Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize v ČSA pokračuje: piloti hrozí stávkou, odbory nevědí, co s vedením

Situace v ČSA je stále vyhrocená. Odbory zatím nepřijaly návrh vedení ČSA, aby přistoupily na snížení platů a zmrazení benefitů výměnou za odchod vrcholného managementu. Piloti místo toho vyhlásili neomezenou stávkovou pohotovost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mandrake

ehm

sem letecký mechanik a můj plat je asi 20... jestli mi sníží plat o 15% tak budu mít krušnej život ... fascinuje mě jak si všichni myslej že u čsa dostávaj všichni ohromný peníze...

0/0
28.8.2009 18:11

_Aleister_

Re: ehm

tak to berete méně než řidič meziměstského tranzitu ... ale krize je krize, ani ti řidiči nejsou třeba ...

0/0
28.8.2009 19:44

výtržnice

lašák je ústeckej gauner

vytuneloval dvě banky  najednou je odborníkem na čsa, vyčká na zlatej padák a pomašíruje krást dal, má to okoukané od svojí matky z OD Labe v ústí, ta u silnice natrhá plevel a přidává tov květinářství  do kytek za dvacet korun za kus plevele, na hrob ořeže na Tisé stromy a věnce za tisíce jedna radost....má po kom bejt vystudoval pajďák skrz volejball a ted je majitelem dvou rezidencí v Praze z toho jedna má třicet pokojů...

0/0
28.8.2009 15:36

redy007

jen si stavkuje, zlobte se ze vam chteji vzit penize

Odbory uprimne vam fandim at tu firmu znicite do mrte.

Jen doufam, ze pak neprijde nejaky nastvany pilot nebo letuska s tim, ze to oni ne, oni by si radeji snizili platy a nechapou, proc najednou ani jeden z nich nema praci...

0/0
28.8.2009 10:24

republikán

nefunkčnost kapitalismu!

proč  by  se  lidé  měli  pořád  uskromnovat  na  ukor  ekonomických  zločincu kteří vivolali  krizi!  naopak  více občanské  neposlušnosti  a  stávek!  dobře  to  dělají  francouští  zaměstnanci!  ty  se rozhodli  vihodit  firmi  i  s  vedením  do  vzduchu! ideální inspirace  pro  naši  republiku!  proč  se  neuskromnují  ustavní  činitelé?  prase  melčák  chce  dokonce  náhradu  za  předčasné  ukončení  svého  mandátu! myslíte si  že  si  lidi  donekonečna  nechají kálet  na  hlavu? muže  dojít  i  na  sílu!!!!!!

0/0
28.8.2009 10:06

chestburster

Udělejte z toho low cost a bude

;-D

0/0
28.8.2009 9:30

lennon3

Tvrdík od socanů

prý zadlužil ČSA 250 miliony, no Lašák od pravičáčků to hned rozjel v mldách.

0/0
27.8.2009 21:42

prngrr

Re: Tvrdík od socanů

Tvrdík jako pravý socan zadlužil budoucí generace - podepsal navýšení platů s odbory i do budoucna - třeba piloti dnes 212000,- měsíčně, prožral zisk v plodných letech (co teď dělat za krize?) a podepsal smlouvy na nákup a leasing letadel, co se platí ještě dnes.

Rozhazování socanů musí také platit až příští pravicová vláda, resp. dnesšní dluhy budou platit i naše děti

0/0
27.8.2009 22:44

venoch

Re: Tvrdík od socanů

Lasak od pravicaku....neco mi uteklo? Ja myslel, ze ho dosadil Paroubek, nebo se snad pletu???

0/0
28.8.2009 4:29

x34f78h

Krize

http://mind-control.npage.eu/meracia_správa_78735597.html

0/0
27.8.2009 20:38

ChorcheCh

před prodejem by bylo možná lepší snížit platy

alespoň na průměrnou mzdu. Když firma prodělává, tak přeci nemůžou donekonečna pouštět žilou ne ?

0/0
27.8.2009 20:35

František Potřebný

Jak to, že odbory nevědí co s vedením

Jak to, že odbory nevědí co s vedením, ať ty kravaťáky všechny vyhází a konečně to začne fungovat.

0/0
27.8.2009 19:09

venoch

Re: Jak to, že odbory nevědí co s vedením

tak to je nazor....ja se asi podelam....vy asi pracujete vazne nekde hodne nizko, typuju asi tak nejaka lopata, nebo nejake maso u stroje, ze ani nemate potuchy o jejich praci a muzete napsat to co jste napsal. Tim se vedeni vubec nezasavam, ale at to klidne udelaji....a ja vam zase garantuji, fungovat to NEBUDE!!!.

