Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr práce: Všechny úsporné škrty jsou mi proti srsti

Ministr práce a sociálních věcí Petr Šimerka přinese ve středu na jednání vlády škrty v dávkách ve výši 12 miliard korun. Jeho kolegovi ministru financí Eduardu Janotovi, který mu škrty zadal, je to prý málo. "Mých dvanáct miliard a to, že nevalorizujeme důchody rozpočet stejně nezachrání," myslí si Šimerka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aloisq

no to je pekny demagog

skoro bych rekl horsi nez Sobotka a Skromach dohromady.

0/0
15.9.2009 12:42

farous

Můj názor...

Co největší podpora těm co pracují a co nejvíň osekat lidi, co o práci nemají zájem. Např., proč si mají zaměstnanci platit dopravu do práce ze svých již zdaněných peněz?

A nezaměstnaní? Bordelu je v ulicích a v přírodě všude dost ...

0/0
15.9.2009 11:59

Inkvizitor Johny

Re: Můj názor...

Protože cokoliv, co v tomhle státě děláš musí být zdaněno! Jsi snad tak hloupý? Máme ti snad zdanit i vzduch co dýcháš, abys to pochopil? (Vodu už jsme ti zdanili, takže žádné hloupé připomínky, prosím;-D)

0/0
15.9.2009 12:07

mmkk

Re: Můj názor...

ukaž mi nějaký stát, kde si zaměstnanec dopravu do práce neplatí ze zdaněných peněz

0/0
15.9.2009 13:44

Bery

Re: Můj názor...

Tak u nas napr. cela Poslanecka snemovna... ;-D

0/0
15.9.2009 18:22

Mladý akcionář

Re: Můj názor...

mno tuším že ve Velké Británii si lidi můžou snížit daňový základ o náklady na dopravu do práce.

0/0
15.9.2009 21:53

myrdazryby1

to chapu

... pokud ti vede domaci kasu manzelka, tak se vubec nedivim, ze nemas poneti, v jake situaci se nachazi statni rozpocet a dluh. Proste male dite, ktere se domniva, ze penize lezou sami z bankomatu ....X

0/0
15.9.2009 11:32

masoreti

maďarizace ekonomiky

cituji:

"Není lepší začít škrtat už teď? Maďarsko a Lotyšsko to nechaly dojít až na pokraj státního bankrotu, zachránil je až MMF a pak byly nuceny seškrtat důchody, dávky a platy státních zaměstnanců plošně o desítky procent."

aha, tak to je "maďarizace" ekomomiky? tak to jsem pro tento lék, co nejdříve...

0/0
15.9.2009 10:55

Inkvizitor Johny

Re: maďarizace ekonomiky

;-D nene. Maďarizací jsou myšleny ty kroky, které tyhle státy musely udělat, aby se začly z těch problémů zvedat. Ale třeba se to časem opravdu ujme tak, jak jste to myslel vy;-D

0/0
15.9.2009 11:00

masoreti

Re: maďarizace ekonomiky

když počítám, tak každých 10% plošně dolů, dělá téměř 50 mld. heleďte, nechcete se alespoň na jeden rok uskromnit? o 20% méně? to se snad dá vydržet...

0/0
15.9.2009 11:01

Inkvizitor Johny

Re: maďarizace ekonomiky

Já si myslím, že takle to nakonec dopadne. Hlavně tady s kukama furt nemůžeme přijít na to, kam se sype z mandatorních výdajů asi 150 miliard. Máme ale takový neblahý pocit, že to seřerou různé renty a odměny lidem, kteří makali za minulého režimu. S tím by se asi mělo jít ven. A to hned.

0/0
15.9.2009 11:14

masoreti

Re: maďarizace ekonomiky

to nemá smysl hledat, plošně je plošně, jednotná procentuální sazba je spravedlivá. a implementace do nějakých těch databází by snad měla být tak nenáročná. po roce se to zhodnotí. mě by třeba moc zajímalo, kolik uteče státních zaměstnanců za "lepším" do soukromého sektoru. ale ať si jdou, stačí mi, když nechají na úřadě na řetízku razítka, já si je obtisknu na žádosti sám (chtěl bych začít stavět).

