Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok po bankrotu, který odstartoval krizi, mohou padnout další banky

Přesně rok poté, co svým pádem odstartovala americká investiční banka Lehman Brothers hospodářskou krizi, se podle řady ekonomů neudělalo prakticky nic, co by do budoucnosti mělo podobné situaci zabránit. Velké banky se jen zvětšily a problémy se provizorně zalepily. Nový "případ Lehman Brothers" se tak podle finančních expertů může kdykoli opakovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

killarunna

? :)...nekoncime, je to na nas

Je to tak odlisny svet, ze se vysvetleni nekolika nadsencu, kterym se podarilo prijit krizi na kloub, zda nekterym nepravdepodobne, i me se zdalo. Ma to tak byt, protoze to bylo v planu, ale casem na to lidi stejne PRIJDOU...ale za 10, 50, 100let uz budou u vlady jini lide, takze plan splnen.

Proc se tu bavite o nejakych % toho a toho, ta banka strati tolik, ta ne...neni dulezite, co kdo kde ztratil, odbihame od reseni...vysvetleme podstatu problemu a hledejme jej, nebo se o nem bavit, abychom pak,kdyz pustime TV nasli pravdu.Tohle je kapitalismus, ale ne ten ucebnicovy. Z nasi republiky nam zustalo co?Musel se zavest kapitalismus, aby ti spravni lidi mohli republiku rozprodat.

Omluvte me, ze jen poukazuju na negativa, urcite v mych prikladech narazite na chyby ci nepresna nebo neuplna vyjadreni, ale mista i casu je malo, znate to.:-)

Informace o krizi najdete dost, pokud se budete zajimat.

0/0
16.9.2009 7:10

killarunna

[?]pokracovani...konec ?

Dulezita vec-uz kecam dlouho, jadro nikde-malokdo se dostane ke kvalitnim informacim, napr. tato debata je jen lokalni, nic se z ni na 99% neprenese k dalsim lidem, natoz do TV, kde by ji slyseli "vsichni".

Navic 50% lidi navstevuje diskuze, jen aby se pobavilo a to je spravne :). Dulezite debaty se odehravaji za zavrenymi dvermi, pokud chcete byt u toho, potrebujete kontakty, postaveni, penize.

Bohati vlastni media, takze oni maji "normy", jak ma co vypadat a mozna i proto se napr. debaty na serverech nikdy nedostanou ven, bylo to v planu...nebo mozna ne, cert vi, kdyz o nich nikdo moc nevi, premyslejte o tom.

Ke krizi: Postavy ve vlade, ktere se za dekady NEZMENILY a stale sedi na svem miste,jejich konatele Bush,nyni Obama,nekryte dolary...jeden prisel s napadem,jak navysit aktiva-ve 30. letech,dalsim da podil za pomoc.

Bohati pouzili zdokonalenou metodu 30. let zda se, ale brzy delat zavery, "krize" jeste neni u konce, slyseli jste uz o tom. Potrva tolik a tolik mesicu nebo let.

0/0
16.9.2009 6:50

killarunna

[?] pokracovani

Naprotitomu lide, rekneme 45% (normalnich) lidi, 30% chudych lidi, 20% prezivajicich lidi - prezivajici vubec nemaji cas resit male problemy, protoze resi v prve rade jidlo a vodu, oni bez pomoci nemaji vubec silu, sanci, aby nahledli do systemu bohatych a pochopili ho...je to pro ne tak rozdilny svet, ze...vsak vite.

Zustava 45+30% lidi. 30%(+cast 40citky) sleduje TV - jednoducha a pristupna forma odreagovani po unavne praci-z vlastni zkusenosti, programy jsou casto nerealne-telenovely, brutalni-kriminalky, nesedi-nic jineho tam ted nejde, nevzdelaji-kdo ma po drine chut se jit ucit, vyvolavaji spise negativni pocity, ale media s nama szila, takze to uz NEVNIMAME.

30citka zije skromne, ve slevach, nema prilis cas neco resit, najde se malo dnu, kdy se dostane k cennym informacim-prostredi a okolnosti to nedovoli a bohati to vi. 30citky muzete vnimat spatne, ale jejich osobnost je z vetsi casti formovana vnejsimi vlivy, nemaji moc sanci rozvinout osobnost, berte to v potaz.

