Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průmyslníci se bojí Koreje, chtějí omezit volný obchod

Čeští lobbisté se pustili do zatím nejvýznamnější obchodní dohody, která má být uzavřena mezi Evropskou unií a třetí zemí. Smlouva by měla zrušit vzájemná cla a odstranit překážky obchodu mezi EU a Jižní Koreou. Evropští vývozci do asijské země by tak ročně mohli ušetřit asi 1,6 miliardy eur. Čeští výrobci výrobci aut se ale bouří, podle nich může mít dohoda neblahý dopad na celé odvětví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

Jsou trapní

RvCo si o sobě producenti aut myslí? Že republika patří jim? Že bych si za nějaký ten milionnechal také změnit nějaký zákon nebo zablokoval přijetí smouvy? Právě naše ekonomika a automobilový průmysl je na mezinárodním volném obchodu závislý. A evropský autoprůmysl rozhodně nezaostává za korejskou konkurencí - zánik mu rozhodně nehrozí. Nikdo nemá rád konkurenci, ale celkově je přínosná, a není jedináý rozumný důvod, aby zrovna autoprůmysl požíval nějakého speciálního zacházení a ochrany.

0/0
9.10.2009 20:31

Tamifl

Auta

Záleží na zákazníkovi. Osobně vlastním a hodlám vlastnit pouze Evropská auta. Stejně tak kupuji pokud možno pouze to, co je Evropského původu. Bohužel můj výběr se rychle zužuje ( nechci podporovat ani výrobce, kteří dováží z Asie, ale pouze přebalují ). Takže pokud nechcete mít nezaměstnanost, kupujte to, co se vyrábí doma a pozor na přebalovače.

0/0
9.10.2009 15:41

unterwasser

Re: Auta

Dejte tip na např. doboru elektroniku od evropského výrobce. Díky.

0/0
9.10.2009 16:21

zv02

Re: Auta

Bang-Olufsen

0/0
9.10.2009 16:43

Linde CZ

Re: Auta

Tesla :-)

0/0
9.10.2009 20:45

performer2

korejec poblejec

v korejském autě může jezdit snad jen socka z Lidlu :-)

0/0
9.10.2009 12:09

Atomas

Re: korejec poblejec

Zajeď se podívat do Jižní Korei a zkus se chvíli necítit jako socka z Lidlu. Až se budeš doma dívat na tvojí LCD TV značky TESLA tak si vzpomeň, jak vypadá například LED TV Samsung. Bohužel do socky máž blíže ty, než leckterý jihokorejec. Z tohoto důvodu mě jizda v korejci nepohoršuje...

0/0
9.10.2009 13:48

app

2 LindeCZ

Máš pravdu, že průšvih je v přeregulovanosti EU - bohužel je přeregulovaná jenom směrem dovnitř a navenek se nezdravě otevírá právě asijským trhům, lhostejno jestli Korejcům nebo Číňanům nebo Indům. Vem si jenom, co musí splnit dovozce do číny - má na výběr buď vysoký cla nebo lokální výrobu, tu ale za cenu "společného podniku" s nějakým místním borcem, který sosá know-how. Naopak dovoz do EU není navzdory přísným předpisům pro vnitřní trh regulován a dostane se sem tak každý šajsdrek... A lidi to radostně kupujou, protože je to echt láce ;-€

0/0
9.10.2009 11:48

Linde CZ

Re: 2 LindeCZ

jako to je potiz... bariery pro vyvoz jsou pro nas jeste horsi nez pro dovoz, ale predpokladam, ze omezeni barier s Koreou bude oboustranne. Jakekoliv bariery jsou spatne. Vyhrat musi ten, kdo dokaze nabidnout lepsi pomer vykon/cena. Jinak na tom trati vsichni zainteresovani, to je jasne..

0/0
9.10.2009 11:54

_profesor_

Toto je dohoda s Koreou ne s Čínou

Prosím uvědomte si, že Korea je vyspělý stát (vyspělejší než ČR) a platy jsou tam vyšší než u nás. Pokud by stejně jako vy (nízké mzdy, špatná kvalita - což je pravda) argumentovali Němci o ČR, tak nás rovnou z EU můžou vyhodit a je to daleko pochopitelnější, než blokovat obchod s Koreou (která je vyspělejší než my).

