Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilku Tatra čeká boj o přežití

Těžce nemocného pacienta čekají nejméně dva roky náročné léčby. Není zcela jisté, že ji přežije. Automobilka Tatra Kopřivnice bojuje s krizí, zadlužením a ztrátami způsobenými nízkým odbytem nákladních aut. Firmu, která již několik let šetří kde se dá a také propouští, tak čekají další úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sagita

Zlodějskej dobytek

kupuje auta v cizině za milardy (armáda) a nechá Tatru chcípnout.

0/0
24.10.2009 12:25

jakakoli cenzura je totalita

Re: Zlodějskej dobytek

bohužel

0/0
24.10.2009 22:38

duchodkyne

Re: Zlodějskej dobytek

Nechápu, na co narážíte. Tatra vyrábí pro armádu vozidla T-815-7, dále pak T-810, které ale nejsou původem Tatrovky, nýbrž vozidla ROSS (Roudnické strojírny). Tatra pak po krachu ROSS koupila plány a vozidla vyrábí sama.

Co se týče nákupu nových obrněných transportérů, Tatra žádná takováto vozidla nevyráběla a nevyrábí. Tudíž je docela pochopitelné, že je AČR objednává jinde. Za jakých podmínek, to je samozřejmě jiná věc, která ale nesouvisí s Tatrou...

0/0
25.10.2009 20:27

svatopluk.dobrota

Blekota Havel přivedl Tatru do hrobu.....

Tatra v roce 89 vyráběla přes 15 000 nákladních aut ročně. Díky agentovi Havlovi přišli do vedení amíci a dnes Tatra v jejich rukou vyrábí max. 1 200 aut ročně. Zakázky do Ruska byly v té době jištěny dodávkami zemního plynu a ropy, takže i dnes by byly v podstatě bez rizika.......8-o

0/0
24.10.2009 9:43

basinas

Re: Blekota Havel přivedl Tatru do hrobu.....

svatá dobroto

0/0
24.10.2009 12:22

Sagita

Re: Blekota Havel přivedl Tatru do hrobu.....

Veškrna, agent židovské zbrojařské lobby z USA přivedl náš zbrojní průmysl k bankrotu. Měl by parchant viset!

0/0
24.10.2009 12:27

DIVIX

Re: Blekota Havel přivedl Tatru do hrobu.....

Neostáva mi nič iné iba súhlasiť. Na Slovensku ostalo z večera do rána bez práce 80 000 ľudí. To je Havlov prínos pre SR.

0/0
25.10.2009 10:12

jakakoli cenzura je totalita

Re: Blekota Havel přivedl Tatru do hrobu.....

Hajzl Havel hlavně položil výrobu osobních aut v Tatře. Tatru prohlásil za papalášské auto a nechal si koupit Mercedec, značku v které se v Praze proháněl Heydrich.

0/0
24.10.2009 22:42

festaj35@seznam.cz

ať žijí strategičtí partneři

Jestli se dobře pamatuji  tak TATRA už stála před krachem jednou a to tehdy , když ji v rámci privatizace dostala americká firma . Ta nadělala několikam,iliardové dluhy . Tatru zachránil tehdy náš stát, který do ná vloži /čti jako daroval / cca 6 mld Kč a takto dodluženou firmu opět vrátil americkému vlastníku . To se to podniká , co ? Obdobný způsob  volil náš "bohatý "stát v případě našich bank . Pak se divíme, že máme bilion Kč dluhů. Kdo  za to bude jednou pykat ?

 S Tatrou to dopadne jako s jinými českými podniky , v lepším případě  se z nístane montovna /motory a jiné příslušenství se budou vyrábět v bratrském zahraničí / a v horším případě se vše rozproda za babku nějakému movitému podnikateli , který to pak zase znovu rozjede ale do své vlastní kapsičky . Není to špatně vymyšlené to rozkrádání našeho majetku. A to má TATRA takovou tradici a i výsledky -viz DAKAR.

Ať žije svoboda /rozkrádání státu /.

0/0
24.10.2009 9:30

radim36

tatra není auto

Hm, Tatra svým charakterem není klasické auto , takže srovnávat ji se silničním tahačem Mercedesem nebo Volvem je nesmysl. Tatra je svým charakterem, speciálním podvozkem speciální stroj stavěný na pohyb v neupraveném nerovném terénu. Na stavbách je to stroj pro použití do první, hrubé fáze stavby, kdy ještě nejsou připraveny dopravní cesty. Jak už jsou cesty udělané, tak tatrovácký podvozek výhody ztrácí a to i v horách nebo v zimě na zasněžených cestách, případně na poli. Problém Tatry u nás je v tom, že nemá domácí odbyt.  Nějaké velké stavby v přírodě, kde by auta dlouhodobě  pracovala v neupraveném terénu, u nás nejsou a těch pár projektů, kde se tatrovácký podvozek na náklaďáku uplatní,  stavební firmy stále zvládají s generálkovanými tatrami z doby socialismu. Tatrovky z té doby jsou na dlouhodobou životnost a snadné generálky stavěné a servisů na generálky tatrovek je z minulé doby u nás plno.

0/0
24.10.2009 4:17

profik.militarista

úspěšné Volvo

Ještě k tomu ÚSPĚŠNÉMU Volvu http://www.novinky.cz/ekonomika/182402-volvo-je-ve-ztrate-pres-osm-miliard-korun.html

0/0
24.10.2009 1:50

Thyronx1

Svetova auta Tatra?

Ani nahodou.

