Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy opravují další várku vagonů. Natírají záchody, potahují sedačky

České dráhy pokračují v obnově interiérů osobních vozů první třídy. Omlazovací kúrou by nyní měla projít další desítka vozů, připravená už je i renovace vnitřních prostor rychlíků 2. třídy. Vagony při takzvané humanizaci neprochází kompletní modernizací, dráhy ale vylepšují jejich interiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Kvalita cestování

V rakousku má 87% vlaků klimatizaci - v čr asi 2%.Jak vypadají regionální tratě- v zimě se po ránu netopí / jinovatka na sedadlech je běžná /,regionova- výfuk čadil dovniř tak , že byla ve voze mlha, ale především cena - do práce mě stojí autobus 16kč - vlak 22kč

0/0
13.9.2009 6:41

PepaK

Re: Kvalita cestování

Když někdo jezdí do práce (tudíž předpokládám denně) tak snad nejezdí na jednotlivé jízdenky ne?

0/0
13.9.2009 13:48

vitab

Velkoprostorové vozy

Pochopí někdy české dráhy, že taky existují velkoprostorové vozy? Osobně nesnáším oddílové uspořádání, z Kolína do Prahy jezdím radši o dvacet minut pomalejším CityElefantem, abych se vyhnul kupé. Teď jsem jel třikrát ECčkem (Košičan, Praha - Kolín; Jaroslav Hašek, Kolín - Brno; Hungaria, Brno - Kolín). V Košičanu byly slovenské velkoprostorové vozy a ani se mi nechtělo vystoupit, v Haškovi měly být české, bylo tam prd (respektive oddílové vozy), v Hungarii byly maďarské a taky to bylo pohodlné.

O velkoprostorových vozech na normálních rychlících se zřejmě ani neuvažuje. Ale to už mi je jedno, velebím toho, kdo zrušil příplatky za ECčka. Z Brna jsem doma o 40 minut dřív a ještě ECčka podle definice MUSÍ mít velkoprostorové vozy (pokud ty ECčka neprovozují ČD)

0/0
11.9.2009 14:04

PepaK

Re: Velkoprostorové vozy

Tak s velkou pravděpodobností bude ve velkoprostorovém, nebo kombinovaném uspořádání ta stovka vagonů, na které ČD vyhlásily tendr.

0/0
11.9.2009 16:04

roedor

Hm, kdyby ty hajzlíky uklidili, udělali by líp.

0/0
11.9.2009 7:55

iuos

hmm

kdyby je cestující nepos.ávali, tak by udělali líp

0/0
11.9.2009 8:29

farous

Dráhy opravují další várku vagonů ?!?

Zbytečný. Vandalismus u nás nemá obdoby. Stačily by dobytčáky, jako jezdí v některých asijských zemích. A co se pořádně nezničí uvnitř, mladí "umělci" dodělají svými patlaninami zvenku! :-/

0/0
11.9.2009 7:24

Uphillman

mimo

Je to mírně off topic, ale taky se vám v Pendolínu tak blbě sedí? Jsem vyšší postavy a nemůžu si tam opřít hlavu. Za ty tři hoďky z Prahy do Ostravy jsem celý rozlámaný. To jsou sedačky spíš do autobusu než do vlaku. Rv Jinak je Pendolíno fajn. R^

0/0
11.9.2009 1:20

miropiro

Re: mimo

No nevím teda, já mám taky skoro dva metry a jel jsem tím čtyřikrát a neměl jsem problém...

0/0
11.9.2009 8:38

Ahasver

Re: mimo

Jojo, taky, skoro bych řekl že to je nejnepohodlnější sezení jaké jsem kdy v nějakém dopravním prostředku potkal. Jediné místo z celého vlaku které jakžtakž ujde je sedadlo 41 ve voze č.2 :-)

0/0
11.9.2009 8:59

miropiro

Re: mimo

To máš tak vytipovaný, jo ;-)

No jsel jsem dvakrát ve voze č. 6 u stolku pro dva u okna, spokojenost a jednou ve 4. voze, to tehdy po směru jízdy na té dvousedačce a spokojenost....

