Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze začnou příští týden jezdit nové autobusy

Cestující v Praze už příští týden začnou jezdit novými nízkopodlažními autobusy z firmy SOR Libchavy. Vítěz obří zakázky už dodal Dopravnímu podniku hlavního města Prahy prvních dvacet kusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

saldo

Slyšel někdo někdy

o firmě SOR Libchavy???

0/0
28.8.2009 10:10

primorsko-fans

Re: Slyšel někdo někdy

poukazuješ tady na svoji neinformovanost

nejsem žádným zastáncem SORu, ale tahle firma funguje už aspoň deset let, a v poslední době prodává víc autobusů než karosa

0/0
28.8.2009 15:54

chestburster

Oprava ...

Předpokládám, že autor článku měl na mysli tyto stroje:

SOR NB 12 City (http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-nb-12-city)

SOR NB 18 City (http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-nb-18-city)

0/0
28.8.2009 9:13

chestburster

Re: Oprava ...

a že nepoužili tento bus:

SOR NBG 12 (http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-nbg-12) s plynovým pohonem.

0/0
28.8.2009 9:16

luko5

Tohle pro Pražáky?

Jím by stačily ty kubánské autobusy. :-P

0/0
27.8.2009 22:38

igris82

Zavařovačka

kde to má okna?

0/0
27.8.2009 20:10

arborman

zase ty vyklápěcí okna

Chjo to tam zas bude saunička...nechápu proč se dělaj tyhle vyklápěcí okna, který skoro nevětraj...

0/0
27.8.2009 19:56

zakladna2

Alespoň,

že to koupili od našeho výrobce a né od Němců. To ta firma ale musela Burgermaistrovi a Bémovi stejně namazat.!!!!

0/0
27.8.2009 16:35

paprix

2

když neni na klímu, je třeba aspoň nechat větrat (jako v nekterych chudych zemich tam nemají treba okna vubec,a v tom vedru je ten pruvan parada)

0/0
27.8.2009 16:30

Xi Xao

Re: 2

Proč by měli dávat klimatizaci do busu co otevírá dveře po 2-5min?

0/0
27.8.2009 16:36

performer2

Re: 2

aby tam nebylo 50°C, když venku je třeba jen 35°C. Správně píše kolega výše, že kombinace absence klimatizace a absence otevírání oken (ta jdou jen vyklápět - jsou malinká a je jich málo) je peklo...... Staré busy (a tramvaje) taky neměly klimu, ale okna šla otevírat, byla větší a otevírala se téměř všechna.....

0/0
27.8.2009 17:45

lucky_24

Re: 2

V Itálii, kde je venku standartně nad 30 v létě mají nové autobusy klimu a i když co 2 minuty otevřou dveře, tak v tom autobuse je tak o pět stupńů chladněji než venku, a to je oproti 50 stupňům v autobuse co mají výklopný okna a klimatizaci nemají docela velkej rozdíl. A celkově je SOR opoti Ivecu z Mýta chudej příbuznej, po pár kilometrech už to vrzá, skučí a ani to nijak hezky nevypadá.

0/0
27.8.2009 22:02

Xi Xao

Re: 2

A jak to Italové dělají, že se v tom proudu studeného vzduchu nenachladí?

0/0
27.8.2009 23:27

lucky_24

Re: 2

Jel jsem tam v klimatizovaném kloubovém autobuse, a ač tam bylo o malinko chladněji než venku, nikde nefoukal nijak velkej proud vzduchu, bylo to docela v pohodě. A ona klimatizace do městského autobusu jde udělat i jinak než jedním vývodem uprostřed autobusu kam bude všechno foukat, stačí když se chce, a třeba Volvu se chce

0/0
28.8.2009 17:48

paprix

bez Oken?