Problém u nás jsou především nehorázné výhody pro automobilky (různé daňové úlevy a subvence jen aby tu stála montážní hala). Zaměstnanci jsou ve Škodě auto nehorázně přepláceni a i zisky jsou nepřiměřené => auta jsou předražená. Normální lidé doplácí na líné odboráře a německou automobilku (VW).

0/0
9.10.2009 11:21

chruyeager

Re: Toto je dohoda s Koreou ne s Čínou

Vyspelejsi nez CR? To je diskutabilni, nominalni HDP na obyvatele je v CR o neco malo vyssi, PPP o neco malo nizsi. Ekonomicky to jsou porovnatelne zeme, rozhodne bych jednoznacne nerizikal vyspelejsi nebo nevyspelejsi... Jinak se zbytkem souhlasim

0/0
10.10.2009 13:59

gaDzin

Kazdy chce byt montakem

To vite, ze kazdy chce v tyhle republice montovat auta pane Stredula, ono se da vyrabet i neco jinyho, vime ?! ;)

Problem je to prodat, v Asii totiz makaj za pytlik rejze, zadny socialni ani zdravotni pojisteni, a kdyz maji na svoji praci i nejaky stroj, tak jsou radi. To se to pak vyrabi za pakatel, to je jasny

0/0
9.10.2009 10:40

Linde CZ

Re: Kazdy chce byt montakem

Rocni prumerna cista mzda v Jizni Koreji ~ 15 000 Euro, v CR ~ 7000 Euro. Neco tu nehraje :-)

0/0
9.10.2009 10:59

Santa1

Re: Kazdy chce byt montakem

A které korejské vozy se dnes skutečně vyrábí v Koreji? Hyundai i10 a i20 jsou 100% made in India, i30 se montuje u nás, ale motory a mnoho dalších dílů se vozí z Indie. Nominální hodnota mzdy nevypovídá mnoho o skutečné životní úrovni.

0/0
9.10.2009 11:29

Linde CZ

Re: Kazdy chce byt montakem

No jasne, vysvetli Cechum, ze polovicni mzdy oproti Nemecku neznamenaji, ze by jsme meli nizsi zivotni uroven. A vysvetli jim to treba nekde v kramu, kde musi Cech a nemec vytahnout prkenici ;-D

Je uplne jedno ktere vozy se delaji v Koreji. Vyrabet mimo CR jiste tez muzeme. Nebo nam v tom neco brani vic nez Korejcum?

0/0
9.10.2009 11:52

gaDzin

Re: Kazdy chce byt montakem

A o tom hovorim, bsechno se za kazdou cenu nemusi vyrabet/montovat tady.

Evropa zatim alespon muze konkurovat kvalitou, i kdyz uz i zde je to v mnoha pripadech prekonano a z Asie se vali velmi kvalitni vyrobky

0/0
9.10.2009 12:08

Linde CZ

Re: Kazdy chce byt montakem

Myslim ze Evropa v prumyslu nemusi konkurovat vubec. Prumysl se vyznamove postupne sune tam, kam se driv premistilo zemedelstvi. Uplne staci kdyz se v Evrope bude vyrabet to co se nevyplati dovazet. Jinak je treba investovat, projektovat, designovat, vyvijet, navrhovat, atd, zkratka poskytovat sluzby. Jestli finalni vyrobek vytvori Nemec, Cech nebo Bengalec je suma fuk. Nejvetsi cast zisku zustane takjakotak u nas, pac pridana hodnota bude v te sluzbe. Investovat do vzdelani je treba, pac makaci na tom u nas budou logicky relativne tim hur, cim lip si jako zeme povedeme.

0/0
9.10.2009 12:14

gaDzin

Re: Kazdy chce byt montakem

Ano Jizni Korea je na tom dobre, ale Cina/Severni Korea, ze ktery dovazej dily a cast tam i montujou na tom je s platama podstatne hur.

