Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků pojede méně. Škrty nejvíce pocítí východ Čech

Cestující čekají velké změny ve vlakových jízdních řádech. Řada spojů bude dokonce zrušena bez náhrady. Část už letos v prosinci, část v průběhu příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zeleznicar

vetsina

jenom tlacha a nic nedela!TAK MAKEJTE,RAD SI NECHAM PRIDAT.pro zavistivce ze soukromych firem dodavam,ze z jejich dani!!hahahahahaha;-D;-D;-D

0/0
21.10.2009 13:03

danny44

Počet spojů...

Dopravní obslužnost si objednává a platí kraj - a ten musí hospodařit s tím co má, resp.  s tím, co nedá třeba na "sociální" vracení 30 KáČé za návštěvu lékaře..... Holt může bejt jen na něco.... Takže milý občánku, zvolil sis 30 KáČé tak teď laskavě drž hubinku...

0/0
20.10.2009 18:11

109e

Re: Počet spojů...

Konečně se našel někdo, kdo sem tahá politiku. Když to je tak, jak píšete, proč kraje omezují dopravu nerovnoměrně?

0/0
20.10.2009 22:12

FrantaV

Příležitost pro alternativní dopravce

Tady je přece velká příležitost pro alternativní dopravce, když už neustále nadávají na ČD.

Každý kraj dělal na zajištění regionální dopravy veřejnou soutěž a prakticky všude ji vyhrály ČD. I když jsou tak hrozně předražené, mají nemoderní vozy a nepříjemný personál.

Tak kde je chyba? Proč se nepřihlásil nějaký soukromník s efektivnějším hospodařením, bez kanceláří plných odborářských funkcionářů a podobně?

0/0
19.10.2009 16:36

109e

Re: Příležitost pro alternativní dopravce

Kde je chyba? To není složité - ve Vašich naprosto neověřených informacích. Chtěl bych vědět, jak často jezdíte vlakem. Divíte se, že dráhy mají zastaralý vozový park a vůbec Vám nevadí, že v tomto státě je železnice na okraji zájmu, že zelenou má silnice. Píšete o odborářských funkcionářích. Ty jsou placeni z příspěvků, nikoli z peněz daňových poplatníků.

0/0
19.10.2009 17:27

Bery

Re: Příležitost pro alternativní dopravce

Kde je chyba ? Alternativni dopravce je o cca 1/3 drazsi nez ČD. Pritom kraje nemaji ani na pokryti soucasne obsluznosti od ČD. Misto toho ale kraje statecne rozhazuji jinde. Ono je to pak tezky.

0/0
20.10.2009 9:13

happy4ever

Re: Příležitost pro alternativní dopravce

Každý kraj rozhodně soutěž nevypsal a rozhodně všude nevyhrály ČD. Prvně si něco zjisti a potom mudruj

0/0
20.10.2009 14:00

František Potřebný

A nemohly

A nemohly by se použít peníze z divident ČEZu ?

0/0
19.10.2009 13:34

cyklistark

s.Ješina

Krajský radní s.Ješina považuje za uspěch,že se podařilo zrušit jen 9% spojů a cena je jen o 24 milionů větší.V Královéhradeckém kraji.Co na to říct.Dostal auto za 600000,- Co by se staral o dopravu pro lidi.A to si lidi představte,že platí celé jedno procento s pořizovací ceny auta.Chudák duchodce se 70000 platem.Rv

0/0
19.10.2009 11:12

moribundus z lihace

Re: s.Ješina

sedni na kolo, hezky si protahneš svaly, si na čerstvým vzduch tak proč vlastne závidíš nejakej vehikl za 600tis Kače)) domu přijdeš hezky nataženej a spat budeš jedna radost vo tom se p.radnímu muže jenom zdát))

0/0
19.10.2009 11:21

cyklistark

Re: s.Ješina

Zaplať panbů to tak dělám.Jen nemužu pochopit lidi,kteří mu skočí na jeho sliby.

0/0
19.10.2009 11:48

moribundus z lihace

na co vlaky

ktere jsou ve strate , sedneme do auta a jedem , a sockam pohyb na čerstvém vzduch jenom prospěje!

0/0
19.10.2009 10:59

aldik7

Re: na co vlaky

pchéé jen si postojte v kolonách;-) .. a my co preferujeme vlaky se vám akorát vysmějem;-D ..

