Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovka Sunny Days přiznala chybu za zpožděné lety, nikomu prý nedluží

Cestovka Sunny Days se zhruba po týdnu rozhodla vysvětlit, proč její klienti v Česku i v zahraničí museli hodiny čekat na zpožděné letadlo. Za situaci je prý sama odpovědná kvůli chybám v komunikaci, které už ale vyřešila. Zároveň popřela informace, že by letecké společnosti Karthago Airlines dlužila přes 300 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

už to,že tu cestovku vlastní nějakej uzenáč hovoří za vše......;-D;-D;-D

0/0
25.8.2009 20:10

Martin789

To trochu nesedí

Vysvětlení, že zájezdů je málo a klientů je moc je naprosto totální nesmysl. Všechny cestovky ve snaze neprodělat srážejí ceny lastu na směšné částky. Protože pořád je pro ně lepší málo platící klient než vůbec žádný. Mimochodem, pokud by byl o zájezdy takový zájem, zcela jistě by nebylo tolik lastových nabídek a inzerce... Takže problém bude zjevně někde jinde než v počtu klientů...

0/0
25.8.2009 14:16

Matyas264

Re: To trochu nesedí

Zajezdu je malo. Taky jsem si rikal ze to nebude problem a nakonec sem byl rad ze jsme vubec odleteli. A leteli jsme se Sunny Days, na zpatecni ceste cca pulhodka zpozdeni ale jinac vse OK.

0/0
25.8.2009 14:59

Martin789

Re: To trochu nesedí

Fakt je to nesmysl, to jste jen špatně hledal nebo se trefil do mimořádně plného termínu. Jinak letos cestovky prožívají nejhorší sezónu za poslední roky a finančně krvácí. Míst je hodně, mnohé charterové lety nejsou zdaleka plně obsazeny....

0/0
25.8.2009 17:17

Andee

Re: To trochu nesedí

Rozlišuj nabídku ubytování, kde je obrovský převis nabídky a s tím související dopravu, kde je situace poněkud jiná a lokálně může dojít k velkým převisům poptávky. Netvrdím, že to tak bylo, ale tvoje argumentace je špatná.

0/0
25.8.2009 19:52

Martin789

Re: To trochu nesedí

Musím si trvat na svém. :-) Drtivá většina cestovek má na rok dopředu nasmlouvaný počet míst v letadlech nebo celá letadla. Na začátku roku sice většina kapacitu snižovala, ale zdaleka ne tak, jak by bylo potřeba. Třeba proto, že už měli předem nasmlouvané a leckdy i předplacené ubytování. Takže ubytovacích možností je mraky a stejně tak míst v letadlech. Bylo by myslím překvapivé, kolik neprodaných míst zůstává v charterech, přestože ceny jsou směšně nízko. Problém je v tom, že lidé šetří a rozhodli se, že letos nikam nepojedou a ani velmi výhodné podmínky je nepřesvědčí. Samozřejmě je ale možné, že u některé destinace a termínu dojde k převisu poptávky nad nabídkou.

0/0
25.8.2009 20:38

Andee

Re: To trochu nesedí

Byl jsem letos na dovolené třikrát. Ve dvou případech/lokalitách jsme měli smůlu právě proto, že nebyla volná kapacita v letadle a museli to řešit jinou cestovkou, která ještě místo v letadle měla, ale pokaždé to znamenalo změnit i hotel, protože ten původní zase v nabídce neměli. Takže mám zkušenost spíš opačnou, než co říkáš ty.

0/0
25.8.2009 21:37

jarinjarin

Re: To trochu nesedí

To jste měli kliku! My měli se Sunny Days zpoždění letu 20 (!!!) hodin, s cestou na letiště a odbavením jsme tak ztratili 23 hodin! To vše za naprostého nezájmu a ignorance ze strany delegátů, Sunny Days apod... O týden později zůstala další stovka českých turistů opět 20 hodin na letišti v Hurghadě... A Sunny Days po stížnostech? Nejprve nikdo nic, prý zjišťovali kde se stala chyba. Po mnoha dnech a urgencích SD zjistilo, že chyba nebyla u nich, ale kdesi na třetí straně (se ktertou klient ovšem nemá žádný vztah) a nabídli 500 Kč odškodného na hlavu. A poučení pro nás? NIKDY VÍCE SE SUNNY DAYS!!!!Rv

0/0
25.8.2009 23:40

Uwe Ampler

Kdo

jezdí s českou cestovkou, je nepoučitelný.

0/0
25.8.2009 14:12

Viper1

Re: Kdo

Já jezdím s Čedokem a zatím jsem tedy nezaznamenal žádný problém.

0/0
25.8.2009 15:00

Jabadů

Muheeee

Proboha, kdo s nimi ještě jezdí. Český pepík je prostě nepoučitelný..

