Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dluh Česka dál narůstá, každý Čech dluží přes 111 tisíc

Státní dluh České republiky vzrostl do září na 1, 168 bilionu korun. Od počátku roku se tak zvýšil o zhruba 169 miliard. Na každého Čecha připadá dluh více než 111 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekekeke

tak nějak to bylo ... za devatero horami .....

víme kolik je dluh lidmi na daních státu? Nevím kolik je to dnes, ale před pár lety to byla přespolovina státního dluhu. I ty neplatiči co ojebou stát mají svůj nemalý podíl na tomhle dluhovém průseru, bych řekl ...

0/0
10.10.2009 7:35

l e o

to je parada!!!

R^

0/0
9.10.2009 3:20

luko5

Jak končil Paroubek, tak to bylo 800 miliard!

Tady je důkaz, že topolánkova vláda z dluhů nesplatila ani korunu, ba naopak, dluh  za dva roky ještě celkově o 30% zvýšila. [>-] Rv

0/0
8.10.2009 22:55

rudastraka

Re: Jak končil Paroubek, tak to bylo 800 miliard!

za ty 2 roky jen uroky za sosansky dluhy delaji pres 100mld

rozpocet na rok 2007 delali sosani

a od pulky 2008 krize s propadem vyberu dani

0/0
9.10.2009 7:52

luko5

Re: Jak končil Paroubek, tak to bylo 800 miliard!

Dluhy snad nadělala ODS za Klause 200 miliard, plus zkrachovalé banky a podniky, to je dalších 600 miliard!!

0/0
9.10.2009 13:37

Fellow from Volunteer Park

Re: Jak končil Paroubek, tak to bylo 800 miliard!

Dokud budou lidé z daní platit na ty co nikdy na daních nezaplatili ani haléř, tak budou dluhy jen narůstat.

0/0
10.10.2009 15:38

rudastraka

ja to nevidim jako problem

kazdy clovek ma dve pulky prdele a za kazdou dostane vic jak tech 111 tisic

bohatstvi teto zeme je v prdeli ;-D

0/0
8.10.2009 21:31

malej pipík

Lichvu zakázat a je po dluhech

;-€Rv

0/0
8.10.2009 20:50

VennFraNorge

Zaplatím

Já bych to zaplatil za předpokladu,že by tak učinili všichni naši zákonodárci i ti předešlí a že by to zaplatila většina lidí,kdo má nějaký slušnější úspory,ale pak už bych byl z obliga a to na pořád!

0/0
8.10.2009 18:55

kiv

Re: Zaplatím

Klidně a rád zaplatím tuhle sekeru s tím, že  bude od teďka platit zákon, že již žádná vláda nesestaví  dluhový rozpočet a ten bude již  pouze vyrovvnaný či přebytkový ... V případě nesplnění tohoto zákona, pak všem zúčastněným (tedy zákonodárcům, moci výkonné i soudní)  náleží veškeré sankce jako plynouu každému jinému dlužníkovi - tedy osobní exekuce, soud, kriminál ...:-):-) Co ty na to Kalousku a jiní hujeři???

0/0
8.10.2009 22:48

luko5

Re: Zaplatím

souhlas, šel bych do toho

0/0
8.10.2009 23:01

blekekeke

Re: Zaplatím

neřešte to, stejně jednou přijde bankrot ...

0/0
10.10.2009 7:22

jozicka

vyresime to po cesku, ne?

Zrusime ceskou republiku, a kazdy kraj (praha zvlast) se prohlasi za stat. :)

A vsichni, co maji vuci CR pohledavky (vcetne duchodcu), budou mit smulu.. :)

0/0
8.10.2009 18:15

Qesospi Cobigan

Re: vyresime to po cesku, ne?

me je to jedno, jaký má stát pohledávky. Já nikomu nic nedlužím.

0/0
8.10.2009 20:28

Xi Xao

Re: vyresime to po cesku, ne?

No takovéhle hlasy se ozývají už i v americe. :-)

0/0
8.10.2009 20:40

krispos

4 Lžidnes

Samozřejmě, tunelovala POUZE PRAVICE..... a co Unipetrol, ČSA etc.?

0/0
8.10.2009 17:22

krispos

Státní finance jsou ve sračkách....

Pravičáci (viz návrhy TOP 09) hledají cestu, jak se z toho dostat vlastními silami. Levičáci hledají cestu, jak sousedovi otrávit kozu (progresivní zdanění). Bohužel těch závistivých je u nás pořád dost :(

0/0
8.10.2009 17:09

Profík

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

No, ódésáci zavedli (prý omylem) degrasivní zdanění, a když toto nefunguje, tak se holt hledají jiná východiska. Jo, poslanci si před pár lety omylem zvýšlili platy...

