Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hodnota Českých aerolinií: -708 milionů

Účetní hodnota Českých aerolinií poprvé v historii klesla do záporných čísel. Výše vlastního kapitálu, tedy součet vkladů od státu, zisků a ztrát z minulých let, se na konci června dostala do hlubokého minusu 708 milionů korun. Ukazují to podklady, které včera projednávala dozorčí rada a které má MF DNES k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crezpenan

socka Tvrdík zlikvidoval ČSA

a Lašák to na přání Pupkina,který se už dohodl s Putinem,dokončí.

Što sdělať ?

0/0
26.8.2009 12:44

crezpenan

Lašák byl vyhozen z Telecomu

pro neschopnost,tak šel dělat ředitele ČSA.

0/0
26.8.2009 12:26

Jirka V

Zaporná hodnota Českých aerolinií

To ,že podnik je tunelován zevnitř vím už nejméně 5 let. Jedna dlouholetá zaměstnankyně ČSA se mi svěřila,že je tam vlastně úplně zbytečná a doslova se smíchem řekla "Až na to přijdou,tak nás všechny vyhodí !". A co nalétala zaměstnaneckých km po celém světě, to zaplatili její spoluobčané. Podnik si nato nikdy nevydělal !!!

0/0
26.8.2009 8:55

Tryskomys Muf

Jste na omylu

Pokud by jste si snad mysleli, ze na podobne firme uz se neda co rozkrast a prosustrovat, tak je to velky omyl. Pouze dobehla prvni faze rozkradani. A vzapeti zacne druha, kdy se stat pokusi podnik sanovat z verejnych penez, aby jej vzapeti prodal pod cenou soukromemu vlastnikovi. Tenhle ksindl bych strilel.;-O;-O

0/0
25.8.2009 20:58

Tryskomys Muf

Takhle dopadne i ekonomika CR!

Pratele, garantuji, ze takhle dopadne do par let i ceska ekonomika. Tj. pokud budete nepoucitelne stale volit ten stejny vsehoschopny zlodejsky ksindl z CSSD, KSCM a ODS, a tolerovat jakekoli jejich korupcni skandaly.;-O;-O

0/0
25.8.2009 20:52

trubadur

Nemají žádný majeteK?

To je divný, vždyť Lašák tvrdí, jak firma pořád investuje do letadel a proto musí prodávat všechno, co prodat jde. Tak ono to asi tak nebude. Nejpíš firma platí jenom pronájmy letadel, ale pak je to jako bych tvrdil - pronajímám si byt - investuji do budoucnosti.

0/0
25.8.2009 18:04

Inkvizitor Johny

Není to geniální nápad, ale...

Co takle to prodat zaměstnancům?:-)

0/0
25.8.2009 16:40

0100

O to tu celou dobu za Lašáka šlo. Udělat z ČSA nýmanda.

Aby je velice levně někdo koupil, že? / nedávno draze koupené pozemky rozjezdových drah/  Svedeme to na krizi, ale počátek je někde úplně jinde! Stačí zapátrat, jak Miloš platil KB. U ČSA to  začalo  Tvrdíkem a Lašákem konče.Oba byli pohromou pro ČSA.;-O

0/0
25.8.2009 16:31

mulz

Re: O to tu celou dobu za Lašáka šlo. Udělat z ČSA nýmanda.

Jenže pozemek na dráhy vykoupilo ČSL, které nemá s ČSA nic společného...

0/0
25.8.2009 16:42

krultheking

no a konecne muze zacit henta privatizace

levnejsi uz to nebude ;-DRv

0/0
25.8.2009 16:20

nnevimm

Pche

Dluhy se neplatí a zdroje jsou, tak vo co de? 8-o

0/0
25.8.2009 16:05

Hofos

ČSSD, resp. Jyrka to zachrání

prodávat socky nechtěly, asi ještě není dluh ČSA na sockoúrovni, ony mají trochu jiné vnímání. Jyrka na to vlítne, posadí tam Tvrdíka II. a to by bylo, aby ČSA ekonomicky nenastartovali -- jako ČR, růst tržeb bude v závěsu růstu dluhu...

0/0
25.8.2009 15:45

ephemeroptera

Dalsi kradez z mnoha...

Aha.. takze se pripravuje prodej (resp. finalni faze)... musi se zduraznit bezvychodna situace, zpracovat verejnost a snizit hodnota firmy, aby si někdo levne prisel k CSA. Puda je pripravena, management udelal co se dalo, aby CSA dostal na kolena. Dalsi kradez za bileho dne muze byt dokonana. Kradez s dobre propracovanou strategii...  i tahle propaganda na i-dnes je toho soucasti ...

