Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilotům ČSA klesnou mzdy o 30 procent, Lašák odchází

Zaměstnanci ČSA přistoupili na snížení platů. Mzdy klesnou pilotům o 30 procent, palubnímu personálu o 15 procent a ostatním zaměstnancům o 10 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maudite

Ale diety za cesty do zahranici se nejedna

a ty jsou nezdanene a za rok delaji vice nez tech 150.000Kc.

0/0
28.10.2009 0:05

JUDr. Juraj Jánošík

když Lašáka vyhodili francouzi z Komerční banky, tak taky

poslal všem zaměstnancům mail o jeho "úspěších". Frantíci byly velkorysí a na Lašáka se vykašlali.;-D

0/0
23.10.2009 20:57

Jiricek 1

že by si zrušil "zlatý padák " ?

A to také pan Lašák odmajlival novinářům,o kolik miliónků ;-D menegment a tedy i ON pomůže zadlužit ČSA svým " odchodným ";-D;-D

0/0
23.10.2009 20:54

oracle29

Jak to vidí Arthur d little

http://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0 Rv

0/0
23.10.2009 20:52

oracle29

Re: Jak to vidí Arthur d little

A jak to vidí piloti:

http://aeronoviny.cz/2009/07/03/czalpa-rakovina-uvnitr-csa/

:-P

0/0
23.10.2009 21:01

Sill Hunt

jinak to nejde

jednoduche reseni . Statni firma ktera neni ani na ekonomicke nule , musi s platama dolu , vsechny zamestnatnce bych jim dal plat podle nejake tarifni tridy nanejvyse 35tisic hrubeho. Kdyz si to spocitate tak to stejne nepomuze. Muselo by se okamzite zrusit prodelecne linky , to je tak 1/3 . . . nevim proc bych mel ze svych dani dotovat statni prodelecnou firmu ( a takovych je vice .... ) . Pokud se ta firma nezvedne do roka , opravdu se tim nezabyvat a poslat CSA co nejrychleji do bankrotu.

Kdyz firma prodelava i kdyz zamestnanci nebudou brat zadny plat , je tam opravdu neco hodne spatne . . .

zprivatizovat , prodat nebo poslat do bankrotu a rovnou i s CD taky

0/0
23.10.2009 16:16

kunde

Re: jinak to nejde

pane "jábychu", z daní jste do CSA nedal ani korunu, pochopíte to už konečně? V případě krachu pujdou z daní peníze na sanaci úvěrů a doplacení leasingu za letadla. Jak víte, že prodělečných linek je 1/3? Když něčemu neorzumíte,  jděte dsikutovat  raději o zimních pneumatikách.

0/0
23.10.2009 21:41

zakladna2

Nevím,

ale jestli ten krach není způsoben tím,že Dalík prodal Cargo leteckou nákladní dopravu nějakému anonymnímu akcionáři a ty prachy pak někde chybí a za kolik to prodal je také tajné.Stejně, když se drahám vysápe nákladní zisková doprava a dá se Řebíčkovi a státu se nechá prodělečná doprava osobní.:-P

0/0
23.10.2009 15:30

hnusil

Re: Nevím,

placas uplny blbiny

0/0
23.10.2009 19:56

jindrich

statistické číslo

průměr je vždycky jen statistické číslo, pravda je taková, že většina -i pilotů a druhých pilotů - má ty platy pod, někdy i dost podstatně pod těmi 200 tisíci. Ten trend ve zvyšování platů si piloti prosadili už za Tvrdíka a Lašák s tím- resp. s odbory- nemohl nic moc dělat

0/0
23.10.2009 15:01

-Chilli-

Jojo

po party přichází kocovina. I na státní rozpočet dojde.

0/0
23.10.2009 14:36

Vipeeer

Odbory

Jo jo, odborářské pijavice se přisají a sajou, dokud nezbyde jen torzo, potom jdou spokojeně o dům dál.....viz Alitalia.

0/0
23.10.2009 14:35

jmen0.prijmeni

hmm

Proč tolik lidí závidí dopravním pilotům? Proč někdo nezávidí mě? Mám rozdělanou pilotní licenci. Žiju v bytě s dalšími 6-ti lidmi, šetřím kde se dá, na dovolené jsem nebyl nikdy nikde, pokud tedy nepočítám zahraniční práce, kdy jsem vydělával na létání. Mám jednu práci na plný úvazek, druhou na částečný. Veškerý volný čas věnuju studiu odborných předmětů, letecké angličtiny nebo praktickému leteckému výcviku. Zanedbávám rodinu, kamarády, žádná přítelkyně to s mým životním stylem dlouho nevydrží. Šetřím každou korunu, ale s ohledem na to, abych to neodnesl po zdravotní stránce. Bojím se každého nachlazení, s každým i sebemenším zraněním utíkám k lékaři. Opravdu se bojím toho, aby mi jednou na ULZ neřekli, že můj zdravotní stav neumožňuje vykonávat povolání pilota. Za to, že jsem všechno obětoval tomu, abych si splnil sen, našetřil skoro 2 miliony korun si myslím zasloužím nadstandardní plat. A nikomu z vás nikdo nebrání, abyste se taky stali piloty. Nadávání na diskusi je jednodušší.