0/0
28.8.2009 4:38

jbroz50

jak se zdá po socanském tunelování ČSA Tvrdíkem

se už nezvednou. Ono nakoupit na leasing nepotřebná letadla jen aby byly provize do stranické pokladny, zrušit zajištění cen benzínu před jejich růstem nebo objednávat "studie" za stamiliony, to někde být znát musí.

Inu, ČSA nebude první zkrachovaná firma vykradená socanama.

0/0
27.8.2009 18:49

libienski

No tak odborářští holenkové

To je snadné, co se stane s rozprodaným majetkem... Jste ve 2 miliardovém propadu...máte 0 rezerv...a 2,5 miliardový státní úvěr (od Osinku). Takže za rozprodaný majetek si tak můžete v příštím pololetí zachránit krk. Ale radši možná ať to zkrachuje, to bude všem líp a stát a daňové poplatníky to nakonec vyjde nejlevněji...

0/0
27.8.2009 18:36

p266

České socialistické aerolinie...

"Odborům vadí, že kromě navržených bodů plán neřeší nic konkrétního a že nevědí, na co by se uspořené peníze (zhruba miliarda korun) využily."

Co je vám do toho. Vaše peníze to nejsou. Když se vám to nelíbí, jděte k Aeroflotu nebo lítat s lowcostama do Číny.

0/0
27.8.2009 17:42

109e

Re: České socialistické aerolinie...

Co je odborům do toho, že se firma, kde pracují lidé posílá ke dnu? Vždyť je to jejich existenční starost!!!

0/0
27.8.2009 18:02

janettka

Re: České socialistické aerolinie...

Váš názor přesně koresponduje s českou historií a povahou. V tomto státě nikdy žádný blahobyt nebude právě proto, že ten kdo vládne a jeho přívrženci si razí svoje scestné myšlení a kdo nesouhlasí je nepřítel. Toho pak upalme... a tak dále v historii popravme sekerou, gilotinou, provazem...... a nejdokonalejší způsob je dát každému jen tolik, aby pokryl své základní potřeby a doporučit mu, aby držel hubu. Česká demokracie by překvapila i římské senátory. Byli to proti naší vládnoucí garnituře úplní břídilové. Tady na diskuzi titíž, kdo v jednou případě opěvují rvavost a průbojnost jako nutnost pro dosažení úspěchu viz včera, dnes to u odborů odsuzují. Tak si to řekněme na rovinu: je a bude kasta vyvolených a přisluhovačů a ostatní budou na ně a jejich slávu dělat a mlčet. Je to řečeno na rovinu a ušetřilo by to spoustu peněz. Na co volby? Zbytečnost. Určemé místo pro zápasy a tam se bude bojovat. Silnější a podlejší se dostane do horní kasty. Počítám, že ti chytřejší se raději odstě

0/0
27.8.2009 18:19

janettka

Re: České socialistické aerolinie...

odstěhují jinam. Tak za padesát let tu bude dobré místo pro osidlování a jednou pro vždy bude od Čechů pokoj.

0/0
27.8.2009 18:24

Quick

manažeři

samozřejmě že vedení manažersky selhalo.Nechápu proč např byla zrušena dálková linka do Colomba když byla neustále plná ?

proč nelétají chartery ČSA do destinací když Travel service chartery jsou plné k prasknutí?

Místo prodeje dálkové flotily bych vytížil poslední dva letouny do Asie-thajsko,srilanka a do afriky-tam nelétá z prahy nikdo a vššichni se musí složitě přepravovat přes frankfurt.

Prodejem letounů získáte hotovost kterou zas svým "hospodaření během roku prošustrujete.

a politika ČSA nezlevnit nevyprodaná místa v den odletu když jinde je zlevní klidně o 80 procent-tak to nechápu když jsou v takové ztrátě že snad každá koruna by jim pomohla!

0/0
27.8.2009 17:31

naroznej

Re: manažeři

Bohužel to , že je linka plná , ještě neznamená že musí být zákonitě zisková. Pokud létáte se starými letadly , nemůžete se nákladově měřit se společnostmi , které létají moderními a úspornějšími stroji.