0/0
11.9.2009 9:18

Ahasver

Re: mimo

Jojo, tohle sedadlo je jediná úplná samotka s větším stolkem, navíc bývala otočená po směru jízdy :-) Jinde se tam pořádně nenaskládám buď kvůli člověku naproti nebo kvůli těm debilním podnožkám. Je fakt že ta hromada plastů jezdí docela rychle a nejsou v ní vykalení režijkáři, ale když to jde stejně si radši počkám na soupravu s Aee nebo Ampz, to je prostě úplně jiné svezení :-)

0/0
11.9.2009 9:37

Robin Ood

Re: mimo

Mi se tam sedělo celkem ok až na to, že to bylo proti směru jízdy, což nesnáším... Praha-Blava byla trošku krušná, naštěstí jsem byl utahanej jak kotě, tkaže jsem to proklimbal. 

A nejlepší názor na Pendolino jsem slyšel od nějakého Ostraváka, kterého jsem potkal v jiném vlaku... "Pendolino vypadá jako druhá třída něčeho opravdu dobrého". Nenašel jsem vyjádření, které by sedělo lépe :-)

0/0
11.9.2009 13:29

MIR80

Cistota

Lidi maji tak ciste vagony, jak si zaslouzi. Jel jsem pendolinem od pocatecni az do cilove stanice, cekal bych v tomto vlaku uz ponekud kulturne vyvinutejsi cestujici..opak byl pravdou. Na startu vse ciste, vycidene, pri dojezdu do cile skoda mluvit.. Jakoby se lide neumeli za sebou ohlednout a eventuelni svincik po sobe uklidit.

Ale to je ceska natura, nekterymi jeste hodne podporovana..

0/0
10.9.2009 22:10

lucky_24

Re: Cistota

Nikdy není čisté. Stačí se jen podívat kolem oken, to co bylo kdysi dávno bílé je dnes už černobílé jak je to špinavé. A za prach cestující nemůžou. I sedačky-nikdy nejsou všechny jak mají. A pokud jede člověk z Prahy do Ostravy takovým vlakem za 636 korun ve druhé třídě, tak je to podle mého dost na to, aby ten bordel na konečné někdo uklidil. I v autobuse nebo letadle dělají lidi binec, ale tam to po nich pravidelně uklízí. Pendolino je "prémiový" vlak, a v tom by měl být i prémiový úklid.

0/0
10.9.2009 22:28

PepaK

Re: Cistota

636 korun (btw to je víc, než maximální možná cena v 2. třídě;-) Asi to někdo "čirou náhodou" nadhodnocuje" ;-)? Už dlouho jsem nepotkal vola, co by byl tak neschpný co by to jel za "plnou ceníkovou cenu" když i náhodný cestující může jet levněji... mimochodem koukám, že nám tu v diskuzích roste nově zakomplexovaný diskutující ohledně ČD... zajímavé, že ten "prach" jde vidět u všech dopravců, nejen u ČD...ale i u SA, nebo i třeba v anglii u Virgin Trains apod... holt zas chce někdo dělat z komára velblouda... holt doporučuji zapatentovat vozidlo imunní vůči vnějším vlivům, prachu apod... :-D

0/0
11.9.2009 0:14

miropiro

Re: Cistota

Souhlasím, cena 636,-Kč je opravdu vysoká: dá se jet se za 160 + 100,-Kč při včasné rezervaci (tj. nákupu eLišky zavčas a pořízení místenky)...

