Diskuze

Krize rozmetala jistoty, změny se dotkly všech

Loni v září se začala projevovat hloubka hypoteční a finanční krize poté, co padly první americké banky. Od té doby se hodně změnilo. Finanční instituce zpřísnily pravidla pro půjčování peněz, státy získaly větší moc, na druhou stranu musí na boj s krizí vynakládat obrovské sumy peněz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D

degys

9. 9. 2009 9:55
a bude hůř:-)))

zejména pro ouřednické netové surfaře:-)) a další:-)i takto se dá ušetřit desítky mld jejich povyhazováním:-))zejména na ministerstvech či krajích.-))

0 0
možnosti
B

budik

7. 9. 2009 16:58
trocha do mlyna

clovek v krizi (nejenom ekonomicke) vidi za vsim neco spatneho, boji se. ve vsem, co udelal vidi chybu...sakra budme optimiste, az do ted jsme si rustu vsichni uzivali, jeste pred rokem nikdo pomalu ani nepipnul (tady v cz urcite) a ted kazdej vidi, kde je, resp. byl problem. jeste dva roky dozadu jsem cetl, jak ekonomove tvrdili, ze uz umime ovladat ekonomiku, resp. jeji cykly. velky houbeles. a zase delame chybu, o ktere se mluvi, ze je jednou z pricin soucasne krize. nalevame dalsi a dalsi penize do ekonomiky, umele tu ekonomiku nafukujeme......jak jsem psal na zacatku, budme optimiste, nakupujme s rozumem dal a hospodarstvi se znova rozjede. sice uz neporoste o "desitky" procent, ale stabilni a mirny rust je po teto zkusenosti fajn, ne.

0 0
možnosti
L

life79

7. 9. 2009 12:17
Zlato padlo?

Redaktori, zlato padlo?

Dle informaci ruznych servru je jedna z mala komodit, ktera v dobe krize ziskala na hodnote. Zlato stouplo za posledni:

1 mesic o 2,9%  /  3 mesice o 1,4%  /  6 mesicu o 9,3%

1 rok o 25,5% /  5 let o 147,5%   /    10 let o 288,5%

Ikdyz se rust zlata v poslednich mesicich zpomalil vse nasveduje to, ze cena zlata bude v pripade nereseni problemu do kterych jsme se dostali, nejen diky bankam, stoupat. Nekolik malo ekonomu po celem svete vidi cenu zlata v pristich par letech na nejakych 2000 az 3000 dolarech.

0 0
možnosti
ZG

Harpa-gon

7. 9. 2009 12:26
Re: Zlato padlo?

Dám vám zdarma dobrou radu.:-)

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

7. 9. 2009 11:52
a co se týká současné recese

tak zaplaťpánbůh za ní.

0 0
možnosti
JV

chose01

7. 9. 2009 12:17
Re: a co se týká současné recese

Souhlasím s podmínkou, že by se měla nechat svému osudu (pokud budeme souhlasit s ekonomickými cykly) a tím pádem by skutečně byla příčinou jistého posunu na vyšší úrověň ekonomického blahobytu (nové technologie, výrobky ajn.) Pokud ji budeme vnímat pouze s pozice narušení konjunktury potom se dají chápat státní zásahy jako boj s nerovností.

0 0
možnosti
VR

vver440 re-powering

7. 9. 2009 11:42
mně se nic nedotklo

byznys jede jako nikdy předtím:-):-)

0 0
možnosti
-

--knedložrout--

7. 9. 2009 11:47
Re: mně se nic nedotklo

v cem delas ?

0 0
možnosti
B

baschwek

7. 9. 2009 11:39
lidi..

...neumí počítat, maturita z matematiky největší hrůza pro 90% obyvatelstva, a takhle to dopadá

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

7. 9. 2009 11:49
Re: lidi..