NEchapu jak nekdo muze koupit ty krabice bez oken ,každý den jezdím téměř hodinu a je v nich na chcípnutí.Měli by v nich jezdit ipánové co o tom rozhodujíRv

0/0
27.8.2009 16:27

Brblinek

SOR

Je jich tam k dnešnímu dni 20, evidenční čísla 3521-3540. Klimatizaci nemají, jen v kabině řidiče je "klimatizace" na způsobu chlazení vzduchu vodou. Jinak v buse jsou 4 kamery, takže řidič má dokonalý přehled, co se mu děje v autobuse. Místo dvouřádkového displeje za kabinou řidiče je velká obrazovka s centimetr tlustým sklem. Na ní budou vidět příští zastávky a když budete hodní pasažéři, tak vám tam pan řidič může pustit třeba Dobu ledovou :-)) [>-]

0/0
27.8.2009 14:57

Li Tin O Wevidle

Re: SOR

Tak to budete muset jezdit z konečné na konečnou, abyste věděli, jak to dopadlo s veverkou ;-D

0/0
27.8.2009 15:09

Teleke z Téléké

klimatizaci to má?

nebo se v tom zase budou všichni potit

0/0
27.8.2009 14:43

popizu

Re: klimatizaci to má?

A k čemu by Ti tam klimožka byla?V dálkovém busu ano,ale v městském busu,který staví na každém kousku by klim.neměla opodstatnění.8-o

0/0
27.8.2009 14:49

synli

Re: klimatizaci to má?

To je docela špatný vtip.

0/0
27.8.2009 15:22

pokrokovesmyslejici

Re: klimatizaci to má?

Kdo by dával do socky klimatizaci? Pravicově smýšlející cestují automobilem;-D

0/0
27.8.2009 15:25

Xi Xao

Re: klimatizaci to má?

Otvírání dveří 2-5min = permanentně puštěná klimatizace = nachlazení v létě.

0/0
27.8.2009 16:37

danny44

Re: klimatizaci to má?

Ale hlavní je, že to klimu nemá, i když by byla úplně, ale úplně na h...., ale byla by (hergot, proč mi to připomíná sosanský myšlení)

0/0
27.8.2009 18:19

u.boat

Re: klimatizaci to má?

tak, tak. Pokud se každé 2-3 minuty otevřou a zavřou všechny dveře, všechen vyrobený chlad se vyvětrá a práce klimy jde vniveč. Smysl má tak leda klimatizovat stanoviště řidiče. Když je vedro vem si triko a nemusíš se potit ve svetru.

0/0
27.8.2009 15:30

joensfredriksson

SORry

autobusy SOR jsou příšerný, ty malý v praze jezdí a zpracování je jak na nějakym Jelczu. Nejvíc se směju tý hrůze z hrbem na zádech - prodlužovali původní verzi a vyšlo jim tohle. Jenom při tom prodlužováni zapoměli přizpůsobit taky podvozek. Nevim proč nekoupí Renault City, to je autobus na úrovni a ne karikatura.

0/0
27.8.2009 14:35

Z-S

Re: SORry

Ted jsem jel necim fungl novym od Irisbusu stejny konstrukce jako ten SOR s hrbem na zadech (castecne nizkopodlazni) ... strechu to ma sice rovnou, tak si zase clovek v nizkopodlazni casti pripada jak ve starym baraku kdyz je tam strop vysoky temer tri metry. Jeste je to vevnitr oblozeny pekne hnusnym modrym umakartem, to uz je snad ten SOR s hrbel lepsi.

0/0
27.8.2009 14:54

aldik7

SOR

nevím jestli busy(i když myslím že jo), ale trolejbusy SOR máme i v Ostravě (ťuklo mě to jak sem viděl čtvery dveře na fotce, to sem se taky na zastávce divil k čemu to má tolik dveří sakra.. no ale budiž:-)) , a Ostravě nikdo nepsal! .. a najednou to má Praha a musí o tom psát.. zmetci.. diskriminace:-P ..