0/0
11.9.2009 8:40

lucky_24

Re: Cistota

Tak to musí být ta eLiška ale s hodně velikým předstihem. Z Ostravy do Prahy to jen tak sehnat nejde. A ještě, pokud jsou tu znalci. ČD tvrdí, že lze jet Pendolinem s eLiškou za 140 (100 místenka a 40 šťastná eLiška), jen jaksi nemůžu najít tu relaci obsluhovanou Pendolínem za 40 ve šťastné eLišce.. Ví o ní někdo z Vás? :-)

0/0
11.9.2009 11:56

miropiro

Re: Cistota

Bohužel eLišky se stávají velmi oblíbené.Na relaci Brno - Praha už člověk prakticky nepořídí tu levnější verzi :-(

Relace Praha - Ostrava je skutečně ještě populárnější a eLišku aby člověk sháněl několik dnů dopředu.

Za 40,-Kč můžeš jet z Olomouce do Zlína nebo také z Hradce Králové do Pardubic.Dřív se dalo jet z Brna do Prahy za 35,-Kč, ale to se jim rychle přestalo vyplácet, takže šla cena na 70,-Kč a pak na 105,-Kč. Po prosincovém zdražení plná cena 160,-Kč - Brno-Praha za 120,-Kč se ale už také nedá sehnat.

0/0
11.9.2009 13:50

Robin Ood

Re: Cistota

No tohle vyžaduje inkartu, nemýlím-li se? Každopádně i bez inkarty se dá jet za 450 (CDnet)

0/0
11.9.2009 13:27

lucky_24

Re: Cistota

Bez inkarty s ČD net by to vyšlo ještě dráž (450 ČD net + 200 povinná mísenka= cesta Praha - Ostrava 650)

0/0
11.9.2009 14:57

lucky_24

Re: Cistota

Když jedu vlakem z KV do Německa, a to je jen "obyčejný courák", ať už Viamont nebo Desiro DB, tak zaprášenej není. Jak to jen dělají? A Desiro ani RegioSprinter není imunní vůči prachu.

0/0
11.9.2009 12:05

Qesospi Cobigan

Čalouněné potahy...:-))

Škoda, že se nepřišli podívat do Prahy. Do nového vagonu metra všichni vlezou, rozhlídnou se, chodí od sedačky k sedačce a pak zůstanou stát....;-D

0/0
10.9.2009 20:28

Robin Ood

hm..čalouněné potahy..

tak to jsem zvědavý, jak to vydrží, jako by se nepoučili  třeba z pražské MHD, která se ke kožence po zkušenostech s nevyčistitelným čalouněním vrací... 

Hlavně by chtělo pokrýt trošku větší kus republiky a pořádně.. a přestat si dělat srandu z lidí, co chtějí jet první třídou - naposledy jsem jel Praha Brno (Budapešť) 2. třídou ECčkem, což byl sice pěkný vagón, ale z klimatizace to každou půlhodinu zasmrdělo jako by se pálila spojka... Po přestupu v Brně (vlak směr Hodonín, Olomouc) mě toto nemuselo nemuselo trápit, protože klimatizace nebyla, seděl jsem v půlené první/druhé třídě a ta x desítek let stará jednička působila proti dvojce v EC jako špatný vtip.

Nicméně přiznám se že jsem nostalgik a užívám si jízdu ve starých vagónech se sedadly z vínové koženky. :-) Ale první třída by měla být o vyšší kultuře cestování a ne o nostalgii.

 

0/0
10.9.2009 19:56

male_zvire

Snaha je..

... teď jenom aby se k tomu lidi taky tak chovali. Pokud bude vlakem jezdit pořád stejný dobytek jako doposud tak záchody budou brzo omlácené, po sprejované a po*rané, potahy sedadel rozřezané a plné žvýkaček Rv

Leda ke každé soupravě připojit ještě jeden vůz pro dobytek....:-/

0/0
10.9.2009 18:56

miropiro

Re: Snaha je..

