Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odbory: Nezaměstnanost příští rok zřejmě neklesne pod 10 procent

Podle odborářů bude příští rok bez práce víc lidí, než odhaduje ministerstvo financí. Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák v pořadu Otázky Václava Moravce řekl, že nezaměstnanost v roce 2010 zřejmě neklesne pod deset procent. Ministerstvo financí počítá při sestavování státního rozpočtu s mírou nezaměstnanosti 8,5 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kapp

To Linde :

Bohužel momentálně není příliš času a debata ve spoustě vláken je již nepřehledná. Takže zjednodušeně.

Několikrát jsem zde uvedl, že celý systém musí být rozumně vybalancován. Zrušení minimální mzdy může mít velmi nepříjemné následky, stejně tak její nevybalancované zvýšení. Opodstatnění a účel minimální mzdy je jasné, jenom zaslepení lidé, kteří vidí pouze svoji jednu dvě poučky, které aplikují na cokoliv v jakémkoliv případě a v jakékoliv situaci toto asi nepochopí. Důkazem opodstatnění je třeba jenom její rozšířené používání již poměrně dlouhou dobu. Některé teorie prostě není výhodné nebo dokonce nelze aplikovat za jakýchkoliv podmínek - bez ohledu na ostatní atributy. Tvoje argumentace, že všechna nezaměstnanost nad 3% je způsobena regulací státu je prostě hloupá - jistě sám najdeš v historii i současnosti dost příkladů, kdy toto tvé tvrzení neplattí.

0/0
21.9.2009 11:00

Kapp

Re: To Linde :

Semestry a maturita - naučit se dá cokoliv, stejně tak se dají stále dokola papouškovat různé poučky. Člověk se ale stává úspěšným až ve chvíli, kdy tyto znalosti dokáže aplikovat v reálu, pochopit je a skloubit s jinými.

Důkaz je jednoduchý, já nemusím vykonávat práci sekretářky v hodnotě 3k nebo 8k měsíčně, což jseš ochoten podstupovat ty.

0/0
21.9.2009 11:01

Kapp

Re: To Linde :

A zde máš jeden z mnoha odkazů. Je v něm uvedena například tato věta :

Nejvyšší minimální mzda na světě je v nejvyspělejších členských zemích Evropské unie...

http://www.finance.cz/zpravy/finance/208815-minimalni-mzda-ve-svete/

0/0
21.9.2009 11:11

romsky aktivista

Re: To Linde :

a jak to slape tem nejvyspelejsim clenskym zemim eu? Vzdyt Ty sam timhle sva predchozi tvrzeni popiras

0/0
21.9.2009 11:42

Petr1234

sem všech odborů

co nejvíce lidí bez práce, nic lepšího si odbory v čele se Štechem nemohli přát. A už vyhrožujou dalším rokem.

0/0
21.9.2009 9:56

hnusil

a to i diky odborum ....

Bohuzel diky odborum je pro zamestnavatele lepsi propoustet, protoze dohodnout se na snizeni platu ci zmene pracovniho zarazeni je temer nemozne.

0/0
21.9.2009 6:45

technik

Nemalý podíl na nezaměstnanosti mají odbory a vulgární

chování jejich parazitů, kteří sice za nic neodpovídají ale socanská vláda je pasovala na nejdůležitější složku lidské činnosti na zeměkouli. Krize nekrize, zákoník práce je jasný a jen na straně zaměstnanců. Zaměstnavatel ten vždy  musí , má, poskytne, zaplatí, odškodní a tak není divu, že se na to za chvíli vyse...

0/0
21.9.2009 0:46

Jiří Inczédy

se to kapku hrouti ten cesky kapitalismus

:-P;-D[>-]EU

0/0
21.9.2009 0:25

technik

Máme štěstí, že to komunismus dobrovolně zabalil. To už bych

bychom dneska žrali trávu ale velebili KSČ , Luašeka , Raula a Chavese.

0/0
21.9.2009 0:49

Lait

KONEC EPOCHY EGOIZMU

Začneme od konce. Velmi těžká krize,

která se dnes projevuje v Západním světě,  není krize ekonomiky,

fotografie zachycující brokery, kteří se chytají za hlavu, rozsáhlé

kolísání indexu burz a patetické reportáže o přijatých opatřeních, ty

ale mohou být zavádějící. Vice na www.laitman.cz

0/0
20.9.2009 21:41

gen.MacArthur

Vláda ODS = snížime nezaměstnanost

;-D;-D;-D;-DRvRvRvRv

0/0
20.9.2009 20:57

V.Poustka

Re: Vláda ODS = snížime nezaměstnanost

i v době hluboké krize je nezaměstnanost nižší než za rozkvětu ČR pod vládou ČSSD

0/0
20.9.2009 22:08

hnusil

Re: Vláda ODS = snížime nezaměstnanost

tohle idioti nikdy nepochopi

0/0
21.9.2009 6:44

ort

?

