Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence na lokálkách? Kraje chtějí další monopol Českých drah

Cestující na regionálních tratích dotovaných kraji budou až na malé výjimky dál jezdit vlaky Českých drah. Sociálnědemokratické vedení krajů zavrhlo soutěže na provozovatele dotovaných tratí a místo toho chce s Českými drahami uzavřít smlouvu na dalších deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

Snad naposled.

Překlepnout se může každý. Ovšem "překlep" to je klávesa vedle klávesy. I a Y vedle sebe neleží to další také ne. Pokud někdo takto píše, automaticky ztrácí důvěru, samozřejmě mimo mizivého promile oněch s nepříjemným postižením. Já si třeba neumím představit, že bych já nebo někdo koho mám brát brát jako partnera v rozumné diskusi napsal, že jsem něco na vlastní oči vyděl.

0/0
10.9.2009 8:54

lucky_24

Re: Snad naposled.

A ty asi koktáš co, že píšeš brát brát pane neomylný. A to asi taky není překlep :-):-):-):-)

0/0
10.9.2009 17:38

jajaja00

Re: Snad naposled.

Kdy a kde jsem tvrdil, že jsem neomylný? Děkuji za info.

0/0
10.9.2009 17:41

Bývalý volič ČSSD

čSSd vytvořila moloch ČEZ apřipravuje další mafiánský podnik

Hnis teče z Lidového domu.

0/0
9.9.2009 23:02

a.je.to

jasně

protože konkurence na lokálkách nebude jezit se ztrátou a práznejma vlakama jako ČD, tedy kraje jen podporují dotování něčeho co nikdy zisk mít nebude, nebo laicky řečeno, vyhazují státní prachy do vzduchu! Rv

0/0
9.9.2009 11:18

Bery

Re: jasně

To jako konkurence bude cekat az se ten vlak naplni a teprve potom pojede ?

0/0
9.9.2009 18:02

pavel.n

Cesta do práce

Do práce mohu jet vlakem nebo autobusem - vlak 22kč , autobus 14kč - otázka páni hejtmani - čímpak asi jedu??

Cesta do Prahy - vlak 164kč , autobus 90kč.

A na závěr vzpomínka na léto - v ČR má klimatizaci cca 2% vlaků - v rakousku 87% - to jsem teda blázen, jak to ti rakušáci dělají??

0/0
9.9.2009 3:04

PepaK

Re: Cesta do práce

A odkud kam do té práce jezdíte?

K té klimatizaci - no to je právě jednak důsledek nedofinancovanosti žel. dopravy u nás, kdy konkrétě v tom Rakousku vykládá na každý vlakokilometr cca čtyřnásobek (cca 240Kč/vlkm) peněz než u nás... to se potom hned nakupujou nové vlaky líp...!!

0/0
9.9.2009 7:52

lucky_24

Re: Cesta do práce

A jezdí i v rakousku strojvedoucí za stejné peníze jako u nás, mají i v rakousku průvodčí tolik co u nás a stojí i rakušáky všechno stejně jako nás? NE! Mají daleko vyšší náklady, a když se to vezme spravedlivě, jsou na tom s penězma jen o trošku lépe, ale s kvalitou daleko lépe. Z čehož plyne že problém je tu hlavně u ČD.

0/0
9.9.2009 11:11

PepaK

Re: Cesta do práce

Můžete to podložit nějakými konkrétními čísly a netlachat jen do vzduchu? ;-) Mimochodem největší položkou jsou odpisy a údržba vozidel - copak ony jsou ty soupravy a vagony v rakousku několikanásobně dražší? Ne... tak prosím neplácat hloupé nesmysly...

0/0
9.9.2009 14:58

lucky_24

Re: Cesta do práce

A kolik toho ČD odepisují. Pendolino, které má velmi vysokou ztrátu a nepatří do regionální dopravy a pár nových vagonů, které opět nepatří do regionální dopravy. Ale i to je jen kapka v moři.