0/0
8.10.2009 17:19

krispos

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

Na Slovensku rovná daň funguje, ale tam už provedli aji sociální reformu

0/0
8.10.2009 17:23

Hrochomut

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

než přišla SVĚTOVÁ krize, tak to fungovalo velmi dobře, výběr daní byl vyšší, a schodek se snižoval i přes to, že byl nižší růst, než jaký měla po vstupu do EU k dispozici bez vlastních zásluh ČSSD.. nebýt krize, kterou nezavinil nikdo tady, byl by do dvou let rozpočet vyrovnaný..

0/0
8.10.2009 17:39

atlant

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

no já nevím jak jste na to přišel. Lidé s malým příjmem daně neplatí vůbec nebo jim daně dokonce vrací.  Ze zisku 100k měsíčně platím přes 35 k daně + zdrav a soc. a to je stejné jako ve většině zemí.

0/0
8.10.2009 17:41

lžiDnes.cz

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

Ale vždyť právě zakladatel TOP09 byl ministrem financí a je za ty "sračky" zodpovědný. To on nastavil letošní rozpočet na predikci růstu 4%, ačkoliv reálně bude naopak pokles 5%.

0/0
8.10.2009 17:24

krispos

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

Splést se může každý, Kalousek to několikrát vysvětloval..... ale aspoň se chytnul za nos a jeho současné návrhy jsou velice reálné. U Sobotky žádnou sebereflexi nevidím....

0/0
8.10.2009 17:26

kipu

Re: Státní finance jsou ve sračkách....

Presne tak, CSSD stale pumpovala penize do verejnych zakazek na dluh a vysvetlovala (specialne pan Sobotka a Paroubek) ze se diky tomu zvysi HDP a z tohoto se vybere vice na danich a dluh se snadno splati. Jenze ekonomika byla tazena vzhuru na dluh a zahranicni poptavkou a jakmile se privrely kohouty bylo po rustu. Navic budoucnost je vzdycky nejista.

Ten se o tom ze se panove z CSSD sekli mlci a jen se ukazuje na Kalouska a ODS.

Levice extremne utraci a pravice zas nechce vybirat zadne dane od svych volicu (vysokoprijmovych a podnikatelu) a pak dluh roste. Ale az se CR snizi rating nebo nikdo nebude chtit ty papirky pak teprve nastane probuzeni do reality dluhove pasti.

0/0
9.10.2009 8:05

lžiDnes.cz

Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

... v 90. letech 300 mld. dluhů polostátních bank, rozfofrování přebytků důchodového účtu, ekonomická a měnová krize. V posledních 2 letech vytunelování státního rozpočtu do kapes bohatých a do zahraničí (vývoz zisků z ČR 300 mld. korun ročně).

0/0
8.10.2009 16:53

Profík

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Jo, z těch zisků bychom si ten dluh hravě zaplatili.

0/0
8.10.2009 16:54

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Nejdrazsim ministrem financi byl Sobotka, tam musis hledat zasadni problem.... v pastelkovnem :) Ale to ti zrejme nedovoli ruda ideologicka clona, ktera nepropousti informace do te casti mozku, ktera se zabyva logikou. Takze vsechna energie spadne do oddeleni ZAVISTI ...

0/0
8.10.2009 16:55

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Pastelkovné je 1 miliarda ročně, dluhy v polostáních bankách byly 300 mld. Kč, vyrovnání s církevmi má být 80 mld. Kč. Sundej si modré brýle.

0/0
8.10.2009 16:57

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Pro tvou informaci, pastelkovným nazývám celý 70-miliardový balíček, který Sobotka rozdal v době hospodářského růstu. Tedy v době, kdy se mělo tak nějak šetřit na horší časy..... A to, co Sobotka spáchal za rozpočty, bylo největší zvěrstvo. 8 let vlády ČSSD se na současném stavu podepsalo nejvíce, tak si nastuduj fakta a pak se můžem bavit. Ale na to ty asi nemáš, přijít s argumentem ke slušné diskuzi, to neumí ani ten váš bradavičnatej kápo...

0/0
8.10.2009 17:01

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Sobotka musel především zaplatit 300 mld. účet po Klausově vládě, který zůstal v Konsolidační bance.

0/0
8.10.2009 17:07

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

ikdyby, pořád mu zůstává na triku 400 mld. v době ekonomického růstu..... bylo to nutné? Aby měli cikáni vyšší dávky a nemakačenka nemusela pracovat?

0/0
8.10.2009 17:12

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Musela se rozjet vytunelovaná ekonomika pomocí investičních pobídek a investic do infrastruktury - další stovky miliard.

Ve výsledku jsou sociální výdaje v ČR vzhledem k HDP podprůměr v EU.

