- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co si o sobě producenti aut myslí? Že republika patří jim? Že bych si za nějaký ten milionnechal také změnit nějaký zákon nebo zablokoval přijetí smouvy? Právě naše ekonomika a automobilový průmysl je na mezinárodním volném obchodu závislý. A evropský autoprůmysl rozhodně nezaostává za korejskou konkurencí - zánik mu rozhodně nehrozí. Nikdo nemá rád konkurenci, ale celkově je přínosná, a není jedináý rozumný důvod, aby zrovna autoprůmysl požíval nějakého speciálního zacházení a ochrany.
Záleží na zákazníkovi. Osobně vlastním a hodlám vlastnit pouze Evropská auta. Stejně tak kupuji pokud možno pouze to, co je Evropského původu. Bohužel můj výběr se rychle zužuje ( nechci podporovat ani výrobce, kteří dováží z Asie, ale pouze přebalují ). Takže pokud nechcete mít nezaměstnanost, kupujte to, co se vyrábí doma a pozor na přebalovače.
Dejte tip na např. doboru elektroniku od evropského výrobce. Díky.
v korejském autě může jezdit snad jen socka z Lidlu
Zajeď se podívat do Jižní Korei a zkus se chvíli necítit jako socka z Lidlu. Až se budeš doma dívat na tvojí LCD TV značky TESLA tak si vzpomeň, jak vypadá například LED TV Samsung. Bohužel do socky máž blíže ty, než leckterý jihokorejec. Z tohoto důvodu mě jizda v korejci nepohoršuje...
Máš pravdu, že průšvih je v přeregulovanosti EU - bohužel je přeregulovaná jenom směrem dovnitř a navenek se nezdravě otevírá právě asijským trhům, lhostejno jestli Korejcům nebo Číňanům nebo Indům. Vem si jenom, co musí splnit dovozce do číny - má na výběr buď vysoký cla nebo lokální výrobu, tu ale za cenu "společného podniku" s nějakým místním borcem, který sosá know-how. Naopak dovoz do EU není navzdory přísným předpisům pro vnitřní trh regulován a dostane se sem tak každý šajsdrek... A lidi to radostně kupujou, protože je to echt láce
jako to je potiz... bariery pro vyvoz jsou pro nas jeste horsi nez pro dovoz, ale predpokladam, ze omezeni barier s Koreou bude oboustranne. Jakekoliv bariery jsou spatne. Vyhrat musi ten, kdo dokaze nabidnout lepsi pomer vykon/cena. Jinak na tom trati vsichni zainteresovani, to je jasne..
Prosím uvědomte si, že Korea je vyspělý stát (vyspělejší než ČR) a platy jsou tam vyšší než u nás. Pokud by stejně jako vy (nízké mzdy, špatná kvalita - což je pravda) argumentovali Němci o ČR, tak nás rovnou z EU můžou vyhodit a je to daleko pochopitelnější, než blokovat obchod s Koreou (která je vyspělejší než my).
Problém u nás jsou především nehorázné výhody pro automobilky (různé daňové úlevy a subvence jen aby tu stála montážní hala). Zaměstnanci jsou ve Škodě auto nehorázně přepláceni a i zisky jsou nepřiměřené => auta jsou předražená. Normální lidé doplácí na líné odboráře a německou automobilku (VW).
Vyspelejsi nez CR? To je diskutabilni, nominalni HDP na obyvatele je v CR o neco malo vyssi, PPP o neco malo nizsi. Ekonomicky to jsou porovnatelne zeme, rozhodne bych jednoznacne nerizikal vyspelejsi nebo nevyspelejsi... Jinak se zbytkem souhlasim
To vite, ze kazdy chce v tyhle republice montovat auta pane Stredula, ono se da vyrabet i neco jinyho, vime ?! ;)
Problem je to prodat, v Asii totiz makaj za pytlik rejze, zadny socialni ani zdravotni pojisteni, a kdyz maji na svoji praci i nejaky stroj, tak jsou radi. To se to pak vyrabi za pakatel, to je jasny
Rocni prumerna cista mzda v Jizni Koreji ~ 15 000 Euro, v CR ~ 7000 Euro. Neco tu nehraje
tahle dohoda smrděla hodně velkým průšvihem pro náš průmysl.
..takhle by jsme za chvili mohli regulovat vsechno az do uplneho chcipnuti. Automobilky by si mely stezovat na prisny zakonik prace, spis nez na to, ze nekdo jiny umi vyrobit levnejc.
A víš v jakých podmínkách a podle jakých norem a s jakými "přísadami" se v Číně vyrábí? To zdaleka není jen o levné mzdě - to je o tom, že EU nutí "své" výrobce k plnění pořád přísnějších technických a ekologických norem pro výrobu, zatímco "mimo-EU-dovoz" tohle splňovat nemusí. A tam je hlavní příčina láce - místo vyspělých čistých technologií šupky s chemickým odpadem rovnou do řeky, manuální výroba za podmínek, do kterých bys neposlal ani psa... a podobně...
jako by snad ve škodovce nic čínského nebylo!
Severokorejců, kteří makají pro nadnárodní monopoly v Severní Koreji, kde Západu nevadí diktatura, naopak velmi vyhovuje, díky tomu tak otročí Severokorejci, kteří tam jsou nahnání a jsou ještě šťastní, že tam vůbec makají, protože si vydělají o něco více než v jiných částech své vlasti. Pokrytectví je zde veliké..., takže žádné levné čínské, ale severokorejské.
na tom snad neni nic spatneho, ze v Kesongu severokorejci otroci za lepsich podminek nez v ostatnich castech zeme.
Kdyz uz chces brblat, vol lip argumenty. V tomto pripade jsi mel rict, ze severokorejsky rezim ma z prumyslovych zon pomerne vysoke prijmy, coz se moc neslucuje se sankcema OSN.
Ale jinak si o objemu prace nedelej velke iluze, ty zony jsou relativne male a pouzitelne spis pro assembly nez pro primarni vyrobu. Krom toho je tam ve vetsi mire z automobilek jenom Hyunday.