Diskuze

Cestovky budou muset skončit s cenovými triky. Ale ne u leteckých zájezdů

Čechy, kteří si kupovali dovolenou z katalogů, často matou neúplné ceny zájezdů. Senátoři dnes přijali novelu, která nařizuje uvádět plné ceny. Jenomže u leteckých zájezdů tato povinnost není. Právě u těchto dovolených často prodejci lákají na nízké ceny bez uvedení dalších poplatků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

helenpo

10. 10. 2009 16:03
Z Drážďan v pohodě.

V září Kréta s CK Neckermann, let s AirBerlin, odlet z Drážďan. Z domova (Litvínov) až na letiště 60min. Nemělo to chybu. A samozřejmě v katalogu konečná cena. Objednávka na airstop.cz v češtině. Platba v CZK.

0 0
možnosti

EMS

9. 10. 2009 10:05
5mil zájezdů?

No nevím, to je nějaké divně malé číslo?

0 0
možnosti

evon

9. 10. 2009 9:10
Cože??

V katalogu je kromě ceny zájezdu, napsané tlustě, jsou ještě malinkým písmem položky doplňkové, řekněme. 1.dotaz: PROČ nejsou napsané stejně velkým písmem, aby to bylo jasné?? ;-O 2.dotaz: Jaký je problém tyto částky sečíst?? ;-O2.dotaz: Ještě se mi nestalo, že by to na poslední chvíli kleslo a CK by nám něco vracela. Proč to nefunguje i opačně??;-O 4.dotaz: Kolik ty mohutné haléřové  "výkyvy kurzu" u zájezdu za 12 tisíc asi tak můžou udělat? Desetikorunu?? ;-D

0 0
možnosti

captain cook

9. 10. 2009 9:46
Re: Cože??

jedna z polozek podstatne ovlivnujicich cenu zajezdu je volba aerolinky a typ letu. Je let pevnou nebo volitelnou soucasti zajezdu(zarizuje klient sam?), jedna se o charterove letadlo nebo regulerni linku? Pokud se behem roku musi z nejakych duvodu udelat zmena, rozdil ceny muze byt podstatny. Nejenze existuje cenovy rozdil mezi charterem a pravidelnou linkou, ale zalezi take ktere aerolinky se pouzije. Jak uz jsem poznamenal dole, jenom sam rozdil ve vysi taxy mezi dvema aerolinkami stejne kvality spojujici ty same destinace muze byt i pres $100 na kazdeho pasazera.

0 0
možnosti

Vileric

9. 10. 2009 8:23
zajímavé

německé ck nabízejí menší ceny a větší celkový komfort u zájezdů ale našim ck se to pořád nedaří :-P , péče o klienta na místě ze strany českých ck je naprosto mizerná . Pokud člověk netrvá na odletu z místa bydliště či jeho největší blízkosti  je lepší letět s německou ck a poznáte ten rozdíl ;-)

0 0
možnosti

Martina 77

9. 10. 2009 9:29
Re: zajímavé

Přesně tak.

Navíc německé CK udávají vždy celkové ceny, jak to, že to české cestovky nedokáží???

0 0
možnosti

captain cook

9. 10. 2009 8:13
poplatky a taxy

jeste k diskuzi dole. Ruzne letecke spolecnosti priblizne stejne urovne uctuji ruzne taxy pro let mezi dvema totoznymi body.

Nezminuji se o nizkonakladovych aerolinkach, ale tech kvalitnich. Napriklad Emirates a Scandinavian uctuji podstatne nizsi taxy nez treba Singapore Airlines, British Airways atd. Nekde je rozdil i pres $100 jenom v taxe same kdyz se porovnaji presne stejne lety se dvema ruznymi aerolinkami.

0 0
možnosti

kecinav

9. 10. 2009 2:38
Víza?

Pakliže cestovka neuvede jakýkoliv letištní poplatek nebo třeba vízum a

při kontrole neprokáže, že neznala cenu, tak dostane pokutu.