0/0
16.9.2009 6:27

killarunna

[?] je 1.clanek, ktery jsem precetl a je o necem.

REALITA: Jisti lide neustale planuji a mysli dopredu, je to jejich prace, vytvari na jejich dobu DOKONALE plany - maji cas, nedrou, ziskavaji denne naskok...kde muzou byt ted?

Jsou vyborne organizovani a s novymi technologiemi se stale zlepsuji a vzdaluji potencialnimu souperi. Nepouzivaji fraze nejde to, nevim jak?, apod., jsou tak vychovani, ma to efekt.

Maji majetky...korporace(kterym vytvari zakony), nemovitosti, penize, lidi - chapejte...maji jine mysleni...muzou si obrazne receno koupit vse...navysuji majetek, je to jako hra, maji radi hry a maji na ne cas, my tolik ne.Zastavaji nejvyssi funkce, protoze si to podle pravidel hry zaslouzi.

Za dobu jejich snazeni vytvorili system, sit po cele Zemi, nekde ridsi, jinde - USA - nahusto protkane.

Mezi jejich majetky patri media - TV, tisk - oni rozhoduji, co je pravda...a co mame slyset. Planuji nam den, jsou to nasi sefove. Stale vice rozhoduji o vsem, co budeme jist - hypermarkety, kolik budeme kde platit, co muzeme nemuzeme...atd.

0/0
16.9.2009 5:58

miluju tvůj pach

Re: [?] je 1.clanek, ktery jsem precetl a je o necem.

Naprostý souhlas.Co víc dodat,myslím že to podstatné bylo řečeno.:-)

0/0
16.9.2009 8:22

miluju tvůj pach

?

Proč není v článku uvedeno že vlastníci Lehman Brothers jsou jedni ze skupiny bankéřu kteří vlastní FED?To co se nikde zas nepíše je to že pád této banky byl předem připraven,a důvod?Zcela jednoduchý,ožebračit lidi ještě o více peněz a majetku a hlavně ovládnout finanční trh.Kdo na této krizi vydělal nejvíce?To už si v článku můžete přečíst sami,no přece banky,a kdo to zaplatí,no přeci my.A kdo ovládá největší americké banky?Ano správně,stejní lidé kteří vlastní FED a kdo určuje finanční politiku USA,znovu správně,je to FED.Tahle krize není nic víc než geniální vypracovaná strategie několika lidí s téměř neomezenými prostředky.Tohle už není o penězích,tohle je o touze po moci a absolutní kontrole.Zní to šíleně,ale všechny indicie k tomu jednoznačně vedou.Není to ani už o USA,tyto věci se dotýkají silně i nás,bohužel spousta lidí si to není schopna přiznat a uvědomit.

0/0
15.9.2009 20:45

Vysehradsky_jezdec

Bush měl pravdu

nezachraňovat

0/0
15.9.2009 17:06

Vlado Z

Někdo padnout musel...

Kdyby vláda G.W.Bushe nebo jakákoliv jiná jednou definovali , kdo je "příliš velký na pád", co by dál omezovalo manažery velkých bank v stále riskantnějších podnicích? Když zisky by byli jejich a ztráty by hradil stát? Jaká drakonická státní regulace by musela nastoupit, aby k tomu nedošlo? Pro kapitalismus je prvek nejistoty jedním ze zásadních-nikdy nevíte, zda konkurence nepřijde s něčím lepším, nikdy nevíte, kdy nastanou problémy -proto musíte jednat odpovědně a dělat si rezervy i když se vám nechce.

Krize tak jako tak musela přijít, protože objem nekrytých finančních závazků byl příliš velký a skutečná produkce ekonomiky měla potíže financovat už alespoň úroky z dluhú. Pád Lehman Brothers(nebo jakékoliv jiné ze zadlužených bank) bylo to nejlepší, co se v dané situaci dalo udělat. Vždyť její šéfové byli tak arogantní, že ještě na jaře 2008 odmítli nabídku na převzetí od čínských investorů-spoléhali, že stát je zachrání. Podobne přemýšleli určitě i v jiných bankách.

0/0
15.9.2009 15:48

JayVandermark

Mohla by padnout GE Money

je to také americká banka a zamořuje evropský trh úvěry zejména pro méně bonitní klienty.