0/0
9.9.2009 22:58

Bery

Re: Cesta do práce

Tak napr. City Elefant a Regionova patri do regionalni dopravy.

0/0
10.9.2009 19:14

PepaK

Re: Cesta do práce

A jak mají odepisovat nová vozidla, když mají 4x menší dotace než v tom Rakousku? Zase si tady někdo nevidí do huby...;-D

0/0
11.9.2009 10:33

Bery

Re: Cesta do práce

To je prave ten omyl. Ano, platy jsou u nas nizsi... ale to je jedine s cim se da souhlasit. Provozni naklady jsou zhruba stejne (energie, palivo, udrzba...). Nova vozidla vyjdou take cenove stejne, ale navic se zaplati za nutne upravy pro provoz na nasich tratich. Jizdne je tam vsak vyssi a dotace, jak uz bylo napsano, jsou 4x vyssi. To udela ve finale propastny rozdil.

I v Rakousku vsak potkas "historicke" vlaky, ale vypadaji lepe, protoze se dava mnohem vice prostredku na udrzbu a uklid. Navic se jejich cestujici ve vlaku umi chovat civilizovane.

0/0
9.9.2009 17:59

Premiant

Re: Cesta do práce

Do školy mohu jet vlakem nebo autobusem - vlak : sedím,teplota akorát,dost místa jenom pro mě,Autobus : stojím,vařím se(kvůli blbé klimatizaci a malých oken),užívám si grupáč a mačkám se jak sardinka v plechovce - otázka pane ,,pavel.n" - čím pak asi jedu? A na závěr vzpomínka na léto - v ČR má klimatizaci cca 2% vlaků - v rakousku 87% - to jsem teda blázen, jak to ti rakušáci můžou vydržet?? :-/

0/0
9.9.2009 16:34

Captain-Morgan

tu sociálně demokratickou vládu na krajích

nám byl čert dlužen

0/0
9.9.2009 1:42

jajaja00

"Kraje chtějí další monopol..."

Bolševik někdy chtěl konkurenci?

Co jste si zvolili to máte.

0/0
8.9.2009 20:57

Bery

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Jenze ono to je predevsim ekonomicke rozhodnuti... politika s tim nema co delat. Ani ODS nedokaze ufinancovat temer 2x drazsi dopravu se soucasnym rozpoctem ?

Mozna je na case zahodit prizemni deleni na CSSD/ODS a zacit myslet.

0/0
8.9.2009 21:46

jajaja00

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Myslící člověk ví, že konkurence ceny sráží VŽDY.

0/0
8.9.2009 21:48

Bery

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Aha, tak to asi nekdo te konkurenci zapomnel sdelit. Jinak by napr. SA nemohla pripravovat nabidku pro liberecko v castce 135Kc/km, ze ? ;-)

0/0
8.9.2009 22:07

jajaja00

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

A co, podle tebe, asi udělají když s nimi, za tu cenu, nikdo nebude jezdit?

0/0
8.9.2009 22:10

Bery

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Udelaji presne to, co se pred nedavnem stalo... SA s ostudou vycouva a narkne ČD z dumpingovych cen. Veolia a Arriva v soutezi zustava. Krajsti urednici objednaji zase u ČD, protoze da nejnizsi cenu (90Kc/km). Tato cena je vsak o dost vyssi nez ta, za kterou se tam jezdilo doposud (65Kc/km). To je pro kraj problem a proto resi jak omezit pocet spoju. Ostatni kraje tedy radeji prodlouzi soucasne smlouvy s ČD, protoze vyberove rizeni pro ne znamena, ze ČD si reknou o vice penez.

Pokud chces zacit jezdit a musis zacit od zacatku, tedy komplet nakoupit nove vozy, tak se pravdepodobne s cenou pod 130Kc/km nedostanes. Naklady jsou pomerne presne dane. ČD mohou jit pod 100Kc/km protoze zacnou jezdit s tim co maji a do obnovy pujdou postupne. To je cele kouzlo.

