Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf padlých SkyEurope plánuje jejich vzkříšení

Značka SkyEurope z nebe možná nezmizí. Šéf firmy Nick Manoudakis už jedná s možnými investory o založení nových aerolinek, které by začaly bez dluhů a s dostatkem provozního kapitálu. Jméno by zřejmě zůstalo: SkyEurope.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fellow from Volunteer Park

jedna věcná

http://www.youtube.com/watch?v=UXeq0gaxDIM&feature=related

0/0
3.9.2009 12:03

von.Rammstein

fuj ten je vošklivej

tak s nim bych do letadla nevlezl:-/

0/0
3.9.2009 1:08

performer2

ten opálenec má k podnikání dost svérázný přístup

někdo by mu měl vysvětlit, že podnikání není primárně o generování nových a další dluhů, ale o generování zisku - třeba orgány činné v trestním řízení.....

0/0
2.9.2009 23:07

banderillo

Re: ten opálenec má k podnikání dost svérázný přístup

jo ten opalenc zakladal easyjet... pokud je nekdo mohl vyvest z prusvihu, byl to on...

o letectvi toho vi o moc vic, nez mistni kecalove

a kdy to asi mel odpiskat? pred prazdninami, kdyz cec a sr jsou nevytizenejsi mesice? jaky by byl rozdil, kdyz by lide zustali v cizine v cervenci misto konce srpna??? jen by jich mozna bylo jeste o neco vic... probudte se uz, ten opalenec delal co mohl, pravdepodobne sehnal investora, snazili se to dojet k restrukturalizaci, navic po vyhlaseni ochrany jejich problemy zpusobilo zejmena zadrzene letadlo v Orly, bez toho a nasledne medialni masaze to mohlo dopadnout jinak...

to se to keca od piva ze

0/0
3.9.2009 1:08

Stíhací bombardér Karel 6

Re: ten opálenec má k podnikání dost svérázný přístup

Naivko! Zadrzene letadlo v Orly nebyla pricina, ale pouze jeden z ducledku. Firma jenz neni za celou dobu sveho fungovani ani jednou v zisku nema narok na existenci! Takovy smejd pouze krivy trh a nici zdrave firmy!

0/0
3.9.2009 7:40

banderillo

Re: ten opálenec má k podnikání dost svérázný přístup

zadrzene letadlo v Orly je na delsi diskuzi...

dorucuju si projit pravidla ceskeho pravopisu, pak si zjisti neco i situaci ve sky... jinak chvalim nick, protoze tvuj pravopis je vazne bomba

0/0
4.9.2009 0:11

vtech

SGI

Silicon Graphics to udelali stejne. Sli do kytek a za rohem zalozili novou firmu se stejnym jmenem.

0/0
2.9.2009 22:49

Santa1

Asi příbuzný Václava Fischera

Ale chamtivých bezmozků jistě najde dost.

0/0
2.9.2009 22:43

keyz

kluci jdem do toho

klucí mají know how - já je žeru;-D, určitě jim dám svoje těžký chehchtáky na to, aby použili svoje know how na krach

0/0
2.9.2009 22:37

Luque1

Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

Majetek minimální, ztráta velké - pokud propadlo 180 tis. letenek, tak v podstatě zpronevěřili nějakých - dtřeba 800 mil kč., kdyby dále pokračovali, taková ztráta by dále vzrostla. Možná měli celkem dobrý obrat, mnohdy tak byznys funguje, ekonomické výsledky se pohybují v sinusoidě někde kolem nuly - nicméně i tak většinou nakonec firma zkrachuje, tím spíše, že nenabízhí krití majetkem a dalšími přidruženými podnikatelskými aktivitami, které by ji mohly držet. Zde, nejenom, že to měli špatně spočítané, ale už nějaký ten půlrok, rok mělo být z analýz jasné, že se blíží konec, a podle toho jednat, ne dál krást. Čím později by byl vyhlášen bankrot, tím více by ztráta narůstala - tím více okradených zákazníků by bylo - teď už prostě ani nebylo možné, aby si kdokoli z managamentu mohl strkat nějaké to zpropitné do kapsy. A říci jen tak, okradli jsme vás o miliardu (vím, že za to nemůže konkrétní nový šéf), hmm, stalo se, jedeme dál....to mě nepřipadá akceptovatelné (a realistické).

