Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy vydají své první dluhopisy, potřebují peníze na nové vlaky

České dráhy vydají své první dluhopisy. Peníze ve výši dvou miliard korun chtějí investovat hlavně do nákupu nových souprav. Dluhopisy plánují vydat příští měsíc a splatit by je měly za tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uran235

Boze, ktery blazen bude mit zajem?

8-o

0/0
23.10.2009 7:52

mi_golem

ČD

V žebříčku nejlépe placených manažerů v ČR figurují vždy a stále na prvních místech manažeři ČD. Platy  5 mio ročně + odměny,benefity,auta,vily. Na to v jakém stavu ČD jsou, že je to státní firma, by se dalo říci, že je to takový zlatý důl pro kamarády kamarádů. Pokud potřebujete informaci, jak se má řídit vlaková doprava, bežte se zeptat do Švýcarska-tam to řídil ČECH.:-)

0/0
23.10.2009 7:36

sirc

Dluhopisy

Už vidím, jak za deset let někdo v ČD poběží brečet na ministerstvo dopravy, že nemaj prachy na splácení a je potřeba nějaká ta dotačka. Dráhy polovinu výnosů prožerou v nákladech na mzdy, které jsou jednak neúměrně vysoké (vzhledem k výkonu) a jednak je tam obrovská přezaměstnanost. V soukromých rukách by celý provoz zvládla třetina lidí.

0/0
22.10.2009 23:57

lucky_24

Re: Dluhopisy

Jj, a hlavně průvodčí, kterej přijde, chce lístek a bouchne na něj razítko a zamává na strojvedoucího že už se jede by se dostal s platem na úroveň prodavaček v supermarketu, a to by bylo ušetřených milionů.

0/0
23.10.2009 1:06

109e

Re: Dluhopisy

Proč neustále ukazujete svoji "znalost" o železnici? Až bude mít prodavačka supermarketu nástup jeden den v jednu v noci ve stanici A a druhý den v devět v úplně jiné stanici (dostaň se tam , jak chceš, stravuj se jak chceš), až bude mít kupu zkoušek s tarifem, který má nepřeberně slev, až se bude muset prát s opilcem, tak ať mají stejné platy. Již jsem s Vámi diskutoval. Jsem zvědav, co se o dráze ještě dovím.

0/0
23.10.2009 10:29

lucky_24

Re: Dluhopisy

Nepřeberné množství slev a takový bordel jako je u ČD by u soukromníka nikdy nebylo. Podívejte se do zahraničí, tam je to přeci jen daleko jednoduší. A můj názor byl na to, že když by byl soukromník a nebo jiný majitel, stalo by se to a to, protože nepředpokládám, že by někdo dopustil tendle bordel, který tu je.

0/0
23.10.2009 11:35

Bery

Re: Dluhopisy

Tak se podivej na tarify mobilnich operatoru...

0/0
23.10.2009 12:17

lucky_24

Re: Dluhopisy

To je trošku vedle ne? A vy se potom podívejte na tarify autobusových dopravců...

0/0
23.10.2009 13:19

109e

Re: Dluhopisy

To je úplně vedle ne? Podívejte se na podmínky autobusových dopravců (poplatky za dc, služby obcí .....).

0/0
23.10.2009 22:48

109e

Re: Dluhopisy

Já jsem ale psal reakci na "snadné" povolání průvodčího !!!

0/0
23.10.2009 17:18

109e

Re: Dluhopisy

To jako bude jezdit se strojvedoucím každý třetí vlak? Výpravčí bude v každé třetí stanici? Máš o dráze "jasno"!

0/0
23.10.2009 10:32

lucky_24

Re: Dluhopisy

Ne, strojvedoucí bude dál v každém vlaku. A dnes je výpravčí v každé stanici????

0/0
23.10.2009 13:21

109e

Re: Dluhopisy

Pokud je tam stávající zařízení, tak zcela jistě !!!!

0/0
23.10.2009 17:20

Bery

Re: Dluhopisy

Pokud tam neni nutny, tak uz tam davno neni. V opacnem pripade tam ale byt musi ! Kde by se dalo jiste usetrit, tak to je reditelstvi. A to dokonce bez vlivu na bezpecnost provozu. ;-D

0/0
23.10.2009 17:27

Hlava dubová

Re: Dluhopisy

za 10 let?? 8-o  čteme stejný článek?? ty bondy mají splatnost tři roky !!

0/0
23.10.2009 16:53

IJNovak

Kdo by měl sanovat nenažrané vedení ČD????

Ať si je koupí Žaluda i se svojí rodinou i s výnosem!;-O;-O;-O, Prodá Cargo i s přepravou uhlí pro Viamont, nechá si ztrátové regionálky!  Blbové nebo zloději nesmí vládnout nikde na světě!

0/0
22.10.2009 21:46

PETROS

Jak , na to?

Prodat pendolína do ......,a je po problémech?

0/0
22.10.2009 19:35

lucky_24

Re: Jak , na to?