0/0
25.8.2009 14:10

Kenneth 706

Re: Muheeee

Souhlasím, nicméně do některých destinací to jde bez cestovky poměrně obtížně - domluvit si hotel v některých afrických zemích na vlastní pěst je pořád trochu obtížnější. Jinak samo že Asie, Amerika a Evropa jedině bez cestovky! Jenom tak to není žádné ROH a účastníci zájezdu. Navíc za třetinovou cenu ;-)

0/0
25.8.2009 14:13

JelenoviPivoNelej

Re: Muheeee

Co porad mate za utkvelou predstavu ze letet s cestovkou je ROH nebo ucastnici zajezdu. Byl jsem taky v Amsterdamu, Benatkach sam, ale jinak s cestovkama. Dostanete vsechno zarizene, to je ten rozdil, jinak jdete na letiste, sami se odbavite, sami najdete gate, letite letadlem, pak emusite shanet kde koupit jizdenku na transfer z letiste, reknou do jakyho busu a jedete do hotelu. A tam kdyz chcete si jdete vyposlechnout info delegata, ale chodit tam nemusite. Koupite si zajezdy, anebo si pronajmete auto a jezdite po ostrove. Nikdo vas nenuti na schuze nebo se kamaradit s ostatnima, hotel je beztak plny dalsich lidi. Tretinova cena ehm, pokud chci na posledni chvili tak jsem si to propocitaval z legrace na Kretu a vyslo mi to plus minus stejne s last minute jako smartwings+nejakej hotel(patral jsem tak hodinu a neco, ale vic bych tomu nedal to mi za tech par stovek nestoji). Prave spis dal bych letel sam. S cestovkama jsem byl 4x a zatim zadnej problem(nelitam se Sunny Days)...

0/0
25.8.2009 14:51

Viper1

Re: Muheeee

Taky nechápu, o čem mluví. Asi sedí jen doma za pecí a představuje si, jaké to je cestovat tam či onam s tím či oním ;-)

0/0
25.8.2009 15:01

Kenneth 706

Re: Muheeee

Co třeba kdyby to o čem mluvím vyplývalo z řady zkušeností? 8-o

0/0
25.8.2009 17:49

Viper1

Re: Muheeee

Kdyby, ale to není realita, to je jen "kdyby". Na to nehraju.

0/0
25.8.2009 19:20

Kenneth 706

Re: Muheeee

Ano třetinová cena. Letos jsem byl 5 týdnů v Malajsii na vlastní pěst. Běžte se zeptat do cestovky kolik to stojí - já to udělal a opravdu jsem to měl za třetinovou cenu sám! Stačí umět otevřít ústa a bezproblému si všechno zařídím sám. "Organizaci" pomocí cestovky jsem zažil jenom v blbé Itálii - totální neschopnost a umění komplikovat věci. Jak říkám bohužel do Afriky je to trochu těžké, ale jinak po světě není problém. Tak proč platit těm vydřiduchům??

0/0
25.8.2009 17:37

sámvelkýmao

Re: Muheeee

za blbost nemůže itálie ale neschopná cestovka more...........;-D;-D;-D

0/0
25.8.2009 20:12

JelenoviPivoNelej

Re: Muheeee

Pisu o Krete a na konci pisu ze dal po svete bych taky letel sam. Takze Malajsie je bezpredmetna, ja prece mluvim o Evrope. Psal jsem o Krete, kde jsem schvalne koukal na SkyEurope a jejich levnoty + nejaky hotel + zhruba transfery a vysla mi cena +- stejna jako s last minute. Pointa prispevku na ktery reaguji je ale jina, cosi o cestovka=ROH,ucastnici zajezdu apod., coz ctu i v jinych prispevcich(tenhle stereotyp). Ja to prave vyvracim na zaklade mych 4 dovolenych s cestovkami (Madeira, Mallorca, Kreta, Rhodos). Na dalsich mistech jsem si vse zarizoval sam, takze muzu srovnavat. A tvrdim ze pokud si clovek vybere normalni cestovku a ne araby Sunny Days tak vetsinou nebyva problem. A co se tyka organizace tak jedine co vzdy zaziju je transfer z/na letiste, jinak si vylety delame sami a obcas si koupime vylet s pruvodcem. Tvrdim ze predstava vyletu ala ucastnici zajezdu kde se vsichni povinne kamaradi,kde delegat kazdeho vodi za rucicku az na wc a je to cele jak skolni vylet je nesmysl.

0/0
25.8.2009 21:08

karlstejn

Re: Muheeee

afrika neni tezka. byl jsem na vlastni pest v rovnikove casti a zadny problem - tedy pominu-li, ze se vas snazi na kazdym kroku odrbat, ale kde ne.

0/0
26.8.2009 11:26

Kenneth 706

Se Sunny Days už nikdy!!!

Před 2 roky jsem s nimi letěl do Egypta. Z 9 dnů dovolené nám díky posunutí odletu a dřívějšímu návratu udělali 7 dní! Náhrada? Vyčíslena byla na 180 korun!!!! A cestovka ušetřila za nás 2x nocleh. Dobrý job pro pana tuniského majitele - zloděje!

0/0
25.8.2009 13:44

Extra Šnek

Re: Se Sunny Days už nikdy!!!

