!

TFUJ! Už aby byly u vlády ČSSD a ODS! To se bude jinak prodávat - to bude zase príma korupce...

0/0
24.8.2009 12:51

niko7

Re: prodej?

Spíše naopak., proč tam asi ministři jedou? Že by jen dohled? 

0/0
24.8.2009 13:31

p266

Ta společnost se měla prodat už před deseti lety

Teď je z ní moloch s nekompatibilní flotilou, o 50 procent vyšším počtem letadel než je potřeba a neschopná konkurence cenově, a to nejen lowcostům, ale ani jiným společnostem podobného typu.

0/0
24.8.2009 12:43

vybananovanybanan

Nezapomeňte si potom za výborný pracovní

výkon rozdat nějaké odměny, pod 200 000 000 Kč na osobu ale nechoďte, to by s vám Roman z ČEZu smál !!!

0/0
24.8.2009 12:34

neodborár

Re: Nezapomeňte si potom za výborný pracovní

I když mám ČEZ i s jeho ředitelem rád asi jako osinu v prd.li, tak ČEZ na rozdíl od ČSA vydělává (i když hlavně na nás).

0/0
24.8.2009 12:43

vybananovanybanan

Re: Nezapomeňte si potom za výborný pracovní

Na místě ČEZu v ČR by uměla vyděláat i cvičená opice s jedním knoflíkem před sebou, který by jedenkrát v roce zmáčkla. A na něm by byl nápis + 10 % !

0/0
24.8.2009 12:45

PetrRi

Re: Nezapomeňte si potom za výborný pracovní

Super sqvely R^ plne s vama souhlasim. A jinak sem se nad vasim pravdivym prispevkem asi deset minut nemohl dostat ze zachvatu smichu. Bohuzel realita.

0/0
24.8.2009 21:17

První z posledních

rychle to dejte někomu za 1 Kč, než to Kočárník

vytuneluje do - 50 000 000 000 Kč ;-(

0/0
24.8.2009 12:09

První z posledních

Re: rychle to dejte někomu za 1 Kč, než to Kočárník

ať to nemusí stát / my platit Rv;-(

0/0
24.8.2009 12:10

lanýž

Re: rychle to dejte někomu za 1 Kč, než to Kočárník

Nehrajete náhodou i sám se sebou šachy?? když už tady sám se sebou diskutujete 8-o8-o8-o

0/0
24.8.2009 12:30

dedko

ČSA zavřít, rozpodat, nelétat !

;-D;-D

0/0
24.8.2009 12:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.