Asi se ale nenajde nikdo kdo by je koupil, tak možná kdyby je někomu darovali, ale i tak by ušetřili 700 milionů ročně, což je ztráta na provozu těchdle vláčků...

0/0
22.10.2009 20:27

Bery

Re: Jak , na to?

A kdo by je asi tak koupil ?

0/0
22.10.2009 20:45

holka od vedle

Re: Jak , na to?

Ani zadarmo;-D;-DR^R^

0/0
22.10.2009 23:39

109e

Re: Jak , na to?

Co je na té soupravě tak špatného, že má nulovou hodnotu? Jste schopen mi ji za tu částku sehnat?

0/0
23.10.2009 17:23

Bery

Re: Jak , na to?

Nenapsal jsem, ze ma nulovou hodnotu, ale ptam se kdo by je asi tak koupil ? Vzdyt uz to k sobe nechteji poustet ani slovaci a rakusani. Cely ten projekt byl nepovedeny uz od zacatku... to je fakt. Vetsinu doby byl zatim provoz prodelecny (a to si nejsem jist, jestli jsou zapocitany veskere naklady), coz je fakt. To, ze se o tom na draze nesmi mluvit spatne a vedeni to vsemozne protezuje je fakt. To, ze na to nadava hodne radovych zamestnancu a vetsina zeleznicnich fandu je fakt. To, ze na to nadavaji i jinak  nezaujati cestujici, predevsim diky "pohodli" primestske jednotky (napr. malo mista) je fakt. Pokud se zeptam bezneho cestujiciho ktery tim jel poprve na nazor, tak vetsinou odpovi... hmm, nic moc. Nedoporucuju se vsak ptat nekoho, kdo cestoval necim jako ICE3. Takova je vlajkova lod CD v realu...

0/0
23.10.2009 20:47

109e

Re: Jak , na to?

Pendolína jezdí úspěšně v Itálii, Švýcarsku....  Není pravda, že většina fandů na ně nadává a není ani pravda, že jsou nepohodlná. Sedačky se českému výrobci povedla a jejich odstup je shodný, jako u ICE. Je jich méně, protože se jedná o vozidlo s naklápěcí skříní. Otázkou však zůstává pořizovací cena. Kdo by je koupil nevím ani já, ani Vy. Nebyla daná do prodeje a nevíme ani případnou cenu. Tedy spekulace. Dnes jezdí spolehlivě.

0/0
23.10.2009 22:46

Bery

Re: Jak , na to?

Ok, mozna vetsina fandu na ne nenadava, ale z tech cca 30-40 modelaru a nadsencu co znam, je tedy nechvali nikdo. U nas se z Pendolina dela pomalu modla, marketing dela co muze, ale cestujici se z toho na zadek rozhodne neposadi, pro ne je to pak spise zklamani. V tom je nejspis i nejvetsi problem Pendolina, ta prehnana medialni bublina, ktera ho obklopuje. Pokud u nas zacne jednou jezdit Railjet, tak ta bublina rychle splaskne.

0/0
24.10.2009 13:20

109e

Re: Jak , na to?

Ten, kdo přijde jako druhý má vždy výhodu. Za další roky přijdou další opět s něčím novějším. Nejsem žádný obdivovatel zrovna tohoto typu. Ale jízda je pohodlná, a stroje jsou nyní spolehlivé. Alstom je značka.

0/0
24.10.2009 19:26

Bery

Re: Jak , na to?

Skoda, ze se o te spolehlivosti nedalo mluvit drive.

Jinak nazor respektuji a diky za debatu.

0/0
25.10.2009 19:46

faryfary

čd

Nemá cenu,aby čd kupovalo nové vagony dokud se nenaučí uklízet ty staré,respektive dokud nepřestane platit uklízecím firmám za něco co nedelají.Za stávající situace je to vyhazování peněz oknem viz.regionova tak po roce provozu.To je humus.Jinak se už čd pod vedením nového ředitele učí hospodařit a propouští lidi nejen z provozu,ale i z kanceláří.Není to a ani nikdy nebude dokonalá firma,zároven v ní ale pracuje spousta schopných lidí,nepočítaje v to blba na kterého se dá narazit všude,nejen ve vlaku.

0/0
22.10.2009 19:30

vKrieg

ČD

Nedostaly náhodou Dráhy monopol na dalších 5 let ?  K čemu potom ty dluhopisy ?

0/0
22.10.2009 16:59

schima

Re: ČD

Monopol nemopol, konečně se ČD učí hospodařit samo, bz toho aniž by do nich i na roli toaletního papíru dával peníze stát, ještě chvíli a možná se konečně z nich stane fungující firma

0/0
22.10.2009 17:29

Brainwashington

Proč to oddalovat? ProstěˇDráhy zrušit!!

Stejně vozí jen drahej vzduch! ;-D

0/0
22.10.2009 16:24

Simakj

Re: Proč to oddalovat? ProstěˇDráhy zrušit!!

Smát se vlastnímu vtipu je tak trošku faux pas.

