Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlepšovák drah: přípoje čekají jen 5 minut, cestující trčí na nádraží

Dvouhodinové zpoždění při cestě po železnici bylo dříve výjimkou. Teď se vám může občas přihodit, pokud cestujete vlakem například z Prahy na České Budějovice nebo na Plzeň a přestupujete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

r-man

KDE HROZÍ ZPOŽDĚNÍ

Jeste bych pridal vsechny vlaky z Vidne. Pred casem tam shorela dulezita trafacka a Viden se cela objizdi jinou trasou, zpozdeni je v rozsahu 10-30 minut.

0/0
14.10.2009 14:45

lipno

Haha!

Jel jsem do Polska, do Českých Budějovic byla výluka. Náhradní spoj měl mírné zpoždění, vlak nepočkal ani těch 5 minut a naopak mi s hrdostí oznámili, že jeli přesně!

Další vlak měl takové zpoždění, že jsem jel místo mezinárodního přímého rychlíku DVĚMA couráky a dojel o 12 hodin později!

Omluva pochopitelně žádná o kompenzaci ani nemluvě

0/0
25.9.2009 11:27

jaroslav-s

ještě poznámka

V podstatě to není špatné řešení, ale jen pro ČD. Pokud tedy jsou tak "solidní" v jedné věci, meli by být "solidní" i v druhé a v případě zpoždění delšího než 5 minut vracet pasažérům minimálně 50% jízdného a v případě posledních vlaků pomoci řešit náhradní ubytování nebo odvoz a ne zavřít nádraží a vykopnout vás na ulici. Celkově vztah k váženým cestujícím má ještě menší trhliny.

0/0
24.9.2009 21:31

109e

Re: ještě poznámka

Problém je v tom, že velká část zpoždění není věcí ČD. Ani poruchy na vozidlech nejde vždy ovlivnit. Kdo Vám co vrací a nahrazuje, když nejde proud, když stojíte v koloně na dálnici..... ?

0/0
25.9.2009 7:57

b.bombicka

Re: ještě poznámka

K čemu je mi proud na dálnici?Asi jste na ní nikdy nejel, jinak byste věděl, že tam semafory nejsou.:-P

Každopádně chování ČD je na zvracení (škoda, že tu není příslušný smajlík). O cenách ani nemluvě. Tento měsíc jsem 2x jela busem, cena byla poloviční a přestože byla ucpaná Praha a na  D1 bylo několik kolon, kdy jsme se posouvali přískokem vpřed, tak autobus přijel do mojí cílové stanice (pokračoval ještě dále) o pouhých 5!!! minut později. Jak je možné, že autobus, který jel po nejvytíženější dálnici to dokáže a vlak i v místech, kde nejsou stavební úpravy, nabere zpoždění???

0/0
25.9.2009 11:55

r-man

Re: ještě poznámka

Vlak v mistech kde k tomu neni zadny duvod zpozdeni proste nenabira, sorry :-)

0/0
14.10.2009 14:47

jaroslav-s

auta stojí, vlaky jedou

Klid, strojvedoucí to mohou na volných tratích nahnat. To jako, že pojedou 200 km/hod.? Tak kdo za ta zpoždění může? Strojvedoucí, personál ČD nebo správy železnic, nebo pasažéři? Zatím to vypadá, že pasažéři. Navíc stále zmiňujete ten optimističtější scénář, tj, že když vám díky zpoždění vlaku o 6 minut ujede přípoj, tak ten den ještě něco pojede (třeba za dvě hodiny). Pokud byl přípoj zároveň posledním, stává se z vás bezdomovec, nádraží na noc zavřou a vy můžete jít spát třeba na ulici. A nějaká náhrada za zpoždění? Ani omylem. Soc.organizace ČD zkrátka jede, zatímco vy někde trčíte.