0/0
15.9.2009 14:28

van23

Re: Mohla by padnout GE Money

a vis proc ? aby te mohli zotrocit, klidne te nalakaj i na 5 litru zadarmo, a pak ti zabavej vsechno mozny, az prijdes o praci.

0/0
16.9.2009 13:20

malej pipík

A koho to zajímá?

;-DRv Beztak je to všechno jenom hra a jeden velkej podvod. Stačilo by, kdyby si teď všichni řekli: žádná krize není, a jede se vodzačátku a je to...

0/0
15.9.2009 12:20

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: A koho to zajímá?

taky si myslim, že krizi nedělá nějaká padlá banka za velkou louží, ale histerie, která kolem toho panuje a kterou média vesele rozviřují

0/0
15.9.2009 13:06

masoreti

jsme ve čtvrtém dějství představení

po krizi následuje obrat, který může vyústit v lepší zítřky, nebo taky v závěrečnou katastrofu. zatím pořád nevím, co si mám myslet, je to komedie nebo tragédie? vedle v článku chválí automobilové šrotovné, zatímco o bankovním "šrotovném" (rozuměj nalití peněz do černé díry) se mluví jako o nedostatečném kroku, resp. jako o nějaké zvrácenosti, která loňskou krizi jenom přifoukla do ještě větších rozměrů. no uvidíme, co teď podzim; po optimistickém jaru a létu, kdy se čekalo mnohem více dobrých zpráv, jde severní, bohatá polokoule teď do zimního spánku...

0/0
15.9.2009 10:26

Inkvizitor Johny

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

Nesmíte zaměňovat dvě rozdílné věci. Je tu finanční krize, která vznikla díky "špatným" aktivům. A je tu ekonomická krize, která vznikla díky tomu, že naše práce prostě neodrážela a neodráží skutečnost. Já sám silně pochybuji, že tyhle dvě věci jsou jasně propojeny a že HDP je ovlivňováno situací finančního trhu. I z historie lze vyčíst, že je to blbost. Ale někdo tvrdí zase opak a že je to jen jedna krize:)

0/0
15.9.2009 10:38

masoreti

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

já si to zjednodušuji. kdyby krize nebyla, nebo se o ni nemluvilo, znamenalo by to, že bankovní sektor je v pořádku? nikoliv, krize jen odhalila, že finanční sektor nestojí na dobrých základech. takže začátek krize bych nehledal ani ve finančnictví, ani hospodářství (ekonomice), které se uzásobilo, ale v prachobyčejné změně vnímání světa, jak to předvedli spotřebitelé všech zemí (tedy spíše ta bohatá cca půlmiliarda). tedy, že "mít" není všechno. obecně to takhle lidé vnímali už dávno předtím, než krize začala, ale pluli s davem, protože to tak dělají všichni. teď ten dav přestal plavat, tak se topíme všichni.

0/0
15.9.2009 10:51

Inkvizitor Johny

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

Jo to máte pravdu. Oni to nazvali "bublinou", která prostě splaskla. Jestli by mohla bublina růst dále, kdyby nelehla Lehman a nezačlo se řvát o krizi, je pouhá spekulace a věštění z koule. Já osobně si myslím, že to muselo prasknout, protože za posledních deset let došlo k takovému přerozdělení majetku, že to snad ani rozum nepobírá, jak je to možné. A dřív nebo později by začly nějaké nepokoje, ikdyž by "bublina" dále letěla.

0/0
15.9.2009 11:06

masoreti

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

jedno štěstí nás obyčejných je, že naše statky jsou reálné - trocha peněz, jídlo, dům (zaplacený), auto, pozemek. zatímco ti "boháči" drží v rukou imaginární poklady, které stejně nemají za co proměnit. dnes mají na burze hodnotu takovou, zítra poloviční a pozítří žádnou. takže to přerozdělení je taky imaginární. my se můžeme leda nechat koupit, do nějakého novodobého otroctví. nebo nás donutí...