0/0
2.9.2009 22:34

richu_ch

Re: Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

blahopreji k nastupu do prvniho rocniku stredni ekonomicke skoly. Jen tak dale:-)

0/0
2.9.2009 22:38

Luque1

Re: Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

...no, když ono právě mnoho lidí ani nenastoupilo do prváku střední ekonomické. Tohle to letadlo (let. společnost Sky) vyžívala určitou dobu na stejném principu jako letadlo Bernieho Maddofa (tzv. investiční společnost Mad. Securities), navíme nakolik se shodují prvotní záměry, nicméně k závažným škodám zde došlo, a i v případě Sky to již určitou dobu věděli, ale letenky prodávali dál, ale stejně tak jako Madofovi ubylo investorů, kterří by zalátali defraudace, Sky ubyli cestující, kteří by těmi levnými letenkami zalátali obrovský deficit na provoz, ale někdo se jistě snažil krmit co nejdéle. Jenže Maddof dostel jako sedmdesátník nějakých 150 let a ještě snad několikanásobných, zde to, tak zvaně bude, z právního hlediska fajn...

0/0
2.9.2009 23:44

lucky_24

Re: Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

Asi by si měl jít udělat přednášku managmentu ČD. Aby pochopili jak se mají chovat a co změnit... :-) Ti to potřebují jako sůl.Protože každého občana ČR stojí ztráta ČD 400 ročně!

0/0
2.9.2009 23:57

Fare.l

Re: Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

ČD jsou ještě v pohodě ( konkurence na tom není o moc líp ), ale co takové ČSA....ti dokážou za půl roku to co SE za 7 let.

0/0
3.9.2009 0:01

TomShark

Re: Stavět se na stranu Sky - úplná hloupost

v případě každého krachu jsou škody a byly by i v případě jakéhokoli dřívějšího ukončení činnosti. Tomu se žádná firma nemůže vyhnout.Je to stejně relevantní otázka, zda překonání těchto potíží by nevedlo k ozdravění společnlosti, k tomu mohlo restrukturalizací dojít, Mandoukis je zkušený manažer v oblasti letectví

0/0
2.9.2009 23:59

EnVidiaSeries

To je ta východní džungle

vybírat peníze dopředu na pochybné s.r.o., které ručí 200.000 Kč, pak "zkrachovat" (rozuměj okrást desetitisíce klientů, protože jako CK Tomi tour prodávali letenky i těsně před krachem, o kterém minimálně několik měsíců věděli dopředu)

- lidem oznámit, že nic nedostanou

- a pak  začít znovu "prodávat" - to chce silnbý žaludek..

Každopádně je vidět, že cizinci, kteří takovéhle podniky vlastní, to ve svých zemích (rozuměj na západě) udělat nemohou, protože by nevylezli z kriminálu a přišli o všechen majetek, tak NA VÝCHODĚ SI DĚLAJÍ CO CHTĚJÍ, PROTOŽE VĚDÍ, ŽE JE TO TAKOVÝ NOVODOBÝ KLONDAJK.. ;-€

Co dodat? Banánistán, ta naše země. Platíme si tlupy úředníků, kteří jen žerou peníze, ale nevydělávají, natož aby ty, co je vydělávají účinně a efektivně chránili.. Ostatně za to je ze svých daní za svou práci královsky platíme..

0/0
2.9.2009 20:40

Peter_M

Re: To je ta východní džungle

SkyEurope, ale byla slovenská společnost  ;-D.

0/0
2.9.2009 20:44

TomShark

už chybí jen ty český kecy o tunelování

Než se příště pustíte do obsáhlých nesmyslů, prověřte si základní fakta: společnost měla sídlo v Bratislavě, a zároveň měla komplet zahraniční management. Jejich dřívější ředitel šéfuje rozvíjející se pobočku Air Asia , společnost bylo kotovaná na vídeňské burze. Jinak , než prodávat před krachem ani nejde,  vždy je totiž nějaký ten okamžik " před krachem".I v tomto okamžiku by předtím prodávala, jak jinak. Společnost totiž čekala od začátku září úvěr od britského investora, ale v důsledku toho, že ho neobdržela, musela "na hodinu",31.8.2009 skončit, neboť jejich hotovost nestačila na krytí předplateb na září v Praze.

