Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šrotovné končí, automobilky se bojí propadu zakázek

Zemím, které poskytují šrotovné na nákup nového automobilu, pomalu dochází zdroje peněz. S koncem příspěvku se zároveň začínají objevovat první problémy, které s sebou toto opatření přináší. Výrobci se bojí propadu zakázek, někteří lidé, kteří si auto na šrotovné pořídili, mají zase problémy se splácením leasingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JuraK

Kde udělali soudruzi chybu?

Šrotovné přece mělo nastartovat ekonomiku né? Ta ekonomika je úplně blbá. Vůbec nepochopila, že má startovat.;-D;-D;-D

0/0
25.8.2009 20:47

lopenik

to neee...

srotovne je preci priiima, neeee...? ;-D

0/0
25.8.2009 17:59

krultheking

prodlouzeni smrtelne agonie za penize danovych poplatniku

neni dulezite, jaka je skutecnost, ale jak ji dokaze kravatak na mitinku odprezentovat

0/0
25.8.2009 16:29

ciankal

SLEVNETE urcite to de

Proste akorat tech 100 reditelu bude brat prumerny plat v republice ;-D

0/0
25.8.2009 12:24

El Presidente

Re: SLEVNETE urcite to de

No ty jsi ale jouda. kdo by asi řídil ty podniky? 8-oTy asi ne. Tito lidé mají určitou zoodpovědnost a za 20kk to dělat nikdo nebude. Takže asi tak.

0/0
25.8.2009 14:28

krultheking

Re: SLEVNETE urcite to de

blbost, tak premrstene platy, jako maji treba prodejci v autosalonech, kam ti kolikrat neprijde ani jeden zakaznik za den, to se hned tak nevidi, nemluve o tom, ze dobrych 10% nakladu jsou vyhozene penize na jakoze "marketing" - neplatit nesmysly, muzou byt auta o tech 10% levnejsi

0/0
25.8.2009 16:25

sirc

Re: SLEVNETE urcite to de

Hmm, že jsem si nevšimnul. Renault Clio, prodáno za 214900,- Předváděcí jízda  700,- ;převoz vozidla ze skladu 3900,- ; dvě hodiny času. Marže 2%, tj. 4298,-. Ikdyž nepočítám fixní náklady prodejny (cca 3500,- denně + zaměstnanci), vychází mi to výdělek na - 302Kč

0/0
25.8.2009 18:04

ciankal

Re: SLEVNETE urcite to de

ja jo ;-)

0/0
25.8.2009 17:35

tripik

je treba proste zlevnit....nic jineho

priklad - nakladova cena superbu je cca. 350 00 - 400 000 kde je jiz zapocitan marketing atd atd......prodej je za cca 600 000 ......hmmmm cesta ke zlevneni je jeste velka.....

0/0
25.8.2009 11:18

Viper1

Re: je treba proste zlevnit....nic jineho

Nesmysl. Projděte si výroční zprávu Škodovky. Marže je výrazně pod 10%.

0/0
25.8.2009 11:26

Viper1

Re: je treba proste zlevnit....nic jineho

Zkuste nám ještě dodat zdroj tohoto "příkladu" ať víme, jak je relevantní... Díky.

0/0
25.8.2009 11:41

tripik

Re: je treba proste zlevnit....nic jineho

relevantni zdroj vam nereknu......mam ho ale prozradit nemohu..... myslete si co chcete. ted mi i doslo , ze  tech 350 litriku vychazi jeste na staryho superba ne na noveho.nerikam ze jsou to presne hodnoty proto ten rozptyl....

Musite si uvedomit, ze ten vyvoj je ve spolupraci cele fabriky - takze co bude na superbu bude treba na novem passatu...proto se naklady na vyvoj trochu rozdeli....

Vyrocni zprava? neverim vyrocce kterou nezfalsuju.......jde o to ze jsem uz nejakou vyrocku pro velkou firmu delal....a tak vim jak tam hazeli s cislama jak se jim zachtelo......tak proto vyrocce neverim....