A ty dily jsou minimalne z 55% z dovozu uz ted. Takze spis tak z 99% cina/sev. korea, z 1% jizni korea ... to se to pak delaj ceny ;)

0/0
9.10.2009 12:06

Linde CZ

Re: Kazdy chce byt montakem

Ty procenta mas lehce naivni, ale vzasade je to fuk. Nemecko taky nebojkotujeme proto, ze cim dal tim vic jejich vyrobku pouziva komponenty z Asie. Hledat co nejlevnejsi subdodavatele je prirozene a spravne.

0/0
9.10.2009 12:16

Santa1

Konečně se toho někdo chytil,

tahle dohoda smrděla hodně velkým průšvihem pro náš průmysl.

0/0
9.10.2009 10:34

Linde CZ

Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost...

..takhle by jsme za chvili mohli regulovat vsechno az do uplneho chcipnuti. Automobilky by si mely stezovat na prisny zakonik prace, spis nez na to, ze nekdo jiny umi vyrobit levnejc.

0/0
9.10.2009 10:02

app

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost...

A víš v jakých podmínkách a podle jakých norem a s jakými "přísadami" se v Číně vyrábí? To zdaleka není jen o levné mzdě - to je o tom, že EU nutí "své" výrobce k plnění pořád přísnějších technických a ekologických norem pro výrobu, zatímco "mimo-EU-dovoz" tohle splňovat nemusí.  A tam je hlavní příčina láce - místo vyspělých čistých technologií šupky s chemickým odpadem rovnou do řeky, manuální výroba za podmínek, do kterých bys neposlal ani psa... a podobně...

0/0
9.10.2009 10:05

Linde CZ

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

Cina/Korea, hodinky/holinky....

Je me sumafuk v jakych podminkach, na zivotni uroven Jizni Koreje nemame ani nahodou, tak nevim proc by jsme si meli tahat triko ze nase regulace, odbory a dalsi zhuverilosti jsou tou spravnou cestou.

0/0
9.10.2009 10:10

Santa1

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

Jasně berete české prachy v Česku a vůbec nedokážete připustit, že i vaše životní úroveň závisí na mnoha regulacích a fungování celé místní ekonomiky. Jasně, vy jste genius, který si vydělá za všech podmínek, zejména  se položí místní automobilky a spol.

0/0
9.10.2009 10:38

Linde CZ

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

Ano, vysledkem tech regulaci je zejmena to, ze mame 10ti procentni nezamestnanost a pritom dovazime delniky ze zahranici. Podniky krachuji, misto aby se zmensovaly, pac odbory propousteni nebo snizovani platu nepripousti. Polovinu prijmu davam na vsemozne dane. Rozpocet jsme nemeli vyrovnany uz pomalu 15 let a to ani kdyz byl rust 6 procent.

A kupodivu, zeme s vyssi zivotni urovni nez je u nas, dokaze vyrabet levnejc. Cim by to tak mohlo byt?

0/0
9.10.2009 10:45

Santa1

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

-Podívejte se na sociální a vzdělanostní strukturu těch nezaměstnaných. Jsou to vesměs lidé, kteří by měli problém pracovat i v pracovních táborech, tohle břemeno skrytě nebo viditelně nese každá společnost.

-Dávám na povinných odvodech spíš víc než 50% příjmu, nejste žádná vyjímka.

-Tlachy o podnicích krachujících ve smrtelném sevření odborů, jsou akorát tlachy zejména u nás v ČR, kde odbory jsou zcela bezubé..

-Jste vedle, korejská auta se vyrábí již jen z malé části Koreji, největší produkční kapacity mají v Indii, kde je dnes levnější pracovní síla než v Číně a to je o co se tu hraje.

-Ano, hledejme způsoby, jak zvýšit konkurenceschopnost, ale bezbřehé otevření trhu importu, dotovaného katastrofální životní úrovní dělníků v místě výroby, nebo ekologickou katastrofou tamtéž je nedomyšlené.

