Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci schválili náhrady za zpoždění, dráhy je začnou vyplácet až za pět let

Cestujícím, kteří kvůli zpožděnému vlaku například přijedou pozdě do práce, budou muset dráhy vyplácet odškodné zřejmě nejdříve za pět let. Vládní návrh o odložení platnosti nařízení Evropské unie dnes schválila Sněmovna. Dráhy tvrdily, že by doplácely na množství výluk na tratích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

performer2

kdyby si nechali jen parní vláčky pro turisty

a zbytek prodali do šrotu, tak by nakonec ještě vydělali... (daňoví poplatníci tedy určitě)

0/0
10.9.2009 15:02

xblack13

Náhrady budou....

asi ve stejném termínu, jako deregulace nájemného ;-D V[>-]

0/0
10.9.2009 14:42

cassul

Za pět let?

Takže když je dneska zpoždění, těch svých šedesát korun vráceného jízdného dostanu až za pět let? ;-D

0/0
10.9.2009 14:33

Zelenej Raul

A volby by o 5 let posunout nešlo?

To se můžete vyžírky přetrhnout, co? ;-D

0/0
10.9.2009 14:10

Bery

Re: A volby by o 5 let posunout nešlo?

;-D

0/0
10.9.2009 19:33

dívenka prostá

snad jenom

nejsmradlavějši socka požada o dvěstě korun za jizdenku* Bléé

0/0
10.9.2009 13:58

we.ah

:-)))))

Opet klasika, ceska prdelovita kotlina se svym zakonodarnym stadem kxindlu se nezapre! PS: k volbam nejdu R^

0/0
10.9.2009 13:14

vybananovanybanan

Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

ve !prospěch! svých zaměstnavatelů (voličů). Automaticky a dokonce ve zrychleném čtení (jen aby to náhodou nezačalo platit) neschválí cokoli, co by mohlo občanům trochu pomoci a ulevit. Vždyť ti darmožrouti poslanci přeci vlakem nejezdí a navíc mají na dopravu nezdaněné náhrady. Takže milý voliči, polib nám šos. Rv

0/0
10.9.2009 12:37

Farmer

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Zajímalo by mě, jak by to v tuto chvíli občanům pomohlo. České dráhy jsou z velké části dofinancovávany ze státního rozpočtu, ať už prostřednictvím státu nebo krajů. Správa železniční dopravní cesty, která provozuje dráhu (a regresně by musela drahám uhradit odškodné cestujícím), je státní organizací financovanou ze státního rozpočtu. V tuto chvíli je rozpracováno několik tratí železničních koridorů, které mají zkvalitnit cestování po železnici. Tyto stavby je třeba financovat. České dráhy se snaží obnovovat vozový park ke spokojenosti všech. Taky to z něčeho musí platit. Ale český občan vidí jenom před sebe a důsledky 5 letého odkladu nedokáž pochopit. Hlavně, že dostane najednou stovku zpátky za lístek.

0/0
10.9.2009 13:25

tripik

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

vzhledem k tomu ze jsem x let cestoval vlakem na studia......tak vam mohu s klidnym srdcem rici ze keceta........to v jakem stavu jsou nemuze nedostek penez ale naprosto spatne vedeni........1. nepletete si CD se spravou cest dekuji........nema cenu se rozepisovat co vsechnojsem zazil...

0/0
10.9.2009 13:49

Farmer

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

To, že jste cestoval na studia z Vás jistě dělá natolik fundovaného želzničního odborníka, abyste si prostudoval celý návrh novely zákona včetně důvodové zprávy a osvětlil mi, jak to tedy je. Tady Vám ho nabízím k dispozici http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=5&CT=899&CT1=0

Mimochodem, myslím, že v rozlišování ČD, a. s., a SŽDC, s. o., mám poněkud menší mezery než Vy, ovšem mám pocit, že jste možná jen neporozumněl tomu, co jsem napsal výše.

0/0
10.9.2009 13:58

Zelenej Raul

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Upřímně, když někomu zaplatím za lístek a pak neodjedu, je namístě své peníze požadovat zpátky. Dofinancování koridorů mě v tu chvíli opravdu nezajímá.