0/0
24.9.2009 21:09

KačerIII

Jezdím jinou drahou

Zrovna dnes jsme odjeli až o třináct minut později kvůli čekání na Vindobonu. Do posledního vlaku jsme měli daleko. Pravda je, že tlampač to tlampil jen vlakové četě. Bystrý cestující pochopil, výraznější rozčilení jsem nezaznamenal. Rovněž nevím, že by někdo z toho čekaného vlaku přestoupil. Poměrně jisté je, že nikdo nikoho nebil.

Pro rozhořčeného cestujícího do Budějovic (tak jsem to pochopil ze svérázné formulace), buďte rád, že jsou v Plzni předpisově akurátní, mohlo by to snížit pravděpodobnost, že váš spěchalík nepředpisově pustí proti jinému spěchalíku. Kdoví zda by jste si stihnul pomyslet, že vás někdy štvaly nějaké dvě hodiny na nádraží. V Plzni.;-) Kdo by nechtěl žít v Budějovicích?

0/0
24.9.2009 20:39

jR.

...

co je to zase za příspěvek? zpožděná je celá evropa.... proč se už omg nepodíváte tam, kde to funguje... proč se jen koukáte tam, kde je to ještě horší, chudáci?! Rv

0/0
24.9.2009 19:04

opas

nádražáci

http://www.youtube.com/watch?v=KTp6TpYaAvI

0/0
24.9.2009 16:12

kuttna

Jezdil jsem vlakem

do zaměstnání asi 15 let, ale už to nešlo dál vydržet - teď jezdím autem. Cenově je to stejné, zato časově je to 2,5x výhodnější. Jen těch 5 kilometrů, co jsem denně chodil pěšky na nádraží a zpátky, mi nějak chybí. A taky v autě se neprospím a nic si nepřečtu. Tak možná, až se trochu zregeneruji, zase zkusím vlak.

0/0
24.9.2009 14:40

109e

Re: Jezdil jsem vlakem

Cenově je to stejné?

0/0
24.9.2009 19:04

jR.

Re: Jezdil jsem vlakem

máte štěstí , že na vaší cestě nemusíte trávit dlouhé minuty u spadlých závor (aniž by projel vlak) tak jako tomu je např. v Roztokach u Phy.... Rv;-€

0/0
24.9.2009 19:06

109e

Re: Jezdil jsem vlakem

Ano i to se stane. Také se potopil Titanic a shořely 2 raketoplány. Technika.

0/0
24.9.2009 20:17

qwwerty

plánování cesty?

co takle místo věčnýho pomlouvání se trochu snažit ?

http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa aktuální mapa s polohama a zpožděnim vlaků

a hned dole odkaz na mapu výluk pro aktuální týden

zkusit se podívat, že když tam nejsou koleje tak to asi nepůjde stylem: "já tam vlezu a vono mě to tam musí dovézt"

0/0
24.9.2009 0:17

kuttna

Re: plánování cesty?

Nahlédnutí do plánu výluk bych doporučoval především konstruktérům jízdních řádů. Nechápu, proč jej ignorují.

0/0
24.9.2009 14:41

Cácorka

Re: plánování cesty?

takže dle tvého návodu si mám každé ráno vlézt na net a kouknout jak je můj pravidelný spoj zpožděný fajn a co pak řeknu si nejede tak nejdu do práce??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? no to by se šéfum zaručeně líbilo

0/0
24.9.2009 15:45

jaroslav-s

Re: plánování cesty?

ále jó, až daj Internet kiosky nebo wifi na nadrazi, naucej duchodce a deti prokousavat se jejich bezva strankama a cizince naučej českííí, pak to možná bude zajímavý. Zatím jim není ani rozumět co tlampaj do nádražních tlampačů. I když pravda je, že od dob Husáka se to docela podstatně změnilo.

0/0
24.9.2009 21:19

qwwerty

plánování cesty?