0/0
15.9.2009 11:18

Inkvizitor Johny

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

To berete jen ze svého pohledu a vztahujete to na sebe. Ale vemte si, že hromada lidí má hypotéku, auto na leasing...A i ti boháči nedrží jen virtuální papírky. Oni je totiž můžou taky chtít vyměnit za bankovky. A to je potom ouvej:)

0/0
15.9.2009 11:31

masoreti

Re: jsme ve čtvrtém dějství představení

no to máte pravdu. vedu nenáročný život, dá se říct, že mi nic nechybí. neříkám, že jsem neměl dluhy, měl, ale takové, abych mohl v klidu spát. hypotéku jsem si nelajsnul ani v dobách relativního blahobytu, i když tomu bylo několikrát blízko, ale "ještě počkám, co kdyby". vidíte, tady je možná ten počátek krize :-)

bohatství těch lidí je pro mne opravdu virtuální. nemají šanci je proměnit v bankovky, tolik jich zkrátka není. ale i naše "malé" imaginární peníze nejsou v bezpečí. internetové bankovnictví může být v "údržbě", banka neotevře, online bankomaty vám nevydají peníze, v tescu vám kreditku nevezmou, protože klekne systém. nezaplatíte splátku úvěru (nezadáte příkaz), bude to banku (věřitele) zajímat? představte si takovou situaci dlouhodobě. pak nastoupí exekutor - vklady na katastru budou jak na sviňu fungovat...

0/0
15.9.2009 12:09

Inkvizitor Johny

Celkem nic neříkající článek

No tohle teda byl pšouk článek. Obama řekně (slyšel jsem ho) nějakou spíše spekulaci, ale řešení zase žádné. V této době nám chybí především ZODPOVĚDNOST! A s tou nikdo nic za celý ten rok nikdo neudělal. Že některé věci na finančním trhu smrdí? No smrdí. To už víme docela dlouho.

0/0
15.9.2009 10:09

swampman

Smajlíky?

Co je to za pitomost, že  1smajlík = 100 znaků? ;-€;-€;-€

0/0
15.9.2009 9:53

crezpenan

Obama nedělá revoluci ale evoluci,

a tak je to v pořádku.Z krize pěkně pomalu,aby situace byla vždy stabilní.

Návrh na omezení platů bankéřů je též ok,ve spolupráci s Merkelovou.

Jinak problém asi bude mít naše Komerční banka,podle toho,jak se macešsky chová ke klientům,ale co nám je do Žabožroutů,že.  

0/0
15.9.2009 9:19

José Antonio

Re: Obama nedělá revoluci ale evoluci,

To myslíš ironicky? (Aspoň doufám.)

0/0
15.9.2009 9:32

Inkvizitor Johny

Re: Obama nedělá revoluci ale evoluci,

Na český bankovní trh pouze ve zlém:-P

0/0
15.9.2009 10:10

sme_duro

socialista Buck Ofama

Ako chce Buck Ofama chciet od bank aby neriskovali, ked im to sam umoznuje? Ved teraz mozu riskovat ovela viac ako kedykolvek predtym. Hotovost maju prakticky zadarmo. Socializmus v bankovom sektore existuje uz dnes. Buck Ofama sa boji prichodu toho co uz existuje?

0/0
15.9.2009 8:40

ODSakEda

Re: socialista Buck Ofama

R^!

0/0
15.9.2009 8:59

redy007

Re: socialista Buck Ofama

mala korekce. System jim to umoznuje, ale co vic. On to po nich vyzaduje.

0/0
15.9.2009 9:39

ODSakEda

iDNES slepě cituje a tvrdí svoje doěmky! Namísto zpráv!...

"Banky se nepoučily a dál v honbě za vyššími zisky riskují." je citace soudruha socialisty "demokrata" (jen nálepkou strany za kterou kandiduje, ale názory a slovy a návrhy "řešení" je to socialista, levičák!!!) presidenta Obamu!

Jasně že menší krachují, neb uměle stát podporuje jen velké subjekty a malí jim nemohou konkurovat, ti dotace na své špatné nezodpovědné rozhodnutí nedostanou a  naopak velcí dostanou vykompenzovánu ztrátu ze špatného kroku!!!

To by se mi také v podnikání líbilo, aby za mě stát chyby a tedy následné ztráty zaplatil!;-D

"Viva" "demokrat" Obama a jeho SOCIALISMUS!!!;-€ Alespon ten pád na držku urychlí a začne se znova a bez dotací (státu dojdou brzo prachy -daně!) a byde to zase Fér Plej!

0/0
15.9.2009 8:36

barbudo

Re: iDNES slepě cituje a tvrdí svoje doěmky! Namísto zpráv!...

