Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA by již v příštím roce mohly vykázat zisk, řekl jejich šéf Lašák

Pokud bude přijat restrukturalizační plán současného vedení ztrátových Českých aerolinií (ČSA), může firma již v příštím roce vykázat zisk. V dnešním pořadu Otázky Václava Moravce to řekl prezident ČSA Radomír Lašák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fikus 1

No to jistě

Když se tam nalijou peníze z letště. Každopádně to nebude Lašákovou zásluhou (manažerského brouka Pytlíka).

0/0
20.10.2009 8:14

yaack

proti proudu

Kdyby nepřišla krize, kdyby nepadla vláda a kdyby se tak prodej provedl podle původních plánů, vůbec žádné problémy s ČSA by nebyly. Stát by dostal 3 mld od Air France-KLM a ČSA by měly silného partnera. Firma byla poslední tři roky vedena primárně s cílem dojít dobře k privatizaci - i za cenu nějakých rozprodejů, které byly nutné, aby si udržela cashflow (neb doba Tvrdíka objektivně přinesla úbytek rezerv vznikem závazků splácení letadel a navýšením mezd v kolektivních smlouvách). Taktika Lašáka byla tedy správná - udržet nad vodou i za cenu obětí různých rozprodejů do doby prodeje. Překážkami byl vývoj ceny ropy, vývoj kursů a nakonec pád Topolovy vlády a příchod krize. Krize sama přinesla takový vliv, který už skutečně vybalancovat jednoduše nešel. Kdyby krize nebyla, o ČSA se dnes vůbec nepíše, protože by si dále i bez privatizace jely někde kolem nuly nebo i v zisku. Desítky těch, co tu na Lašáka blijou, o tom vědi kulový, ale český internetový blb musí kvákat všude a do všeho...

0/0
19.10.2009 7:28

FrantaKibyc

Re: proti proudu

Tak nám pověz, jak se poslední 2 roky vyvíjely ceny ropy nebo kurz koruny. Bohatě stačí, jak si Lašák u Moravce stěžoval na silnou korunu ukrajující trržby, ale taktně zamlčel, že zase na palivu a splátkách letadel díky tomu ušetřili. Taky by mě zajímalo, jak to bylo s prodejem Carga garážové firmě a jak to je teď s nákupem cateringových služeb. A poslední otázka, co vlastně myslíš "prodejem ČSA podle původních plánů". Myslíš plán najít blázna, co za ČSA, co už roky nevytvořily provozní zisk, zaplatí 3 nebo kolik miliard?

0/0
19.10.2009 7:40

yaack

Re: proti proudu

Ceny paliva se zajišťují na měsíce dopředu, je to složitější, než si leckdo myslí. Trochu loterie - buď se trefíš a vyděláš nebo naopak s tím, že jsi ale pojistil riziko ještě většího průšvihu v případě, že by ceny ujely ještě více. Ostatní je na delší diskusi a zde nemá smysl reagovat - jen tolik, že je to tradiční odborářská demagogie.

0/0
19.10.2009 7:58

FrantaKibyc

Re: proti proudu

Co je na otázkách o výhodnosti prodeje majetku demagogického? Když chceš někoho hájit, tak prosím argumenty, ne nálepkováním kritiků. Ale myslím, že jsi nám odpověděl. Ostatně už ten názor, že celá Lašákova strategie posledních 3 let byla správná a chudáček měl jen smůlu, je těžce mimo.

0/0
19.10.2009 8:11

komentator-1

Re: proti proudu

vy očividně neumíte číst. Nebyla to strategie, ale taktika, o které yacka píše a má pravdu. Strategií bylo dovést ČSA k privatizaci, což ještě loni touto dobou vypadalo velice nadějně a zájemců bylo několik.

Prodávat ale můžete (chcete-li alespoň něco utržit) pouze firmu, která má minimálně provozní financování jakž takž v pořádku a v případě ČSA bylo rozhodnuto (a schváleno dozorčí radou, není to jenom Lašákova zvůle), že se tomu rozprodejem pomůže. Nikdo netvrdí, že jeden každý prodej byl o ok, ovšem představa, že každý konkrétní prodej vymyslel Lašák, je naprosto mylná. Je zajímavé, kolik máme expertů na řízení velkým firem, zde v diskusi desítky. Předpokládám, že jejich výsledky by byly hodně podobné podobné výsledkům Tvrdíka, jehož krátkému působení mohou ČSA primárně děkovat za současný zmar.