0/0
24.9.2009 0:15

COOL

Chaos v dopravě

Jedu si tak malým osobáčkem a říkám si že jede na čas, že stihnu bus. No v předposlední stanici se výpravčí zakecá s průvodčím. Kecají tak ještě pět minut po plánovaném odjezdu vlaku a pak se nakonec rozhodnou, že by se mohlo vyrazit. Bus jsem nakonec nestihl.

Nebo před půl rokem. Dojede dlouhý rychlík do města a přehazují mašinu - pojede tu trasu zpět, samozřejmě odpojí i polovinu vagonů a lidi se pak mačkali v uličkách a dokonce někdo musel stát i na záchodech - co je to za logiku?

A ten náš slavný integrovaný systém - idsjmk. Vlak dojede do stanice a na minutu přesně ve stejnou dobu odjíždí bus (nebo naopak) do spádové oblati kam vlak nejezdí. To dělají schválně?!

Dříve od nás odjížděl krásný expres na Prahu a Cheb - jídelní vůz (dal jsem si tam snídani), ty velké kupéčka, prostě paráda. Vlak jezdil docela plný - studenti i lidi do práce. Teď? Je to sice expres, ale jezdí staré špinavé vagony.

0/0
23.9.2009 14:14

Pavel57

Kam by stavbaři šli???

To je blbost, že se stavbaři po roce 2016 stáhnou, jejich práce je stavět a nic jiného dělat nebudou. Tak se bude opravovat a modernizovat dál ...

0/0
22.9.2009 15:40

SergeS

Re: Kam by stavbaři šli???

No mě napada že by se konečně rozhoupali na VRT Praha - Brno nebo opravy vedlejšich trati

0/0
22.9.2009 23:09

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: Kam by stavbaři šli???

VRT kratší než 1000km je blbost a jen pomník velkopapalášství jako obří dálnice v KLDR. Hlavní je, aby optimalizovali co nejvíc tratí pro rychlost nad 90km/h, která už dokáže trochu konkurovat

0/0
23.9.2009 11:18

stev

Re: Kam by stavbaři šli???

Jenže nejde o VRT. Jde o to, prostavět miliardy, aby nastavenými penězovody pořád tekly háky do politických zkorumpovaných kapes. To jste si nevšiml, jak při dnešním jednání poslanců bylo právě téma dálnic tabu? Jen Jakubková do toho ťala, z ostatních se nikdo nepřihlásil ani s faktickou poznámkou. Prostě penězovody jsou tabu.Rv

0/0
24.9.2009 20:13

r-man

Re: Kam by stavbaři šli???

Nemyslim si, muze to prece byt jen jeden usek. Dalsi protahnuti do Rakouska, na Slovensko a na druhu stranu do Drazdan a do Berlina(mozna se zastavkou na Ruzyni?) bych videl docela rad. Mozna i dal na sever by se to hodilo, do nemeckych pristavu. Pak by se mohla vyrazne slevnit doprava kamionu vlakem a tim i odlehcit dalnicim.

0/0
14.10.2009 14:59

bc23

CD s h i t

České dráhy nejen, že za svůj bordel mohou, ale svou neschopností zhoršují i ten, za který nemohou. Přítelkyně už dvakrát za sebou byla ve vlaku, pod který skočil sebevrah. Stáli pak v nádraží a okolo nich projížděli jiné vlaky, které nezastavili, aby naložili lidi, co tam zbytečně trčí. V druhém případě se neobtěžovaly ČD nabídnout zrušení či snížení příplatku za Pendolino lidem, co hodinu a půl čekali v Brně ze stejného důvodu... To jsou jen dvě ukázky za vše...

0/0
22.9.2009 11:33

CART09

Volba

Nojo, ale když budou vlaky čekat, tak zas bude celý zbytek vlaku nadávat, že to má ZASE zpoždění kvůli jednomu či dvěma přestupujícím... Co si vybrat??