0/0
23.10.2009 14:35

-Chilli-

Re: hmm

ne každá investice musí vyjít. Ale přeju Ti to.

0/0
23.10.2009 14:38

FrantaKibyc

Re: hmm

Tady přece nejde o absolutní výši jejich platu, ale o relace. Pokud mají piloti ztrátových a státních ČSA vyšší plat než většina kolegů u západních aerolinek, tak, pokud to je pravda, to v pořádku prostě není. Až budou ČSA soukromé, tak to nikoho zajímat nebude.

0/0
23.10.2009 14:41

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Ano, v tom s váma souhlasím. Je tady ale to POKUD mají vyšší plat. Oni totiž piloti ČSA nemají vyšší platy než jejich západní kolegové. A dokonce nemají platy nejvyšší ani v rámci ČR. Sami piloti se kolikrát diví, co za nesmysly se v novinách píše. Bohužel se to zvrtlo v mediální válku, kde se všichni navzájem pomlouvají, uvádějí neúplné a nepřesné informace a snaží se sthnout dav na svoji stranu. A hodně politiků chce ze vzniklé situace vytěžit co nejvíce hlasů. Nevěřte všemu, co se v novinách píše. Problém jsou odbory. Sami piloti přiznávají, že s odbory nesouhlasí. Ale v ČSA se nedá z odborů vystoupit. Hraje se tam hra "buď jsi s náma, nebo proti nám". Když se někdo ozve a nesouhlasí s postupy odborů, tak v ČSA končí. A věřte mi, že takových pilotů je hodně.

0/0
23.10.2009 14:52

komplikator

Re: hmm

tak tak... jak píšu níže.. mrkněte: http://www.pilotjobsnetwork.com/operatorlist.php?reg=Europe

0/0
23.10.2009 14:59

meteon

Kam půjde Lašák?

Není prosím známo, kterou další firmu nyní půjde Lašák obšťastnit a postavit na nohy? Schopný krizový manažer se doma jistě dlouho neohřeje.

0/0
23.10.2009 14:35

mmm7

Re: Kam půjde Lašák?

Lašáka neznám, ale jiný člen představenstva je můj bývalý kolega a ten byl ve svém oboru velmi schopný, ten si slušnou práci určitě najde. I z toho důvodu si myslím, že ten průser ČSA není jen neschopností managementu.

0/0
23.10.2009 20:58

fotografx

snížení platu???

bylo by fajn upřesnit, že těch 8% snížení platu pro příští rok  znamená v překladu nenavýšení platu pro příští rok právě o těch 8%, které je dojednáno v rámci kolektivní smlouvy, takovéto úspory jsou fakt na ... a jsem přesvědčen, že to nebude dlouho trvat a ČSA skončí v konkurzu

0/0
23.10.2009 14:35

Du77

Re: snížení platu???

Je vidět, že vůbec nevíš o čem to snížení je a kde se ty procenta berou. Rozděléno to je u pozemních. 5% od listopadu, 3% od ledna ( zmrazení platů) 2% penzijní připojištění. Kolektivní smlouvy byli uzavřeny p. Lašákem na 1%+ inflace. tak nějak nevím kde jsi se dopočítal o zvyšování o 8% ????????? 

0/0
23.10.2009 18:10

První z předposledních

tak to bude muset Ing. Kočárník z ODS a Řápková vrátit

úplatky od Penty, když firmu nedostali do krachu ;-DRv:-/

0/0
23.10.2009 14:18

zakladna2

Re: tak to bude muset Ing. Kočárník z ODS a Řápková vrátit

Treď jde Penta po Sazce. Dalík s Mirďou makají, jak mohou, ale Hušák je i pro ně velké sousto. Mohli bysi nabýt rypáček.:-P

0/0
23.10.2009 15:25

jamescole

Jarda Tvrdík by jim ještě přidal

Podle socanského hesla:"Čím hůř, tím (pro socialisty) líp.

0/0
23.10.2009 14:06

Sharkee

po tomto snížení

budou piloti stále ještě nejdražší piloti v EU, nebo se již dostanou na druhou pozici?

:-P

0/0
23.10.2009 14:02

komplikator

Re: po tomto snížení

to záleží... platy pilotů jsou značně rozdílné jednak v regionech, druhak podle zkušeností, podle sedačky na které sedí... podle některých zdrojů je třeba v UK nástupní mzda kapitána 57 tisíc liber ročně, u copilota 35 tisíc. Za každou letovou hodinu pak příplatek cca 2 libry. 30, resp. 35 dnů dovolené...