Obávám , se že těch individuálních  turistů , cestujících do Thajska či do Afriky nejsou  taková kvanta , aby se z toho vytížilo pravidelně letadlo s 200 místy. Letadlo se musí pořád točit a udělat jeden obrat do Thajska- to je práce tak na 28-30 hodin- to znamená , že se tam letadlo dokáže otočit za týden cca 4-5x.

Když se tak rozhlédnu po minulosti ČSA , vždycky mi chyběla u manažerů nějaká strategická vize. Jakoby všichni věděli , že místo v managementu mají jisté na pár let a tak je nějaká vzdálenější budoucnost moc nezajímala. Hlavně dosáhnout nějakého zajímavého krátkodobého zisku , aby bylo na sladké odměny , bezmyšlenkovitě přidávat mzdy- aby jsme měli klid od zaměstnanců a jelo se qž se dojelo

 

0/0
27.8.2009 18:04

libienski

Re: manažeři

Tady ani nešlo o krátkodobé zisky...tady šlo o přerozdělování ještě neohlodané šunky, když oficírek Tvrdík pouštěl ČSA žilou po stovkách milionů za "poradenství"...

0/0
27.8.2009 18:39

janettka

Opět bublina?

Nezlobte se na mne, ale připadá mi to, jako jedna velká bublina vytvořená v souvislosti s privatizací. Při propadu 14%, jak bylo včera řečeno se nemohu doodhadovat, kde vznikl na účtech firmy takový propad. Je dobrým zvykem a především u nás, těsně před prodejem začít snižovat hodnotu prodávaného, protože již předem jsou určeni vítězové. Gesto s odchodem managementu je krásné, ale nikde nebylo řečeno kdy a pokud se firma prodá, bude odejít i tak. Pokud to odbory přijmou, bude se propouštět stejně /dohoda nebude platit pro nového vlastníka/ a ani případný novy management, ale odstupné bude nižší. U nás se nikdy nic nedodržuje. Každá koruna dobrá. Přišlo mi to jako bláznivé gesto a nikoliv výrok dobrého managera. Jinak předpokládat v době krize propad jenom 6% také nesvědčí o dobrém úsudku.

0/0
27.8.2009 16:35

Bobo

jen at berou

myslím, že to je jednoduché. at si rozdělí na platech to co vydělají.;-D a pro některé :-(

0/0
27.8.2009 15:57

gustawo

odbory

naprosto přesně charakterizuje věta ..a že nevědí, na co by se uspořené peníze (zhruba miliarda korun) využily.....

0/0
27.8.2009 15:42

dave.stripped

30%

dnes jsem četl,že např.pilot Delta Airlines s pětiletou praxí létá v přepočtu za 117 tis.Piloti s desetiletou praxí,kteří létají na strojích Jumbo,berou kolem 234 tis.Myslím,že tato čísla hovoří jasně v neprospěch pilotů ČSA. Ovšem, myslím,že mají právo se vyjádřit, učinit opatření(viz stávková pohotovost) a pak ovšem také přijmout důsledky svých činů. Řekl bych,že za současné situace je 30% snížení platů velice solidní nabídka.A troufám si tvrdit,že už se nebude opakovat. Pak budou padat hlavy. Nyní je to moc medializované. Až vše utichne, půjde jedna výpověď za druhou. A kdo trochu zná ZP ví,že nachytat zaměstnance na švestkách je otázka 14 dní. Bral bych minus 30% a byl rád,že mi zůstane dobrá práce. Navíc asi každý z nich létá rád.

0/0
27.8.2009 15:19

myrdazryby1

Re: 30%

kapitan u Singapore Airlines (jedni z nejlepe platicich) na A380 (vlajkove letadlo kazde flotily) bere mezi 280-350 tisici americkych dolaru se vsim vsudy, v zavislosti na kvalifikacich a letech ve spolecnosti. To mame dnesnim kurzem v maximu 6mio CZK pred zdanenim. Zdaneni je ruzne v ruznych zemich dle stavu ekonomiky, nicmene je mozne, ze takovyto nejlepe placeny kapitan bere o 40-50% vic, nez nejdrazsi pilot CSA. U SA leta kvantum cizincu a neni problem, pokud na to maji, aby se tam nechali zamestnat take. Stejne jako v USA, GB, Korei ci kdekoliv jinde. U nas si ale radsi odborari odhlasovali nutnost komunikace v ceskem jazyce, aby si mezi sebe nemuseli nechat prijit cizince a tim si hlidaji sve pracovni mista. Kdyz chcete vic penez, tak to proste zkuste nekde ve svete, vy experti ...