0/0
22.9.2009 9:32

Leinad

Čekat či nečekat

Je trošku blbost, že jsem v Praze pákrat zažil čekání tepové příměstské dopravy (honostě zvané Eska, jinak normální osobní Žabotlamy) při intervalu 15 minut(!). Vlak čekal polovinu svého intervalu. (5minut normálně, zbytek než se výpravčí probudil) Myslím si, že by se doba čekání neměla určovat absolutně(5 minut), ale relativně (x% z "intervalu").

Proč při všech mých cestách autobusem stačilo čekání 5 minut? (měl jsem štěstí nebo to je i statisticky?) Autobus má jezdit hůř(kvůli nepravidelným kolonám a překážkám na silnici), vlak má mít svoje koleje.

Rád bych se tu trefil do strojvedoucích(rychlojízda při zpoždění), ale nejsem dostatečně poučen. Výpravčí (zavíraní dveří, bordel v hlášení) mi vadí.

0/0
22.9.2009 8:48

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: Čekat či nečekat

autobusy obecně mají dost flexibilní jízdní řády s velkejma rezervama a někde jede i v létě podle zimního řádu a tím mu vznikají zas obrácené sekery

0/0
23.9.2009 11:20

Leinad

Re: Čekat či nečekat

Tak a proč vlastně vlaky nemívají rezervy a flexibilní jízdní časy? Zejména ne na tratích, které se po celou dobu mezi vydáním dvou jízdních řádů rekonstuují?

U slušného linkového dopravce mi obrácená sekera nevadí, naopak jí i vítám. Pokud se rozjede na dálnici, stojí o to delší čas na nádraží(20 nebo 15 minut na bagetu z automatu možná není velký rozdíl, ale subjektině se mi líbí).

Pokud se rozjede ve městě/příměstě, pravděpodobněji stihnu přestup(několikrát jsem jel spojem, který jsem podle idosu stihnout nemohl=o 10-15minut dříve v cíli) a navíc je pak více času k blokování dveří a prodeji jízdenek.

U neslušného linkového dopravce mi může vadit, že odjede napřed, ale nikoli, že přijede brzo.

0/0
23.9.2009 12:28

m.o.l

Poděkování patří Olomouci!!!

Ahoj všem třenářům.

Nechci se zastávat ČD, ale situace, která nastala, je dílem města Olomouc, které pokutovalo ČD za zpoždění a ti to vyřešili tím, že přestaly čekat přípoje. Proto bych chtěl touhle cestou poděkovat všem Olomouckým papalášům, kteří tak chytře učinili, přitom si jezdí v luxusních limuzínách a vživotě neseděli ve vlaku.

Vy inteligenti nemáte ani tušení jak krásně se mi jezdí do Prahy, když mi každý týden ujede pendolíno o 2 až 5 minut jen proto, že Os 2930 má 10-ti minutové zpoždění kvůli výlukám na trati. Kdyby jste si nevozili zadky a občas jezdili vlakem, měli by jste aspoň trošku přehled o tom jak to na dráze chodí a nedělali by jste taková nesmyslná rozhodnutí!!!

0/0
22.9.2009 8:26

pavlik77

Re: Poděkování patří Olomouci!!!

Jen jsem chtěl podotknout, že s pokutou přišel Olomoucký kraj (a mám dokonce pocit, že nebyl jediný), ne místní radnice, ale to je asi jedno. Trpím s Vámi.

0/0
22.9.2009 10:47

Luboš2005

Re: Poděkování patří Olomouci!!!

Kraj nemůže pokutovat dráhy za spoje, na které nepřispívá. Ty pokuty se týkají výhradně regionálních spojů s finanční účastí kraje, kde se ČD k těm pokutám dokonce smluvně zavázaly. Takže nepočkání pinďolína z tohoto důvodu je nesmysl a pokud Vám to ČD tvrdí, tak si vymýšlejí.

0/0
22.9.2009 13:34

schima

Re: Poděkování patří Olomouci!!!