Co je to za nesmysl - vízum? Cestovní doklady si snad cestovatel zařizuje sám. Ano, na vízovou povinnost by měla cestovka upozornit, případně pomoci zajistit jeho vystavení, ale pokuta za neuvedení poplatku? To by za chvíli museli uvádět třeba do Turecka poplatek za vystavení pasu atd.:-(

0 0
možnosti

petrph

9. 10. 2009 9:12
Re: Víza?

Ale jistě že ano, on si to člověk často ani neuvědomí. Třeba i takové Tunisko vyžaduje  vízum - když jedete s cestovkou, tak to zařídí automaticky, jinak si o něj musíte zažádat. Podobně od letos Kanada.vždycky je výhodnější a větší šance, že to vízum dostanete když to obstaravá cestovka - cílový stát má jistotu, že cestovatele nabere, provede, zajistí ubytování, stravování, pomoc při potížích, a pak ho zase strčí do letadla a odveze zpátky. Než, když tam jede člověk, sám, uvede si důvod turistika, pak vystoupí (třeba v Kanadě) z letadla a přemějšlí co dál...

Ta pokuta je za něco jiného - tedy když cestovka vízum zařizuje, ale neuvede ho v nabídkové ceně zájezdu. Čili, při placení najednou na faktuře :

katalogová cena + letecké poplatky + vízum

Zase na druhou stranu, díky úspěšné mezinárodní politice naší vlády je stejný problém jako s těmi letištními poplatky - cestovky prostě nemůžou vědět, do kterých států bude za půl roku (či za týden či tři dny) platit  vízová povinnost.

0 0
možnosti

farous

8. 10. 2009 22:08
Tady je zase chytrolínů ...

Viděl bych to jako jasnou povinnost uvádět v reklamách konečný ceny! Každej skrytej poplatek je vlastně podvod. Když si koupim v supermarketu  chleba, taky mi u pokladny nepřičtou 30 %, který by byly napsaný malinkejma písmenkama po regálem s chlebem! :-/

0 0
možnosti

hujersehlasi

8. 10. 2009 22:11
Re: Tady je zase chytrolínů ...

ze by to bylo tim, ze u chleba se poplatky napriklad kazdou zmenou kurzu nemenej?

0 0
možnosti

hujersehlasi

8. 10. 2009 20:42
No a co?

Tak snad otevru hubu a zeptam se na konecnou cenu proboha... V kazdy kancelari vam ji reknou at maj v letaku napsany cokoliv... A podle toho se snad muzu rozhodnout, ne? Tenhle povyk nechapu.. Navic pokud se to netyka leteckych zajezdu (vy, co kvicite ze se priplatky nesnizuji, tak o tom vite velky kulovy) tak je to zcela zbytecny.

0 0
možnosti

captain cook

9. 10. 2009 7:54
Re: No a co?

nektere cestovky se sichruji tim, ze si stanovi cenu, ktera je neco nad skutecnou prumernou denni cenou letenky, aby nebyly skodne pri kazdodennich vykyvech cen diky menicimu se kurzu. Tyto ceny pak inzeruji nebo na pozadani oznami zajemcum. Kdyz ale si prectes podminky, je tam obvykle malym pismem napsano, ze konecna cena neni garantovana az do uplne platby. To je dalsi sichrovani v pripade nahle devalvace domaci meny.

0 0
možnosti

jhk2

8. 10. 2009 18:32
nechapu

kde je problem, koupil jsem zajezd 6 mes predem a platil palivovy priplatek ktery byl dva mesice pred odletem polovicni, ale me uz cenu nasledne nikdo nesnizil, no tak aktualizuji jednou za mesic webovy stranky, v cem je problem ?

0 0
možnosti

FoDa

8. 10. 2009 20:33
Re: nechapu

Problém ? Při sebemenší příležitosti vždycky maximálně zdražujeme, pokud jsou podmínky pro pokles ceny, ignorujeme to a neslevňujeme.

Vaše české cestovní kanceláře :-/

0 0
možnosti

Co si to pořád píšeš, Mourku?

8. 10. 2009 17:44
Počty

Devadesát procent zájezdů je leteckých

20 procent ze zájezdů prodaných cestovkami leteckých

dvancát procent z nich bylo leteckých

8-o

0 0
možnosti