Žaluda se chvástal v rozhovoru pro Mladou frontu, že se lidé chovají v nových vlacích lépe :-)

0/0
11.9.2009 8:42

Willy321

Potlačování národních tradic

Českej vlak má bejt špinavej a poblitej!

0/0
10.9.2009 18:56

Premiant

Hrůůůůůůůůůůůza...............

Už jste někteří trapný,vy se ničemu nezavděčíte,buďte rádi,že alespoň něco opravují a vylepšují,jezdím vlakem kde jsou koženkové sedačky a ještě jsem si ani jednou nestěžoval,a pokud chcete sedět v čistotě tak nelezte pokud možno do kupé,ty jsou totiž často špinavé,někdy to tam smrdí,zadek mi klouže dolů a opěradla protlučená,ještě že ze třích vagonů u nas jezdí jeden s 5 kupé a zbytek je klasika:-/

0/0
10.9.2009 17:10

lucky_24

Re: Hrůůůůůůůůůůůza...............

Ale zavděčí, až tu budou jezdit zbrusu nové vlaky, kde budou neprosezené sedačky, vakuové WC, budou udržované v čistotě a bude na nich jiné logo než ČD. ;-)

0/0
10.9.2009 18:39

Premiant

Re: Hrůůůůůůůůůůůza...............

Takový dopravce už přece jezdí,jmenuje se............ČD Cargo,neprosezené sedačky tam mají a kupé za příplatek klidně pro jednoho cestujícího,nebo tam mají i ekonomickou třídu - na kopici uhlí,ČD Cargo - budoucnost dopravy;-D

0/0
10.9.2009 18:51

samr

"rekonstrukce"

to že udělaj generální uklid a veci starší 20ti let vymění za nové bych se moc nechlubil. Všechno je uplně sjtený akorát to ted bude čistší, tod vše. Kupé má být pro 6. Záchod má být splachovací a ne s dourou na koleje. Co dkyby sme takhle zacli kálet na dálniccích? je hezké, že se záchod ensmí používat ve stanici, ale když rychlik nestaví všude, a z okýnka neni nic videt, tak jak mám poznat jestli nějakou zrovna neporjíždíme?

0/0
10.9.2009 16:54

pokrokovesmyslejici

cha!!

Hromadnou dopravou cestují jenom socky, je nepředstavitelné, aby pravicově smýšlející člověk cestoval jinak než automobilem;-D

0/0
10.9.2009 16:02

alig agil

Re: cha!!

no tak ty jsi teda extrém. jsem lehce pravicový volič. ale tebe potkat, tak ti rozčísnu pěšinku a při jednom i  lebku hákem-

0/0
10.9.2009 16:05

KulaZzz

Re: cha!!

Mam takovej pocit, ze ty jsi ten levicak co dela zaporaky z pravicaku... Predstav si, mam auto, volim prave strany a do prace jezdim vlakem a tramvaji. Proc? Protoze je to daleko rychlejsi pro me.

0/0
10.9.2009 16:14

Atila Han

Re: cha!!

Nejsem levej ani pravej ale vim jedno. Radeji jedu vlakem nez autem. A kdyby u nas jezdily vlaky na cas jak v zahranici, myslim ze by hodne lidi enchalo taky radeji auto doma. To ale ty "trubko" ktera nemas na taxika po vystoupeni z vlaku v jinem meste, nikdy nepochopis ;-D

0/0
10.9.2009 16:47

Tom-Z-Prahy

Re: cha!!

Když ráno cestou do práce vystupuju z metra na Můstku (v centru Prahy), tak zhruba každej pátej chlap má na sobě oblek (žena kostýmek) a většina z nich i notebook. Tak podle mě rozhodně socky nevypadaj.

0/0
10.9.2009 17:35

toskánský_lobbista

Re: cha!!

třeba dou žebrat o práci:-P

0/0
10.9.2009 17:42

bradavice

Cože???

Láskové sedačky v českých vlacích??? šílenost

0/0
10.9.2009 15:28

Hekynen

Re: Cože???