0/0
9.10.2009 11:26

Linde CZ

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

1. - je ta struktura jina nez u zamestnanciu ktere dovazime?

2. - ano, ac zminuji sebe, prekvapive nemluvim pouze o sobe. Zdaneni prace u nas ~42% (pro prumerny prijem). Zdaneni v Jizni Koreji ~17 procent.

3. - aha... a proc se tedy podniky nedokazou zmensovat, pokud potrebuji? V Cine tak bezne cini, je tedy divne ze by jenom 'nechtely'. Neboli - blud. Prikladu je neurekom, staci jenom zalistovat na iDnes.

4. - je nejaky problem v tom, kde se Korejska auta vyrabi? At si je Cina klidne vyrabi na Filipinach, pokud se to vyplati. Kupodivu Koreu pres zmineny fakt nezamestnanost jnijak nesuzuje. Lepsi je prodat x krat vic aut s menism podilem domaci prace, nez prodat zlomek, ale draho a z ciste tuzemskych zdroju.

0/0
9.10.2009 11:47

Linde CZ

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

aj.. "At si je Cina klidne vyrabi na Filipinach" = "At si je Skoda klidne vyrabi na Filipinach"

0/0
9.10.2009 11:59

Linde CZ

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

5. - budeme resit nasi prosperitu, nebo ekologii v Cine? O ekologii v Koreji evidentne nemluvis. Budoucnost neni v prumyslove vyrobe ale ve sluzbach. Pokud se nam vyplati vyrabet v Cine, delejme to. Treba na tom budeme casem aspon tak jako jihokorejci, kteri se jeste nedavno plahocili na ryzovych polich, nez pochopili ze agrarni hospodarstvi nikam nevede. Totez se dnes deje s prumyslem, ktery prepousti svoje pozice ekonomice sluzeb. mnohem vyhodnejsi je investovat do vyroby v zahranici, nez pro zahranicni investory vyrabet.

0/0
9.10.2009 11:48

Bluntp

Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost..

Většina korejských aut se nadále vyrábí v Koreji. Současný poměr výroby v tuzemsku(Koreji) a zahraničí u skupiny Hyundai/Kia je zhruba 60/40. Nevím kde berete ty informace o Indii atd. HMI (Hyundai Motor India) má v současné chvíli kapacitu 300 00 vozidel ročně. Závod Hyundai v Ulsanu (Korea) má kapacitu 2 000 000 vozů ročně. Opravdu to chcete srovnávat? ..Zjistěte si informace než něco začnete tak zapáleně tvrdit.

Ad smlouva: Celá věc je umělě nafouknutá evropskou automobilovou lobby, která se (celkem logicky) brání jakékoliv konkurenci. Snaha je to pochopitelná (každý se snaží působit proti své konkurenci) nicméně je neospraveditelná.

Evropské automobilky se jednoduše bojí toho že smlouva ukáže v celé kráse efektivnost výroby v Koreji a v EU. A výsledek je bude nutit se měnit....a rozhodně to není o ceně pracovní síly.

0/0
9.10.2009 11:57

Stíhací bombardér Karel 6

dělají

jako by snad ve škodovce nic čínského nebylo! ;-D

0/0
9.10.2009 9:59

papazian

Auta z Jižní Koreje budou obsahovat levnou práci

Severokorejců, kteří makají pro nadnárodní monopoly v Severní Koreji, kde Západu nevadí diktatura, naopak velmi vyhovuje, díky tomu tak otročí Severokorejci, kteří tam jsou nahnání a jsou ještě šťastní, že tam vůbec makají, protože si vydělají o něco více než v jiných částech své vlasti. Pokrytectví je zde veliké..., takže žádné levné čínské, ale severokorejské.

0/0
9.10.2009 9:46

Linde CZ

Re: Auta z Jižní Koreje budou obsahovat levnou práci

na tom snad neni nic spatneho, ze v Kesongu severokorejci otroci za lepsich podminek nez v ostatnich castech zeme.