0/0
25.8.2009 14:21

krultheking

Re: je treba proste zlevnit....nic jineho

s nebo bez dph ?

0/0
25.8.2009 16:27

tripik

Re: je treba proste zlevnit....nic jineho

to je opravdu dobra otazka....:)...nevim......ale ten stary byl kolem 350 a s dani to tedy je 416 500......no porad to je mooooc....ekonomika neni muj obor....tak nevim jestli jsem to spocital spravne s 19%...ci se to ma pocitat s jinymi?

0/0
25.8.2009 17:45

tojsouveci

Díky

Díky za šrotovné v okolních zemích. Oddálily propouštění v našich automobilkách a u jejich dodavatelů.

0/0
25.8.2009 11:16

mi_golem

klíč k úsporám ?

Tak jako GM se zbavuje dealerů a umožňuje nákup přímo z fafriky. Stačí na to WEB aplikace pro objednávky a zjednodušení dopňkových výbav(bezmarketingová varianta).

0/0
25.8.2009 10:42

Štvavá vysílačka

Z článku:

"Zemím, které poskytují šrotovné na nákup nového automobilu, pomalu dochází zdroje peněz"

  Podle obhájců šrotovného se teď země měly topit v penězích z vybraného DPH. Někde soudruzi udělali chybu :-P 

  Vypadá to tak, že kolem vládnou stejní Paroubkové jako u nás. Neveselá představa...

0/0
25.8.2009 10:12

Paul100

Re: Z článku:

Myšleno zdroje, které byly vyčleněny na šrotovné. Nevím jak ostatní země, ale vrácení DPH versus šrotovné  vyhodnotilo zatím asi jen Slovensko.

0/0
25.8.2009 11:21

tmf

Re: Z článku:

no to s tím DPH je pitomost. Stát dostane DPH z auta, to je pravda. Nedostane ale DPH z dovolené, televize, kola ... Pokud si někdo kdo neměl na auto koupí auto se šrotovným tak prostě nekoupí jiné věci které by si jinak koupil.

0/0
25.8.2009 14:38

Paul100

Re: Z článku:

Nevím jak vy, ale já bych si místo nového auta za cca 200.000-300.000 Kč televize, kola, pračky, myčky,dovolené, atd.,  nekoupil. Uvedené věci si kupuji ne proto, že na ně mám peníze, ale proto, že mě dosloužily.

0/0
25.8.2009 16:01

silversurfer

tak

co se samozrejem cekalo, a m ylim, ze bude jeste hur....no, ja si jeste pul roku pockam a pak si konecne neco noveho koupim....

0/0
25.8.2009 9:56

whocares

Lehká pomoc!

Zlevněte, hoši ! R^

0/0
25.8.2009 9:41

109e

Re: Lehká pomoc!

Myslíte?

0/0
25.8.2009 9:53

General-

Re: Lehká pomoc!

Nabidka x poptavka

To neznate?

0/0
25.8.2009 9:59

109e

Re: Lehká pomoc!

Znám. Ale jde o to, že každá výroba má své náklady, které nelze donekonečna snižovat.

0/0
25.8.2009 10:02

Paul100

Re: Lehká pomoc!

A jak tedy vysvětlíte, že např Škodovka nyní zlevnila model Octavia Tour až o 185 000 (1,9 TDI, combi). To na ní buď měli doteď  takový obrovský zisk, anebo ji nyní prodávají se ztrátou ?

0/0
25.8.2009 10:08

Viper1

Re: Lehká pomoc!

No možná už mají splaceny náklady na vývoj atd neboť se prodává výrazně déle, než se počítalo v původní cenové kalkulaci....

0/0
25.8.2009 10:11

velbloud

Re: Lehká pomoc!

Spíš bych se klonil k variantě, že si až doteď pěkně mastili v čechách kapsu. Už před krizí tady byly škodovky nejdražší v evropě. A krize s cenou v čechách zase tak moc nepohla. Stačí se podívat na ceny v evropě a v čr.