0/0
19.10.2009 11:00

moribundus z lihace

Re: na co vlaky

ja ti tve pošušaničko v osobáčku nezavidím :-P 

0/0
19.10.2009 11:02

aldik7

Re: na co vlaky

a kdo tu mluvil výhradně o osobácích?:-P .. existují snad i rychlíky, IC, EC, SC;-)

0/0
19.10.2009 11:05

moribundus z lihace

Re: na co vlaky

nekecej ,že jezdíš do práce IC, EC motoraček na lokalni trati je tvuj oblibenej spoj))) příplatky na EC a IC by tě finančne zrujnovali:-P

0/0
19.10.2009 11:18

aldik7

Re: na co vlaky

ty radši už nic nepiš, lezou ti z klávesnice větší h*vna než sou v záchodě:-P;-D

0/0
19.10.2009 11:19

moribundus z lihace

Re: na co vlaky

tak kolik krát měsične jezdíš v EC nebo IC vlaku?  

0/0
19.10.2009 11:23

PrezdivkaJizExistuje

Re: na co vlaky

Prozradim ti "novinku" vlaky EC a IC jsou bez priplatku ;)

0/0
19.10.2009 16:14

lucky_24

Re: na co vlaky

Tak mě by třeba zajímalo spojení vlakem vyšší kvality (EC, IC, SC z Prahy do Liberce a z Prahy do Karlových Varů. Spojení hlavního se dvěma krajskými městy.

0/0
19.10.2009 20:30

miropiro

Re: na co vlaky

No tak do Karlových Varů vskutku EC nejezdí. A přitom by takto mohli vést třeba Pendolino - hezky by se protáhlo. A do Liberce - to se ještě dočkáte...tam ani není elektrifikovaná trať. A do Prahy je to povětšinou s přestupy. Holt v této trase nemá vlak možnost být lepší.

0/0
19.10.2009 21:19

czechian

Kraje nemají na vlaky? Já bych věděl, kde rozhazují

;-D

0/0
19.10.2009 10:28

danny44

Re: Kraje nemají na vlaky? Já bych věděl, kde rozhazují

Kraje nerozhazují - vždyť tam vládnou zástupci té NEJlepší strany, která to myslí jen a jen upřímně a pro blaho lidu této země - přece těch ušetřených 30 KáČé za návštěvu lékaře můžeš nacpat do benzinu a jet autem místo vlakem...

0/0
20.10.2009 18:13

mrzz

socialismus na kolejich

Lit penize do podniku, ktery je dle mne sockomunisticky tunel, nema prilis smysl. Byl jsem docela zdesen cenou jizdenky Praha-Bratislava. Bezne jezdim autobusem (cena max. 350Kc a to je v cene internet, obcerstveni a noviny/casopisy apod.). CD chcou za jizdenku 647Kc a to jeste bez mistenky). Jak mohou nalakat obcany na takovy zpusob dopravy opravdu nechapu. Urcite maji vetsi naklady na provoz, ale takhle rozumne fungovat nemuzou. Dle mne je to komunismus na kolejich a jedine, co to vyresi, je konkurence - ktere se desi jako cert krize!

0/0
19.10.2009 10:27

mrzz

Re: socialismus na kolejich

.. jeste takova poznamecka - nebudu brat v potaz, ze zpatecni jizdenka je levnejsi (ne vzdy chci jet stejnou trasou/prostredkem nazpet). Pokud sectu dve jednosmerne jizdenky a stoji mne to vice (nebo rekneme stejne), nez cesta autem, je opravdu neco spatne .. at mi nerikaji, ze ty naklady jsou opravdu tak obrovske

0/0
19.10.2009 10:31

falda

Re: socialismus na kolejich

Tunel to je, stejně jako každý velký podnik. Tunel, na kterém se přiživuje spousta těch, kteří si říkají podnikatelé. Nebo se snad ČD tunelují samy? Je to jen způsob přelévání státních peněz do soukromých rukou, nic víc. A k těm cenám - berete nejdražší variantu cesty vlakem s nejlevnější (resp. nereálnou) variantou cesty autem, tj. pouze cenu paliva, a to ještě hodně zredukovanou. Pochybuji, že byste někoho za Vámi uvedenou cenu vozil autem do Bratislavy. Že je levnější autobus? Možná, protože vyčuraní autobusoví dopravci vychytávají nejlukrativnější linky, na kterých nelze prodělat. Na ostatních nejezdí vůbec. Typický rys státem podporovaného českého podnikání. Krom toho by mne zajímaly jejich dotace, odpočinky řidičů, jejich zkušenosti atd. Stačí si občas přečíst noviny - není skroro týden, aby se nestala nehoda autobusu. Na dráze přece jen ještě panují určitá pravidla. Taky by bylo zajímavé, kdyby autobusoví dopravci platiti za dopravní cestu.

0/0
19.10.2009 11:00

PrezdivkaJizExistuje

Re: socialismus na kolejich

Kolikrat jeste?

"Možná, protože vyčuraní autobusoví dopravci vychytávají nejlukrativnější linky, na kterých nelze prodělat."  Nelze prodelat? Na tom ste byl kde? CD umi prodelavat vsude: http://ekonom.ihned.cz/c1-34785140-ztratove-pendolino

"Rychlovlaky Pendolino, vlajkové lodě Českých drah (ČD) zajišťující spojení mezi Prahou a Ostravou a také mezi Prahou, Vídní a Bratislavou, jsou ztrátové ..."