0/0
19.10.2009 9:41

FrantaKibyc

Re: proti proudu

Přidržel bych se toho "jakž takž v pořádku provozní financování". Chápu, pokud se v nouzi prodává majetek, aby se získal čas a peníze. Ale ty je právě potřeba dát do restrukturalizace (odstupné atd.) a ne prožrat. Na podstatě ztrátového provozu, pokud vím, Lašák za ty roky nezměnil vůbec nic. Tvrdík sice zasel, ale třeba jeho opce na nová letadla Lašák plně využil.

Samozřejmě bych se vůbec nedivil, že s lidmi jako Kočárník v dozorčí radě se prodávalo ne úplně výhodně pro ČSA, ale to z Lašáka odpovědnost nesnímá.

A s tou nadějnou privatizací to bylo jak? Já si vzpomínám na nesmyslná čísla nastřelovaná Lašákem, která za ČSA chtěl, ale z "nadějných" zájemců si vzpomínám akorát naAeroflot, sám v podobné situaci jako ČSA, a AF-KLM.

0/0
19.10.2009 10:24

Fikus 1

Re: proti proudu

Jo to jsem viděli jidiný způsob jak dokázal dosáhnout zisku byl prodej majetku. Vytruboval do světa jaký je super manager, ovšem taktně pomlčel, že zisky pramenily z mimořádných příjmů, už jen to mi stačí abych si udělal obrázek. Možná, že český internetový blb o tom ví kulový, pak jsme ale na tom s Lašákem úplně stejně.

0/0
20.10.2009 8:26

Kimko

Ceny letenek

Nevím, proč Lašák mluví o tom, že průměrné ceny letenek se nezvedají. Kde bere jistotu, že se nějak dramaticky zvedat budou, obzvlášť když ČSA už teď patří k nejdražším v Evropě (na kontinentálních letech, protože těch dálkových se "úspěšně" zbavila). Holt, když se rozhodli lítat v rámci Evropy, musí brát jako přímou konkurenci i nízkonákladovky, které jsou schopny létat mnohem levněji, a nejen ty samozřejmě...

0/0
19.10.2009 7:19

jakub7

Re: Ceny letenek

Muzu te ujistit, ze na transatlantickych letech (a jine by pro CSA ani nepripadaly v uvahu) by byli konkurenci doslova zaslapani do zeme (pokud by neobnovili letku, coz bylo a je zcela nerealne). Jako regionalni dopravce (ackoliv bych si fakt pral, aby za ocean litali) maji slusnou sanci, je spousta lidi, kteri letaji trasy s prestupy a chtel bych videt jak ti prebookujou let jen proto, ze lowcost priletel do londyna pozdejc...

0/0
19.10.2009 7:50

kunde

Re: Ceny letenek

milý odborníku, CSA bude mít stále linku do JFK. Má linku do ICN .. To že tam nelétá vlastním letadlem, neznamená, že nemá transkontinentální linky.

0/0
19.10.2009 8:00

jan.banos

Zisk?

To že po mnoha letech ztrát vydělám pár milionů znamená sice úspěch, ale vymazat předchozí ztráty se už těžko povede.

0/0
19.10.2009 7:03

hnupobijce

Samozrejme pak

ziskovou firmu prodat ... tj.dalsi propousteni , snizovani mezd ...

0/0
19.10.2009 6:43

radegast45

ZRUSTE CSA!!!

Nikdo je nepotrebuje, snad jen piloti na placeni nesmyslnych hypo na nesmyslne ceny domu!VVV

0/0
19.10.2009 3:03

yaack

Re: ZRUSTE CSA!!!

...ozvala se závistivá tupá lůza...

0/0
19.10.2009 7:14

FrantaKibyc

Moravec se taky předvedl

Bohužel Česká televize pod pořadem zrušila diskuzi. Výkon Moravce byl otřesný. Pokud tomu sám nerozumí, měl tam být nějaký oponent, který by se zeptal, jak to bylo s prodejem carga, cateringu a vůbec co celé ty 3 roky Lašák dělal, aby odstranil provozní ztráty. Co Tvrdík zasel, Lašák ještě přihnojil.