0/0
25.8.2009 10:16

Viper1

Re: Lehká pomoc!

Viděl jste někdy výkazy společnosti Škoda Auto? Nedá se říci, že by si nějak mastili kapsu, pokud beru marži %. Absolutně ano, ale relativně nic extra.

0/0
25.8.2009 10:21

velbloud

Re: Lehká pomoc!

Nicméně cenové porovnání v čr a jinde v evropě se dělají a v nich u nás škodovka vychází téměř nejdráž. Je to cenová politika, protože tady jsou lidi za škodovku ochotni dát víc, než jinde. Je to jednoduché. Tím pádem si na nás škoda mastí kapsu :-)

0/0
25.8.2009 10:25

Štvavá vysílačka

Re: Lehká pomoc!

Škoda dělá to, co jí trh dovolí.

0/0
25.8.2009 10:33

svarak z krabicoveho vina

Re: Lehká pomoc!

Jinak řečeno si mastí kapsu - takže jsme zpět na začátku debaty: zlevěněte hoši, zlevněte. ;-)

0/0
25.8.2009 10:51

Viper1

Re: Lehká pomoc!

To těžko, znovu odkazuji na výkazy a údaje z výroční zprávy. Mastění kapsy neprobíhá ani v ČR ani jinde. Jako business to nemá zrovna špičkovou marži.

0/0
25.8.2009 10:55

MiroTR

Re: Lehká pomoc!

No, když už nic jiného, aspoň má škodovka (a ty montovny ) proti jiným nižší mzdové náklady a náklady na dopravu.

0/0
25.8.2009 11:00

tripik

Re: Lehká pomoc!

neverim vyrocni zprave kterou si sam nezfalsuju.....sorry ale vyrobci neverim.....a vim o cem mluvim...staci kdyz si vzpomenu ze jsem delal vyrocku pro jednu velkou firmu...cislo se cislo tam.....hlavni ze neco bude.....

0/0
25.8.2009 11:21

Viper1

Re: Lehká pomoc!

Je to auditováno, tedy v pořádku. Určitě pokud tam vychází marže 7% tak realita není 60% ale plus mínu 6-8% i po vlivu nějaké chyby či podvodu.

0/0
25.8.2009 11:27

tripik

Re: Lehká pomoc!

no to je jasne ..stranku s auditem jsem tam mel taky.....ale jak rikam....preci neni normalni aby mi jednou rekli ze obrat byl tolik a pak tolik........bud to mozne je a ja tomu nerozumim ( take mozne - nejsem ekonom) nebo to delaj pro srandu kraliku protoze vi ze je stejne nikdo nebude kontrolovat....financaku by to trvalo roky...a kdo by si to chtel rozhadat s takovou firmou aby si neslozili do satecku rucnik a nasledne neodtahli jinam

0/0
25.8.2009 17:48

Paul100

Re: Lehká pomoc!

Ano to je pravděpodobné, že náklady na vývoj jsou již zaplaceny. Takže, když vezmu novou cenu 320000 Kč (1,9TDI, combi), snížím ji o nějaký

rozumný zisk (20%), dostávam se na výrobní cenu (bez nákladů na vývoj)

nа  cca 270.000 Kč. Tzn. že zbytek do cca 500000 Kč (původní cena) tj.

230000 Kč na jedno auto, byly podle vás náklady na vývoj ? Nevím kolik

bylo vyrobeno celkem O1, ale pokud vezmu např číslo 0,5 mil kusů, náklady na vývoj/1auto  cca 200.000 Kč  (zjednodušení, kalkulace pro nejdražší model, největší sleva,..) x 500000 kusů = 100 miliard Kč ?

0/0
25.8.2009 11:11

Viper1

Re: Lehká pomoc!

Pro tyto kalkulace nemám dost údajů. Vy evidentně také ne.

0/0
25.8.2009 11:28

Paul100

Re: Lehká pomoc!

