Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků

Po SkyEurope, které zkrachovaly na počátku týdne, míří k zemi další aerolinky, ruská KD Avia. Firma přestala prodávat lístky a úřady oznámily, že jí kvůli miliardovým dluhům brzy odeberou povolení létat. A brzy mohou následovat další společnosti. Krize aerolinek je čím dál hlubší, ukazují poslední odhady Mezinárodního sdružení leteckých dopravců IATA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

falonso

Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

docela by mě zajímalo,co z toho ten člověk co se vrátí z nějaké destinace má.Já jsem tomu nikdy nějak nepřišel na chuť,krajina je nejhezčí tady u nás v čechách a kdo říká že ne,tak zkrátka ještě nebyl na těch správných místech v čechách.Například šumava-to je ráj,Krkonoše další ráj,Mikulovsko na moravě-další ráj.Pak mi řekněte,proč bych se měl trmácet někam do křovákostánu za nějakými extra zážitky,kde můžete chytnout akurát tak kdejaký svinstvo..Zřejmě epidemie dnešní doby,ještě že mě to míjí...[>-]V:-P

0/0
6.9.2009 17:12

jakub7

Re: Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

Co clovek, to nazor. To, ze tebe cestovani za hranice nezajima jeste neznamena, ze je to jedina spravna moznost..

0/0
6.9.2009 17:42

falonso

Re: Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

To taky netvrdím,ale přijde mi,že se z toho stala masová záležitost a na lidi co nelítaj se kouká jako na podivíny (vlastní zkušenost).Hlavně znám třeba lidi,kteří žijou na plzeňsku,v životě nebyli třeba v těch krkonoších nebo na moravě atd.,ale přitom kdyby nejezdili každej rok egypt,řecko,itálie atd,tak jako by nežili a to mě právě přijde divný a smutný.I pro naší ekonomiku by bylo teď lepší,když by lidé utráceli svoje peníze tady v čechách a ne za hranicema...

0/0
6.9.2009 18:43

jakub7

Re: Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam létat...

Chapu, jak to myslis a souhlasim, procestovat svoji vlast povazuji za nutny zaklad (ja az na par vyjimek Ceskoslovensko procestoval, velkou cast na kole/lyzich).

Chci jen rict, ze ten, kdyz nekdo hodne cestuje (muj pripad), jeste to neznamena, ze nezna pripadne dokonce opovrhuje svoji vlasti..

0/0
6.9.2009 20:20

Fare.l

Re: Já nevím,ale jak může mít potřebu někdo pořád někam léta

Pokud někam jezdíte každý víkend, tak už je i ČSR malá;-)

Není špatné poznat i cizinu. Pokud jde o Egypt, tak Nil stojí za to, Rudé moře snad jen pro potápěče.

0/0
6.9.2009 21:20

Qvark

Opravdu prázdné peněženky?

Stále přeplněné silnice, vzrůstající podíl nových a drahých aut, plná parkoviště před superhypermarkety, plné košíky žrádla v pátek odpoledne ... tak tomu říkám krize.

0/0
6.9.2009 12:41

hnusil

Problem?

Problem je, stejne jako vsude jinde, v naproste impotenci managementu a v nulovem zajmu akcionaru o deni ve firme.

0/0
5.9.2009 20:38

lolek77

Re: Problem?

Nutno dodat ve státní firmě ČSA. Soukromé fungují trošku jinak kromě nadnárodních molochů, které se chovají stejně jako státní.

0/0
6.9.2009 0:11

hnusil

Re: Problem?

v CSA jde o ucelovy tunel politiku CSSD

0/0
6.9.2009 10:43

MichalT

Mozna za to muze jenom management

Ja si nemyslim, ze by to bylo kvuli cenam ropy nebo nedostatku cestujicich. Zkusil si nekdo sehnat letenku na posledni chvili? Ja jsem na cekacim listu pro nasledujicich 14 dni od austrian airlines, protoze nejsou volne sedadla v ekonomicke tride mezi Torontem a Vidni nebo jinym evropskym mestem. Podobna situace je skoro na vsech aerolinkach. Proc si muzete koupit letenku 3 mesice predem za rozumnou cenu, ale pokud ji potrebujete 2 tydny nebo spise pred odletem, chteji uctovat nekdy az dvakrat tolik a vetsinou se na le vubec nedostanete? Problemy jsou spise ve zbytecnem utraceni firem a ne v nedostatku cestujicich nebo cene ropy.....