0/0
8.10.2009 17:20

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

A pro tvou informaci, já zastávám názor, že co politik to zloděj, u nás si nevybereš.... na sopučasném stavu mají vinu ČSSD i ODS. Co mě sejří, je neskutečné lhaní, populismus a demagogie, kterou tady ČSSD šíří, a to, jak si za státní peníze kupují preference lidí, kteří nechtějí pracovat.... je potřeba si posvítit na nepřizpůsobivá nemakačenka, udělat reformu sociálního systému a snížit počet úředníků.... rozdíl mezi námi je v tom, že jsem ochoten uznat protiargument a nepotřebuju ubíjet diskuzi kopírováním komunistických hesel....

0/0
8.10.2009 17:06

Profík

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Když je krize, na dávky se holt sáhnout musí. Ale co je špatné, to je neustále rostoucí počet úředníků, navzdory neustálým proklamacím o tom, jak se budou snižovat stavy. A to přichází zleva i zprava. Grossovsko-Langerovské fízlování je dost drahá záležitost a je třeba mu učinit přítrž.

0/0
8.10.2009 17:22

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Jistě, sociální reforma a reforma státní správy..... bohužel dokud si to budou Rathove, Bendlove a dalsi delat systemem rodinneho podniku, nema reforma sanci, zase se vyhazi ti schopni...

0/0
8.10.2009 17:25

anders22

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

no jasne. a mandatorni vydaje, ktere tuhle republiku zadluzuji neuveritelnym tempem taky uzakonila ods. stejne tak ods v dobe konjunktury nasekala 800 mld dluhu. sobotka je vlastne agent ods;-D

0/0
8.10.2009 17:05

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Vsadím se, že ti neodpoví.... protože jak říkal Jirka, ČSSD se diskuze nebojí..... ČSSD ji prostě ignoruje.... Rv

0/0
8.10.2009 17:07

anders22

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

nesazim se, kdyz nemohu vyhrat;-)

0/0
8.10.2009 17:08

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Ano - vždyť nynější systém důchodů, nemocenské, zdravotního pojištění a sociálních dávek vymyslela v 90. letech ODS !!! ČSSD v té době byla v opozici.

0/0
8.10.2009 17:08

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

ČSSD dávky POUZE navýšila...... jinak dobrý

0/0
8.10.2009 17:13

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Mluvíme o tom "kritizovaném systému". Ten vymyslela ODS. Výše jednotlivých dávek není změna systému.

0/0
8.10.2009 17:21

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Zvýšení dávek znamenalo spláchnutí miliard, které by se nám teď hodily....

0/0
8.10.2009 17:27

anders22

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

;-D;-D;-Dobzvlast ty socialni davky

0/0
8.10.2009 17:13

lžiDnes.cz

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Ano. Za komunistů žádné sociální dávky neexistovaly. Ty vznikly až v 90. letech za vlády ODS. Pokud mně nevěříš, tak si to najdi v nějaké učebnici nebo encyklopedii. :-)

0/0
8.10.2009 17:22

krispos

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

Jistě, ale za komančů byli i všichni zaměstnaní a nikdo nic nedělal :)

0/0
8.10.2009 17:28

atlant

Re: Kde ODS chvíli vládne, tam pak několik let ani tráva neroste

ty dávky se tenkrát musely dát, protože se měnilo celé hospodářství ze soc. na soukromé a nikdo nemohl vědět , kolik podniků padne. Ty státní podniky by v dneštní konkurenci nevydrželi ani týden a ty šmejdy,  co vráběli by dnes stejně nikdo nekoupil

0/0
8.10.2009 17:37

tos42

Slova?

Nevim jestli jsou si odbornici vedomi vyznamu slov, ktera pisi...

"stabilizovaný, ale hrozí jeho výrazný růst."... tak je dluh stabilizovany anebo hrozi rust... jak muzou napsat takovou blbost v jedne vete???

0/0
8.10.2009 16:49

Hofos

Re: Slova?

tipnu si, jako to myslí: stabilizovaný je teď, ale volby jsou za dveřmi

0/0
8.10.2009 16:51

krispos

Re: Slova?

Stabilizovaný jako TED - v pritomnem case - tedy budto neroste nebo treba stoupa, ale v unosnych mezich. HROZI VYRAZNY RUST - cas budouci -  to znamena, ze by se nam to mohlo vymknout, neboli nastat ZHORSENI soucasneho stavu, a pak to bude jizda az ke statnimu bankrotu. Podle me to smysl dava, pane Sobotko :)

0/0
8.10.2009 16:53

superkutil

Politik jako politik, je to stejná banda!

Z pohledu tunelování a špatného hospodaření je úplně jedno, ke komu politik patří. Stejně jde každý do politiky aby si nahrabal a co je s lidmi je mu jedno.

0/0
8.10.2009 16:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.