0/0
2.9.2009 21:06

TomShark

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

a ještě doplnění, současný šéf SkyE, který šefoval od 1.7.2009, Manoudakis,  je zakládatel  EasyJetu v roce 1995 ,v letech 1995 -1999 tam dělal finančního ředitele,  management tedy nebyl žádný amatér, či podvodník, jak okamžitě bez znalosti vypouští z huby "informovaný" český host iV cenové skupiny.

0/0
2.9.2009 21:19

jurajslovak

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

Tom, napisal si to uplne presne. Manoudakis neni ziadny tlk, a do poslednej chvile robil vsetko aby tu firmu zachranil. Myslim, ze si vie spocitat kolko je 2 a 2. Pokial zozenie investorov ktori to ochotne zaplatia, neni problem to znovu rozbehnut. A zamestnanci dostavali 7 rokov velmi slusne peniaze, dostavali by ich dalej. Problemy boli len posledneho pol roka, ale na dobre casy sa lahko zabuda (7 rokov), kazdy hovori len o tych zlych.

0/0
2.9.2009 21:31

Vlk-Honzi

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

je to pravda, na druhou stranu přiznejme, že stejná firma, která nyní zkrachovala (lidé, jméno, strukutra, ... pravděpodobně i knaceláře) teď řekne "co jsme si, to jsme si", a jedeme od nuly - no u firmy, která, laespoň to zatím vypadá, zasekne docela slušnou sekeru to není zcela košér. V tomto ohledu bych souhlasil s jistou majetkovou odpovědností majitelů firem, aby je tak snadno nemohli pokládat a zase jim to hodí.

0/0
2.9.2009 21:36

TomShark

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

Holding je akciovka, obchodovaná na burze ve Vídni, majitelů je xxxx. Odpovědnost managementu určitě existuje, ale těžko lze takto konstatovat, že management pochybil.  V Evropě vykázal na konci 2Q zisk jen Turkish Airlines a .... kupodivu Travel Servis, ale to je především charterová společnost, létá objednané obsazené a zaplacené lety- Propad i takový Air Berln.  Zapomíná se na situaci na trhu a na dopady podzimního růstu cen paliv, která vygumovala zisk i Ryanu.

0/0
2.9.2009 21:44

Vlk-Honzi

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

To je pravda a lze se na to dívat i tak, že kdo věděl, že mají finanční problémy a přesto si u nich kupoval letenku, riskoval a teď má smůlu ...

Ovšem

1) ta firma byla (teda pokud vím) ve strátě v podstatě od založení - to není dobrá vizitka a krize jim zlomila vaz hlavně proto,že neměli žádné rezervy/žili na hraně i v období konjunktury

2) i a.s. někdo zakládá v tomto případě si opravdu myslím, že členové představenstva a dozorčí rady, pokud jsou ve firmě, která jde do konkurzu by neměli mít možnost po nějakou dobu znovu zakládat a.s./s.r.o. - vím, že to jde obejít přes nastrčené bílé koně, ale stav, kdy může někdo vejít do jedněch dveří a vyhlásit na svojí firmu konkurz a rovnou z nich jít do druhých zakládat novou "čistou" firmu mi nepřijde šťastný

0/0
2.9.2009 22:57

TomShark

Re: už chybí jen ty český kecy o tunelování

to by platilo jen v případě 1. úmyslu, nebo 2.kriminální činnosti. ČSA není daleko od podobného scénáře nedojde-li k restrukturalizaci, a co se týká byznys plánu SKE, tak zisk měla firma vykazovat až v roce 2008, rozjezd vždy je ztrátový

0/0
2.9.2009 23:54

jurajslovak

Re: To je ta východní džungle

Len tak mimochodom, SkyEurope nebola s.r.o., a jej zakladne imanie nebolo 200 000, ale tak dvestonasobne vyssie.

0/0
2.9.2009 21:20

Lippy

To mi hlava nebere....

celou dobu tepe idnes.cz  redaktor Sura a spol. SkyEurope za jejich neserioznost,kazde zpozdeni problemek visel na titulce skoro dva dny a ted tohle !!!!

Se mi zda ze maji prislibeno urcite volna mista v prvnim letu new SkyEurope nebo 100 letenek po euru jinak mi to hlava nebere!!

0/0
2.9.2009 20:35

Lippy

To mi hlava nebere....