0/0
25.8.2009 15:39

Merk

Re: Dalsi kradez z mnoha...

A mohl bys nám upřesnit, co je onou hodnotou, jež má být ukradena?

0/0
25.8.2009 15:40

krakra

Zlatí komunisté

Zlatí komunisté, za nich byly ČSA jednou z nejeleitnějších leteckých společností, dálkové lety po celém světě.

Nechápu k čemu byly tenkrát dálkové lety, když se nesmělo cestovat ?

0/0
25.8.2009 15:08

Merk

Re: Zlatí komunisté

Taky kolik a kam těch letů bylo, že. :-P A hlavně byla naprosto jiná situace nejen u nás, ale i na celosvětlové leteckém trhu obecně. Stačí se podívat na nějaké staré filmy z leteckého prostředí - kupa kdysi slavných aerolinek včetně těch "národních" už neexistuje. Kde jsou Panam, TWA, Swissair, Sabena....?

0/0
25.8.2009 15:21

krakra

Re: Zlatí komunisté

Letů bylo hodně, ale nechápu kdo s nima cestoval, když se nesmělo za hranice.

Tak to vypadá že i ČSA budou následovat Panam, TWA, Swissair, Sabena.

0/0
25.8.2009 15:25

Merk

Re: Zlatí komunisté

Létalo se hodně obchodně a "obchodně", přeci jen ČSSR byla mj. oblídenou základnou teroristů a špiónů. :-P Bohužel to vidím taky na zánik, bývalí "národní" dopravci jsou na tom po liberalizaci letecké dopravy špatně v celé Evropě. Z tohoto srovnání aspoň dosud nevycházela ČSA úplně zle. Možná to byla ale jen navoněná zdechlina. A taky se mělo radikálně říznout dřív a úplně jinak. Osobně moc nechápu, proč by chtěl někdo v současnosti ČSA kupovat. A když už by chtěl, tak jak by to měl zkalkulováno.

0/0
25.8.2009 15:31

Iridium

...a k tomu dva horkovzdušné balóny...

a šest poštovních holubů, z toho dva s vytrhanými letkami:-P

tomu říkám firma v kondici;-D

0/0
25.8.2009 15:03

jakakoli cenzura je totalita

Tvrdik by měl viset

Neuspěšný ministr, extrablb a kamarád několika vlivných lidí Tvrdik dostal prosperující ČSA jako trafiku.

A tu trafiku svou neodborností a hloupostí tak zničil, že se z toho dodnes nevzpamatovala.

Tvrdik by měl viset

0/0
25.8.2009 14:34

Inkvizitor Johny

Vážná situace

Ve chvíli, kdy ten podnik má zápornou hodnotu je každá rada drahá. Osobně vidím ve jasnovidecké kouli jen dvě možnosti. 1) Pujčit si peníze, ať už od státu (zalití z rozpočtu) nebo od banky (kdo z nich to dá?). A následná restrukturalizace podniku (kdo by to jako měl dělat???) 2) Dát to někomu....Jsem pro verzi dvě. Protože ten podnik je fakt týden chcíplej pes.

0/0
25.8.2009 13:59

krakra

Re: Vážná situace

Také si myslím že je pozdě teďka něco dělat, času bylo dost před 2, 3 lety, teďka je pozdě.

0/0
25.8.2009 15:07

venoch

Re: Vážná situace

Varianta 2)...dat to Jardovi Tvrdikovi....vzdyt ten se v tom vyzna..;-D

0/0
26.8.2009 8:37

bastianka

Proč

si nenajmou odborníka, aby ten podnik ocenil? Jsou na to různé metody, no a co, že má teď záporný VK, to by jen na sebe měli vyhlásit konkurz.

0/0
25.8.2009 13:46

Inkvizitor Johny

Re: Proč

A co má ten odborník jako oceňovat? Zaměstnance podle váhy na jatka? Vždy´t tam už nic krom zaměstnanců s nějakou hodnotou nezbylo.

0/0
25.8.2009 14:00

Viper1

Re: Proč

A co letadla, značka, nemovistosti?

0/0
25.8.2009 14:21

Inkvizitor Johny

Re: Proč

Ze článku jsem to pochopil tak, že to číslo je součet dluhů a majetku. Co se týče značky, tak ta se oceňuje dost špatně si myslím. Hlavně proto, že CSA to poslední roky hodně hnojí (služby, ceny). Ale asi by se měl udělat brutální (a nezávislý) audit. Jenom mám strach, že k tomu nikdy nedojde, protože pak by se objevilo plno černých děr a špíny.