0/0
8.9.2009 23:11

jajaja00

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Každý začátek je těžký a (zjednodušeně řečeno) žádný podnikatel nemůže začít nákupem luxusního paláce pro sebe. V tom to je, stejně jako v základním kapitálu, protože počáteční ztráta je předpokladatelná. (Jiná otázka je nakolik (a za kolik) vznik konkurence blokují nadřízené orgány.) Ale podnikání bez rizika prakticky neexistuje. Při tvé filosofii bychom stále měli jeden druh chleba, televizoru atd. Konec.

0/0
9.9.2009 8:31

Bery

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Ale to neni z me hlavy, ja jen velmi zjednodusene nastinil soucasny stav. Pritom zamerne nehodnotim, jestli to je dobre, nebo spatne.

0/0
9.9.2009 17:30

lucky_24

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Na hodně tratích jezdí těch vlaků až moc, a vlak s deseti lidma nemá cenu vypravovat. Je sice hezký, že i těch deset lidí se dostane v tu dobu co chce na to místo co chce, ale za jakou cenu. A třeba rychlíky z Prahy na Moravu, to je jasný příklad. Je jich tam víc než je potřeba. Pak už by šlo zaplatit i 150 za kilometr a ještě by se ušetřilo.

0/0
8.9.2009 23:23

Bery

Re: "Kraje chtějí další monopol..."

Jo, je to problem, jenze ta "zakladni" dopravni obsluznost je dana ze zakona. Tedy bud "to" odveze vlak, nebo bus. Kdyz jim nezajistis cestu do prace, nebo do skoly, tak mas vetsi problem. A pokud urcitou cast trasy (treba jen 1/2) je vlak obsazen, tak uz to autobusem nenahradis. Pritom pri zpatecni ceste vlak poveze treba jen vzduch.

Problem v krajich je, ze tam rozhoduji urednici a politici... ale nemaji odborniky na dopravu... tedy jsou napr. schopni objednat na stejny cas autobus a vlak po stejne trase... Duvody netusim.

Jinak "rychlíky z Prahy na Moravu" mohou byt jasny priklad, ale to objednava stat. Tedy rozhoduji o tom jini urednici a plati to jina kasa.

0/0
8.9.2009 23:50

IN684

+-

ODS+

vpusťme konkurenci na železnici, která je pro občany, která volí nás, hejtmany a ostatní krajské úředníky, co znají vlak jen z obrázku

ČSSD-

za komunismu přece byly jen ČD, tak ať jsou tu dál, a když oni tam na nás ví tolik špíny, tak se jim přeci nemůžeme postavit

A chtělo by to, aby zaměstnanci ČD začali konečně pracovat. Ono nakoupit nové vlaky je krásná věc, ale pokud se o ně budou starat jako nyní, tak za 5 let už to moc nově vypadat nebude a za deset už to neprodají ani do ruska. Třeba ve slavném Pendolinu-kdyby každý člen posádky na konečné uklízel, tak jak by tomu bylo u soukromníků, tak to bude krásnej a čistej vlak. Ale jelikož zaměstnanci toto dělat nikdy nebudou, protože mají odbory, tak jediná možnost je konkurence, která je to naučí.

0/0
8.9.2009 19:27

Bery

Re: +-

Problem je, ze ta konkurence je pro kraje o dost drazsi nez ČD. Je sice hezke, ze je zaruka na 10let spolufinancovani od statu, ale nejak se uz nemluvi o tom, ze kraje na to "spolufinancovani" dostanou nizsi castku nez dostali ted. Proto neni zajem hledat konkurenci... nejsou na ni prachy. Jak uz se tu kdysi psalo, tak ČD jezdi za cca 65Kc/km, zatimco jakakoliv konkurencni nabidka byla vzdy prez 100Kc/km. Najelo se proto na nejlevnejsi reseni a jeste se bude muset omezovat stavajici rozsah dopravni obsluznosti.