... až je přestanou komunisti živit, chcípnou hlady ...

0/0
15.9.2009 8:39

ODSakEda

Re: iDNES slepě cituje a tvrdí svoje doěmky! Namísto zpráv!...

Koho živíkomnsti???! Komunista u nás v obci=socka nebo podnikatel pokrytec , co "zprivatizoval lecos a pomlouvá dnešní dobu jako bídnou! Podniká a protekčně, ale stále paradoxně kandiduje za KSčM!...;-€

0/0
15.9.2009 8:44

anawarr

Re: iDNES slepě cituje a tvrdí svoje doěmky! Namísto zpráv!...

20 let po 1989 se na komunisty muze vytahovat jen blbecek s nickem, jako mas ty. A to ti pisu, jako clen ODS

0/0
15.9.2009 9:06

alberus

Bude hůř.

Kapitalizace zisků, socializace ztrát, platné i pro USA. Dluhy bank ve státech a potažmo i státu jsou již takové, že de facto pětina území včetně nemovitostí není jejich majetek.

0/0
15.9.2009 8:25

barbudo

Re: Bude hůř.

... a patří čínským komunistům a islámským fundamentalistům ...

0/0
15.9.2009 8:32

ODSakEda

Re: Bude hůř.

Přesně tááák! Na svěření mého kapitálu, mimo penzijní(!) a pod. povinná (na slovensku i penzijko!) pojištění ze zákona, do rukou špatné banky, natož fondu nebo akcijí - což je obojí totéž, jako házet prachy do výherního automatu!, musí doplatit pouze a jenou ten kdo si blbě investici nebo dluh způsobil! A né všecí danoví poplatníci i ti zodpovědní a už vůbec né soukromému!! sektoru a jeho ztrátám z nezodpovědnosti, zneužít veřejné!!prostředky (daně všech! I těch zodpovědný - přispějete z daní paradoxně i svojí konkurenci co se jí nedaří neb to třeba dělá nezodpovědně!)  pro svoji politickou popularitu (Komunisti, Socani,  ale i "demokrat" Obama!...) ;-€

0/0
15.9.2009 8:42

alex5

Re: Bude hůř.

v Americe padla jedna docela významná banka a zatřásl se celý systém. Představ si, co by se asi stalo, kdyby stát nezasáhl a klekly další, mnohem větší banky. Už bys byl na dlažbě, troubo!

Je moc a moc dobře, že ten státní zásah proběhl.

0/0
15.9.2009 9:31

José Antonio

Re: Bude hůř.

To je sice pravda, že státní zásah situaci zachránil, ale potíž je v tom, že jen pro tento okamžik - do té černé díry se naházelo tolik prostředků, že nás to ještě bude v budoucnu nejspíš setsakra mrzet.

0/0
15.9.2009 9:37

swampman

Re: Bude hůř.

Co by se stalo? Celkem nic zvláštního. Položil by se americký bankovní systém, USA by byly na hraně státního bankrotu.  :-)  Musely by velice zpřísnit podmínky pro bankovní sektor, což by bylo jen prospěšné. Ostatní země by se odvrátily od obchodu s USA, především od vazeb na americké banky, což by také nebylo na škodu. Krize by samozřejmě byla hlubší, ale možná kratší, a v důsledku by došlo k velmi prospěšným změnám s dlouhodobým pozitivním dopadem. !!  Dnešní stav je v podstatě pouze zakonzervováním stavu původního, což je samozřejmě k ničemu. ;-O;-O

0/0
15.9.2009 9:49

alex5

Re: Bude hůř.

no tak to ani omylem. Vzhledem k objemu strukturovaných cenných papírů a vzhledem k faktu, že drtivá většina, téměř všechny, byly vydány bankovními institucemi (a zejména americkými) to znamená, že na světě téměř neexistuje banka, která ve svých aktivech nemá nějaký dluhopis, nebo derivát, pod kterým je podepsána Citi, BOA, Merrill, J.P.Morgan, atd.

V okažiku, kdy tyhle banky kleknou, všechny tyto aktiva se přecení na nulu. Což by mělo devastační dopad na bilance bank, neplnění požadovaných úrovní vlastního kapitálu a poměrů TIER a tím pádenm akutní nutnost navyšování kapitálu, nebo bankrot.