0/0
25.8.2009 14:31

Merk

Re: Proč

Jaký letadla a jaký nemovitosti? Myslíš těch pár zbytků po rozprodejiích? Vždyť drtivá většina flotily nepatří ČSA, ale je v backelasingu. V majetku ČSA je snad jen 5 letadel, která dosluhují a budou se prodávat někam do Afriky. Zbylé nemovitosti jsou zastavené za miliardový úvěr od Osinku. A značka? V nedávné minulosti zaniklo tolik kdysi tradičních značek aerolinek, které nikdo nechtěl koupit.

0/0
25.8.2009 14:43

me2di

Co cekat od Tvrdika

socan jako socan

0/0
25.8.2009 13:43

computer

Re: Co cekat od Tvrdika

Ty jsi správý hlupák. Tvrdík už není v aeroliniích douho. Tento bordel vznikl díky předsedovi představenstva Kočárníkovi a spol. Určitě je to tvůj idol coby liberální ekonom. Ale to ty nevidíš. Vyadá to, že se podnik úmyslně přivedl do krachu, aby se dal levně koupit. Starý známý trik bývalých manažerů státních podniků spřízněnýjch s ODS. Rozkrást vše s úsměvem na rtech.

0/0
25.8.2009 14:06

roba21

Re: Co cekat od Tvrdika

Z katastrofy jménem Tvrdík by se ta firma nezpamatovala pod vedením nikoho. Lašáka tam dosadila taktéž ČSSD, ale ten už firmu dostal v nezachránitelném stavu, navíc v období, které pro všechny aerolinky bylo velmi těžké.

ČSSD je jasnou příčinou, proč nejstarší český letecký dopravce brzy zanikne.

Kam socan šlápne, tam sto let tráva neroste.

0/0
25.8.2009 14:14

ephemeroptera

Re: Co cekat od Tvrdika

Děkuji za velmi zajimavou rigorozni analyzu daneho problemu. vse ukazuje na to, ze mate hluboke znalosti daneho tematu a ze jste schopen nezavisleho, nezaujateho a logickeho myslení zalozeneho na kritickem pohledu a nevsednim rozhledu. Jsem rad, ze se zde v diskusi vyskytuje vice takovychto odborniku. Jiz nemam obavy o budoucnost ceske ekonomiky, kdyz vidim, ze povedomi obcanu o techto problemech je na tak vysoke urovni...

0/0
25.8.2009 14:26

venoch

Re: Co cekat od Tvrdika

Tak jsi ho utrel, fajn, ale jaky je teda tvuj nazor a jak vysvetlis, ze firma v zisku beze ztrat, delsi dobu dobre fungujici musi na zaklade politicke objednavky vymenit reditele. Ja myslel, ze vedeni se meni, kdyz firma nefunguje, je ve ztrate nebo ma nejake jine problemy...nebo mas snad nejake genialni vysvetleni, proc vyhodili stareho sefa a soupli tam Tvrdika? O cem tvuj prispevek vlastne je?

0/0
26.8.2009 8:42

jakakoli cenzura je totalita

Re: Co cekat od Tvrdika

Hlupák jsi ty. Neuspěšný ministr, extrablb a kamarád několika vlivných lidí Tvrdik dostal prosperující ČSA jako trafiku.

A tu trafiku svou neodborností a hloupostí tak zničil, že se z toho dodnes nevzpamatovala.

Tvrdik by měl viset.

0/0
25.8.2009 14:34

Merk

Re: Co cekat od Tvrdika

Mohl bys nám alespoň rámcově upřesnit, kdy měl být Kočárník předsedou představenstva ČSA? Podle obchodního rejstříku totiž nebyl Kočárník nikdy členem (natož předsedou) představenstva ČSA. Takže máš asi nějaké zákulisní informace. :-P A nebo jen obyčejně lžeš, což je daleko pravděpodobnější. Viď? ;-D

0/0
25.8.2009 14:52

schivaa

Jen to chtej uchacholit

Jo dobra zprava, takze to znamena ze to prodaj Rusakum za 1 korunu a bude, zajimalo by me jak takove podniky muzou fungovat a hlavne jaky plat ma pak reditel takoveho podniku, urcite zaporny nebude.

0/0
25.8.2009 13:41

TurboFrank

K čemu jsou dobře placeni šmejdi v dozorčí radě?