0/0
18.10.2009 22:34

rudastraka

zisk???

to je prece sprosty slovo od zhovadilych kapitalistu

aspon podle jyrka paroubka

0/0
18.10.2009 22:31

myrdazryby1

Prodat!!!

Uz to dal nerozjebavejte a rychle s tim pryc a to za jakoukoliv cenu a snad i Rusum ... Daleko vetsi bezpecnostni riziko pro nas stat je soucasna politicka garnitura nez cele CCCP!

0/0
18.10.2009 21:30

lžiDnes.cz

Lašákovi nevěřím ani nos mezi očima ...

... ještě před půlrokem říkal, že ČSA jsou na tom výborně. Ten chlápek je schopen přivést k bankrotu i ČEZ :-/

0/0
18.10.2009 21:18

Homer1

Re: Lašákovi nevěřím ani nos mezi očima ...

Lašák odešel do ČSA právě z ČEZu (kde byl po Romanovi numero 2 v hierarchii firmy). Tohle jsi nevěděl, viď znalče? :-P

Byl tam jedním z architektů vývoje, díky němuž má dnes ČEZ ty zisky, které má. Polemizovat o těch ziscích lze, nicméně je mají...

0/0
19.10.2009 0:52

kunde

Re: Lašákovi nevěřím ani nos mezi očima ...

;-D;-D;-D architekt vývoje... Tak prodávat elektřinu a vykozovat obrovský zisk by dokázal každý hokynář, vážený pane...

0/0
19.10.2009 8:01

Xladi

V zisku

Leda když prodají dost letadel a majetku, ale pak už to bude jen obchodní značka s hromadou zaměstnanců v pronajatých prostorech a letadlech, takže pochybuji. Jednou se do zisku s dobrým vedením dostanou ale příští rok určitě ne.

0/0
18.10.2009 21:10

lžiDnes.cz

Re: V zisku

Ziskové části jako Cargo a Catering prodali, vysoce ztrátové linky přes Atlantik provozují dále a diví se, že to jde od 10 k 5:-/

0/0
18.10.2009 21:22

kunde

Re: V zisku

vysoce ztrátové lety přes Atlantik? a na to jste přišel jakK?

0/0
19.10.2009 8:04

crezpenan

Lašák byl pro neschopnost propuštěn

z Českého Telecomu,dostal potom od socek trafiku jako Tvrdík-ČSA,dál to raději nekomentuji,články pilotů a techniků jste si mohli o úděsných poměrech a neschopnosti číst už loni na netu.O heslíčkách ve firmě ap.Piloti mají pravdu,sníží si platy,ale Lašák musí ven !

0/0
18.10.2009 20:43

Fare.l

to už je moc

Je tohle možné? Nechce si někdo proti mně vsadit? Tvrdím, že v plusu nebudou ( pokud něco nerozprodaj :-)

0/0
18.10.2009 20:13

-Chilli-

Re: to už je moc

nechci, jsem na stejný straně

0/0
18.10.2009 21:16

Furimmerjung

Kristepane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

To nestačí, co předvedl doposud ???  Vždyť celou dobu co tam je lhal a bral statisícové platy a milionové odměny. Toto je možné jen v našem státním Absurdistánu. Ař už drží hubu a ven !!! 

0/0
18.10.2009 20:01

Jiricek 1

Re: Kristepane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Až tito půl milionoví " manažeři" vypadnou,tak pak snad něco ušetří-ale to by museli ti noví si dát plat tak třicet tisíc ;-D a tomu nevěřím ;-D;-D

0/0
18.10.2009 20:23

MartySSS

Re: Kristepane !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nespletl jste si Lasak se jmenem Gaspar?

copad nevidite, kde je zakopany pes? Ani predseda dozorci rady ani ministr, premier, nikdo s pilotnima odborama nehne. Co asi mohli 3 roky delat? Prodavat a prodavat, aby to porad uzivili. Bude nejlepsi, kdyz to nechaji cele padnout, udelaji nove CSA a piloty prijmou za nejake normalni penize. Snad se to pak dostane aspon do ucebnic, kterak odbory dokazou zplundrovat co se da.

0/0
18.10.2009 22:51

JUDr. Juraj Jánošík

netvrdí to již 5 let ?