0/0
5.9.2009 16:01

Merk

Re: Mozna za to muze jenom management

A co konkrétně tedy ten management dělá blbě? 8-o

0/0
5.9.2009 17:12

trdelnik

Re: Mozna za to muze jenom management

Všechno.

0/0
6.9.2009 15:04

MichalT

Re: Mozna za to muze jenom management

tech veci by se dalo najit spoustu, ale asi jedna z nejvetsch by mohla byt ve spatnem planovani. Vice se utraci nez se vydela. Taky si nekoupi clovek dum na ktery nema a doufa, ze jednou na nej mit bude. Treba v pripade CSA, kdy se prodali letadla a nasledne pronajali. Jak to, ze firma, ktera letadla odkoupila a nasledne pronajala, bude ve finale ziskova a CSA na tom pouze ztrati? To je jak kdyby clovek kopil dum, az ho splati, tak ho prodal a pronajal a utratil penize z prodeje za jine veci, bude spokojen po dobu nekolika mesicu mozna let, nez utrati vsechny vydelane penize. Podobne je to i v jinych spolecnostech. Bohuzel dnes chce kazdy zbohatnout v co nejkatsim case a to nese velke problemy pro dlouhodobe podnikani. verim tomu, ze kdyby CSA a ostatni statni organizace museli zverejnovat veskere financni transakce, tak by se mnozi nestacili divit, za jake veci se utraci.

0/0
7.9.2009 21:06

MichalT

Re: Mozna za to muze jenom management

To je jako kdyz skyeurope ma obrovske dluhy a doufa, ze najdou sponzora, ktery je z toho vytahne, bohuzel ne kazdy je ochoten investovat to firmy, ktera ma obrovske dluhy, ktere si zavinila spatnym hospodarenim a planovanim.

Nekdy by stacilo pouze venovat vice casu na zacatku a spocitat naklady vs vydaje.

Ale rekneme si to na rovinu, komu by vadilo, ze treba statni zadluzenost roste v miliardach kazdym rokem, kdyz ti co o tom rozhoduji maji pravidelny prijem a ziji si na vysoke urovni. Myslim, ze pokud se nezavede trestni zodpovednost za spatne hospodareni se statnimi penezi nebo penezi velke korporace, tak to lidem bude uplne jedno.

Bohuzel se musime smirit s faktem, ze lidsky zivot je kratky a kazdy si chce pro sebe urvat co nejvice, to je lidska povaha, kterou se ridi drtiva vetsina obyvatel.

Clovek s tim muze nesouhlasit, ale to je asi tak jedine co s tim muze delat.

0/0
7.9.2009 21:06

jozka skocdopole

...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

Paradox je, ze prazdne penezenky zakazniku jsou kvuli drahe rope pred krizi.

Jestlize ropni magnati zvysi cenu ropy nad hranici rozumu, ($145 US) je samozdrejme, co bude nasledovat. Akce vzbudi reakci. Idiotsky premrstena cena ropy ma vzapeti  vliv na zvysovani vsecho zbozi. Zakaznik v tisni je nucen nakupovat jenom to, co je nezbytne nutne. To vyvola snizenou poptavku jinych produktu, ktere neni potreba vyrabet. Nasleduje propousteni a vice lidi prestane kupovat zbozi, nasleduje dalsi propousteni atd. Viola! Krize zpusobena IDIOTY je na svete !

0/0
5.9.2009 13:35

dívenka prostá

Re: ...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

nezlopse ,ale zjisti si něco o prodeji ropi* Za idijota seš tu zatim ti* Jinak cenu ropi mužeš ovlivnit ti sam a to hned- protitrendovim obchodem za svi penize*

0/0
5.9.2009 14:14

trdelnik

Re: ...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

You completely missed the point !

0/0
6.9.2009 15:02

Zdravííím

Re: ...místo drahé ropy je drtí prázdné peněženky zákazníků...