Náklady na záchranu systému by pak byly řádově větší a dopady na ekonomiku nesrovatelně více devastační.

Jinak by to totiž skončilo rozvrratem bankovního systému, následnou vyvolanou vlnou krachů průmyslových podniků, skokovým růstem nezaměstnanosti a masivním tlakem na státní rozpočty, který by byl bez drakonických opatřeních fakticky nefinancovatelný!

0/0
15.9.2009 11:25

van23

Re: Bude hůř.

ale ale ale, to je jen stav pro evropske staty a centralni banky. USA a soukromy FED ,MInisterstvo financí ,nakupovani a prodej statnich dluhopisu do toho uz moc nevidite co ? americke statni dluhopisy zadny svetovy banky uz nekupujou tpbyste mel vedet.tam si je ted prodavaj amici a ty jejich nepruhledny instituce mezi sebou.

0/0
17.9.2009 0:44

barbudo

Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

... peníze nejsou poukázkami na hodnoty, ale poukázkami na dluhy ...

0/0
15.9.2009 7:58

we.ah

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

Co to placas proboha? :-)

0/0
15.9.2009 8:14

barbudo

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

... popisuji důvod problému ...

0/0
15.9.2009 8:29

we.ah

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

Meles kraviny. Banky maji velmi slusna depozita, uvery stagnuji, ale je to porad v prijatelnych cislech.

0/0
15.9.2009 8:40

barbudo

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

... tak to jo ... hehe ...

0/0
15.9.2009 8:52

we.ah

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

Mas rad tecky, to je videt, ale co takhle argument? Hm?

0/0
15.9.2009 8:59

Aragorn

Re: Banky již velmi dlouho nemají nic, než dluhy ...

;-D8-o

0/0
15.9.2009 8:49

jozka skocdopole

No vida, cast 2. prichazi.

Dyt' jsem to rikal, ze to "odrazeni od dna" je nesmysl, a ze to nejhosri jeste prijde.

Tentoktrat za to 100%-ně obvinuji Obamu. Cpal do soukromych spolecnosti a bank triliony danovych poplatniku a nezastavil miliardy ktere sli na 'bonuse' Chief Executive Officers a dalsim. Tak PRIMO subsifoval KAPITALISTICKE  spolecnosti. Nic proti kapitalismu, ale ti nejbohatsi z nejbohatsich zatim krizi nemeli.

Tato krize bude HORSI nez ta ve tricatych letech.

0/0
15.9.2009 7:57

TarasBulba

Je to sranda

Ti samí mantáci, kteří svět do těchhle sraczek dostali, ho teď z nich mají vyvádět a jak to tak vypadá tak i stále stejnými metodami...

0/0
15.9.2009 7:29

degys

Jen by mně zajímalo, kdo těmto krachujícím

bankám vládl, kdo byl jejich majitelem:-))))))))))))))))))))))))))))Jinak, kapitalizmus není pro každého:-))krade se jen do doby než okradne ten druhý prvního:-))Pokaždé,když se ve svtě nějaká ta zemička postavila na odpor, byli to bývalé kolonie-země otroků pro Brity,Francouze,Belgičany,Holaňdany,a pod:-))tak v tom momentě měli ekonomické problémy:-))Současná situace je podobná,tady se jedná o suroviny:-))Státy a státečky si řekli dost tunelování svých zemí:-))a krize je tady:-))Krást se prostě nemá:-))Jenže kapitalizmus je postaven právě na těchto principech:-)))Levná,otrocká pracovní síla:-))))  Levné,pokud možno ukradené,nebo loutkovými režimy zadarmo,pokud možno dodávané:-)))))Odbytiště výrobků,hlavně těch šmejdů,zkažených potravin do rozvojových zemí a těch zemí,kde to vládám nevadí:-)))))))))))A když toto jaksi nefunguje?:-)

0/0
15.9.2009 6:28

degys

Re: Jen by mně zajímalo, kdo těmto krachujícím

b  Jednoduché,tak pod záminkou neseme Vám

mír,svobodu a demokracii se dotyčná země se surovinami obsadí ,pobijí

se jeji obyvatele,zejména tí spurní:-))nastolí se loutková vláda a vše

pokračuje bez problémů,demokraticky a po

kapitalisticku.-))))))))))))))))))

0/0
15.9.2009 6:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.