;-D

0/0
18.10.2009 19:10

forhend

A koho vyhodí? Dle trendu dnešních podnikavců,

údržbu a piloty, tedy ty, kteří se NEJMÉNĚ podílejí na provozu letecké dopravy...:-/ Podobně jako v ČEZu, kde taky vyházeli ty nepotřebné...

0/0
18.10.2009 18:29

forhend

Re: A koho vyhodí? Dle trendu dnešních podnikavců,

a dneska jim trvají opravy daleko dýl, než bylo normální...:-/

0/0
18.10.2009 18:29

tequiladrinker

vyhodit

jak může ředitel jednoho podniku vést firmu x let k mnohamilionovým ztrátám a najednou když mu teče do bot tak má ihned k dispozici plán, jak se dostat do zisku... ...to nešlo dřív??? Lašáka vyhodit, odbory zrušit, pak se to dá možná dát do kupy...:-/ Už aby to měl v rukou Šimáně, to je businessman jak má být!!!

0/0
18.10.2009 18:06

papazian

Co tak najednou pane Lašáku?

Nejprve vedete firmu záměrně do téměř krachu, aby její prodejní cena byla minimální a na ruku Francouzům, nyní, když Vám teče do bot, tak vlastně ukazujete, jak jste byl neschopný, když nyní, pod tlakem okolností, konečně začnete makat za české zájmy. Nicméně jste mne zklamal, svou pokřivenou falešností, takže byste měl vyfučet z kola ven a to co nejrychleji. Jste ve své podstatě neschopný a vlastizrádce. Dejme šanci čestným lidem!

0/0
18.10.2009 17:34

Divak

Cesky management

Predstavenstvo o 9 clenech muze mit jenom ceska firma nebo maximalne tak globalni firma s vice nez 100.000 zamestnanci. Lufthansa ma 4 cleny predstavenstva a 108.000 zamestnancu. V Cesku ma take kazdy ministr 3-6 namestku, v Nemecku 2-4. Cesi jsou nejbyrokratictejsi narod na svete, pritom ale miluji tvrdit o ostatnich narodech, jak jsou byrokraticke. Pritom kdyz se ma zjistit, kdo je za neco v Cesku zodpovedny, tak se zjisti, ze vlastne nikdo. Vychodni impotenti.

0/0
18.10.2009 17:30

František Potřebný

Není důležité jestli státní podnik vykazuje zisk

Není důležité jestli státní podnik vykazuje zisk, protože firma se společenským vlastnictvím výrobních prostředků má jiné funkce než jen obyčejné vytváření zisku. Zde selhal vlastník tedy stát, protože nedokázal ze svého rozpočtu sanovat chybějící prostředky pro platy zaměstnanců.

0/0
18.10.2009 17:22

sirc

Re: Není důležité jestli státní podnik vykazuje zisk

Stát nesmí dotovat ze státního rozpočtu soukromé firmy. ČSA jsou akciová společnost, tedy soukromá firma se státní majoritou.

0/0
18.10.2009 17:43

slatin

ale bez Lašáka.....

;-D

0/0
18.10.2009 17:19

František Potřebný

Pokud se přeci jen podaří

Pokud se přeci jen podaří vykázat zisk, pak je to jen a jen zásluhou odborů, které dokazaly najít cestu z ekonomického bahna, do kterého firmu zavlekli lidé z ODS.

0/0
18.10.2009 17:24

Muflik

Re: Pokud se přeci jen podaří

Aneb spasily nas odbory :D

0/0
18.10.2009 17:30

hnusil

Re: Pokud se přeci jen podaří

Temi lidmi z ODS mas zajiste na mysli Tvrdika a Lasaka, kteri obsadili management firmy svymi stejne neschopnymi kamarady a behem par let vytunelovali firmu a poslali ji na pokraj bankrotu?

0/0
18.10.2009 17:35

sirc

Re: Pokud se přeci jen podaří

kdyby čsa dnes nemusely splácet trvdíkova letadla a nesmyslnou tvrdíkovu kolektivní smlouvu, mají dostatek hotovosti a dobu krize překonají bez rozprodávání majetku

0/0
18.10.2009 17:45

-Chilli-

Re: Pokud se přeci jen podaří

Frantíku, najdi si kdo a kdy jmenoval Lašáka. Napovím, vláda ČSSD na jaře 2006

0/0
18.10.2009 21:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.