Diskuze

Názory na zastaralost mýtného systému jsou mýty, řekl odborník

Od ledna příštího roku začnou platit mýtné na českých silnicích také nákladní auta nad 3,5 tuny. Dosud se povinnost vztahovala jen na kamiony nad 12 tun. Na další převratnou novinku - elektronické dálniční známky - si Češi počkají do roku 2011. Na dotazy čtenářů odpovídal Martin Hájek z Centra dopravního výzkumu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

pve

16. 9. 2009 19:08
Elektronické mýtné

Neušetřil by stát za elektonické dálniční kupony pro osobní vozidla do 3.5 t za systém, zavedený např. ve Vel. Britanii? Tj. každý zaplatí mýtné, kontrolu může provést policista na místě podle stát. pozn. značky z PC v on linu s databází -dříve nebo později tomu tak stejně bude (nutná drahá obměna el. kupónů, výměna poškozených ap.).

0 0
možnosti
VP

Live_in_the_death

16. 9. 2009 16:13
Ještě pán odborník zapoměl dodat

že v rámci celé EU má se zavést asi do roku 2015 mýtný systém na základě gps, takže náš stát vyhodil zbytečně 30 mld, protože toto je dávno známé. Kapsch se na nás pěkně pakuje. To je patrné obzvlášť na zakázce na 30 informačních tabulích, co nás mají přijít na 1 mld. Elektronické viněty pro osobní vozidla jsou jen začátkem sledování pohybu osobních aut po silnicích a zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic. Už jsem i viděl návrh kolik by mělo být mýto na 1 km a pro osobní vozidla se pohybuje na hranici těsně pod 1korunou za km.

0 0
možnosti
DD

ddo

16. 9. 2009 16:16
Re: Ještě pán odborník zapoměl dodat

Paráda, kdo trochu jezdí po dálnici, dá 30 litrů za rok ani nemrkne :-)

0 0
možnosti
N5

navrh 583

16. 9. 2009 16:09
Elektronické viněty (pro osobáky).

Náklady 8.3 mld. korun pro sedmileté období funkčnosti. Toto je základní relevantní informace, která není ani v článku ani v rozhovoru zmíněna. Kdo má zájem na tom, aby tato suma protekla od uživatelů dálnic k dodavateli systému? Občan? Lid? Stát?

.

.

.

Vše ostatní je víceméně blabla.

0 0
možnosti
MP

tmf

16. 9. 2009 15:50
tady je to pěkně vysvětlené

http://jdem.cz/b5hn3

0 0
možnosti
N5

navrh 583

16. 9. 2009 15:30
Rozšíření mýtného (vozidla nad 3.5 tun)

Pokud by byly nastaveny sazby mýtného tak, aby se vybralo stejně jako nyní za DK, pokryl by tento výběr zhruba náklady na rozšíření mýtného (náklady na DK jsou do 7%).

Proto se nastaví sazby tak, že se vybere 2-3x víc. Tím se relativní náklady sníží na 33-50%, absolutní hodnota nákladů zůstane stejná.

Pokud by se zvýšila cena DK na 250% (v souladu s dosud platnou úpravou), vybralo by se tolik, kolik se uvažuje na mýtném. S náklady opět do 7%.

.

Závěrem. To co se vybere navíc (promítnuto do cen převáženého zboží) půjde do provozu systému. Zaplatí spotřebitel zboží. Dostane dodavatel systému-služeb. Přínos pro stát 0. Nebo řekněme skoro 0. Přínos pro dopravce 0. Nebo řekněme skoro 0.;-(

0 0
možnosti
DR

David Rockefeller

16. 9. 2009 14:36
elektronicky vinety

Elektronické viněty jsou už jenom krůčkem k zpoplatnění dálnic za počet ujetých kilometrů. ;-O;-ORvRvRvRv

0 0
možnosti
N5

navrh 583

16. 9. 2009 14:52
Odborník uvedl,

hlavní výhodou elektronických vinět je budoucí přechod na výkonové zpoplatnění.

0 0
možnosti
Q

Quick

16. 9. 2009 13:35
mytne hlavně v Praze-centru !

Mýtné by se mělo co nejdříve začít platit hlavně v centru Prahy!

Když se platí v severskýh metropolích tak proč už se dávno nevybírá za vjezd na Prahu 1,2,3 aspoň 50 Kč mýtné ?nebo 100 kč během dne ,5O kč mimo špičku.

ti co tu nebydlí tak pokud mají něco tak vážného že k tomu potřebují auto tak ať si buď zaplatí mýtné nebo ať používají MHD či taxi.

Centrum Prahy je památková rezervace tak by to zadarmo být určitě nemělo.

Stále se naříká že městeké části nemají peníze,tady je další zdroj!

0 0
možnosti
MS

Fefi

16. 9. 2009 13:56
Re: mytne hlavně v Praze-centru !

Ano to smysl urcite ma, problem je ten, ze dalnice konci v centru a obchvat jeste neni dokoncen, objet Vami zminovane casti se v nekterych pripadech neda. Az bude okruh at je to klidne jeste drazsi.

0 0
možnosti
BI

Brkoslav IV

16. 9. 2009 13:34
hmmmm....

Muzete mi rict, proc v Anglii se myto vybira prujezdem skrz zavoru a hodite mince do automatu, ci vas urednik zkasne. Neni mozne , aby projela dve nakladni auta dostatecne blizko za sebou a systemem byl zaznamenan prujezd jednoho auta a jeden poplatek misto dvou, jako se to pry normalne stava u Kapsche, a proto je Kapsch system udajne prodelecny...aspon co jsem slysel, tak nevim.

0 0
možnosti
VP

VlasTen

16. 9. 2009 13:58
Re: hmmmm....

Slysel jsi spatne, nebo nekoho, kdo tomu nerozumi. :-) :-)

0 0
možnosti
VF

Xladi

16. 9. 2009 13:23
Viněty jsou nesmysl

Alespoň z ekonomického hlediska. Výroba dálničních známek stojí ročně 100mil. plus nějaký ten milion na práci plicisů při kontrolách. Viněty budou stát 5 miliard plus nemalej bakšiš správci systému. Neříkají politici každý den, že se musí šetřit a hospodařit efektivně? No nevím ale tohle mi moc efektivní nepřijde.;-€;-ORvRv!!

0 0
možnosti
N5

navrh 583

16. 9. 2009 14:18
Viněty jsou nesmysl

Drobná oprava. Výroba stojí asi 25 mil. Asi 100 mil. stojí distribuce. Ročně.

.

Mohl byste upřesnit, zda částku 5 mld. máte z nějakého relevantního zdroje? Díky.

0 0
možnosti
MU

MIR80

16. 9. 2009 12:46
Drobna oprava

V clanku je jedna nepresnost, Pisou tam, ze zastanci mytneho vidi prinos v naplneni statni kasy, kterou vysava krize.

Spravne ma byt, ze zastanci vidi prinos v naplneni statni kasy, kterou vysavaji uplatni politici a urednici

0 0
možnosti