0/0
15.9.2009 11:24

Inkvizitor Johny

Smích:)

Tak jsem se neuvěřitelně zasmál nad celým rozhovorem. Ale nejvíc mne rozdrtila věta "Nejsem žádný ekonom a nechápu, že...". To jsem šel do kolen;-D

0/0
15.9.2009 10:31

mmmm1

Re: Smích:)

kde to je ?

0/0
15.9.2009 10:37

Inkvizitor Johny

Re: Smích:)

4. otázka, druhý odstavec;-D

0/0
15.9.2009 10:52

Josefo

Škrtat, ale s rozmyslem

Je více než zřejmé, a každá normální rodina tak hospodaří odedávna, že rozpočet musí odrážet velikost příjmů. Pro bankovní sektor jsou samozřejmě půjčky státům velice výhodné - stát vcelku pravidelně platí a čím déle splácí, tím více přiteče peněz na úrocích, stát nezmizí na Bahamy :-) ani neumře. Ovšem nikdo z naší vládnoucí garnitury si jaksi cíleně nechce uvědomit, že jednoho dne budou i úroky tak vysoké, že na jejich umořování státní pokladna prostě stačit nebude.

Nevěřím však, že pouhé škrty ve výdajích a nárust daní něco vyřeší. Do doby, kdy budou všechny státní zakázky neprůhledné a opředené úplatkářskými aférami (Gripeny, zakázky na výstavbu dálnic), kdy bude stále existovat černá díra, kam budou nekontrolovaně mizet naše peníze (zdravotnictví, České dráhy),  kdy budou strany doslova mrhat našimi prostředky na své kampaně se stupidními billboardy plnými lží, kterým snad ani ten největší optimista nemůže věřit, do té doby se ani bičem v podobě vyšších daní nic nezmění.

0/0
15.9.2009 10:07

General Custer v.2

Re: Škrtat, ale s rozmyslem

Cim vic dluhu bude, tim nam budou pujcovat neochotneji a za vyssi uroky.

0/0
15.9.2009 10:11

Lavet

Re: Škrtat, ale s rozmyslem

Kez byste mel pravdu, ale podivejte se na Italii, laviruje na hrane cela desetlileti a ne a ne si nabit...nakonec budeme jeste za krizi vdecni jestli se neco rozhybe.

0/0
15.9.2009 12:40

mmmm1

toje m....

Ale co když na to stát prostě nemá, aby dnešním důchodcům přidal? Chcete na úkor růstu důchodů zadlužovat další generaci?

Řekněte to důchodcům.

-TY ...JÁ MU SNAD DÁM PŘES;-O

0/0
15.9.2009 10:01

General Custer v.2

Jak to

ze prumerny plat v rozpoctove sfere je vyssi nez v podnikatelske?

0/0
15.9.2009 9:49

Hofos

Státní dluh "zaplatí" důchodci

Říkám to pořád, že důchody by měli klesnout a jednou budou muset reálně klesnout. Máme na výběr: udělat to teď a málo, nebo potom, ale potom už bude třeba splácet státní dluh a na důchody bude radikálně méně peněz, tedy radikální pokles životní úrovně důchodců. Jestli volby vyhraje KSČSSD, tak do 5 let spadne životní úroveň důchodců o 50%. Tedy šťastnou ruku při volbách [>-]

0/0
15.9.2009 9:46

Kopakopa

Manipulace s lidmi je neuvěřitelná...

Ekonomové, politici anii novináři se nikdy nedivili skutečnosti, že když se na důchody vybere více, než se za ně zaplatí, tak se zbývající peníze "ztratí" v rozpočtu, nikoliv, aby skončily na důchodvém účtu státu... Jinými slovy, peníze vybírané na důchody jsou zcela legálně tunelovány...