Naopak přesně trefil příčinu a důsledek.... ač to spoustu lidí nechápe... i když zrovna umějí 5 slov anglicky..

0/0
7.9.2009 6:50

ivoš

Je to pár let,

co se v tisku objevilo, že ruské letecké společnosti budou létat "na stojáka". Bylo to vydáváno za výplod zdegenerované ruské společnosti. Nikdy jsem nečetl potvrzení, že by na stojáka skutečně v Rusku létali, možné to, samozřejmě, je. Teď je to vydáváno za normální postup pro nízkonákladové společnosti. Osobně se domnívám, že je to nesmysl - stačí horší stav dráhy a stojící cestující se při přistání octnou v pilotní kabině.

0/0
5.9.2009 12:19

Chytracisko

Re: Je to pár let,

něco si o tom přečti, na stojáka = něco jako v sedě, akorát to křeslo s tebou stojí, čili jsi normálně připoutaný apod. Ale jako v praxi by to pro cestující byl asi dost opruz.

0/0
5.9.2009 12:42

kaliska

Re: Je to pár let,

Ale vždyť ty cestující ke stání nikdo nutit nebude, ten opruz si vyberou sami, když budou chtít ušetřit :-)

0/0
5.9.2009 12:54

dívenka prostá

tak si socki oletali letadla

a nehajsli to ted budou muset zacálovat* Vam lopatu a ne letenki*

0/0
5.9.2009 8:50

kaliska

Re: tak si socki oletali letadla

S tím jak píšeš, tak stojíš u lopaty nejspíš ty, ne? 8-o

0/0
5.9.2009 11:07

sadlomaslo

Re: tak si socki oletali letadla

bum!

0/0
5.9.2009 11:34

demon2307

Lidi myslete

Já si myslím, že pokud chce nějaká aerolinka linka přežít toto blbou dobu, musí hlavně létat se ziskem. Zapomeňte na levné letenky a vraťte se na zem.:-)

0/0
5.9.2009 8:17

sirc

Re: Lidi myslete

Aerolinky teď žijí z rezerv, protože ztráty se hromadí a hromadí. Kdo rezervy nemá, krachne. ČSA za Tvrdíka místo vytváření rezerv kupovaly nová letadla a nesmyslně expandovaly. Proto to, mimojiné, teď vypadá jak vypadá.

0/0
5.9.2009 9:36

jakub7

Re: Lidi myslete

Kdyby CSA nekoupila tenkrat ty Airbusy, byli by na tom jeste hur...

0/0
6.9.2009 17:34

Fare.l

Re: Lidi myslete

Já budu pořád létat za levné.....moc se mi nechce vyhazovat peníze.

0/0
5.9.2009 10:43

kaliska

Re: Lidi myslete

Ty jseš teda ekonom, takže až bude mít problémy např. firma SHELL, tak stačí pouze zdražit naftu, nebo benzín oproti konkurenci a zachrání se, protože zákazníci budou nakupovat u ní. Víš co znamená nízkonákladové???

0/0
5.9.2009 11:12

andross

Re: Lidi myslete

firme shell hrozi problem az dojde ropa driv ne :-)

0/0
5.9.2009 11:39

worm5

CSA

Nechapu cenovou politiku CSA. Cca 1x za 3 mesice letam sluzebne po Evrope nebo do USA. Vzdy se snazim dat sanci i CSA, ale pokazde vychazeji jako jedni z nejdrazsich. Priklad: v unoru Brusel - s Brussels Airlines o 4.500Kc, v lete New York: s Deltou o 5000 levneji, ted v zari Lisabon s TAP a Lufthansou o 18.000 levneji. Dal bych prednost CSA, ale nebudu platit vic, kdyz nemusim.