0/0
10.9.2009 14:17

Farmer

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Netvrdím, že nemáte pravdu. Odpovědnost jednou dorazí i na železnici, stejně jako je to už několik let u letadel a nyní i u silničních dopravců. Jen se snažím poukázat na to, že v současné době budete díky financování obou subjektů (jak ČD tak SŽDC) platit svoje odškodnění nakonec stejně sám. Prostě to nemá smysl, navíc, pokud se podíváte do čl. 17 odst. 3 nařízení, tak zjistíte, že ČD by museli vyplácet jen pokud by částka byla nad 4 Eura, tzn. cca 120 korun. Tak si to vynásobte 4mi, případně 2ma a řekněte mi, kolikrát taková situace nastane. Navíc mi řekněte, jak jízdním dokladem prokážete, kterým vlakem jste chtěl jet, když je časové rozmezí na něm ohraničeno pouze datem.

0/0
10.9.2009 14:47

Bery

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Lze to dokazat napr. mistenkou. Ale jinak souhlas.

0/0
10.9.2009 19:41

Bery

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Uprimne, pokud nekomu zaplatis za listek a neodjedes z viny dopravce, tak muzes pozadovat penize zpatky uz ted. Nemas ale narok na nahradu za to, ze prijedes pozde. To je rozdil.

0/0
10.9.2009 19:39

Zivan

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Pomohlo by to v tom, ze by si cestujici mohl predstavovat, ze nekoho sprdnou za prusvih a vraceni penez. Ted to vypada, ze u CD nikoho moc nejake zpozdeni nezajima.

Clovek neveri, kdyz pri 2.5h ceste vlakem (2h R, 0.5h Os) stihne rychlik nabrat pres hodinu zpozdeni, ocekavane nestihne pripoj podle jizdniho radu, ale o 5 minut odjede i posledni pripoj a na nadrazi mu ve 20:15 suse oznami, ze si ma pockat na prvni vlak v pet rano. Az po odpovedi nejakeho hromotluka, jestli pry nechce nahodou pres hubu, se zacalo neco dit a najednou mohl jiny rychlik 2x neplanovane zastavit... ;-€

0/0
10.9.2009 14:25

Farmer

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Je to tak, no. Tohle zná asi každy, kdo jezdí častěji vlakem.

0/0
10.9.2009 14:49

Bery

Re: Toto je modelový příklad toho, jak poslanci pracují

Zapominas, ze i kdyby nahodou poslanec vlakem jel... obcas se to asi stava, protoze jsem jednoho nedavno ve vlaku potkal... tak poslanec ma vlak zadarmo, takze mu stejne nic vracet nebudou.

0/0
10.9.2009 19:49

cassul

Směšné

Za zpoždění přesahující hodinu dostanu čtvrtinu jízdného zpět? V tom případě doporučuji, aby se vrácená částka v drobných mincích složila do válečku a nacpala do jistého tělesného otvoru toho týpka, co to vymyslel. Tohle je přece směšné, hodina zpoždění má přece mnohem větší hodnotu, skuste přijít na jednání o hodinu později! Tohle je přece výsměch lidem, co musí jezdit do práce nebo za nějakým nutným cílem.

0/0
10.9.2009 12:28

Frances Farmer

Re: Směšné

Jo, je to trapná částka - za hodinové zpoždění by měli vracet plné jízdné a automaticky.

Ale zase furt lepší než jak jsem si ten nadpis interpretovala já: myslela jsem, že dráhy budou vracet jízdé jen u vlaků zpožděných pět let :-P

0/0
10.9.2009 13:43

performer2

Re: Směšné

;-DR^

0/0
10.9.2009 15:03

norri

vysmech

Vzdyt je to jenom vysmech. Je uplne jedno jestli to zacne platit hned nebo za 5 let, protoze zpozdeni vetsich nez hodina asi moc neni ze...Takze kdyz se to zpozdi o 45 minut a ujede vam pripoj a nebo prijdete pozde do prace jak uvadi v clanku, tak stejne nedostanete nic.