0/0
27.8.2009 15:29

naroznej

Re: 30%

Tak to má kapitán SA větší plat než prezident USA ??

Upřímně pochybuji o tom , že u takového Rynairu či TUIfly má pilot větší plat než u ČSA.

0/0
27.8.2009 15:39

109e

Re: 30%

Kolik má prezident a odkud čerpáte informace?

0/0
27.8.2009 15:45

Vrata11

Re: 30%

To uz jsou v kazde letecke flotile A380tky?? Ja mel dojem, ze je sotva zacali vyrabet. Ma mit stejny plat pilot A380 stejne jako pilot A320 nebo B737 (s cca 5x mensi kapacitou) a letajici spise na regionalnich tratich? To druhe bude pripad nasich pilotu.

0/0
27.8.2009 15:55

myrdazryby1

Re: 30%

... samozrejme, ze a380 jsou pouze u velkych. Slo pouze o porovnani hranicnich hodnot. Myslim, ze SA je ve stejne platove skupine jako Emirates nebo Cathay, tedy lehce nad BA nebo Lufthansou. A s tim porovnavanim je to tezke... delat to podle poctu prepravovanych osob? Hodnoty prepravovaneho majetku? Podle poctu startu a pristani, pricemz toto jsou nejnarocnejsi momenty? Podle letovych hodin za jeden let .. ? Mozna by bylo take dobre zohlednit, kolik penez na udrzeni kvalifikaci a zlepseni kvalifikaci, pripadne preskolovani na jiny typ do onech nevdecniku CSA/stat uz nacpal. Vzdycky prskali, ze maji kvalifikacni dolozky, ktere je nuti po urcity cas u CSA zustat, tak pro se s vedenim nedomluvi na zruseni techto dolozek u nekterych pilotu, aby meli moznost jit hledat stesti jinam ... :-P

0/0
27.8.2009 16:10

chrkprk

šetřit se musí

teď se to týká pilotů ale brzy se to bude týkat skoro každého,prostě budem brát míň než jsme byli zvyklí,byl jsem čtyři měsíce bez práce a ted práci zase mám,není to tolik co jsem měl, ale rodinu uživím a komu se to nelíbí at jde jinam.

0/0
27.8.2009 15:08

masculine

Re: šetřit se musí

R^

0/0
27.8.2009 15:20

myrdazryby1

Re: šetřit se musí

R^

0/0
27.8.2009 15:22

pavlikrumbur

ČSA

Tvrdík je mi velmi nesympatický a celá ta skvadra kolem něj také. Ovšem za poslední tragický vývoj v ČSA odpovídá dozorčí rada a na tu je potřeba směřovat většinu kritiky. A ten kdo tu píše, že zaměstnanci nemají právo tlačit na svoje zájmy se pozdržel v historii v lepším případě dvacet v horším dvěstě let. Nechtěl bych žít ve státě, ve kterém jsou odbory zakázány, nebo mají funkci nějakého ROH a už vůbec bych nechtěl žít ve státě, kde Lašák a spol. mohou téměř vše a zaměstnanci pouze držet hubu a krok až do krachu nebo propuštění.

0/0
27.8.2009 15:01

Merk

Re: ČSA

Proč zrovna dozorčí rada? 8-o

0/0
27.8.2009 15:03

pavlikrumbur

Re: ČSA

Protože dozorčí rada zastupuje majitele a svůj výkon dozoru nad hospodařením vykonávala tragicky. V řadě za sebou potvrzovala vedení, které by - i kdyby nebyla ekonomická krize - přivedlo podnik do konkurzu. Ostatně např. pan Kočárník má veliký podíl na dočasnou legalizaci lehkých topných olejů a několika dalších sviňáren. To je opravdu člen dozorčí rady jako poleno. No a další - také dobrá skvadra.

0/0
27.8.2009 15:07

Merk

Re: ČSA

8-o Doporučuji zopakovat si kompetence jednotlivých orgánů akciové společnosti. R^

0/0
27.8.2009 15:08

pavlikrumbur

Re: ČSA

Dozorčí rada má kontrolní pravomoce (někdy i výkonné) přesně jak píšu. Myslíte si, že člověk, který svými kroky dočasně legalizoval podvody s lehkými topnými oleji je dobrý kandidát na výkon dozoru v ČSA?

0/0
27.8.2009 15:13

Merk

Re: ČSA

Výběr vedení je v kompetenci valné hromady příp. představenstva. Kočárník je v dozorčí radě 2 roky. Jak dopadlo tvé trestní oznámení na Kočárníka ohledně lehkých topných olejů?