Já to vidím tak, že někdo ČSA dostal do záporných čísel záměrně, aby to zase nějaký grázl koupil za pár šupů a ještě nás budou gauneři přesvědčovat, jak to pro stát bylo velice výhodné.

0/0
25.8.2009 13:35

venoch

Re: K čemu jsou dobře placeni šmejdi v dozorčí radě?

tomu neverte...oni to fakt dovedli na buben. Zadny politicky nymand nema vzdelani ani kvalifikaci aby vedl firmu. To co provedli, ze vyhodili stareho sefa a dali tam lampasaka, to byl zacatek konce. Nic vic. Zvlastni, ze to tehdy nikomu nevadilo. Ted cela levicova scena krici, ze je to kradez a ze je to umyslne, ale ano, je to umyslne, umyslne chteli koryto, umyslne brali penize na svou nekvalifikaci a umyslne delali spatne rozhodnuti svou nevedomosti, ale to je vsechno. Je to jak za komunistu...mas ZDS? Dobra, jsi ve strane? Dobra....od zitrka delas reditele VZKG.

0/0
26.8.2009 8:48

Jiří Inczédy

stat do toho nalije penize jeste ze ma CEZ

Tipuju kdyby CSA mela vlastnika fyzickou osobu, tak by to ten clovek nechal padnout nebo ne? Drzeli byste tu zodpovednost za uvery a zamestnance a jeste kryli ztratu z jine cinnosti?:-P

0/0
25.8.2009 13:31

schivaa

Re: stat do toho nalije penize jeste ze ma CEZ

Moc se neraduj, ten rusakum neprodaj, ten jim darujou.

0/0
25.8.2009 13:42

danny44

Tvrdíkův stín....

se potáhne ještě dlouho, stejně jako všude tam, kde "vládli" sosani....

0/0
25.8.2009 13:11

drevorubec

Je to jen načasovaná kachna ...

aby aerolinky koupil za pár šupů nějaký vexlácký šmejd.

Sice nejsou výsledky ČSA nijak závratné (ale to žádné letecké společnosti), ale mají potenciál se z toho zase vyhrabat, až budou lidé zase ochotní létat.

Já osobně snížil letos frekvenci letů cca o 80% v porovnání s posledními 7mi roky, takže jestli mají travel restrictions stejné ostatní jako my, tak se nedivím, že aerolinky nevydělávají.....;-(

0/0
25.8.2009 12:58

Merk

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

Pokud je ten údaj o účetní hodnotě kachna, tak nám nepochybně budeš moci vyjmenovat majetek, který je účetně podhodnocen. "Potenciál" nemají ČSA nijak výjimečný.

0/0
25.8.2009 13:09

bastianka

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

ale podnik se oceňuje jinak

0/0
25.8.2009 13:47

Viper1

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

Povídejte. Jak se oceňuje?

0/0
25.8.2009 13:51

jellyfish

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

Dá se čekat, že tuhle zavedenou společnost koupí opět nějaká spřátelená společnost současných politiků, za symbolickou 1Kč a ještě dostanou od státu nějakou finanční injekci... Je přece nutné zachovat zaměstnanost, o ten personál jde našim politikům především...

0/0
25.8.2009 13:22

schivaa

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

Ja CSA zasadne nevyuzivam, jse mmnohem spokojenejsi s BA a abych pravdu rek tak mi i Easy jet prijde sympatictejsi. Rozhodne uz nikdy nepoletim s Ryanairem.

0/0
25.8.2009 13:46

kunde

Re: Je to jen načasovaná kachna ...

To je vidět klasický čecháček.... Milý pane, na rozdíl od Vás by Němec nebo Švýcar nebo angličan nikdy neřekl " já zásadně Lufthansu , Swiss, BA at nevyužívám". Čecháček má prostě potřebu se blýsknout jaký je světák a že domácí a naše nu nevoní... Jste.....

0/0
26.8.2009 11:57

buldogg

poděkujme Tvrdíkovi

jehoi prvním krokem při příchodu do této jeho trafiky zvané ČSA nakoupil nové limuzíny pro vedení ČSA a tak mocně pomohl a nastartoval zadlužování ČSA.

0/0
25.8.2009 12:40

drevorubec

Re: poděkujme Tvrdíkovi

že je Tvrdík bez debatle blbá zelená guma, to ví asi kdekdo. Jeho nástupce nebyl o nic lepší.....Rv

0/0
25.8.2009 13:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.