Diskuze
Průmyslníci se bojí Koreje, chtějí omezit volný obchod
Děkujeme za pochopení.
;-)
Jsou trapní
Co si o sobě producenti aut myslí? Že republika patří jim? Že bych si za nějaký ten milionnechal také změnit nějaký zákon nebo zablokoval přijetí smouvy? Právě naše ekonomika a automobilový průmysl je na mezinárodním volném obchodu závislý. A evropský autoprůmysl rozhodně nezaostává za korejskou konkurencí - zánik mu rozhodně nehrozí. Nikdo nemá rád konkurenci, ale celkově je přínosná, a není jedináý rozumný důvod, aby zrovna autoprůmysl požíval nějakého speciálního zacházení a ochrany.
Tamifl
Auta
Záleží na zákazníkovi. Osobně vlastním a hodlám vlastnit pouze Evropská auta. Stejně tak kupuji pokud možno pouze to, co je Evropského původu. Bohužel můj výběr se rychle zužuje ( nechci podporovat ani výrobce, kteří dováží z Asie, ale pouze přebalují ). Takže pokud nechcete mít nezaměstnanost, kupujte to, co se vyrábí doma a pozor na přebalovače.
unterwasser
Re: Auta
Dejte tip na např. doboru elektroniku od evropského výrobce. Díky.
performer2
korejec poblejec
v korejském autě může jezdit snad jen socka z Lidlu
Atomas
Re: korejec poblejec
Zajeď se podívat do Jižní Korei a zkus se chvíli necítit jako socka z Lidlu. Až se budeš doma dívat na tvojí LCD TV značky TESLA tak si vzpomeň, jak vypadá například LED TV Samsung. Bohužel do socky máž blíže ty, než leckterý jihokorejec. Z tohoto důvodu mě jizda v korejci nepohoršuje...
app
2 LindeCZ
Máš pravdu, že průšvih je v přeregulovanosti EU - bohužel je přeregulovaná jenom směrem dovnitř a navenek se nezdravě otevírá právě asijským trhům, lhostejno jestli Korejcům nebo Číňanům nebo Indům. Vem si jenom, co musí splnit dovozce do číny - má na výběr buď vysoký cla nebo lokální výrobu, tu ale za cenu "společného podniku" s nějakým místním borcem, který sosá know-how. Naopak dovoz do EU není navzdory přísným předpisům pro vnitřní trh regulován a dostane se sem tak každý šajsdrek... A lidi to radostně kupujou, protože je to echt láce
Linde CZ
Re: 2 LindeCZ
jako to je potiz... bariery pro vyvoz jsou pro nas jeste horsi nez pro dovoz, ale predpokladam, ze omezeni barier s Koreou bude oboustranne. Jakekoliv bariery jsou spatne. Vyhrat musi ten, kdo dokaze nabidnout lepsi pomer vykon/cena. Jinak na tom trati vsichni zainteresovani, to je jasne..
_profesor_
Toto je dohoda s Koreou ne s Čínou
Prosím uvědomte si, že Korea je vyspělý stát (vyspělejší než ČR) a platy jsou tam vyšší než u nás. Pokud by stejně jako vy (nízké mzdy, špatná kvalita - což je pravda) argumentovali Němci o ČR, tak nás rovnou z EU můžou vyhodit a je to daleko pochopitelnější, než blokovat obchod s Koreou (která je vyspělejší než my).
Problém u nás jsou především nehorázné výhody pro automobilky (různé daňové úlevy a subvence jen aby tu stála montážní hala). Zaměstnanci jsou ve Škodě auto nehorázně přepláceni a i zisky jsou nepřiměřené => auta jsou předražená. Normální lidé doplácí na líné odboráře a německou automobilku (VW).
chruyeager
Re: Toto je dohoda s Koreou ne s Čínou
Vyspelejsi nez CR? To je diskutabilni, nominalni HDP na obyvatele je v CR o neco malo vyssi, PPP o neco malo nizsi. Ekonomicky to jsou porovnatelne zeme, rozhodne bych jednoznacne nerizikal vyspelejsi nebo nevyspelejsi... Jinak se zbytkem souhlasim
gaDzin
Kazdy chce byt montakem
To vite, ze kazdy chce v tyhle republice montovat auta pane Stredula, ono se da vyrabet i neco jinyho, vime ?! ;)
Problem je to prodat, v Asii totiz makaj za pytlik rejze, zadny socialni ani zdravotni pojisteni, a kdyz maji na svoji praci i nejaky stroj, tak jsou radi. To se to pak vyrabi za pakatel, to je jasny
Linde CZ
Re: Kazdy chce byt montakem
Rocni prumerna cista mzda v Jizni Koreji ~ 15 000 Euro, v CR ~ 7000 Euro. Neco tu nehraje
Santa1
Konečně se toho někdo chytil,
tahle dohoda smrděla hodně velkým průšvihem pro náš průmysl.
Linde CZ
Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost...
..takhle by jsme za chvili mohli regulovat vsechno az do uplneho chcipnuti. Automobilky by si mely stezovat na prisny zakonik prace, spis nez na to, ze nekdo jiny umi vyrobit levnejc.
app
Re: Mit tady draha auta neni dobre pro konkurenceschopnost...
A víš v jakých podmínkách a podle jakých norem a s jakými "přísadami" se v Číně vyrábí? To zdaleka není jen o levné mzdě - to je o tom, že EU nutí "své" výrobce k plnění pořád přísnějších technických a ekologických norem pro výrobu, zatímco "mimo-EU-dovoz" tohle splňovat nemusí. A tam je hlavní příčina láce - místo vyspělých čistých technologií šupky s chemickým odpadem rovnou do řeky, manuální výroba za podmínek, do kterých bys neposlal ani psa... a podobně...
Stíhací bombardér Karel 6
dělají
jako by snad ve škodovce nic čínského nebylo!
papazian
Auta z Jižní Koreje budou obsahovat levnou práci
Severokorejců, kteří makají pro nadnárodní monopoly v Severní Koreji, kde Západu nevadí diktatura, naopak velmi vyhovuje, díky tomu tak otročí Severokorejci, kteří tam jsou nahnání a jsou ještě šťastní, že tam vůbec makají, protože si vydělají o něco více než v jiných částech své vlasti. Pokrytectví je zde veliké..., takže žádné levné čínské, ale severokorejské.
Linde CZ
Re: Auta z Jižní Koreje budou obsahovat levnou práci
na tom snad neni nic spatneho, ze v Kesongu severokorejci otroci za lepsich podminek nez v ostatnich castech zeme.
Kdyz uz chces brblat, vol lip argumenty. V tomto pripade jsi mel rict, ze severokorejsky rezim ma z prumyslovych zon pomerne vysoke prijmy, coz se moc neslucuje se sankcema OSN.
Ale jinak si o objemu prace nedelej velke iluze, ty zony jsou relativne male a pouzitelne spis pro assembly nez pro primarni vyrobu. Krom toho je tam ve vetsi mire z automobilek jenom Hyunday.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr
Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...
Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem
Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...