Lidé umí počítat, ale finanční matematika jim činí potíže. Protože kdyby tomu tak nebylo tak neexistuje Provident Financial a podobný firmy, u kterých mají úvěry RPSN třeba i 500% :-)

0 0
možnosti
T

Taffey

7. 9. 2009 11:35
Existuje výraz "budoucí příjmy".

A na těch je založen naprosto nelogický systém dnešní ekonomiky.  Jestliže někdo koupí auto na leasing nebo úvěr, spoléhá na to, že splátky půjdou z budoucích příjmů. To je systém, který nemůže fungovat donekonečna, byť si to většina lidí myslí. Tím spíš, když si to auto koupí občan, který ho nemá k podnikání. Pokud není zboží kryto z velké části hotovostí, je to vždy sázka do loterie. Osobně jsem nikdy nic nekoupil, aniž jsem na to neměl své peníze. Koupě, v dnešní době, třeba plazmového televizoru za 50 litrů na splátky, aniž mám alespoň polovinu v hotovosti, považuji za hazard a ač nikomu nic špatného nepřeju, jsem rád, že spousta lidí dnes dostala ekonomicky přes hubu. Zaslouží si to.

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

7. 9. 2009 11:48
Re: Existuje výraz "budoucí příjmy".

Jenže v podnikových financích a u investičních projektů jsou důležité náklady kapitálu a zajímavé je, že cizí kapitál je mnohdy "levnější" než vlastní kapitál. Samozřejmě je také nutné sledovat stupeň zadlužení, protože zvyšuje riziko firmy. Ale úvěr jako takový není špatná věc.

0 0
možnosti
DS

Ig-n-or

7. 9. 2009 11:15
největší podíl na krizi mají média

jakákoliv poplašná zpráva má okamžitý účinek, lehce položí i jinak zdravou banku... plné noviny krize přimějí obyvatele (největší hybnou sílu obchodu) aby si peníze podrželi a nedali tak vydělat ostatním. Podniky najednou nemají co prodávat a vyrábět na sklad je neuživí, lidé přijdou o práci a přibývají ti co nechtějí nebo nemůžou dávat další peníze do oběhu a podpořit tak nákup a trh jako celek.  Krize skončí až i ty poslední noviny přestanou hysterčit a lidi se opět uklidní a začnou žít starým způsobem. Troufám si říct že kdyby jsme tu diktátorsky uměli zablokovat jakékoliv informace ze zahraničí tak jako to umí Čína, tak by v Evropě žádná krize ani nenastala. Rv

0 0
možnosti
P

Paxa

7. 9. 2009 11:54
Re: největší podíl na krizi mají média

S diktátorským zablokováním informací nesouhlasím, ale se zbytkem příspěvku ano.

Připadá mi, jako by média byla nadšená, jaká to úžasná adventura, ta krize, ale ono přilévání oleje do ohně fakt může mnoha lidem ublížit, ale hlavně že "se něco děje". Je to bezohledné.

0 0
možnosti
O

Oldis_rab

7. 9. 2009 10:52
paradox

bankerum zustali vyhody a jistoty, z penez danovych poplatniku se zaplatili jejich chyby a danovy poplatnici prichazeji o praci a jistoty. No to je fer ne, co?

0 0
možnosti
PP

Roumen

7. 9. 2009 11:01
Re: paradox

Mas pravdu, zadny penize se jim nemely davat, mely se nechat krachnout a danovy poplatnici mohli krom prace a jistot prijit i o vsechny prachy. :-P

0 0
možnosti
EE

engels

7. 9. 2009 10:35
7

ja si zazil v roce 1999 pekne peklo, nikdo mi neplatil, velke vydaje, skoro zastaveni cinnosti. Pak jsme si rekl dost, snizil jsem naklady na minimum, na co Q5 kdyz muzu jezdit v octavii, proste jsme se uskromnil, zatim ok,ale firmy nechteji platit.

0 0
možnosti
KK

kontrola_nemocnych

7. 9. 2009 10:40
Re: 7

jsi opravdu velice skromny clovvek :)

0 0
možnosti