No, láskové určitě. Látkové trošku... ;-)

0/0
10.9.2009 21:04

Mitas24

Neskutečné,

to je snad výsměch všem cestujícím - prostě navrch huj, vespod pořád fuj. Vagóny se zastaralými podvozky, vymění se sice potahy a lino, ale zůstáváme u 8 místného kupé včetně záclonek jak před čtvrtstoletím, hajzlíky ani nekomentuji - přišroubovaná mísa, kde se stejně na chvilku bude zachytávat rez a svinčík, odpad z WC pořád mezi koleje. Podívejte se, jaké vozy dělají ve Vrútkách pro Slováky...

0/0
10.9.2009 15:18

happy4ever

Re: Neskutečné,

Jo ten rozdíl je asi 10 rodiných domů po 3,5 milionech ..... Násobit snad zvládneš..

0/0
10.9.2009 15:22

Mitas24

Re: Neskutečné,

Aha, takže budeme dokolečka "revitalizovat" čtvrtstoletí staré křápy. Nejde o to, že se to dělá teď, ale ta zásadní modernizace mohla už dvacet let běžet postupně. Nikdo nechce nic najednou. Ale tady se překopávají 30 let staré lokomotivy, stejně staré vagony, ... Jediný klad to má, člověk si připadá že nestárne, protože je to pořád stejné. Analogie - šrotovné budeme lidem do chřtánu cpát, aby si koupili za několik málo let ježděné krasavce nové, ale tady jsou tři desetiletí nic... A ohledně mého násobení v klidu - garantuji ti, že to umím líp, než ty...

0/0
10.9.2009 17:14

Bery

Re: Neskutečné,

Planovana zivotnost zeleznicnich vozidel ale je 30let. Nakonec kdyz se podivas na regionalni dopravu v sousednim Rakousku, nebo treba i v takove Francii, tak tam take jeste potkas modernizovane stare vozy a lokomotivy stare i vic nez 30let.

0/0
10.9.2009 19:27

kotrmelq2x

Re: Neskutečné,

Hlavně že dráhy daly 2 miliardy na marketing.

0/0
10.9.2009 21:51

Inkvizitor Johny

První a druhá třída

Tak jestli podle fotky takle zrenovovali jedničku, tak už fakt nevím. Je to ubohé. Když už, tak už - zásuvky, pořádný stolky a záchody hodné 21. století!

0/0
10.9.2009 14:37

happy4ever

Re: První a druhá třída

To je druhá třída. Kdybys cestoval vlakem, tak to znáš, ale takhle jen plkáš

0/0
10.9.2009 15:21

PepaK

Re: První a druhá třída

Tohle je pouze oprava interiéru starých vozů, třeba ty zásubky by znamenaly dosazení tzv. centrálního zdroje energie apod., kde potom oprava nestojí v tisících ale skáče to rovnou do milionů. Zásuvky se již ale automaticky doplňují při nákupu nových vozů (CE, Bmz,...), tak už nějakou dobu i u rekonstrukcích (řady 954, Ampz,...) tohle je jenom zkulturnění starých béček, kde se výraznější modernizace než to zkulturnění interiéru fakt nevyplatí...

0/0
10.9.2009 15:49

honzinulanek2

to bude hned špinavé

koženka sice není prodyšná a vypadá ošklivě, ale zase se dobře udržuje v čistotě...

0/0
10.9.2009 14:16

Ondra.vsb

Re: to bude hned špinavé

Ale za to si už mohou cestující sami...:-/

0/0
10.9.2009 15:43

lucky_24

Re: to bude hned špinavé

Ne cestující, ale samotné dráhy, jelikož asi autobusem nejezdí úplně jiní lidi. A autobusy jsou i s látkovýma sedačkama daleko čistší než vlaky. Takže to asi jen o lidech nebude.

0/0
10.9.2009 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.