Mnozí tady píší, jak se mají nezaměstnaní super, nic nedělají a berou desítky tisíc. Podpora je  5 měsíců, část z platu. Pak na sociálku, kde je zaveden systém veřejné služby a kdo neodpracuje na vřejných pracích určitý počet hodin, tak se mu dávka na živobytí sníží z cca 3.200,- na cca 2.000,-. Takže si myslím,  že drtivá většina lidí, kteří přišli o práci, nejsou nadšeni z toho, že jsou nezaměstnaní. Pokud by to bylo tak super, být nezaměstnaný, tak to by tady byla nezaměstnanost mnohem vyšší.Jen zlomek jistých nemakačenků pracovat nechce a  nikdy nebude a ti by neměli dostat nic.

0/0
20.9.2009 19:31

Kapp

Re: ?

R^

0/0
20.9.2009 19:51

fr-mottl

Re: ?

nemohl byste v kratkosti uvest , jak se pozna ten, ktery pracovat nechce. Ma to napsano na cele, nosi i v lete radiovku nebo neco takoveho?

Nemate-li ovsem po ruce zadnou rozumnou (zaplatitelnou) metodu jak to zjistovat, tak si prosim Vas dejte sam facku.

0/0
20.9.2009 20:30

ort

Re: ?

Je to snadné poznat, pracovat přece nechce ten, který odmítne zapojit se do systému veřejných prací a nevyvíjí ani žádnou aktivitu, např. odmítne rekvalifikaci, nebo nabízené pracovní místo.

0/0
20.9.2009 22:48

ort

Re: ?

tedy do institutu veřejné služby, tak se to myslím jmenuje

0/0
20.9.2009 22:49

Linde CZ

Re: ?

no tak oni si kvuli pitome regulaci ti lidi kolikrat ani praci najit nemuzou. Kdyby ten kdo ma 2000 Kc chtel najit praci ze ktere bude mit aspon 5000Kc, ma smulu. Pac minimalni mzda je 8000 a za ty prachy zrovna pro nej nikdo pracovni misto nevytvori. i kdyz za 5000 by ho jinak vzal a oba by byli spokojeni. Zruseni minimalni mzdy by tento problem do jiste miry resilo. Jestli teda nekecas a ten clovek, co ma 2000 si je ochotny aspon trochu polepsit vymenou za to ze makne :-)

0/0
20.9.2009 22:04

ort

Re: ?

Jasně lepší 5.000,- než dva. Ale ta náplň práce musí odpovídat výši mzdy, tedy 5.000,- Kč. Je jasné, že nikdo nepůjde dělat do dolů za pět táců.

0/0
20.9.2009 22:53

Linde CZ

Re: ?

prijde na to, jake ma alternativni moznosti. Pokud si muze vybrat, jestli do dolu nebo zustat hladovej a v zime, myslim ze pujde do dolu :-)

0/0
20.9.2009 22:58

Kapp

Re: ?

Nebo si obživu budou hledat jiným způsobem, třeba u sousedů, kde si obživu seženou. Znovu - neexistují pravidla, poučky (včetně způsobů chování lidí) sama o sobě. Každé pravidlo existuje v koexistenci s jinými. Pokud dojde k většímu vybočení z pravidel, dochází k chaosu. Minimální mzda je jedno z pravidel, které se snaží těmto vybočením předcházet.

0/0
20.9.2009 23:03

Linde CZ

Re: ?

To, ze ten borec ma aktualne dostupne pouze dve alternativy - hlad a doly, to jsi pochopil? :-)

Minimlani mzda skutecne chosu zabranila - donutila ho mit hlad ;-D

0/0
20.9.2009 23:15

Kapp

Re: ?

Problém je v tom, že dle svých pouček si myslíš, že on má (existují) pouze ty dvě alternativy. On totiž pochopí to, že z té mzdy svoji rodinu neuživý a velmi pravděpodobně dřív nebo později začne hledat alternativy jiné. Ty alternativy, které ty nevidíš. A pokud se do podobné situace dostane větší skupina lidí (a já narozdíl od tebe si myslím, že zrušením minimální mzdy k tomu můře dojít), potom samozřejmě mohou přijít problémy. Minimální mzda byla a je stanovena i proto, aby lidé měli určitý minimální příjem a tím si zajistili svoje rozumné potřeby. Když si je nemohou zajistit, tak potom dochází k chaosu.

0/0
21.9.2009 0:06

Linde CZ

Re: ?

