Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český průmysl zrychlil v červenci svůj pád

Propad českého průmyslu nabral v červenci opět na tempu. Podle předběžných odhadů statistického úřadu se výroba meziročně snížila o 18,4 procenta. Přitom při červnovém dvanáctiprocentním úbytku hovořili ekonomové o dobrém znamení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luko5

Kde jsou čísla např. současný růst HDP, nebo je to tajné?

Po vládě ODS bych se ani nedivil. Rv

0/0
29.8.2009 23:16

wo_co_go

Re: Kde jsou čísla např. současný růst HDP, nebo je to tajné?

buďme rádi, že nevládla rozhazovačná a korupční ČSSD, jinak skončíme jak Island

0/0
30.8.2009 12:11

luko5

Kde jsou čísla např. současný růst HDP, NEBO JE T

0/0
29.8.2009 23:14

moiazza

Sláva!

Klaus tvrdil v r. 1989 že Německo doženeme za 10 let. Dvacet let po revoluci jsme dohnali Africké kmeny.  To by chtělo zapít. :-)8-o

0/0
28.8.2009 20:35

Viper1

Re: Sláva!

Kde jsi to vzal? To tenkrát fakt řekl? Máš důkaz? Hoď link. Dík.

0/0
28.8.2009 20:48

hnupobijce

Re: Sláva!

Ja jsem zase slysel ze rekl " bylo by dobre aby v dobe privatizace ekonomicke zmeny napredovaly pred legislativnimi" ale dohledat to nejde ... chce to asi projit stary tisk, internet byl tehdy v plenkach .  Je opravdu zajimave ze nelze dohledat vyroky Klausovy a dalsich politiku z brzke polistopadove ery ... zadne spiknuti za tim ale nevidim, spis neco jako kult doby a jejich "osobnosti". 

0/0
29.8.2009 0:09

Viper1

Re: Sláva!

No jen jestli nekecáš...

0/0
29.8.2009 9:16

luko5

Re: Sláva!

Ano, řekl. :-/

0/0
29.8.2009 23:30

wenous

Re: Sláva!

Tohle ale nerekl Klaus ale jeden z trojice Dyba, Kocarnik Dlouhy. Klaus se nikdy s Nemeckem nesrovnaval. On je milovnik UK z doby Iron Lady Thatcherove.

0/0
28.8.2009 21:02

Oldis_rab

Re: Sláva!

jo to je ta co se bala sahnout na NHS a zprivatizovat ho, narozdil od naseho Topolanka :D

0/0
28.8.2009 21:48

kuba.s

Re: Sláva!

Byl jsi někdy v poslední době v Německu? Tam reálná mzda nestoupá už asi 7let, u Nás stoupla za 7 let reálně o desítky procent.

0/0
30.8.2009 18:06

sirc

Předpovědi

Základní pravidlo, analytikům a ostatním šarlatánům jednoduše nevěřte. Současná krize ukázala, že nedokáží předpovědět ani středu po úterku. V Evropě roste spotřeba a to je zásadní ukazatel uzdravující se ekonomiky. Existuje ale nějaká setrvačnost a tak reakce tuzemského hospodářství bude mít trochu spoždění.

Krom toho, v létě je vždycky mrtvo.  Proč myslíte, že obchodníci přicházejí se slevama? Ze soucitu? Obligátnímu "vyprazdňování skladů" před zimou snad už dneska nikdo nevěří. Povánoční a letní slevy jsou plánované akce, se kterýma se počítá už při výrobě a mají za úkol uměle vyvolávat poptávku (kupujeme, ikdyž to vlastně nepotřebujeme)

0/0
28.8.2009 18:24

Martin Jirousek

Re: Předpovědi

Takže vlastně vyrábíme víc, než potřebujeme a kvůli tomu se zadlužujeme. To je systém postavený na hlavu. ;-D

0/0
28.8.2009 19:01

ketr

Re: Předpovědi

cekal bys od lidi snad neco jineho? 8-o

0/0
28.8.2009 19:29

sf2

Re: Předpovědi

Od lidi, ne! Ty chteji jenom rychle zbohatnout a svet se hrozne zrychlil, lidi si jiz nevazi zakladnich veci a chteji více...:-/

0/0
28.8.2009 21:00

Oldis_rab

Re: Předpovědi

to je system na zbohatnuti tech co sou ted bohati, akorat ze jedeme systemem po nas potopa, protoze nase prosperita se veze na vlne koncentrovanych zdroju energie(fosilnich paliv) a ty jsme jiz z 1/2 vycerpali.

0/0
28.8.2009 21:56

Oldis_rab

Re: Předpovědi

ekonomie neni vedecka disciplina, nybrz ideologicka, z toho vypliva presnost jejich predpokladu a odhadu :D. Umela poptavka je patrne potreba protoze pak by nikdo nic nedelal, respektive delalo by zhruba asi tak 8% populace, a tak malo lidi by bylo velmi tezke zdimat a privlastnovat si cast hodnoty jejich prace a bohati by pak bohatli pomaleji, a to preci nedopustime.