Když se ovšem vybere méně, než je na vyplacení důchodů potřeba, tak všichni svorně křičí, jak je moc důchodců, jak jsou potřebné reformy, kde vzít peníze atd. Takže když to převedu do rodinného rozpočtu - budu si ukládat peníze na důchod, tyto peníze ale budu používat na něco jiného, a až mi budou na důchod chybět, tak začnu křičet, že se s tím, že mi chybí peníze na důchod, musí začít něco dělat...

0/0
15.9.2009 9:41

General Custer v.2

Re: Manipulace s lidmi je neuvěřitelná...

Prebytky na duchodech byly stovky milionu, cekaji se schodky desitky miliard. Dochazi?

0/0
15.9.2009 9:48

Bery

Re: Manipulace s lidmi je neuvěřitelná...

Jen stovky milionu ? Mno nevim, ale v clanku se jasne uvadi, ze napr. loni se vybralo vic o 21 miliard. Zakladni otazka je: "Kde jsou ?" A pokud by se neplytvalo na davkach pro "neprizpusobive", tak takovy problem nejspis ani nevznikne.

0/0
15.9.2009 18:30

yaru

Prezident!

Proč ještě nikdo nenavrhl zdanit prezidentský plat - třeba sám Václav ! [>-]

To by byla solidaritka, a co takhle vzdání se všech náhrad, pánové a dámy, stejně je zneužíváte jako polovina lidí zneužívá sociální dávky!

0/0
15.9.2009 9:35

Randall Flagg

Re: Prezident!

Jo, to ovsem prinese do rozpoctu stovky miliard...

0/0
15.9.2009 9:51

yaru

Re: Prezident!

;-D   A kdo by o ně stál, co?

0/0
15.9.2009 10:03

petrph

chytrej člověk

Do vyjednávání jde s nižší nabídkou, aby se pak dohodl na nějakém kompromisu - třeba na těch 15-16 miliardách.Typická strategie win-win. Jinak by se mohlo stát,, že příjde do vlády se škrty 16 miliard, a tam mu řekli, že protože ostatní ministerstva ušetřit nemůžou, tak ať ušetří 25 miliard...

0/0
15.9.2009 9:27

masoreti

Re: chytrej člověk

tak to je evidentně něco špatně, když se v takových věcech dát uplatnit strategie win-win. v kartách si taky nemůžete rozdělit 1300, když je v banku jen 1000.

0/0
15.9.2009 11:09

mmmm1

-nechápu

-když už chtěj něco udělat s veř. fin., tak asi budou muset stanovit horní hranici důchodu. Dříve nebo později to stejně jinak nepůjde. Takže strop bude 20 000-protože nejsou prachy . Valorizovat se nebude -není za co . 13. dŮCHOD NEBUDE-protože důchodci nejsou ohroženi krizí...   kdy už tam budou sedět odborníci...

a ne populisti a tragédi co kecaj nesmysli---kdy už začnou rozdělovat to co přiteče....a né to co si usmyslí -jak dlouho jim to chce tolerovat skupina 30-40letých.

---jo oni jim to nemohou takhle říct: je fakt, že až půjdou současní 30-40 do penze,, jako že nemaj šanci" tak tihle dědci budou prdět do hlíny...

0/0
15.9.2009 9:21

Bery

Re: -nechápu

Hmm... "protože důchodci nejsou ohroženi krizí... " To je sice fakt, ale jsou ohrozeni napr. deregulaci najemneho (od ledna nekde az o 67%). Tedy za najem napr. zaplati o 1000 az 1500,- Kc mesicne vice a nemohou se branit... pritom nedostanou ani tech 300,- Kc na valorizaci.

Napr. pokud duchodce ma ted na jidlo, osaceni a leky 3000,- Kc, tak pristi rok bude mit polovinu. Bez leku se neobejde a mesicne za ne par stovek utrati. Na jidlo mu tedy zustane cca 1000,- Kc... na cely mesic.

Kdybych s tim mel vyjit ja, tak si to vubec neumim predstavit.

0/0
15.9.2009 18:55

jeste asocialnejsi grupa

Re: -nechápu

duchodce, ktery se za cely svuj produktivni zivot nedokazal postarat ani o VLASTNI bydleni (tedy takove, kde ho nejake zvysovani najemneho trapit opravdu nemusi), si za svuj osud muze tak nejak sam.