0/0
8.9.2009 20:08

jajaja00

Re: +-

O tvé zjevně rudé inteligenci hodně vypovídá pravopis.

0/0
8.9.2009 20:59

Bery

Re: +-

Kdejakej lamer ma ve zvyku kontrolovat pravopis autora clanku... to jeste beru. Ale resit pravopis v diskusi ? LoL ;-D 

Mno... A neco k veci by nebylo ?

0/0
8.9.2009 21:41

jajaja00

Re: +-

K věci je pouze to, že "přez" namísto "přes" a "i" namísto "y" dokáže psát pouze bezmozek s iq tykve.

0/0
8.9.2009 21:45

Bery

Re: +-

Ok, moje chyba. Pokud zde chces hledat pravopisne chyby, tak zde jiste najdes i vetsi zverstva. Preji mnoho zdaru.

0/0
8.9.2009 22:09

jajaja00

Re: +-

Nejde o hledání chyb, na to se mohu vybodnout. Jde o to, že člověk nerozlišující triviality nemůže být partnerem v diskusi o věcech složitějších. Viz tvé nepochopení smyslu a významu konkurence.

0/0
8.9.2009 22:13

Bery

Re: +-

Ja jsem spis technicky typ... tedy pravopis az tolik neresim. Pokud chce byt ale nekdo partnerem v diskusi, tak tezko bude zahajovat dialog ve stylu "O tvé zjevně rudé inteligenci... "

Promin, ale jakou diskusi po takovem uvodu vlastne cekas ? ;-)

0/0
8.9.2009 22:43

jajaja00

Re: +-

Ať jsi dr. či ing. pokud nerozlišuješ "i" a "y" je diskuse zbytečná. Existuje sice určité postižení, kdy tuto vlastnost mají i vysoce inteligentní jedinci, ale nevím, zda tato varianta "hrozí" i v tvém případě.

0/0
9.9.2009 8:24

Bery

Re: +-

Ono byva dobrym zvykem chybu druheho taktne prejit, nebo na ni slusne upozornit. Kdyz se podivas kolem sebe, tak najdes mnoho chyb, dokonce i u autoru, kteri jsou za sve clanky placeni. Proc to neresis u nich ? Asi jsem si dovolil napsat jiny nazor, ze ? Ale nevadi, umim sve chyby priznat.

Uz jsem tu byl nazvan "oranzadou", nebo "modrou strakou" jen proto, ze jsem vyjadril svuj nazor. Ale byt "politicky zarazen" kvuli pravopisu se mi tedy stalo poprve ;-)

0/0
9.9.2009 18:32

lucky_24

Re: +-

jajaja00: No ne každý si to překopíruje do worldu, aby mu opravil chyby. A někteří to udělají a pak tu dělají děsně chytrý, že? :-)

0/0
9.9.2009 11:13

jajaja00

Re: +-

"i" a "y" se probírá během ZŠ

0/0
9.9.2009 11:18

Bery

Re: +-

Jiste, probira se tam i matematika a podivej se, jak vypada nas statni rozpocet.

0/0
9.9.2009 18:34

a8nn

Re: +-

ODS mluví o konkurenci jenom proto, že ji nemůže reálně zavést. Pokud by se dostala někde k moci, zase by obrátila o 180°. Na přerušení penězovodu státní kasa->ČD->Škoda->stranické kasy ODS/ČSSD nemá zájem nikdo z politiků.

0/0
9.9.2009 20:11

Premiant

Smlouvy....

Doufám že když podepsali kraje smlouvu na 10 let,tak tam uvedl že chtějí i moderní soupravy.Pokud to neuvedli tak je to na houbi,protože ČD dostanou za 10 let 60 miliard a jak je známo nic nenakoupí a napakujou si držky a až teprv může stát tvrdit že kraje ,,zastavují další rozvoj železnice na regionální úrovni"

0/0
8.9.2009 17:18

PepaK

Re: Smlouvy....