0/0
2.9.2009 20:33

ferf40

Cestování letadlem

je levnější než autobusem nebo vlakem. Pokud se zamyslím nad náklady, tak je ve výsledku zřejmě nějaká chyba (není to tedy důvod ekonomických problémů aerolinek?). A to ještě letadla nemusejí plnit přísné emisní limity, které by při jejich zavedení v letecké dopravě položily většinu nízkonákladovek.

0/0
2.9.2009 20:16

Peter_M

Re: Cestování letadlem

To není přece úplně pravda, vždy záleží na konkrétním místě kam člověk cestuje. Napadají mne desítky míst kam to vyjde vlakem či busem levněji.

0/0
2.9.2009 20:30

Fare.l

Re: Cestování letadlem

Třeba do Kolína;-) Pravda je, že tam kam lítá low-cost, tam se nevyplatí jet autobusem a už vůbec ne nejdražší dopravou vlakem.

0/0
2.9.2009 20:32

Peter_M

Re: Cestování letadlem

Nelze to říci takto paušálně,, samozřejmě záleží kdy letenku koupíš, ale např. cesta vlakem z Amsterdamu by mě vyšla levněji než letenka se Sky (letenku jsem kupoval dva měsíce před odletem a nebyla v žádné akci).

0/0
2.9.2009 20:36

Fare.l

Re: Cestování letadlem

Pokud jsi na to měl 2 měsíce, tak je to jen tvá chyba, že jsi neletěl levněji.....kolik stojí vlak do amstru a jak dlouho tam jedeš?

0/0
2.9.2009 20:55

Peter_M

Re: Cestování letadlem

Jen reaguji na to, že není to vždy nejlevnější .. ne každý může (a chce) zamlouvat let půl roku dopředu (práce, rychlovky, apod.).

Jasně, že letadlo je x krát pohodlnější než vlak, jen jsem reagoval na ty ceny :-) Vlak jede přes noc (třída EuroNight), odjezd tuším 19.01 a příjezd kolem 9:30 ráno.

0/0
2.9.2009 20:59

Fare.l

Re: Cestování letadlem

A kdo tady mluví o půlroce? Já jsem reagoval na vaše 2 měsíce.

Vlaky mám rád, proto vím, že je to nejdražší záležitost a taky jsem na to mrknul.

cestovat 16 hodin a platit na sezení minimálně 1500 Kč ( akční cena ), léhátko 2600?

Tak to děkuji, to bych byl blázen, kdybych na to měl ještě 2 měsíce.

0/0
2.9.2009 21:08

TomShark

Re: Cestování letadlem

Do AMS jsem letěl v květnu 2009 tam a zpět za 9+9+5+5 Euro. Zkuste za to najít vlakovou jízdenku.

0/0
2.9.2009 21:09

jurajslovak

Re: Cestování letadlem

A vazne to bolo priamo do AMS priamo na Schiphol? Lebo do AMS bola jednosmerna letenka so SkyEurope vzdy okolo 49-69 Eur a Ryanair ani Wizz tam nelietal. Takze urcite to bol Amsterdam? Nebol to Rotterdam alebo Eindhoven?

0/0
2.9.2009 21:19

Fare.l

Re: Cestování letadlem

Co znamená vždy okolo? Já jsem plánoval Amstr za 1200 kč ( tam i z5), nakonec vyhrál sice Řím za 48, ale takové letenky v nabídce byly.

0/0
2.9.2009 21:22

TomShark

Re: Cestování letadlem

Schipol,   létal to 2x denně,  1x ráno v 6.30, a večerní let kolem 21.30 zpátky.

Po SkyEurope brečím, protože podobně jsem a za podobné peníze jsem letěl do Milána, jen tak na den, ráno tam a večer zpátky jako na výlet, několikrát. Jejich výpadek do Paříže nikdo nenahradí, letenky v řádu 29 Euro už vystřídaly Wizz  taky i za 5 tisíc, dnes jsem to zrovna prohlížel

0/0
2.9.2009 21:24

TomShark

Re: Cestování letadlem

tadyhle je ještě ze stránek SkyE, těsně před koncem

http://www.skyeurope.com/cz/specialni-nabidky.aspx

0/0
2.9.2009 21:27

TomShark

Re: Cestování letadlem

tady je ještě funkční letový řád

http://www.skyeurope.com/cz/destinace/letovy-rad.aspx

0/0
2.9.2009 22:05

lucky_24

Re: Cestování letadlem

Nízkonákladovky by na tom byly právě nejlíp, protože pokud se bere průměrné stáří letadel, lowcost suveréně vítězí nad velkými. To takové ČSA by měly problém. A Sky, než jim zabavily letadla, tak měli nejmladší a nejekologičtější flotilu