0/0
10.9.2009 12:00

kverulant01@seznam.cz

Náhradu za zpožděný vlak budou dráhy vyplácet nejdříve za 5

Překvapuje mě ta doba 5 let. To se jako předem ví, že za 5 let, budou  dopravní cesty v takovém úžasném stavu, že se pak teprve se bude občanům vyplácet náhrada za zpoždění vlaků? No ,to jsme tedy kabrňáci-jak je vůbec možné, že se stále něco musí opravovat přestavovat kolem drážních cest, to ten svršek kolem kolejnic je v tak zoufalém stavu? Já to nevím, protože vlakem téměř necestuji,jen mě překvapuje, že pár kilometrů od našeho bydliště v SRN jsou vlakové cesty v dokonalém stavu a jen přejedete hranice, už se rozlije za hranicemi  na našem území  i káva v kelímku, jak to drncá. A proč? Myslím si tedy, že ani za těch 5 let naše dráhy nebudou schopny náhradu za zpoždění  vlaku vyplácet.

0/0
10.9.2009 11:44

Z-S

Re: Náhradu za zpožděný vlak budou dráhy vyplácet nejdříve za 5

za pet let se bude schvalovat odklad o dalsich pet let...

0/0
10.9.2009 12:20

Bery

Re: Náhradu za zpožděný vlak budou dráhy vyplácet nejdříve za 5

To bude tim, ze se za komunistu u nas skoro nic 40 let nemodernizovalo a ted se to zoufale dohani. Nedelam si iluze, ani za 5 let to nebude zazrak.

0/0
10.9.2009 19:46

J i ř í

Kdo hájí národní zájmy?

Mnoho lidí křičí, že "bruselští úředníci nehájí naše národní zájmy". Mám ale dojem, že opatření EK hájí zájmy všech našich lidí podstatně více než rozhodnutí českých politiků o odkladu, které hájí pouze zájmy managementu ČD a umožňuje mu nechovat se vůči lidem slušně. Proto se ptám? Hájí čeští politici národní zájmy lépe než bruselští? 

0/0
10.9.2009 11:20

Z-S

Re: Kdo hájí národní zájmy?

kdyby bruselu na nas tolik zalezelo, tak do narizeni neda moznost odkladu

0/0
10.9.2009 12:21

chessfan

Re: Kdo hájí národní zájmy?

Kdyby záleželo našim politikům, tak tu možnost odkladu nevyužijí. EU

0/0
10.9.2009 12:54

Z-S

Re: Kdo hájí národní zájmy?

Ale to prece vime, ze nasi politici jsou spatni a jedine co nas zachrani je zase nejaky protektorat.  Ale proc adorovat Brusel, kdyz nas stejne necha napospas, to nevim ;-D

0/0
10.9.2009 14:01

pedr64

má to logiku???

vlakový dopravce se necítí odpovědný za zpoždění z důvodu stavebních prací nebo jím nezaviněných nehod na železniční dopravní cestě. Dobře, to se dá pochopit.A copak je autobusový dopravce zodpovědný za rozkopané cesty nebo neprůjezdnou dálnici?

0/0
10.9.2009 11:07

eQuido

Re: má to logiku???

Ano, protože autobusový dopravce není tak velký a rozežraný, blbě se s ním domlouvají kšefty pro kamarády a nemá tak silné odbory.

0/0
10.9.2009 11:22

lucky_24

Re: má to logiku???

Přesně tak.ČD prostě smí vždycky všechno. Ale snad se  autobusoví dopravci jen tak nedají. A nemají náhodou ČD upravené výlukové jízdní řády, pokud se třeba na koridoru jezdí jen po jedné koleji a podobně? Že se nějaký vlak odkloní, nějaký nahradí autobusem a jen něco zůstane? To by byla pak jen chabá výmluva, která by bránila neschopné pracovníky.

0/0
10.9.2009 11:47

Z-S

Re: má to logiku???

krome toho, nahrady se maji stejne vztahovat jen na zpozdeni zpusobena dopravcem (= rozbije se dopravcovo masina, ozere se masinfira) a ne na vyluky dopravni cesty. To jsou proste jen chabe vymluvy.

0/0
10.9.2009 12:23

b1s1t

Re: má to logiku???

To, že se výpravčí rozhodne počkat hodinu s posledním nočním vlakem na příjezd zpožděného rychlíku je také zavinění zpoždění na straně dopravce.

0/0
12.9.2009 1:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.