Ano, nová vozidla tam jsou. Ty dlouhodobé smlouvy právě mají umožnit, že ČD dostanou bez problému od bank úvěry právě na ty vozidla, které požadovaly kraje a byly ochotny si je zaplatit. V každém případě si myslím, že měly proběhnout VŘ s kým se ty smlouvy podepíšou a kdo si na ty vozidla tudíž bude moci půjčit a provozovat je...

0/0
8.9.2009 17:30

jannes

Re: Smlouvy....

Co jsou to "houbi"?

0/0
8.9.2009 19:20

IN684

Re: Smlouvy....

houbi jsou houby, ale ti natvrdlí si to nedomyslí :-)

0/0
8.9.2009 19:28

Premiant

Re: Smlouvy....

Výš o tom že je neslušné chodit mamince na její email a psát pod její přezdívce na diskuzi?Jdi radši ven si hrát s kamarády na pískoviště,kdyžtak si vem bombónky a nezapomeň se podělit.A večer buď doma!;-D

0/0
9.9.2009 16:24

Atol

KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ

Je obecně známo, že každý monopol je špatný, omezuje nabídku, diktuje si ceny a obchdní podmínky, nic jej nenutí zlepšovat služby atd. ČD takto funguje od nepaměti také to podle toho vypadá. Nicméně o regionální dopravě rozhodují regionální politici a ty si volíme. Že jsme blbý národ, který si ve všech krajích zvolil KSČSSD a dali jim tak monopol moci v krajské politice jenom proto, aby póvl ušetřil 30 Kč za návštěvu u doktora je náš vnitřní problém, který za nás nikdo zvenčí nevyřeší.

Ti co KSČSSD nevolili mohou mít jisté zadostiučinění z toho, že vlaky jezdí ve větší míře míře členové Paroubkova a Ráthova fanklubu,  a tak ať si cestování ve vracích na kolejích náležitě užijí. To je však jen hodně slabá náplast.

0/0
8.9.2009 16:22

Speedo

Re: KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ

kazdy monopol spatny neni. napr. hasici, policie apod. existuji totiz uspory z rozsahu, vime?

0/0
8.9.2009 16:29

velky bratr

Re: KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ

Uspory z rozsahu jsou od urciteho rozmeru bohate kompenzovany neefektivitou a nefelexibilitou velkeho molocha. Na divokem zapade bylo bezpecneji nez dnes a to i pres to, ze "policie" byla plne soukroma (pinkertona  spol) a hasice si lide delali navzajem.

Zadny monopol nikdy nevznikl bez pripeni statu a zadny by se bez statni podpory dlouhodobe neudrzel v monopolnim postaveni, nebot konkurence by drive ci pozdeji prisla s necim lepsim.

0/0
8.9.2009 16:44

*MILAN*

Re: KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ

drahoušku...ODS byla u moci a co ukázala...jendotnou daň co je dobrá akorát tak pro lidi co mají 30 000 a víc a mne co mám 16 000 hrubého ODS nedala vůbec nic....zrušila mi společné zdanění(což bylo výhodné) a ODS mi zavedla placení u doktora..ODSáci si hrabou jen pod sebe,ano hrabou....přeju jim občanské nepokoje neboť my co nemáme se budeme časem bouřit a ty bohaté budem chtít zabít :-) to jsou prostě lidský pudy, co má člověk po zvířatech....a těch chudších bude vždycky víc protože nemají kámoše tamhle ani tamhle ani tamhle.....;-ORv ODS je pro Čechy velký průšvih.......;-O

0/0
8.9.2009 20:02

krueger

Re: KAŽDÝ MONOPOL JE ŠPATNÝ

to je typicka logika chudeho a neuspesneho... bohate budeme chtit zabit. Vy jste velky prusvih cele spolecnosti. Chteli byste jen dostavat... ale ono se musi take nekde vzit, vime? Jeste ze mam zbrojni prukaz, me na majetek nikdo jako vy beztrestne nesahne.

0/0
9.9.2009 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.