0/0
28.8.2009 21:51

Martin Jirousek

Re: Předpovědi

Nebo by to mohlo být obráceně a divím se, že to tak není - pracovat by mohli všichni, ale na prospěšných pozicích a třeba jen 2-3 hodiny denně. Takto jsou vytvářena zbytečná, umělá pracovní místa - a lidé na těchto zbytečných pracovních místech stejně jen využívají toho, že tam, kde se skutečně produkuje, musí jiní šroubovat 8 hodin. Takže to přivlastňování výsledků práce jiných lidí tu je, jen je zamaskováno tou zbytečnou "prací".

0/0
29.8.2009 2:41

paulius

To se dalo čekat

Tvrzením analitiků a ekonomů snad už nikdo nevěří.

0/0
28.8.2009 17:48

Xladi

Re: To se dalo čekat

Analytici jsou jen spekulanti, to díky nim je kruze tam kde je, pořád mají řeči že to či ono bude dražší, tohle se bude vyvíjet takhle ale když máte jednu odpověď a zeptáte se 100 analytiků tak budete mít 100 různých předpovědí.

0/0
28.8.2009 17:55

Sibi123

to chce klid

V červenci jsou ve velkých fabrikách celozávodní dovolené. Důležité je, jestli na podzim to půjde nahoru nebo dolů.

0/0
28.8.2009 17:41

Viper1

Re: to chce klid

Meziroční srovnání!!!

0/0
28.8.2009 20:48

woad

hm.....

Podle prezidenta Václava Klause k současné finanční krizi nedošlo kvůli

nedostatečné státní regulaci trhů, ale je naopak výsledkem nadměrných

státních zásahů a nezodpovědného zvyšování státních výdajů. 22.10.2008 Aktuálně cz

hm.... no to je tedy

0/0
28.8.2009 17:08

ciankal

jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

nevi, ze o prazdninach maji fabriky odstavky a lidi dovolenou

0/0
28.8.2009 14:10

wintrus

Re: jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

Jenom idiot neví co to znamená meziroční srovnání :-)

Sorry, ale předpokládát, že ekonomové, kerý se tímhle zabejvat by takovýhle věci netušili může jenom totální řepa.

0/0
28.8.2009 14:13

wenous

Re: jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

Muzu ale rici, ze takovi existuji i mezi mymi kamarady. Jednomu z nich jinak fundovanemu analytikovi se stalo ze pokles v cervenci a srpnu interpretoval jako moznost bankrotu :-) Nic se samozrejme nestalo jen jsem si ho mohl par mesicu krasne dobejvat.

0/0
28.8.2009 21:04

Letni_noc

Re: jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

:-)))))))) jsi hvezda!

0/0
28.8.2009 14:27

Viper1

Re: jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

A loni tomu tak nebylo, jo? ;-D

0/0
28.8.2009 14:32

Martin Jirousek

Re: jenom idiot - ekonom, manazer, analytik

Vloni si asi všichni brali dovču 30.2. ;-D

0/0
28.8.2009 19:02

svarak z krabicoveho vina

Jdu chrnět, žádná změna na obzoru

LOL, pořád to padá dolů a pořád každý měsíc čteme zhulená vyjáření různých "odborníků", že z nejhoršího jsme už vlastně venku. Že pád je o něco větší, než čekali (ve skutečnosti o pár týdnů dřív hlásali, že pád se zastavil), ale že to neva, protože blablabla. Tohle budeme číst i na podzim 2010, chcete se vsadit?

0/0
28.8.2009 14:03

Rudla Fára 2

Zrychlil pád...?

kurňa kde? U nás se opět přes kamiony nedá přejít silnice ani spát, tak co vozí....?

0/0
28.8.2009 13:57

legi

Re: Zrychlil pád...?

Pakistánce o Německa...

0/0
29.8.2009 13:49

masoreti

ještě vydržet...

myslím, že srpen nás už "příjemně" překvapí poklesem v intervalu -5 až -10%. zásadní přibližování k nule by mohlo začít od října. doufám. 

0/0
28.8.2009 13:11

chose01

Re: ještě vydržet...

Dufáme v to asi všici.

0/0
28.8.2009 13:34

svarak z krabicoveho vina

Re: ještě vydržet...

A proč? Co se změnilo, že by měl odbyt růst? Dnaska jsem NA Radiožurnálu vyslechl velice zajímavou zprávu, že počet problémových bank ve Spojených státech ve druhém čtvrtletí narostl o více než sto, a to na 416. Tak jaké oživení průmyslu tady u nás asi můžeme čekat, když v zemi, kde celá ta srajda začala, ještě ani nedopadli na kdo ve finančním sektoru. (http://www.rozhlas.cz/izurnal/ekonomika/_zprava/625649).