Kdyz uz chces brblat, vol lip argumenty. V tomto pripade jsi mel rict, ze severokorejsky rezim ma z prumyslovych zon pomerne vysoke prijmy, coz se moc neslucuje se sankcema OSN.

Ale jinak si o objemu prace nedelej velke iluze, ty zony jsou relativne male a pouzitelne spis pro assembly nez pro primarni vyrobu. Krom toho je tam ve vetsi mire z automobilek jenom Hyunday.

0/0
9.10.2009 10:14

wlasta

na co si vlastně stěžujeme?

Pořád nadáváme na Čínu,Koreu nebo koho ještě z té dálné Asie,ale vždyť se podívejme do svých nákupních košíků a na naše ulice. Hrdost Evropana mizí u většiny lidí při pohledu na cenu. A proto podporujeme tyhle ekonomiky nákupem levných šmejdů,aby oni potom za vydělané peníze mohli nakoupit už kvalitní technologie. Takže vy co preferujete všechny ty Hundaie, Kie levné zboží z tržnic a pod. se nedivte až nebude k mání nic jiného.Jenže potom už to bude za vyšší ceny.

0/0
9.10.2009 9:39

app

Je mi líto hlupáků, kteří tu velebí výhody otevřeného

obchodu s některými asijskými státy. EU žene sama sebe a své obyvatele do pořádné zadele (_Y_).

Na jedné straně platí neskutečně přísné a neustále se zpřísňující předpisy pro výrobce na území EU - od emisí aut, přes správně zakulacené kachlíčky v mlíkárnách až po metry čtverečné místa na jednu jateční slepici v drubežárnách.

A na druhé straně se sem vozí jedovaté šity a výrobky, které evropské normy nesplňují ani při výrobě (chovu), ani z hlediska materiálů. U toho druhého případu se občas něco jedovatého na trhu odhalí a zakáže, ale 99,9% asijského šuntu tady lidi vesele kupujou a spotřebujou a nechápou, že si tim sami kopou hrob.

A ta asijská láce je dána nejen nízkými mzdam, ale především tím, že výrobci tam nepodléhají takové regulaci, jako v EU. A jsme zase u té zadele, kam se EU řítí... ;-€

0/0
9.10.2009 9:35

wlasta

Re: Je mi líto hlupáků, kteří tu velebí výhody otevřeného

a celé EU tento stav jenom urychluje.Stačí jedno povolení za dobře mířený úpllatek do Bruselu a je vymalováno.

0/0
9.10.2009 9:41

Linde CZ

Re: Je mi líto hlupáků, kteří tu velebí výhody otevřeného

jsi na tu prdel nak fixovanej, ne?

0/0
9.10.2009 10:03

caman

asijske zeme znici eu financne jako usa ve stud. valce rusko

To je proste neuveritelne ze nadnarodni spolecnosti ridi politiky jen ve svuj prospech - parada budeme mit levne auta z koreje bez dovoznich cel, zavrou se tovarna v nosovicich a v ziline a casem i skoda, ktera nebude moct konkurovat dokad nezacne dovazet auta s asie. Kdo si ty auta asi koupi kdyz tady bude 20procentni nezamestnanost? A jaka je soucastna obchodni bilance eu s korejou? EU

0/0
9.10.2009 9:19

wlasta

a kteří

Čeští výrobci to jsou? máte na mysli VW nebo Hyundai nebo PSi ?

0/0
9.10.2009 8:59

tse tse

Skoda Auto

Nechapu vubec pripominku typu, ze si Korea necha vyrabet levne dily v Cine.. Copak se nas a cely evropsky prumysl neborti prave kvuli tomu ?  Copak se to tyka pouze auto prumyslu ? Neni to trosku na hlavu uvadet tento duvod a zapominat na fabriky od textilniho az po sklarsky prumysl ktere lehly ? Skoda holt musi privezt autodily z Ciny jinak tez zkonci. Ale samotny koren problemu je skutecnost, ze evropske vyrobky proste nemohou konkurovat asijskym. Dokud se nevyrovnaji naklady na mzdy a jine coz bude trvat mnoho let. A tak neni nahodou lepsi vyrabet sve vyrobky ve sve zemi a dovazet pouze to co je pro nas nemozne vyrobit ? Jde o to, ze v budoucnu tu budou zastupy lidi, kteri nebudou umet vyrobit nic, budou sedet na zadku a zvedat telefon nekde v CALL CENTRU atd. Ziskame tim nic a ztratime vse. Dohanet pak Asii nebude snadne.