0/0
15.9.2009 21:11

Bery

Re: -nechápu

Nejak zapominas, ze vetsina dnesnich duchodcu pracovala za vlady jedne strany, Takze ted trestame drivejsi poctivce a odpurce KSC. Fakt vyborny... Nebyl jsi take kdysi ve strane ? Podobny nazor maji obvykle lide, kteri rychle obratili kabat...

0/0
15.9.2009 21:50

smich

prosím, vyberte si nějakou NEPARLAMENTNÍ stranu

pro Váš hlas v příštích volbách, jinak se z té hrůzy nevyhrabeme. Ať má šanci někdo jiný než ta dosavadní lůza

0/0
15.9.2009 9:17

rudastraka

Re: prosím, vyberte si nějakou NEPARLAMENTNÍ stranu

jo, to sme videli na zelenych jak nam mohli se z ty hruzy vyhrabat

0/0
15.9.2009 9:21

DanGuz

Současný stav věcí veřejných? ... za vším hledej klause ...

... t.j. stav státních financí a s tím souvisejcí zoufalý stav morálky naší společnosti (korupce, prorůstání mafie do řídících orgánů státu atd) - to vše je jen důsledek onoho "památného" prohlášení které pan Václav Klaus jako ministr financí učinil na počátku devadesátých let při diskusi v tv pořadu na téma "Privatizace", kde mimo jiné uvedl ...  že ho původ peněz nezajímá! Tento výrok opakoval výcekráte stejně jako že máme všichni stejnou startovací čáru a že neviditelná ruka trhu vše vyřeší a není tudíž zapotřebí schvalovat zákony pro čisté fungování trhu které měly již odzkoušené na západ od nás.

Tímto dal jasně na srozuměnou že kdo má na to žaludek a nebude přistižen může si "naprivatizovat" kolik unese, proto tolik daňových úniků (lehké topné oleje atd.) a to jsou jen špičky ledovce - ty největší "tunely" nám zůstanou utajeny.

Pro mne je pan klaus smutnou kapitolou polistopadového vývoje naší společnosti.

   

0/0
15.9.2009 9:12

Randall Flagg

Re: Současný stav věcí veřejných? ... za vším hledej klause ...

Proti danovym unikum vubec nic nemam - je to adekvatni reakce na nemravnou vysi dani (v souctu je to kolem 50%). Takze budiz to unikarum prano, meli by tak postupovat vsichni kdo maji tu moznost.

0/0
15.9.2009 9:14

rudastraka

Re: Současný stav věcí veřejných? ... za vším hledej klause ...

takzeza zazracne zbohatnuti socdemaku standy kristala nebo kakaoveho boba muze vlastne kraus??

stejne tak za vytunelovani liberty byvalym ministrem financi za cssd??

0/0
15.9.2009 9:19

rudastraka

Re: Současný stav věcí veřejných? ... za vším hledej klause ...

... klaus??

0/0
15.9.2009 9:19

Randall Flagg

Jojo.

Dane by mely byt jen na to nejnutnejsi (policajti, hasici, nejaka ta udrzba infrastruktury - a tim to hasne). Socialni a zdravotni tak jak je ted vubec zadne - kdo se chce pojistit, at se pojisti, kdo ne, at se pak necuka kdyz po nem bude nemocnice vymahat pet mega za operaci srdce a zbytek zivota dozije jako zebrak.

Za soucasneho stavu si nedobrovolne platim "komfort" o ktery nestojim, a nemam jinou volbu - mozna krome zdejchnuti se jinam...jenze kam?

0/0
15.9.2009 9:00

kazatop

Re: Jojo.

jamaica

0/0
15.9.2009 9:03

R66

Běhá mi z něj mráz po zádech !!!

On a Pecina, to jsou minimálně 2 "odborníci";-€ na svých místech !

0/0
15.9.2009 8:53

romsky aktivista

Re: Běhá mi z něj mráz po zádech !!!

jj,  k zbliti ;-D

0/0
15.9.2009 9:04

kazatop

sem, tam..

