- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neušetřil by stát za elektonické dálniční kupony pro osobní vozidla do 3.5 t za systém, zavedený např. ve Vel. Britanii? Tj. každý zaplatí mýtné, kontrolu může provést policista na místě podle stát. pozn. značky z PC v on linu s databází -dříve nebo později tomu tak stejně bude (nutná drahá obměna el. kupónů, výměna poškozených ap.).
že v rámci celé EU má se zavést asi do roku 2015 mýtný systém na základě gps, takže náš stát vyhodil zbytečně 30 mld, protože toto je dávno známé. Kapsch se na nás pěkně pakuje. To je patrné obzvlášť na zakázce na 30 informačních tabulích, co nás mají přijít na 1 mld. Elektronické viněty pro osobní vozidla jsou jen začátkem sledování pohybu osobních aut po silnicích a zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic. Už jsem i viděl návrh kolik by mělo být mýto na 1 km a pro osobní vozidla se pohybuje na hranici těsně pod 1korunou za km.
Paráda, kdo trochu jezdí po dálnici, dá 30 litrů za rok ani nemrkne
Náklady 8.3 mld. korun pro sedmileté období funkčnosti. Toto je základní relevantní informace, která není ani v článku ani v rozhovoru zmíněna. Kdo má zájem na tom, aby tato suma protekla od uživatelů dálnic k dodavateli systému? Občan? Lid? Stát?
.
.
.
Vše ostatní je víceméně blabla.
Pokud by byly nastaveny sazby mýtného tak, aby se vybralo stejně jako nyní za DK, pokryl by tento výběr zhruba náklady na rozšíření mýtného (náklady na DK jsou do 7%).
Proto se nastaví sazby tak, že se vybere 2-3x víc. Tím se relativní náklady sníží na 33-50%, absolutní hodnota nákladů zůstane stejná.
Pokud by se zvýšila cena DK na 250% (v souladu s dosud platnou úpravou), vybralo by se tolik, kolik se uvažuje na mýtném. S náklady opět do 7%.
.
Závěrem. To co se vybere navíc (promítnuto do cen převáženého zboží) půjde do provozu systému. Zaplatí spotřebitel zboží. Dostane dodavatel systému-služeb. Přínos pro stát 0. Nebo řekněme skoro 0. Přínos pro dopravce 0. Nebo řekněme skoro 0.
Elektronické viněty jsou už jenom krůčkem k zpoplatnění dálnic za počet ujetých kilometrů.
hlavní výhodou elektronických vinět je budoucí přechod na výkonové zpoplatnění.
Mýtné by se mělo co nejdříve začít platit hlavně v centru Prahy!
Když se platí v severskýh metropolích tak proč už se dávno nevybírá za vjezd na Prahu 1,2,3 aspoň 50 Kč mýtné ?nebo 100 kč během dne ,5O kč mimo špičku.
ti co tu nebydlí tak pokud mají něco tak vážného že k tomu potřebují auto tak ať si buď zaplatí mýtné nebo ať používají MHD či taxi.
Centrum Prahy je památková rezervace tak by to zadarmo být určitě nemělo.
Stále se naříká že městeké části nemají peníze,tady je další zdroj!
Ano to smysl urcite ma, problem je ten, ze dalnice konci v centru a obchvat jeste neni dokoncen, objet Vami zminovane casti se v nekterych pripadech neda. Az bude okruh at je to klidne jeste drazsi.
Muzete mi rict, proc v Anglii se myto vybira prujezdem skrz zavoru a hodite mince do automatu, ci vas urednik zkasne. Neni mozne , aby projela dve nakladni auta dostatecne blizko za sebou a systemem byl zaznamenan prujezd jednoho auta a jeden poplatek misto dvou, jako se to pry normalne stava u Kapsche, a proto je Kapsch system udajne prodelecny...aspon co jsem slysel, tak nevim.
Slysel jsi spatne, nebo nekoho, kdo tomu nerozumi. :-)
Alespoň z ekonomického hlediska. Výroba dálničních známek stojí ročně 100mil. plus nějaký ten milion na práci plicisů při kontrolách. Viněty budou stát 5 miliard plus nemalej bakšiš správci systému. Neříkají politici každý den, že se musí šetřit a hospodařit efektivně? No nevím ale tohle mi moc efektivní nepřijde.
Drobná oprava. Výroba stojí asi 25 mil. Asi 100 mil. stojí distribuce. Ročně.
.
Mohl byste upřesnit, zda částku 5 mld. máte z nějakého relevantního zdroje? Díky.
V clanku je jedna nepresnost, Pisou tam, ze zastanci mytneho vidi prinos v naplneni statni kasy, kterou vysava krize.
Spravne ma byt, ze zastanci vidi prinos v naplneni statni kasy, kterou vysavaji uplatni politici a urednici