0/0
5.9.2009 7:32

dedko

Re: CSA

;-D;-D;-D

0/0
5.9.2009 7:54

demon2307

Re: CSA

Ono se Vám pane jednoho dne stane, že si koupíte tu levnou letenku a nikam nepoletíte.:-(

0/0
5.9.2009 8:21

Fare.l

Re: CSA

To dřív krachne ČSA:-)

0/0
5.9.2009 10:34

kaliska

Re: CSA

Není náhodou diskutér s nickem demon2307 zástupcem ČSA? Jakýkoli jeho příspěvek směřuje k doporučení si kupovat drahý letenky. Rv

0/0
5.9.2009 11:17

Xladi

Re: CSA

Od ČSA musíš letenky nakupovat v cizině, pak maj celkem konkurenceschopný ceny. Onehdá dělali nějaké srovnání a stejná letenka koupená v ČR a v Anglii se lišila o několik sisíc.

0/0
5.9.2009 8:27

sirc

Re: CSA

říká se tomu úspory z rozsahu

0/0
5.9.2009 9:31

petr.stejskal@tiscali.cz

Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

Nemyslim si, ze by po padu Sky Europe doslo ke zlevneni letenek, autor clanku ma asi spatne bryle. Mozna u Smart Wing nebo Air France ano, ale ta prvni byla mezi nizkonakladovkami nejdrazsi a ta druha je standardni leteckou spolecnosti, ne nizkonakladovou.

Pokud meli Sky Europe nejakeho konkurenta, byl to Madarsky Wizz Air a pokud se podivate na jeho stranky a ceny letenek trebas do Parize, tak od padu Sky Europe stouply jejich ceny i vice jak 10X.

0/0
5.9.2009 5:47

Kimko

Re: Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

Presne tak. Navic se bavime o cenach okolo 3500 - 4500 Kc, a to neni treba do Parize zadne terno, bezne se daly sehnat ceny i do 2000 Kc se vsemi poplatky, takze zlevnovani se nekona...

0/0
5.9.2009 7:09

Vipeeer

Re: Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

Žádné terno?  Uvědomuješ si, že právě díky absolutně nesmyslným cenám pod hranicí nákladů má právě většina aerolinek problémy? Zkus jet do Paříže autem, kolik tě to vyjde a potom teprve napiš, že 3 500 Kč není žádné terno, vždyť je to fakt pakatel.

0/0
5.9.2009 7:19

kaliska

Re: Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

A co Student Agency a jejich ceny lístků z Liberce do Prahy? SkyEurope není jediná firma, která se snažila získat zákazníky cenou. Ano, jejich politika byla sebevražedná, ale další low cost společnosti existují dál. A některé úspěšně. 

Proto není pravda co píšeš, za krachem aerolinek nejsou nízkonákladové společnosti, ale neschopnost managmentu přežít v konkurenci s nižším počtem zákazníků.

Už jsem to jednou tady srovnával, ale při tankování máš také na výběr, drahý ale kvalitní SHELL (mimochodem tankuji tam osobně) a nebo no name prodejci s nižšími ceny. A oba dva tu žijí...

0/0
5.9.2009 11:52

Třicetikorunové turné

Re: Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

Jaký je prosím tě rozdíl mezi nízkonákladovkou např. z Prahy do Londýna (Wizz air nebo easyJet), kde se dá pořídit jednosměrná letenka i za Kč 500,- (se zavazadlem za 1.000,-) a tzv. "klasickou leteckou společností" ? V tom, že na palubě dostaneš zdarma občerstvení v hodnotě asi Kč 25,- a cena letenky je dražší o několik tisíc ? ;-D 

Jinak nic nenasvědčuje tomu, že by měli v brzké době uvedené společnosti zkrachovat (podobně jako například Ryanair... :-)

0/0
5.9.2009 12:43

mi..

Re: Kritický rok aerolinek: místo drahé ropy je drtí prázdné pen

presne tak!! jeste snad, abysme tem regulernim aerolinkam nekrivdili, tak bejvalo vyhodou, ze cloveku spis neulitly. kdyz jsem prisla na letiste pozde, tak me jeste vzali, narozdil od tech levnejch, tam mel clovek uz smulu. ale to uz ted neni aktualni s tema elektronickejma boarding passama. 

0/0
7.9.2009 11:48

demon5

Add

Samozrejme ze CSA prohrava, kdyz nabizi nahradou za Skyeurope letenky za 4.000 Kc jednim smerem, tudiz za 8.000 obousmerne. Kdo by si je za tuto cenu koupil? ;-€

0/0
5.9.2009 4:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.