Rv

0/0
19.10.2009 16:20

PrezdivkaJizExistuje

Re: socialismus na kolejich

"Že je levnější autobus? Možná, protože vyčuraní autobusoví dopravci vychytávají nejlukrativnější linky, na kterých nelze prodělat."

Vite jak by to melo fungovat? Na tech vasich "lukrativnich" linkach jezdit dopravci (vlaky/autobusy) bez jakychkoliv dotaci statu/kraje a vydelavat na jizdnem (ne jako CD, ktere i tam prodelava). Pokud jde o linky, ktere by na sebe nevydelaly, tak jako kazda normalni firma, tyto linky zrusit! Protoze ovsem, zde lide take potrebuji jezdit, tak kraj vypise vyberove rizeni na tuto linku v ramci dopravni obsluznosti a kraj vybere z nabidek firem (ne pouze CD), ktera jim nabidne nejelpsi pomer vykon/cenu nebo pouze cenu, proste to uz je na kraji. Kraj zaplati tuto dotaci a vlak pripadne autobus jezdi. Ovsem pokud i pres dotaci firma prodela, stat ji jiz nic neda, ona sama podala nabidku za kolik to bude provozovat!

0/0
19.10.2009 16:26

Bery

Re: socialismus na kolejich

Kraje vybiraji predevsim dle ceny a ta je nejnizsi u CD. Jina firma sice nabidne modernejsi vozidla, ale je diky tomu o 1/3 drazsi. Kazda sranda neco stoji. Urednici vlakem nejezdi a tak jim novejsi vlak nestoji za ten priplatek.

Stat ted naposled nedaval dotace dopravcum (jak si par lidi mylne mysli), ale krajum, protoze kraje rozhazely penize jinde a pak nemely na autobusy a vlaky tak jak bylo smluvne dohodnuto. To je cele.

0/0
20.10.2009 9:39

aldik7

Re: socialismus na kolejich

je to cena s in kartou nebo bez to co píšete? ;-) .. dráhy mají i spoustu zajímavých nabídek, akorát prase aby se v nich vyznalo:-P .. ale když už se v nich vyznáte a nekupujete jenom obyčejnou jízdenku "z - do", tak se ušetří dostR^:-) ..

0/0
19.10.2009 10:59

Z-S

Re: socialismus na kolejich

Ano, slovy klasika nechci slevu zadarmo...

0/0
19.10.2009 12:10

falda

Hlavním technickým problémem ČD

(administrativní a personální problémy patří do jiné kategorie) je naprosto nevyhovující skladba vozidlového parku (pomineme-li strav tratí, a to včetně tzv. "koridorových", které patří SŽDC), postaveného na potřebách dopravy v době před cca 50 lety, kdy u nás železnice de facto neměla konkurenci, žilo se jinak a na mnoha tratích stačilo pár dlouhých vlaků za den, které praskaly ve švech. Dnes skoro nikdo nebude čekat na nádraží půl dne, až mu pojede vlak. Spoje jsou zapotřebí četnější, ale - alespoň zpočátku - méně kapacitní. ČD např. naprosto chybějí hospodárná elektrická vozidla pro období mimo přepravní špičku a pak dochází k paradoxům, kdy el. lokomotiva o hmotnosti 90 tun vede 2 staré vozy o celkové hmotnosti sotva 80 tun, které jsou navíc mimo špičku skoro prázdné. U motorových vozidel není situace o mnoho lepší - naše nová či reko vozidla jsou z dnešního pohledu morálně dávno zastaralá. Cesta není v rušení spojů, ale v jejich zatraktivnění, viz např. Německo.

0/0
19.10.2009 10:08

ja314

Re: Hlavním technickým problémem ČD

R^

0/0
19.10.2009 10:09

chroustík

Re: Hlavním technickým problémem ČD

všechny železniční tratě vyjma soukromých či vleček spravuje SŽDC, to jen tak na okraj.

0/0
19.10.2009 10:25

Z-S

Re: Hlavním technickým problémem ČD

Ano, trate, cili koleje. Vozidla jsou majetkem a problemem dopravce, tj. CD.

0/0
19.10.2009 10:40

falda

Re: Hlavním technickým problémem ČD

A psal jsem snad něco jiného? Aha, ta vsuvka se dala pochopit dvojím způsobem, ale to není v tuto chvíli až tak podstatné.