Jezis.... pokud budes vychazet z toho, ze si kazdy stejne praci najde, tak mi neni jasne proc mame nejakou nezamestnanost.

0/0
21.9.2009 0:11

Kapp

Re: ?

A na to hle jsem opoměl zareagovat :)

Z tebou nabízených 2-5 k možná zaplatí nějakou střechu nad hlavou a možná trochu tvody a tepla. Ve chvíli, kdy nebude mít na to, aby dítěti koupit boty na zimu nebo mu  několikrát řekne tati já mám hlad, tak zvolí onu jinou alternativu. A ty ji poznáš tak, že ti na okno zaklepe kamenem a obživu najde ve tvé lednici. A věř, že v té chvíli nebude dumat o tom, jestli má vzít práci za 2 nebo 5 k - tohle mu bude jedno.

0/0
21.9.2009 1:23

Linde CZ

Re: ?

A tohle vsechno zacne delat clovek, kterej dneska musi vyzit s 2kKc/mesic, jenom proto, ze dostal moznost pracovat za 2-5 kKc? To nedava smysl. Opet. Promin.

0/0
21.9.2009 1:25

jeste asocialnejsi grupa

Re: ?

nu, pokud nekdo zaklepe na okno kamenem, tezko se muze divit, az mu nekdo odpovi deviti milimetry olova ... jak se do lesa vola ...

0/0
21.9.2009 7:13

Linde CZ

Re: ?

Hele to by jsme tu minimalni mzdu mohli nastavit na 30kKc. At jsme vsichni bohati, ne? Navic zanikne jakejkoliv chaos ;-D

0/0
21.9.2009 0:12

Kapp

Re: ?

Opět nepochopil. Co se dá dělat. Komu není dáno, tomu není pomoci.

0/0
21.9.2009 0:41

Linde CZ

Re: ?

jak nepochopil? Rikas ze minimalni mzda da lidem prijem, ktery jinak nemuzou zajistit? Pak nechapu co je spatneho na na jejim brutalnim zvyseni. Nebo snad ocekavas nejaky vedlejsi efekt, ktery jsi diskretne nezminil? ;-)

0/0
21.9.2009 1:28

nnevimm

Re: ?

Minimální mzda je jedno z pravidel, které se snaží těmto vybočením předcházet." To je přesně to o co se snaží všechny regulace. Měl by jste si ale uvědomit, že každá regulace sebou nese vedlejší efekt, který můžete čekat, nemůžete mu však zabránit. Takové efekty jsou pak řešeny další regulací a další a další ...Pokud snížíte cenu zboží v dobré víře, že chudí lídé na to budou mít peníze, zvýšíte poptávku aniž by jste jakkoliv zasáhl to zvýšení nabídky, to se pak projevuje nedostatkem a všeobecnou bídou, stát pak musí takový podnik dotovat, tedy né že by podnik sám vydělával a mohl provádět inovace, on je rád že existuje. Pro zamezení tohoto problému musíte přesunou kapitál z jiných trhů (další regulace) a investovat ho do zvýšení nabídky. Jenže tento kapitál zase bude chybět jinde atd... děláte ze sebe dona Quijota a tuhle válku se vedlejšími produkty regulací zkrátka nemůžete vyhrát. Minimální mzda je jedna z regulací, která stojí na počátku neřiditelného řetězce chaotických intervencí

0/0
20.9.2009 23:28

ort

Re: ?

A co tak zrušit mzdu úplně, to by Vám asi vyhovovalo nejvíc. Nahnat otroky, at na mě makaj.

0/0
21.9.2009 0:10

Linde CZ

Re: ?

Jo, zrusit uplne. S otrokama to teda nema nic spolecnyho, ale jinak minimalni mzdu nepotrebujeme. Hranice za kterou se pracuje je stejne stanovovana alternativama - tedy ruznyma davkama.

0/0
21.9.2009 0:14

nnevimm

Re: ?

Chápu, že někteří lidé nemají dost velké IQ na to aby pochopili komplexnost teorie lidskho jednání a teorie hodnoty, ale že vy nedokážete pochopit ani jednoduchou pointu příspěvku a vaše reakce postrádá jakoukoliv relevanci, tak to je už zlé.

0/0
21.9.2009 0:20

Kapp

Re: ?

Jistě že regulace jsou od toho, aby předcházely vybočení z rozumných mezí a je jisté, že nastavením citelně chybných parametrů regulací dochází k problémům. Nicméně absence regulací vede podle mého názoru k ještě většímu chaosu. Bez regulací (například pravidel silničního provozu) by vznikl na silnicích chaos. Tuto jednoduchou regulaci uvádím úmyslně, aby bylo jasné, že určité regulace jsou nutné.