AirFrance má základní plat 110 tisíc EUR za kapitána a 60 tisíc za copilota ročně. Po 20 letech u AF ale kapitán vezme klidně i 180 tisíc..

No... a když zůstaneme v českých vodách tak Job Air-Central Connect Airlines v základu 5000 EUR/kapitán/měsíc 2400EUR/měsíc/copilot... což tedy řadí ČSA zhruba na úroveň jiných českých dopravců

0/0
23.10.2009 14:54

airwar

Chudáci piloti ...

Chudáci piloti, sebrat jim 30% z platu, jak teď z těch cca. 140-150 tisíc měsíčně vyžijí opravdu netuším.;-D

0/0
23.10.2009 13:55

komplikator

Re: Chudáci piloti ...

Nehájím vysoké platy v ČSA, ale beru to z lidského hlediska. Kdyby vám zaměstnavatel řekl že vám sníží plat o 30% tak by se vám to asi taky nelíbilo, nehledě na to kolik by byla původní částka platu. Navíc.. pokud byla výchozí částka 200 tisíc hrubého (cca 140 čistá ruka), nyní to bude 140 tisíc hrubého což je necelých 99 tisíc čistého, čistá mzda tedy padne cca o 40 tisíc a to už je citelné. Pokud máte nějak nastaven životní styl, máte úvěr na bydlení, na auto, třeba 100k/měsíc (proč by ne s 200k platem...) a najednou přijdete o 40 tisíc měsíčně, což je dle mého částka za kterou člověk normálně dokáže akorát vyžít (aby se nemusel v krámě koukat na "akční" zboží, aby si dal k jídlu na co má chuť a ne na co má v kapse....), rázem se dostáváte do existenčních problémů. Když budete brát 15 čistého, vyžijete, nějak to vždycky splácáte, až budete brát 50, 100, 150 čistého, tak zjistíte že to zase tak akorát plácáte... jen neřešíte jestli si dáte chleba s máslem nebo suchý rohlík...

0/0
23.10.2009 14:16

FrantaKibyc

Re: Chudáci piloti ...

To je jistě pravda, ale zloděje taky nebudu litovat, že se po odhalení musí uskrovnit. Piloti zřejmě sami sehráli velkou roli v tom, aby bylo odvoláno předtvrdíkovské vedení v roce tuším 2003, které by jim ty platy takto nikdy nezvedlo, a je otázka, jestli dokonce sami nestáli za výběrem Tvrdíka, který jim ty platy pak dal. To, že jdou ČSA do kytek, se ví už minimálně 2 roky, takže nikdo snad nemohl počítat s tím, že to takhle půjde navždy. A pořád lepší -30% než podpora 10.000 od pracáku.

0/0
23.10.2009 14:48

yaack

Re: Chudáci piloti ...

Sorry, ale psát při platu 140 hrubého o existenčních problémech je mimo realitu. Chápu, že to naštve, že to zkomplikuje život, že to třeba ani neni fér, ale ty existenční problémy si vážně odpusť, to je k zasmání.

0/0
23.10.2009 21:52

komplikator

Re: Chudáci piloti ...

je to k zasmání těm, kteří tvrdí že 140 hrubého je nějaký mega skvělý plat. Jakmile budete patřit do této platové kategorie, budete tvrdit něco jiného. Jestliže máte nastavené závazky na nějaký příjem a ten vám tak náhle vypadne, řešíte opravdu velké problémy. Jasně neřešíte to zda dnes můžu na nákup nebo budu o chlebu, ale  jestli máte čistý příjem 140 tisíc z toho 100 platíte závazky, rázem klesnete na čistý příjem 100, pak máte problém a po splacení těch závazků máte sotva na chleba.. Sice nedosahuju takových příjmů jako piloti a jsem sotva na polovině po snížení, nicméně kdyby mi plat klesl třeba o 20% měl bych, vzhledem ke svým finančním závazkům, velké problémy a po zaplacení leasingu, hypotéky, úvěru a služeb spojených s bydlením, zbylo by mi sotva tak na jídlo... jasně, nějak bych to ušmudlal, ale "disponsibilní" prostředky bych měl podobné jako mnoho lidí na pracáku...

0/0
24.10.2009 12:54

kunde

Re: Chudáci piloti ...

máte možnost si udělat pilotní průkaz, ucházet se o místo a užívat si "platu, který se dotýka nebes". primitive...

0/0
23.10.2009 21:43

komplikator

Re: Chudáci piloti ...

jen je z průměrného platu velice těžké našetřit alespoň ten milion, což je vlastně to nejmenší za co se dají všechny potřebné licence sehnat, a to ještě musí být člověk hodně šikovnej aby dostal licenci po minimálním předepsaném náletu... Navíc i ten volný čas, na létání a školení vyjde v součtu cca na půl roku fulltime...

0/0
24.10.2009 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.