Tak těch 0,5 mil. kusů jsem těžce podhodnotil. Celkem bylo vyrobeno 1 416.000 kusů Octavií.

0/0
25.8.2009 16:56

Zamete

Re: Lehká pomoc!

Investice do TPCA v Kolíně byla kolem 3 mld EUR, zhruba polovina padla na vývoj a to se tam vyrábí relativně lowcost auto. Náklady na vývoj jsou šílený, protože nad platama inženýrů (ať evropských nebo japonských) by se vám asi protočili panenky. Navíc když R&D nebo QA zavelí, že potřebuje stroj za milion, tak se jim ten milion dá - kvalita a extra produkt pro zákazníka má prioritu. 8-o

0/0
31.8.2009 10:25

bradavice

Re: Lehká pomoc!

Za 12 let, technologicky 25 let starý auto bez výbavy dávat přes 300 litrů?????8-o8-o8-o

0/0
25.8.2009 10:38

General-

Re: Lehká pomoc!

Co sem najednou tahate nekonecno?

0/0
25.8.2009 10:10

sme_duro

splnene predpovede

"Výrobci se bojí propadu zakázek, někteří lidé, kteří si auto na šrotovné pořídili, mají zase problémy se splácením leasingu." - nepredpovedali presne toto kritici srotovneho?

0/0
25.8.2009 9:41

tojsouveci

Re: splnene predpovede

Kritizovat se dá všechno. A to poměrně pohodlně.

0/0
25.8.2009 11:18

lopenik

Re: splnene predpovede

tak nekritizuj ;-D

0/0
25.8.2009 18:01

Michail

šrotovné krizi jen probloubí a prodlouží

V posledních 5 letech automobilky postavili strašné množství továren a výrobních kapacit. Lidé si na leasing nakoupili více aut ve vidině že platy už jen porostou aniž by rostla produktivita práce, firmy si nakoupili na dluh služebáky s tím že spotřeba lidí dlouhodobě silně poroste. Každá firma investovala do rozšíření s tím že bude úspěšnější než konkurence.

A výsledek? Máme tu několikrát větší výrobní kapacity, než je spotřeba lidí. Buďto si každý koupí každé 3 roky nové auto, k tomu ale nedokáže vytvořit prací protihodnotu, a nebo se třetina až polovina produkce automobilek neprodá.

Automobilky ničí ten nadbytek výrobních kapacit na trhu. Krize v automobilovém průmyslu potrvá tak dlouho, dokud nebudou tyto vyrobní kapacity zrušeny. A k tomu může dojít jen tak že slabší automobilky krachnou a zavřou brány.

Jenže každá politická reprezentace zubynehty brání tomu, aby zavřela právě jejich automobilka, udržují je v provozu státními dotacemi a tím krizi udržují.

0/0
25.8.2009 9:36

Viper1

Re: šrotovné krizi jen probloubí a prodlouží

Třetina až polovina? Odkud čerpáte?

0/0
25.8.2009 9:39

sirc

Re: šrotovné krizi jen probloubí a prodlouží

Blbost, nabídka převyšuje poptávku o nějakých 5% a to je zdravá hodnota. Díky krizi se ale lidé bojí nakupovat, často neopodstatněně a tak vzniká logicky přebytek. A jen tak na okraj, kupovat služebáky jinak než na leasing je nesmysl.

0/0
25.8.2009 9:40

cassul

Re: šrotovné krizi jen probloubí a prodlouží

To nechápu. Jak se bojí nakupovat? Spíš si konečně uvědomili, jakou mají peníze hodnotu a že dávat je do něčeho tak šíleně prodělečného, jako jsou auta, je nesmysl. Zkrátka teď budou lidé kupovat auta uvážlivěji a až v okamžiku, až je budou skutečně potřebovat. Což je z celé řady důvodů mnohem moudřejší, než si kupovat každé čtyři roky nové auto na splátky, jen proto, že je to in, přestože to stávající může ještě plnohodnotně sloužit.

0/0
25.8.2009 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.