0/0
27.8.2009 14:28

Hulimír

Re: SOR

Praha je hlavní město, to nevíš?? Tak proto.

0/0
27.8.2009 15:11

aldik7

Re: SOR

jenom kvůli tomu?:-P .. Pražáci ví co tam jezdí a nepotřebujou vědět dopředu co tam jezdit bude.. a ostatní to tak nějak nezajímá, mimopražstí stejně využívají hlavně metro:-)

0/0
27.8.2009 15:18

Xi Xao

To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

http://galerie-autobusu.cz/SOR~NB12_City~~4/

0/0
27.8.2009 13:56

Mik8

Re: To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

Zdá se, že bude dost místa na nohy i pro vyšší cestujícící -  a to považuju za nejdůležitější. Některé vozy (např. Irisbusy) jsou dělány jen pro trpaslíky. ;-€

0/0
27.8.2009 14:03

Muroň

Re: To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

Co máš proti trpaslíkům?

0/0
27.8.2009 14:05

Mik8

Re: To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

Nic. Jen by měli návrháři vozů MHD myslet nejen na ně.

0/0
27.8.2009 14:07

Li Tin O Wevidle

Re: To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

...ty potvory vám vlezou všude! ;-D

0/0
27.8.2009 14:19

Li Tin O Wevidle

Re: To rozmístění sedalel mi nepřijde nejlepší

přesně takR^

0/0
27.8.2009 14:20

ELAPHURUS

SOR

jsou dobré autobusy....

0/0
27.8.2009 13:49

David Rockefeller

Tak hlavně ať tam nedávaj nabušenej motor HTP z fabie...

0/0
27.8.2009 13:47

bubak_odvedle

Re: Tak hlavně ať tam nedávaj nabušenej motor HTP z fabie...

jak te tohle napadlo? spis chces bejt jenom zajimavej co?

0/0
27.8.2009 13:53

budik

je to gut

za cesky penize, cesky autobusy. podporuje se domaci prumysl, tak by to melo byt!

0/0
27.8.2009 13:28

lucky_24

Re: je to gut

Za 3 roky todle určitě říkat nebudete, pokud pojedete tím, co teď do Prahy přijelo...

0/0
27.8.2009 22:09

Condomer

fajný

krásný autobus a ty 4 dveře jsou super nápad, hlavně ve špičce

0/0
27.8.2009 13:05

forfreelife

Asi za nejvetsi uplatky

design nic moc! spis hruza... a navic spolecnz podnik J & T ....to se bojim kolik v budoucnu budeme calovatRv;-O

0/0
27.8.2009 12:59

Grimkin

Re: Asi za nejvetsi uplatky

Tihle budou dostávat zakázka jak na běžícím páse... Kdyby aspoň ty autobusy byly dobré a pohodlné...

0/0
27.8.2009 13:04

u.boat

Re: Asi za nejvetsi uplatky

mám pocit že design je u MHD busu to poslední.

0/0
27.8.2009 15:35

Grimkin

Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

0/0
27.8.2009 12:53

Brigádník

Re: Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

Ony totiž nejsou určeny pro tvoji cestu s rodinou do Bulharska, ale pro dopravu na tři, dvě nebo až jednu zastávku. :-P

0/0
27.8.2009 13:05

kočka

Re: Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

;-D;-D;-D

0/0
27.8.2009 13:23

Xi Xao

Re: Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

R^ Kdo někdy vystupoval z metra je mu výhoda 4dveří jasná

0/0
27.8.2009 13:52

PatrikChrz

Re: Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

Pro Prahu ideální - na krátké trasy. Nejvíc totiž združuje nastupování a vystupování (a lidi stejně zůstávají u dveří). Čím víc dveří tím líp.

0/0
27.8.2009 14:07

danny44

Re: Je v nich moc dveří a málo míst k sezení...

Takže teď budou u dveří skoro všichni.... :-) (To mi málem nedošlo....)

0/0
27.8.2009 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.