Ale ti lidé si na to celý život platí, není to milodar ze státního rozpočtu......

... tak jim to neberte a budou mít. Ale ne, ono se musí pořád přerozdělovat, že? Pak byste tam byli k hovn...u.

0/0
15.9.2009 8:52

alex5

Nevěřím vlastním očím!

Pokud některý z ministrů je schopen vypustit výrok "Nejsem ekonom a nikdy jsem nepochopil, proč není jedno, jestli vyberu do rozpočtu více peněz na pojistném nebo škrtnu výdaj z rozpočtu." tak vážně nechápu, jak se vůbec mohl stát ministrem.

0/0
15.9.2009 8:52

dedko

..,a jsme v kleštích !

;-(

0/0
15.9.2009 8:50

Spalovač šancí

to je děsnej ministr

8-o 8-o 8-o

0/0
15.9.2009 8:42

Dupsy

Ať začnou šetřit a nemusí škrtat

Dole pode mnou někdo napsal, že se bojí jít proti podnikatelům a já nevím proč by chodili proti podnikatelům? Oni se bojí jít proti sobě. Podnikatelé sem tam možná ulejou něco na daních, ale to je kapka v moři proti rozkrádání státních peněz z veřejných zakázek politiky a státními úředníky. Tam vznikají nejvyšší propady státního rozpočtu. Jestliže stavíme dálnice při třetinových platech oproti Němcům o 20% dráž než oni, tak z jedné  miliardy státních peněz končí min. 30% tj. 300 mil. v kapsách politiků a státních úředníků jako "odměna" za přidělení zakázky. O tyto odměny jsou automaticky navyšovány ceny zakázek do výběrových řízení, protože je všeobecně známo, že bez těchto odměn nemá smysl se o státní zakázku ucházet. Téměř každej politik zleva zprava má na hlavě máslo. Ruka ruku myje a oni se spolu chlapci vždycky nějak domluví pokud jde o to líznout si ze státních peněz při rozdělování státních zakázek jako jsou dálnice apod.

0/0
15.9.2009 8:35

Sršeň

Re: Ať začnou šetřit a nemusí škrtat

Naprostý souhlas, nevím, zda tato úřednická vláda není to nejhorší co nás mohlo potkat, při korupci ve státní správě, která tady vládne nevím zda je vláda "úředníků" to nejlepší. Všichni mluví o zvýšení daní a snížení dávek, ale že se rozkrádá a rozkrádal stát, kteří řídí tito úředníci, o tom jaksi není slšet.

Jeden příklad:

Cca před 14 dny schvalujeme projekt a odměna za vypracování projektu 1/3 z celkové odměny pro zpracovatele když projekt nevyjde (nedostanou se dotace), další 2/3 po přiklepnutí dotace a realizaci (částky v desetitisících) a to jen na lokální úrovni. Celková výše projektu taky diskutabilní. Nikomu to nepřijde divné, že tolik a přitom byl problém najít před časem o něco menší částku. Můžu si o tom myslet co chci důkaz nemám. A co je nejhorší nikdo se nepřidal ani ti "čistí". Tady to začíná i končí.

0/0
15.9.2009 9:24

Bery

Re: Ať začnou šetřit a nemusí škrtat

Ono je to bohuzel vsude. Pred ctvrt rokem jsem mel v praci 2 nabidky (vybaveni z oboru IT). Prvni nabidka prez 160.000,- a druha (pritom mnohem lepe zpracovana) za 70.000,-. Porovnal jsem si jednotlive komponenty a druha nabidka byla nadsazena jen o necelych 20%, takze jsem ji zvolil a spokojenost. Nicmene nedavno jsem byl prizvan k technicke konzultaci o stejnem systemu se zastupci jednoho mesta a jejich dodavatelem. Tedy... "prekvapive" jsem se potkal se zastupcem one vice nez 2x drazsi firmy. Bylo mi vsak naznaceno, ze do vyberu dodavatele nemam stourat.

0/0
15.9.2009 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.