0/0
9.10.2009 8:38

airwar

Re: Skoda Auto

Ono z těma mzdama je to tradiční argument, ovšem mhohdy se už nezakládající na pravdě. O životní úrovni a platech v Jižní Korei se Čechům může jen zdát, a i životní úroveň Číňanů, zvláště těch žijících ve velkých průmyslových aglomeracích se výrazně zlepšuje, v Číně jdem byl za poslední tři roky dvakrát a Praha působí proti jejich velkoměstům jako vesnice a pražské obchody proti obchodním centrům v Pekingu a podobně jako diskonty s omezeným sortimentem.

Čna a životní úroveň jejich obyvatel roste velice rychlým tempen a není náhodou že dnes čínské firmy skupují nejprestižnější značky v automobilovém průmyslu.

0/0
9.10.2009 9:05

zv02

Re: Skoda Auto

Řekl jsi jen poloviny pravdy. Ve velkých číndkých městěch je sice životní úroveň jakž takž, ale co mimo? Odtamtud se nahánějí super levní pracovníci. A co druhá zásadní věc? Ekologie. V Evropě stát nutí firmy dodržovat ekologické limity, platit za odpady apod. V Číně? Tam jde všechno do řek, nikdo se tím nezabývá. To se to potom konkuruje, když nemají náklady na ekologii.

0/0
9.10.2009 9:53

mpixel

Re: Skoda Auto

nene. Máme tu mechanismus směných kurzů. Je to spojená nádoba. Pokud se jednomu českému výrobci nebude dařit konkurovat, tak to pomůže jinému českému výrobci.

Vůbec bych se konkurence z číny nebo korei nebál. Zkrachuje jeden výrobce, ale ostatní na tom získají v podobě slabší koruny.

0/0
9.10.2009 9:08

Poslední z prvních

průmyslníci se hlavně bojí o své zisky a koryta, nic jiného

je nezajímá, lidi nic si nenalhávejte Rv;-D

0/0
9.10.2009 8:32

mpixel

Volný obchod je důležitý !

NENÍ TO TAK !

Máme tu přeci mechanismus směnných kurzů....tj. když lidi budou kupovat o 20% více z číny.....tak prostřednictvím přenesení do směnných kurzů(pokles koruny) podpoří !!VŠECHNY!! ostatní české výrobce plošně.

0/0
9.10.2009 8:19

Randall Flagg

No vida,

tak to doufam ze to klapne.

Ono je trochu divne, kdyz cena social edition skodovky je leckdy vyssi nez cena prumerne vybaveneho auta co sem jelo pres pulku zemekoule. A to jestli odborari budou, nebo nebudou mit co zrat me fakt netrapi.

0/0
9.10.2009 8:15

airwar

Re: No vida,

R^

0/0
9.10.2009 8:32

vasapro

Re: No vida,

R^R^;-)

0/0
9.10.2009 8:43

_profesor_

Odboráři okrádají lidi

Zaměstnanci škodovky berou nehorázné mzdy a vlastník (VW) zas nehorázné zisky. Doplácí na to spotřebitel, který si auta vyráběná z jiných vyspělých zemí (proboha nemluvíme tu o Číně), musí kupovat mnohem dráž. Konkurence je nutná. Auta zde vyráběná jsou nechutně předražená.

0/0
9.10.2009 8:00

Atomas

Re: Odboráři okrádají lidi

Z tebe mluví neskutečná závist a velká neznalost poměrů. Spotřebitel nedoplácí na nic - vybere si jiný, cenově příznivější vůz a kolik vyplatí na mzdách soukromá firma ti může být u zadku.

0/0
9.10.2009 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.