0/0
2.9.2009 21:58

promocomp

i za Euro se dá lítat!

padli zde hlášky typu, že za pár storkorun se lítat nedá, a ten kdo tomu věří je hlupák, myslím si, že hlupák je autor tohoto výroku, neboť za 9 euro se neprodávali ani u SE letenky na pár dní dopředu, vždy to bylo na dost dopředu, pak už byly ceny letenek víceméně standardem, průměrná cena letenky u SE byla cca 40Euro, co chci říci, dnes Ryanair prodává letenky za 0,01jednotku měny, před tím měl akce 20,10,5 euro apodobně, a RYan vydelal za I.Q 145mil. Euro, takze vazeni, lowcost muze litat i za euro, kdyz na to prijde, jde jen o to, kdo tu firmu vede a jak mu na ni zalezi.......P.S. prumerna cena letenky u Ryana je nizssi nez byla prumerna u SE ;-D

0/0
2.9.2009 19:51

Chrobalivy

ješte,že se to nastalo v číně

tam,by takového manažera asi utleskali :)

0/0
2.9.2009 19:36

podhurka

Jenom změní písmenko v názvu

a bez dluhů pojedou dál.... nějak se mi ta "beztrestnost" managementu začíná zajídat.

0/0
2.9.2009 18:52

Co si to pořád píšeš, Mourku?

To je nápad...

Mohli by sa volať TomiSkyEurope a do manažmentu by mohli zavolať p. Fišera.....:-)

0/0
2.9.2009 18:10

Fare.l

Skyeurope

Já v tom nevidím nic špatného, je to jejich věc a osobně budu rád, když se SE znovu vzkříší.

Je mi líto zaměstnanců,ale pokud pracovali půl a více roku zadara, tak zde něco nehraje. Ti co si koupili letenky tak těch mi líto není ( tedy těch co kupovali od jara ).

SE byla pro cestovatele jen pozitivum - nízké ceny, skvělé destinace ( až na výjimky hlavní letiště ....)

Když si to spočítám, tak ČSA nás stojí ročně více než celkové dluhy SE Rv

0/0
2.9.2009 17:39

Honza423

Re: Skyeurope

Sorry ale firma která funguje na principu letadla prostě nemá na trhu co dělat. A pokud někdo už s takovým úmyslem firmu rozjíždí a čeká jestli se to náhodou nepodaří ( protože co kdyby ) tak je to u mě prostě hajzl. To že si pár lidí létalo levně po světě a platili jim to defakto zaměstnanci, dodavatelé paliva či šlužeb nebo prostě kdokoli komu SE dluží tak to sorry ale dle mého názoru je toto opravdu sviňárna. Většina z těch lidí své prachy v plný výši rozhodně neuvidí.

0/0
2.9.2009 17:53

Fare.l

Re: Skyeurope

Že by do toho šli s tímto úmyslem si nemyslím, tehdy vznikalo mnoho podobných společností ( byl to boom low-costů ).....bohužel to rozjeli po vzoru ryanair- levné letenky, ale lítali na hlavní letiště..

Mimojiné vy znáte průměrnou cenu letenky? ( to, že jsem si zaletěl do říma za 200 na tom nic nemění )....Ryanair dnes dává letenky zadara a to taky nevypovídá nic o průměrné ceně letenky.

Hlavní problém bych viděl v rychlejší expanzi....raději se měli "usadit" v Blavě a čekat na výsledky.

0/0
2.9.2009 18:10

banderillo

Re: Skyeurope

no naklady na sedacku v letadle jsou 62,3 eur, prijem za cetujiciho je 67,9 eur v 9q 2009...

teoreticky by pri 100% obsazenosti mely byt v plusu, realne obsazenost byla okolo 75% coz znamenalo bud zvysovat obsazenost nebo ceny letenek...

on i priznal, ze nezvladli expanzi, pozde...

0/0
2.9.2009 18:29

banderillo

Re: Skyeurope

oprava 2q 2009 nejsem si jisty, ale myslim, ze ve financnim roku u sky je to obdobi leden, unor, brezen

0/0
2.9.2009 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.