0/0
19.10.2009 10:45

von.Rammstein

mě by hlavně zajímalo

kde vzali toho fešáka na fotce:-)

0/0
19.10.2009 9:41

aldik7

Re: mě by hlavně zajímalo

zaměstnanec ČD ;-) .. ale ta fotka tady koluje u více článků, iDnes.cz je líná vyslat své fotografy do terénu a nafotit větší množství fotek aby mohli mít ke každému článku jinou, a ani by je to nevyšlo tak draho:-P

0/0
19.10.2009 10:03

aldik7

konkurence

neplivu sice na ČD všechnu špínu (i tu vymyšlenou) jak někteří jiní v diskuzích, ČD sou fajn, vlaky sou fajn .. nicméně konkurence je potřeba, v tom se snad shodneme všichni !! problém je, že někteří by nejradši ČD zrušili úplně, což není rozumný nápad.. možná chvilku (ale opravdu jen chvilku by to bylo ok, ale za čas by se zjistilio že privatizovat ČD byl hodně blbej nápad:-P .. dopadlo by to s dopravní obslužností jak u busů, takhle mám aspon jistotu že když někde jezdí vlak i bus, že aspon ten vlak pojede.. busy zvláš mimo špičku a o víkendech mají mizerný jízdní řád :-P

0/0
19.10.2009 9:15

CART09

Re: konkurence

Co si kdo zaplatí, to má... Když to kraj zatáhne, tak budou dráhy jezdit třeba po deseti minutách...

0/0
19.10.2009 9:31

109e

Re: konkurence

Konkurence. Na dvoukolejce ano, na jednokolejce nesmysl. Většina regionálních tratí je jednokolejná.

0/0
19.10.2009 9:57

ja314

Re: konkurence

A nutno dodat, ze na rozdil od Nemecka ci Rakouska a jineho zapadu je v Cechach drtiva vetsina trati jednokolejna (ne jenom regionalnich).

0/0
19.10.2009 10:11

Z-S

Re: konkurence

A to jako cekas ze na dvojkolejce budou stat dva vlaky, co pojedou ve stejny cas stejnym smerem a pruvodci na perone se ti budou klanet abys milostive nastoupil zrovna do toho jejich? Samozrejme ze konkurence jde i na jednokolejkach.

0/0
19.10.2009 10:42

109e

Re: konkurence

Samořejmě na jednokolejce nejde. Jak chceš v jednu dobu (např dopravní špička) jet více vlaky? A co vlaky v protisměru? Na jednokolejce jede v jednu dobu jeden dopravce. Někdo musí rozhodnout, kdo to bude. Víme, jak se to dělá v česku - "výběrové řízení". A ten, kdo vyhraje , má monopol na cca 12 let. Kde je jeden, není výběr.

0/0
19.10.2009 11:20

Z-S

Re: konkurence

Samozrejme, je to konkurence mezi dopravci o tom kdo dostane zakazku na dotovanou verejnou obsluznost.

Nicneme, muzes si objednat kapacitu trati co zbyde a tam si jezdit sve spoje na sve podnikatelske riziko. Klidne deset minut po odjezdu toho dotovaneho spoje. Pokud nabidnes neco tak extrovniho, jiste cestujici radi tech 10 minut pockaj.

Jo a mimochodem jak budes resit ty vlaky v protismeru na dvoukolejce, pri tve predstave konkurence? To bys potreboval minimalne ctyrkolejku, ne?

0/0
19.10.2009 12:15

Funso

Re: konkurence

A nenapadlo tě, že na dvoukolejné trati je jedna kolej - jeden směr, vlaky v protisměru prostě nejsou :-D

0/0
19.10.2009 12:33

Z-S

Re: konkurence

jiste, avsak jak na te jedne koleji - jeden smer chces provozovat konkurenci, tedy konkurenci podle predstav 109e ?

0/0
19.10.2009 12:38

109e

Re: konkurence

Tratě se provozují tzv. banalizovaně. Tedy v podstatě nezáleží na tom, po které koleji se jede který směr. Mohou jet i vlaky "vedle sebe".

0/0
19.10.2009 14:20

109e

Re: konkurence

Máš naprosto naivní představu o provozu na jednokolejce. Chceš vlaky objíždět po poli nebo lesem? Ve špičce tam nedáš ani myšku a protější směr utneš. Náklady budou čekat den a přibude dalších kritiků drah-kritiků nákladní dopravy.

O dvoukolejce máš představu obdobnou. Tam mohou jezdit vlaky za sebou třeba po třech minutách. Navíc je dnes po rekontrukci trať možno pojíždět obousměrně, tedy při přetížení jednoho směru např "vlevo". Tím, že neexistují křižování je situace dramaticky jiná!!! Tedy konkurence v pravém slova smyslu možná.

0/0
19.10.2009 14:06

Z-S

Re: konkurence

Heh, chces tvrdit ze na vetsine regionalek je dnes takovy provoz, ze tam zadny dalsi spoj uz pridat nelze?

0/0
19.10.2009 15:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.