0/0
22.10.2009 18:32

109e

Re: Proč to oddalovat? ProstěˇDráhy zrušit!!

Domnívám se, že to není vtip, ale pouhá křeč těch, co kritizují něco, o čem nemají ani potuchy.

0/0
22.10.2009 20:36

error404

těmhle klukům nepůjčím

páč je to sebranka parchantů

0/0
22.10.2009 15:29

Premiant

......

zvláští je že skoro všichni kritizujou ČD,a ještě se i tak svezou,když má někdo problémy s cenou,kterou dá za jízdenku a luxusem,tak ať si pořídí auto,třeba se mu investice vyplatí.A ČR je svobodná země,kde není absolutní svoboda samozřejmě,nikdo vás nenutí abyste jezdily vlakem,jezděte si klidně do práce ponorkou,nebo na koloběžce.

0/0
22.10.2009 15:03

Hmmhator

Re: ......

Mily "Premiante", nemam problem s cenou, ani luxusem ktery poskytuji CD... ale tak nejak se tyhle dva pojmy v rezii CD neprekryvaji-za luxusni cenu clovek nedostava luxusni sluzbu.

Musim se priznat, vlakem po CR cestuju minimalne, ale pokazde je to "zazitek"... po evrope cestuju vlakem vic a i celkem rad... a tak muzu srovnavat kvalitu sluzeb kterou poskytuje treba DB... a ve standartu se to opravdu srovnavat neda.

A jeste k tomu... jsou lidi ktere situace opravdu nuti aby jezdili vlakem...

0/0
22.10.2009 17:41

Bery

Re: ......

S tim se da sice souhlasit, ale pokud uz se srovnava, tak je pri srovnani nutno vzit v uvahu cenu jizdneho u DB a CD za 1km a dale pri tom srovnani nezapomenout na cca 8x vyssi statni dotace ve prospech DB. Ono to srovnani pak vychazi trochu jinak. 

0/0
22.10.2009 20:52

holka od vedle

Re: ......

Aby jsi se nepokajdil z toho cestování ty ZÁŽITKU;-D;-D

0/0
22.10.2009 23:41

Autobus s tykadlama

Raději

si koupím dluhopisy ČD, než ČR.........

0/0
22.10.2009 14:56

schima

Re: Raději

O tom asi žádná ;-D

0/0
22.10.2009 17:28

sevillano

Re: Raději

no nevim, řek bych, že to vyjde zhruba na stejno...to je tak z bláta do louže, jestli ČD nebo ČR.....

0/0
22.10.2009 18:01

Bery

Re: Raději

R^

0/0
22.10.2009 20:54

kozak52

šacuju to , že si za ty peníze koupí maximálně jednu trezínu

,, kdo by do toho šel?

0/0
22.10.2009 14:54

nicknamed

kde?

ja si chci nejaky koupit! jaky urok vypisete?

0/0
22.10.2009 14:42

poznamka

Opravdu je to potřeba?

Z vlastní zkušenosti vím, že dráhy vyhazují spoustu peněz na zbytečně nákladné a bombastické rekonstrukce zastávek, kde staví jeden vlak za hodinu a ani tam není obsluha na prodej jízdenek. Někdo si z toho dělá pěkný kšeft. 

0/0
22.10.2009 14:40

miropiro

Re: Opravdu je to potřeba?

I malá stanice musí vypadat dobře. Tak to pochopte.

0/0
22.10.2009 15:27

vlakvedouci

Re: Opravdu je to potřeba?

Z vlastní zkušenosti Vám mohu napsat, že velká většina zastávek patří státní společnosti Správa železniční dopravní cesty, nikoliv dopravci ČD, a.s.!

0/0
22.10.2009 16:49

lucky_24

Re: Opravdu je to potřeba?

Jj, za 12 miliard si koupili to že se o ně budou starat a opravovat je, docela dobrej obchod...

0/0
22.10.2009 20:29

pepouš

Re: Opravdu je to potřeba?

Je vidět, že tomu nerozumíš.Prodej jízdenek na malé stanici je drahý luxus. Dnes má každý průvodčí malý PC a do minuty  vydá jízdenku cestujícímu jedoucímu z neobsazené stanice.

Dráze se holt musí rozumět a ne blbě žvanit.

0/0
22.10.2009 21:25

lucky_24

Re: Opravdu je to potřeba?

A ty malé počítače, to je další věc kde se krásně prodělalo, kopily se jedny, pak se zjistilo, že ty jsou zastaralé, koupí se nové, ty budou za chvíly taky špatný a pak se koupí další a miliony letí pryč...

0/0
22.10.2009 22:21

PepaK

Re: Opravdu je to potřeba?

Kdybys tu radši nemlel blbosti. Koupily se normální CP300 a jako každá taková věc má svou životnost, tak i teď se postupně nahrazují novými místo těch starých. Ruku v ruce s tím se i rozšíří i schopnost těch POPek...

Ale ty si asi koupíš počítač a vydrží ti navěky že? ;-D

0/0
22.10.2009 23:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.