Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta nad 3,5 tuny zaplatí příští rok mýtné. Zákon podepsal prezident

Mýtné na českých silnicích od ledna zaplatí všechny vozy nad 3,5 tuny, o rok později pak tradiční dálniční známky nahradí elektronické viněty. Zákon, který tyto změny zavádí, podepsal dnes prezident Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

Pan Felix je vůl!

"V současné tíživé ekonomické situaci jde o krok správným směrem, protože umožní i menším kamionům spravedlivé placení za použití dálnic."

To je snad blbej vtip, ne? Takže budeme zdražovat zboží do nekonečna, ať se třeba lidi poserou!

0/0
30.9.2009 8:13

olaf, brno

Nevím, jestli je neplodný. Spíš "neházejte perly novinářům"

Perla 1. V současné tíživé situaci umožní menším náklaďákům platit 2.5x tolik co dosud.

Perla 2. "Spravedlivé" placení za použití dálnic nám umožní bezplatně plundrovat ostatní komunikace.

Perla 3. Stát nám sice umožní zaplatit víc, ale výsledně z toho nic mít nebude. Díry v silnicích tak zalepí dalším zadlužováním.

Perla 4. Ano je to blbej vtip. Zaplatí to spotřebitel zboží, nikoli dopravce.

A nechtěná perla autora "fih" na závěr: nadpis článku. "Auta nad 3,5 tuny zaplatí příští rok mýtné", tedy systém výběru mýtného a jeho provoz (nikoli mýtné, tedy cenu za opotřebení silnice využitelnou na její údržbu a rozvoj). Jen houšť a větší kapky! ;-€

0/0
30.9.2009 8:41

WIFI

ČESMAD

tohle sdružení budou asi pěkní šmejdi. Místo aby tlačili na své členy, aby jezdili dle předpisů, budou na straně majitelů přetížených aut. JE třeba změnit proto legislativu takovým způsobem, že třetí přetížené auto třeba za rok bude oceněno takovou pokutou, že se z toho majitel položí i s celou firmou. Když nejsou dopravci schopní naložit max.např. 25 t a musí naložit 30 t, tak mají holt smůlu. Malou toleranci při vážení jo, ale ne moc. Nikde není psáno, že auto musí být naloženo na 100 %, proč ne na 98 % a budou mít rezervu na vážení hned.

0/0
30.9.2009 7:09

Sršeň

Dodávky

Zajímalo by mne jak to bude s dodávkami, např. když za autem 3200 kg potáhnu vozík do 2,5 t, kdy platím mýto? S vozíkem nebo i bez? Bude se to posuzovat tak jako tachograf a dělit na soukromé a komerční cesty? Např. chovatelům koní nebo i živnostníkúm (řemeslníkům) se pěkně protáhnou panenky! (Ale za to bude víc na rozkrádání) Jestli tohle v článku nebylo ani  naznačeno, tak je to jen článek za čárku "splněno".Rv

0/0
29.9.2009 19:02

danny44

Re: Dodávky

Tak to musíš hledat jinde a ne na ýDěsu.... !

0/0
30.9.2009 5:57

olaf, brno

Re: Dodávky

Zákon nově definuje "pouze 'tahač' ". V uvedeném příkladě tedy máte povinnost "viněta", nikoli "mýtné". Tedy pokud 3.2 tuny je max. hmotnost (plně naloženého) vozidla.

0/0
30.9.2009 7:46

Neumětel

Pevné váhy

To je keců kolem pevných vah. Přetížené kamiony neskutečněq ničí silnice a to stojí spoustu peněz. při opravách. Pokud dnes skutečně nejsou dostatečně přesné (sice se divím, ale možná je to tak), přesto bych je postavil před místy, kde je možno kamióny odstavit. Občas přijede policie, zapne váhu a kdo bude přes limit, bude po 100 metrech odstaven a změřen přesně na parkovišti.

0/0
29.9.2009 16:21

Tutti

Re: Pevné váhy

Mno ale na to nepotrebujete zmenu zakona. To se muze delat i ted.

Ten zakon prave zavadi moznost udelit pouku kde jedinym dukazem budou ty nepresne vahy.

(ale stejne jako vy netusim, jestli jsou opravdu nepresne nebo jen dopravci mlzi)

0/0
29.9.2009 17:47

mpes

redakci...

přečetl jsem první větu a dál to nečtu.

Mýtné na českých silnicích od ledna zaplatí všechny kamiony nad 3,5 tuny

Co je to kamion? Je Avie kamion nebo není? Přitom má víc než 3,5 tuny...

0/0
29.9.2009 15:25

sdsa

Re: redakci...

neni. Holt nesmite mit takove naroky na uroven redaktoru idesu.

Pro ne je auto pouze trabant a vse ostatni je kamion. Holt na zvlastni skole moc slovni zasobu netrenovali :

0/0
29.9.2009 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.