Ohledně snižování cen jsem to nebyl já, kdo mluvil o snižování nákladů z důvodu konkurenceschopnosti. Já mluvím stále o tom samém a to je to, že společnost (celý systém) musí být v určitém vyváženém stavu. A tento vyvážený stav pomáhají udržovat i zmiňované regulace. Můžeme se dlouhé hodiny bavit o tom, kde a jak určité regulace a pravidla platí, fungují a fungují dobře a je jedno v jaké oblastim, včetně oblasti ekonomické.

0/0
21.9.2009 0:35

Janulice78

Re: ?

R^

0/0
21.9.2009 10:17

jeste asocialnejsi grupa

Re: ?

ano, a sousede si misto placeni rozezranych podpor poridi strelnou zbran s patricnou zasobou munice, coz vyjde RADOVE levneji nez ta druha moznost, a problem se vyresi tak nejak sam ...

0/0
21.9.2009 7:12

ort

Re: ?

Třeba půjde dělat do dolů v jiný zemi, proč by tady dělal v dolech za pět táců.

0/0
21.9.2009 0:07

Linde CZ

Re: ?

To bych ho pochvalil. Ale by mohl udelat i dnes a misto toho je na 2kKc. Tak to asi z nejakyho duvodu nejde.

0/0
21.9.2009 0:13

ort

Re: ?

Tak pokud si zaměstnavatel najme zaměstnance, tak ho má za jeho práci, pokud ji samozřejmě ten zaměstnanec vykonává dobře, taky adekvátně zaplatit. A pokud ne, tak asi není dobrý podnikatel, když má pro své zaměstnance jen žebračenky.

0/0
21.9.2009 0:27

Linde CZ

Re: ?

Je ochoten ho najmout za cenu, na ktere se dohodnou. Pokud borec nema na trhu prace vyssi cenu nez 5 tisic, tak se holt na nicem vyssim asi nedohodnou.

Nehledej chybu u zamestnavatele, cena je dana zejmena schopnostma zamestnance. Klidne si predstav ze je to alkoholik, kurak a gembler, s IQ 58. A prestan velkoryse nabidce 5kKc/mesic rikat zebracenka, cyniku :-)

0/0
21.9.2009 0:33

ort

Re: ?

 Jsi podnikatel, asi ne. Kdo zaměstná člověka s takovým profilem, jak tu popisuješ tak je hňup na entou a ne podnikatel. O takových lidech jsem nepsal.

0/0
21.9.2009 0:39

Linde CZ

Re: ?

Mluvil jsi o cloveku, kterymu nikdo nenabidnul niuc lepsiho, nez praci za 5kKc v dolech. OK, muzes ho zkusit popsat lip, me je ostatne jedno co je zac, pro moje ucely staci informace, ze jeho cena na trhu prace dela prave tech 5kKc.

0/0
21.9.2009 1:23

Beldor

:)

A kdyby to nahodou vypadalo ze nezamestanost mohla byt pod 10% tak odborari jeji narust zajisti vlastnimi silami,co?;-D;-DStale nechapu proc ma ta stara komunisticka garda co je v odborech v mediiich tolik prostoru.Dyt se tem volum kazdy smeje...:-PRv

0/0
20.9.2009 19:09

technik

Kdyby jsi měl stotisícový plat jako odborář, tak taky budeš

plácat hovadiny. Žádnej dělník, který na rudé odbory poctivě platí nemá takový prachy jako ti paraziti z domu odborových svazů na Žižkově. Bič na ně.

0/0
21.9.2009 0:54

TATRA 613

souhlasím,že nezaměstnanost poroste.

ale je těžké odhadnout jak.podle zemana by měli při veřejně prospěšných pracehc jít  lidi dělat na stavbu?a co dál?za chvíli se to rozroste o práce typu :pomocný ředitel atd.víte co to je vůbec robit na stavbě???na to chce dobrý zdr.stav!prašné prostředí atd.zeman nikdy na stavbě nepracoval.a co dlouhodobě nezaměstnné ženy??to je také pošlou na stavbu??to bude pohled!

0/0
20.9.2009 19:04

velky bratr

Diky odborum a socialismu poroste nezamestnanost

Jojo, dokud bude milion veci, ktery zamestnavateli budu ztezovat zamestnavani, bude nezamestnanost stoupat. Dokud bude minimalni mzda, bude existovat trida nezamestnatelnych.

0/0
20.9.2009 18:34

forhend

Re: Diky odborum a socialismu poroste nezamestnanost

a hele, Klaus...

;-(

0/0
20.9.2009 20:05

MiroTR

O úrovni odborářských ekonomů

jsem si udělal představu před časem, když předpovídali máslo za 80 korun. :-/ A kolik stojí dnes i s 9% DPH ?

0/0
20.9.2009 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.