Ano, souhlasim rychlikovou dopravu (vcetne pendolina) plati a obstarava stat, resp. pendolino si ridi CD samo, takze pripominky na CD, nikoliv na Olomoucky kraj.

PS: Je dobre ze je nekdo zacal pokutovat, ted uz jenom aby stat zacal pokutovat i rychliky a je hotovo. Je treba CD usmernit, samozrejme ma smysl pokutovat pouze zpozdeni zavinena CD

0/0
22.9.2009 15:27

Jitřní dar

Když já tomu nerozumím...

Jak to, že jsme ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem čekali s rychlíkem směr Liberec na zpožděné výlukové autobusy od Havlíčkova Brodu skoro půl hodiny? Ale pravda je, že ostatní přípoje (osobáky ve Staré Pace) na nás už předpisově nečekaly. A pěkná slečna průvodčí individuláně informovala cestující, že si na další připoje pár hodin počkají.

0/0
22.9.2009 1:42

Leinad

Re: Když já tomu nerozumím...

1) Autobus za určitých okolností není přípoj, jízda náhradním vozidlem=jízda vlakem. Přestup nespácháš tarifně ani podle jízdního řádu, jenom se z provozních důvodů musíš přemístit. "Rychlík čeká sám na sebe".

2) Noční zatahováky, kde hrozí, že další pojede až za 6 hodin občas čekají déle.

0/0
22.9.2009 8:15

pavlik77

Systémová chyba

Tenhle problém se týká více uzlových stanic, nejen směru Praha-Plzeň x ČB. ČD a kraje se totiž před dvěma lety dohodly na zavedení tzv. pravidelných taktů, kdy spoje odjíždějí dle JŘ v pevných intervalech.

Dalším příkladem je třeba Kolín - přestup z koridorového směru Ostrava-Olomouc-Č. Třebová x spoje směr Nymburk/Lysá/Ústí n. L. západ je 7 minut. Nebo Ostrava-Svinov: tady jsou dokonce na přestup ze směru Opava východ x dálkové přípoje Olomouc/Praha jen 4 min.!

Jsem zvědavý, co s tím dráhy podle slov P. Šťáhlavského v novém JŘ provedou. Vidina kvantity spojů s nízkým zpožděním je přece jen velmi lákavá...

0/0
21.9.2009 23:07

demon5

Add

On tenhle system necekani funguje napr. ve Svycarsku. Ovsem tam vam dalsi vlak jede z  Zurichu do Bernu treba i za 20 minut. Ovsem pokud na ten zpozdeny vlak navazuje treba TGV, tak pruvodci prochazeji vlakem a rikaji cestujicim, kam se maji presunout, aby vystoupili primo u podchodu a neztraceli cas presunem.

0/0
21.9.2009 20:57

Já_Brtník

Já nevím, ale taliáni to měli vymyšlené už v r 1970

On ten systém je asi starší, le v daném roce jsem tam byl s rodiči vlakem. Byly tam 4 kategori vlaků a nižší čekala na vyšší . opačně ne a  to  Expres. Direttisimo, Diretto a Locallo.. Expres nečekal na nic.  Jen my stále objevujeme ameriku.

0/0
21.9.2009 19:33

Cocotus_Interruptus

Re: Já nevím, ale taliáni to měli vymyšlené už v r 1970

To tady za komunistu bylo taky... pak se tohle patrne jako bolsevicky prezitek opustilo. Takze prijedes nejakym IC z Ostravy, no a rychlik na Plzen, Cheb apod. ti ujede pred nosem a dalsi jede za dve hodiny. Pambu chtel mit blbce pohromade, tak vymyslel drahu.

0/0
23.9.2009 13:01

Mjr_Zeman

to jsem zvědav

kdy se české dráhy začnou vymlouvat na nepřízeň osudu :-/

0/0
21.9.2009 7:46

109e

Re: to jsem zvědav

Absence dopravní politiky=nepřízeň osudu?