Tyhle pindy o růstu, který užuž čeká za rohem a nemůže se dočkat, aby už na nás bafnul, jsou jen těšínská jablíčka pro dav.

0/0
28.8.2009 14:10

jozka skocdopole

Ktery blbec

zabalil ty auta neprodysne do  igelitu? Vzdyt to vlhko bez proudiciho vzduchu uvnitr to auto znici mnohem vic a rychleji nez kdyz je to vystaveno vetru desti!

0/0
28.8.2009 12:46

performer2

Re: Ktery blbec

vlhko jim krátkodobě nevadí a ten igelit je nejspíš proti prachu (aby to u dealera nemuseli hned nové mýt a leštit) a dobným oděrkám.....

0/0
28.8.2009 13:32

performer2

ilustrační foto....

už čekám na OII šest týdnů a ještě do bude trvat... takže tam asi až tak moc v krizi nejsou....

0/0
28.8.2009 12:18

Bruno25

Re: ilustrační foto....

Na fotce je Octavia Tour to jen pro přesnost a co se týká čekací lhůty je to tak že má přednost zahraniční trh....

0/0
28.8.2009 12:26

136N

Vždyť někdo a není to dávno říkal :

krize se nás dotkne pouze okrajově . Nás se to v podstatě netýká .;-D

0/0
28.8.2009 12:16

Viper1

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

Zatím se nás to netýká. Ano, to bylo řečeno a není v tom žádný rozpor s realitou.

0/0
28.8.2009 12:20

richu_ch

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

ten nekdo mluvil o financni krizi, troubo ... kolik bank v CR zkrachovalo nebo kolika se musela davat "statni podpora"?

0/0
28.8.2009 12:29

136N

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

 A já trouba si myslel že když nejsou peníze takřka na nic že to je krize byť se nedotujou banky které nechtějí poskytovat úvěry  pokles výroby, propouštění, krachy podniků , omezování státních investic atd . já jsem ale hlupák když si myslím že jedno je svázané s druhým .8-o

0/0
28.8.2009 12:35

richu_ch

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

jsi hlupak si myslet, ze kdyz nekdo rekne, ze se nas financni krize (v bankach) nedotke, tak ze se to nedotkne zbytku hospodarstvi ktere je vazano na zahranicni obchod se zememi, kterych se financni dotkne ...

0/0
28.8.2009 12:39

136N

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

 K čemu potom jsou peníze v bankách pokud je neinvestuje ( dá do oběhu ) když

hospodářství bez peněz krachuje . Jedno je zákonitě svázáno s druhým ale kdo to nechce vidět a připustit bohužel ,ať si to každý vykládá a uspokojuje se svými úvahami . Nehledě že kolik bank je u nás v českých rukou ?

0/0
28.8.2009 12:46

richu_ch

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

ale vzdyt to ja vubec nevyvracim. Jenom rikam, ze kdyz nekdo tvrdil, ze se nas FINANCNI krize nedotkne, tak tim myslel, ze se to nedotkne financniho sektoru (ergo bank) v Cesku. Teda ja to tak pochopil, a urcite jsem si po tomto vyroku nemyslel, ze kdyz pujde do kytek nemecka ekonomika (kvuli financni krizi), ze se to ceskeho prumyslu vubec nebude tykat.

0/0
28.8.2009 12:52

chose01

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

Mno opět ne zcela souhlasím. První výrok jsme si již objasnili. Těžko něco nekomu půjčíte bez větší jistoty, že se vám ta investice vrátí, to by titiž nebyla půjčka ale dar. A to je právě ten problém, skuste si položit otázku obráceně, cy ba se stalo, kdyby ty banky půjčovali více, tedy bez rozmyslu. Pochybuji, že to dělají záměrně( to že půjčují odměřeněji , tedy méně peněz), dělají to tedy citlivěji na dnešní hospodářskou situaci. Apropos definujte české ruce. Je tím míněn stát a nebo soukromníci, myslíte většinové akcionáře, a nebo koho?

0/0
28.8.2009 13:29

chose01

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

No ono to není tak zcela jendoduché, pokud myslíte vyjádření pana Kalouska cca před rokem, tak situace byla v té době ještě trochu jiná než dnes (neřkuli na začátku roku). A co se týče těch bank, oni samozřejmě peněz mají dost, ale vy by jste někomu půjčil v nejisté době své peníze? JInak máte pravdu většina věcí v životě lidském je provázána jenu na druhou, nežijeme ve vzduchoprázdnu.

0/0
28.8.2009 12:43

136N

Re: Vždyť někdo a není to dávno říkal :

 Dík . Souhlas .R^

0/0
28.8.2009 12:50

def...

Ilustrační foto vrakoviště

;-)

0/0
28.8.2009 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.