První a poslední den jsou vždycky určeny jako cestovní, takže i tohle se ti může stát u jakékoliv cestovky.

0/0
25.8.2009 13:56

Kenneth 706

Re: Se Sunny Days už nikdy!!!

Aha, takže je vpořádku posunout odlet o 24 hodin později a návrat o stejnou dobu dřív??? Tzn. když kupuju dovolenou na 9 dní, znamená to, že mám 7 VČETNĚ 2 CESTOVNÍCH???? Tohle podle mě vpořádku není. Cestovka si tak může nechat danou noc v hotelu zaplatit 2x a klidně tam nikdo nemusí být. Good job!!!

0/0
25.8.2009 14:00

chekov

Re: Se Sunny Days už nikdy!!!

proto se neuvádí počet dní, ale počet odbydlených nocí na hotelu. Nebo ideálně oboje (12/11 - 12 dní, 11 nocí na hotelu).

pokud nesouhlasí počet nocí, vyžadoval bych náhradu. Problém je, že cena náhrady = (celková cena -letenka -pojištění -poplatky (jsou-li v ceně)) / počet dní.

takže pokud stál zájezd na 11 nocí 10000Kč, letenka byla za 5000Kč, tak cena náhrady za jeden den je 5000/11= 455Kč. No a když je cena letenky ještě vyšší (při stejné ceně zájezdu), tak to bude i méně.

Cenu letenky můžete lehce poznat z katalogu ("dítě do 6 let platí pouze letenku ve ve výši 5999Kč + poplatky" - to je taky dobrý vtip, ale je to na jiné vyprávění).

0/0
25.8.2009 17:30

Kenneth 706

Re: Se Sunny Days už nikdy!!!

Ano skutečně šlo o zkrácení o 2 noci! Na náhradu - kromě 180 Kč prý není nárok. Výsledek? Já ty 2 noci cestovce zaplatil, ona je hotelu ne. Touto jednoduchou logikou to vychází na dobrý business cestovek.

0/0
25.8.2009 17:39

Jirka11

Sunny Days

Letěl jsem s něma před dvěma lety na Djerbu. Za ty prachy na last minute nemůžu říct ani půl slova proti nim. Nebylo tam nic, čím by mě ta cestovka nějak překvapila nebo tak podobně, ale co slíbili, to tam bylo...nic víc, ale nic míň. Prostě dovolená, kterou jsem si zaplatil, tu jsem dostal. Průvodci Tunisané, ale s pěknou češtinou (domorodce mám radši, než Čechy, o zemi vědí víc). Celkově mám na to pěkné vzpomínky...ale je jasné, že člověk, který někam letí za 10 000 a pak brečí, že není tohle a tohle, tak má letěl přes Čedok za 20 000..a bude mít všechno...

0/0
25.8.2009 13:34

stefi_ul

Re: Sunny Days

Presne tak... na posledni chvili, za par korun a jeste by nekdo chtel 5hnezdicek a pokud mozno, aby se kazdy klanel az do nebes. 100% souhlasim.

0/0
25.8.2009 13:56

Kenneth 706

Re: Sunny Days

Ne chci jen to co si zaplatím. Kupuju zájezd za danou cenu (stanovenou cestovkou), kde je uvedeno, kde budu bydlet, kdy je odlet a kdy návrat. Když to cestovka není schopna dodržet, je to chyba klienta? Nemá si vyskakovat? Omlouvám se, ale tohle mi přijde zcela mimo mísu..

0/0
25.8.2009 14:05

Jirka11

Re: Sunny Days

no jo, to je těžké, když je dneska krize a cestovek tolik, že jsou rády, že s něma vůbec někdo letí...proto se člověk nemůže divit, že někdy je něco jinak, než jak bylo na krásném obrázku v katalogu...ale celkově jsem se z vlastních zkušeností přesvědčil, že Češi si opravdu pořád na něco stěžujou...i když dostanou všechno super, tak pořád si najdou aspoň něco, na co si budou stěžovat...(samozřejmě to ale neomlouvá cestovky, které nechají klienty někde na letišti atd., v tom případě jsou stížnosti na místě...)

0/0
25.8.2009 17:10

Kenneth 706

Re: Sunny Days

Mě naprosto nezajímá jestli to cestovky mají těžké. Pokud mi nedodají to, co jsem si koupil, tak je to porušení smlouvy a hotovo. To jako když si třeba půjdu objednat auto a oni mi ho dodají třeba bez motoru, tak je to ok? No to víte, dnes je krize, my jsme chudáčci, tak mějte pochopení... ;-D

0/0
25.8.2009 17:45

Jabadů

Re: Sunny Days

Tak ještě tu o červené karkulce. Nebo raději mazej zpátky za okýnko vyřizovat reklamace..:-P

0/0
25.8.2009 14:08

Jirka11

Re: Sunny Days

Tu o Červené Karkulce byste měl(a) znát, takže ji říkat nebudu. A reklamace nevyřizuju, maximálně kdysi, když jsem ještě dělal jako brigádník v jednom obchodě...:)

0/0
25.8.2009 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.