0/0
21.9.2009 10:22

mikinson

ať žije auto*mat

jasně, doporučuji jet na kole, jak nám ukazovali souzi dnes na čété večer.kolo, to je ideální prostředek, z práglu do budějic za pár hodin jste tam.

0/0
20.9.2009 20:42

Biermann

Toto me fakt bavi

Hehe, toto se mi fakt libi. Kdyz na sebe vlaky cekaly, tak si novinari stezovali, ze kazdy druhy vlak je zpozdeny. Kdyz se to CD snazi resit tim, ze na sebe tolik necekaji a diky tomu je naprosta vetsina vlaku bez zpozdeni a nemusi se tak bat pokut od kraju, tak z nich novinari zase budou delat blbce. :-(

0/0
20.9.2009 18:14

aldik7

Re: Toto me fakt bavi

to víš něco psát musí, jinak by je propustily pro nadbytečnost ;-);-D ..

0/0
20.9.2009 20:01

Premiant

Je to jedno....

Ono je to jedno jestli vlak ujede nebo ne,když bude čekat,tak lidi co čekají na zpožděný vlak budou naštvaný že mají zpoždění,když ujedou a čekat nebudou,tak zase budou naštvaný lidi,kterým ujel přípoj,už 3 roky jezdím pořád vlakem a ze skušenosti vím(nevím jak je to na jiných tratí),že lidí,kteří čekají na zpožděný vlak,je více než těch co jim ujede přípoj,takže kvůli pár lidem nemá cenu čekat

0/0
20.9.2009 15:17

Bery

Re: Je to jedno....

Nejspis to tak bude i na jinych tratich, ze tech co uz jsou ve vlaku je vice, nez tech na ktere se ceka. Takze, ma se odjet a nechat 30-40 lidi cekat treba 2 hodiny na dalsi vlak, nebo ma tech 200 lidi ve vlaku pockat "jen" o 5 minut navic ?

Ono je to docela citlive tema a resi se to spis cestou mensiho zla, protoze ani jedno reseni neni dokonale. :-/ Osobne jsem pro spis radeji chvilku pockat. Tech 5 minut vlak mozna dozene na trati a i kdyby ne, tak me to nezabije. Ale je fakt, ze autobusy necekaji vubec a nikde se o tom nepise.

0/0
20.9.2009 15:42

rulezzz

Olomouc->Kladno

Plánoval jsem trasu Olomouc->Kladno s prestupem cca 15min z Praha Hlavák-Masaryčka. Vlak z Ostravy měl už v Olomouci zpoždění 45min. Vlak do Kladna vůbec nejel, prej přejeli chlapa. Výsledek: dorazil jsem o 3h později než kdyby všechno vyšlo.

0/0
20.9.2009 14:38

ibid

Re: Olomouc->Kladno

Jestli jel z Polska, tak je to Tvůj problém, měl sis vybrat spoj, kterej začíná v Ostravě. A to že někoho přejedou, to opravdu není vina ČD, to je stejná stupidita jako říct, že se vyplatí zkrz Prahu jezdit autem, protože to trvá hodinu a metrem to trvalo 2,5 hodiny, protože někdo spadl do kolejiště a metro 2h stálo...

0/0
20.9.2009 14:48

Leinad

Re: Olomouc->Kladno

Přejetí venku JE vina majitele kolejí. Kdyby náhodou SŽC měla více peněz a nechtěla by nehody, tak jsou všechna křížení mimoúrovňová. Navíc přejetý člověk zcela jistě úmyslně vešel za hlukovou stěnu (nebo aspoň za zábradlí).

Přejetí ve stanici je sporné (není možné při velmi krátkém intervalu mít dveře na nástupišti, které by se otevírali s příjezdem vlaku). "Linka" Praha-Kladno(+vlaky zastavující u stejných nástupišť + vlaky jedoucí kus po této trati) má určitě interval<200 sekund, že ano.

0/0
22.9.2009 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.