0/0
27.8.2009 15:15

pavlikrumbur

Re: ČSA

Ano máte pravdu, že velká většina ekonomické kriminality nebyla u nás nijak trestána. Myslím, že za pozitivní tento jev považuje skupina hayekovců kolem pana Klause a potom samozřejmě všichni ti zlodějové, většina společnosti toho lituje. Navíc pan Kočárník neudělal nic nelegálního a nebylo ho možné nijak potrestat, pouze legálně vydal směrnici (či jak se to jmenovalo), která umě umožnila obejít právě přijatý zákon, který měl podvody s LTO zastavit. Udělal tedy fakticky nemorální prasárnu, ale nikoliv trestnou. Pokud Vám to připadá v pořádku, mě prostě nikoliv.

0/0
27.8.2009 15:25

Merk

Re: ČSA

Většina společnosti žije mimo ekonomickou, právní i veškerou jinou realitu. Litovat by měla možná tak sebe :-P

0/0
27.8.2009 15:31

HonzaS

Re: ČSA

Dejte pokoj porad s tim trestnim oznamenim. Tyhle kecy uz jsou trapny. V tyhle zemi muze trestni oznameni podavat leda tak mafian, co si ho pak u statnich zastupcu koupi a prosadi podle sveho. Jinak cela justice a prave ta trestni je fraska. Takze mlcte.

0/0
27.8.2009 15:48

Merk

Re: ČSA

Mlč si sám, když ti to dělá dobře. Díky.

0/0
27.8.2009 15:55

everlast

Re: ČSA

No u ČSA je zvolen tzv. německý model. Tzn. že "vedení" (tj. členy představenstva) volí a odvolává dozorčí rada a ne valná hromada společnosti. Valná hromada volí a odvolává pouze členy dozorčí rady. To ale jen pro pořádek.

0/0
27.8.2009 17:16

Pouštní ještěrka

Re: ČSA

Souhlasím. Šlo spíše o řízenou destrukci ČSA.

0/0
27.8.2009 15:50

masculine

Re: ČSA

Zaměstnanci mají právo tlačit, ale ve svém vlastním zájmu by neměli tlačit firmu do krachu. Já nikde nečetl vyjádření pilotů k navrhovanému snížení platů, vy ano? Jediné s čím se operuje je odprodej majetku. Není bližším zájmem zaměstnance jeho plat a až potom firemní majetek?

0/0
27.8.2009 15:06

pavlikrumbur

Re: ČSA

Já Váš postoj na jednu stranu chápu a je jasné, že v době krize si musí každý něco odpustit. Ovšem na druhou (pro mě zásadní stranu) také nesouhlasím. Management (s tichou podporou dozorčí rady) svými kroky přivede společnost do situace ztráty mezi 1 a 2 miliardami korun, sám si své vlastní výhody nesníží ani náhodou a pak chce po zaměstnancích, aby vzali všechny ty ztráty na svoje triko? To je dobrá představa - špatní manažeři přivádí podnik do ztráty a zaměstnanci ho na svůj vlastní úkor sanují.

0/0
27.8.2009 15:11

Merk

Re: ČSA

"chce po zaměstnancích, aby vzali všechny ty ztráty na svoje triko" - a to má být zase co za nesmysl? 8-o

0/0
27.8.2009 15:16

pavlikrumbur

Re: ČSA

Tak dobrá - o kolik si chce pan Lašák snížit svůj plat? - logicky by to mělo být procentuelně o největší část ze všech zaměstnanců, protože má největší díl zodpovědnosti za současnou situaci společnosti. O kolik si sníží odměny dozorčí rada? Zase, mělo by to být o hodně, protože je také spoluzodpovědná. A o kolik si mají snížit příjmy zaměstnanci? Samozřejmě nebudou celou ztrátu platit ze svého, ale poměr mezi tím, kolik mají zaplatit oni a tím, kolik zaplatí lidé, kteří jsou za vše nejvíce odpovědní dost přesně odpovídá tomu, že platit by měli nejvíc ti, kteří nesou nejmenší odpovědnost a to není dobře. P.S.: Sám v ČSA nepracuji a ani nikdo z lidí z mého okolí. Jen už mě vcelku štve představa, ve které mají zaměstnanci právo pouze držet pusu a krok, zatímco super management může tlačit na pilu jak je libo.

0/0
27.8.2009 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.