Prvni vec po "sametove revoluci" bylo vyklizeni trhu stejne jako u textilek,skla,porcelanu,konfekce,bizuterie,.... likvidace dobrych pivovaru... tezkeho prumyslu, uhelnych dolu na Kladensku, Kablo,SONP, ....prodej zbytku zahranicnim investorum za babku, ..

a z Cechu se stali sevci Prtavci a vyrobci lisovanych narazniku, brzdovych trubicek, autokabelaze  do zahranicnich aut.

Do USA Cesko nevyvazi leta uz nic, neni sobestacne ani v zemedelske vyrobe, JZD se zruslila a dobytek nechal porazit, pole zarostly plevelem. Dnes je to skanzen ktery usiluje o navrat komunistu rudych i oranzovych. [>-] 

0/0
24.10.2009 1:33

vvv

doufám

 že přežije

0/0
24.10.2009 1:23

Josef II

Tezka, komplikovana, vyrobne draha ...

je Tatra! Nejsou to ty kliky a budiky od favorita, ale cely ten slozity podvozek! Jsou to desitky kloubu, cepu, manzet, simerinku, ktere zbytecne prodrazuji vyrobu. A na spolehlivosti ji take nic nepridaji !  Potom ten vzduchem chlazeny motor, staveny s velkymi tolerancemi. S tim milion km nenajedete !Tatra ma nejhorsi pomer vlastni vahy k nosnosti ! Z toho plyne take ten neusporny provoz ! Jen blazen by si neco takoveho koupil !!

0/0
24.10.2009 1:11

Dýzl

Re: Tezka, komplikovana, vyrobne draha ...

Tak pod to se podepíši. Nákladní Tatry byla monstra která přežívaly jen díky odbytu do RVHP, stejně jako dvoutaktní archaické Jawy a spousty dalších výrobků.

Jediné aktivum Tatry byla spousta kvalifikovaných pracovníků a pozemky na kterých stála zastaralá kolbenka. Otočit ovšem takovéto monstrum do výroby kvalitního výrobku se zaručeným odbytem mi přijde jako scifi, zvláště v poplyšákovém zlatokopeckém období, kdy se každý kdo měl možnosti snažil z kolbenek "vývézt" co šlo.

Každá státní koruna investovaná do těchto kolbenek byla ztracená a byla jen odkladem neodvratného.

0/0
24.10.2009 11:11

Honza785

Re: Tezka, komplikovana, vyrobne draha ...

...tak to je absolutní žvást...

0/0
24.10.2009 19:00

Kopakopa

A kdopak nám dovedl Tatru,

kdysi prosperující podnik, k současnému stavu - pročpak tak podstatnou informaci nám "investigativní" novináři opomněli sdělit - nebo vše svedeme na krizi?

0/0
24.10.2009 1:05

performer2

končíme

prostě příliš malá firma s příliš nákladným výrobkem do dnešní doby....

0/0
24.10.2009 0:42

Honza785

Kdo má rád cizí přichází o své...

Svojí troškou do mlýná, k likvidaci tatry přispěli i radní Kraje Vysočina kteří  místo toho aby dali zakázku domácí Tatře která je na vysočinu mimochodem mnohokrát lepší tak nakoupili 20 italských sypačů značky Iveco :-/RvRv:-/

0/0
24.10.2009 0:07

Dýzl

Re: Kdo má rád cizí přichází o své...

No silničáči kteří s těmi auty jezdí mají asi jiný názor. Já sám bych Tatru nechtěl.

0/0
24.10.2009 11:14

moiazza

Tatra .

Tatrovka je vzorný příklad naivního českého člověka. Povoláme velkého bratra a on nás zachrání. Jedině Amerika je naše spása. My odborníky nemáme. Tady je důsledek. Od počátku nejde našemu bratru z USA o nic jiného, než pomalu ale jistě

Tatru zlikvidovat. A to se mu podaří. :-/

0/0
23.10.2009 23:44

profik.militarista

Re: Tatra .

Byl to právě ZLÝ Američan Ronald Adams, který dostal Tatru do zisku (roky 2006 a 2007)

0/0
23.10.2009 23:50

svatopluk.dobrota

Re: Tatra .

Když rozprodáš půl fabriky, tak můžeš být klíďo píďo i dva roky v zisku. Podstatný ukazatel je výroba a prodej aut. V roce 1989 to bylo přes 15 000 nákladních aut a "likvidátor" Adams vyrábí letos max. 1 200 aut. ;-O

0/0
24.10.2009 10:11

profik.militarista

Re: Tatra .

ovšem mezi léty 2006 a 2007 výroba rostla

0/0
24.10.2009 12:51

sejk

tatra v uae

Tatra neni asi tak spatna jak si myslite, kdyz je ve  vyzbroji v takove zemi jako jsou Arabske emiraty. Osobne mne vzdy potesi kdyz vidim nas vyrobek v tak exoticke zemi.

Jsem tady uz 4 roky.[>-]:-)

0/0
23.10.2009 23:37

mimouch

Re: tatra v uae

Izraelská armáda je má taky a to už je docela co říct R^

0/0
23.10.2009 23:39

profik.militarista

Re: tatra v uae

K tomu přidej teď 30 kousků pro Malajce...

0/0
23.10.2009 23:48

Jiří Inczédy

Co nefunguje at chcipne!!!

Tatra, Tatra, Tatra??? To skutecne jeste existuje jo ;-(. Jakou vahu ma vedle Volvo nebo Scania. :-P;-)[>-]EU

0/0
23.10.2009 22:11

Zdenda-69

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

Z hlediska velikosti firmy jako takové váhu malou, z hlediska toho, kam se Tatry používají v terénech a na co se hodí srovnáváš hrušky a jablka ......Kdo posoudí, co je fungování a co nefungování ? Ty ? Ale kdeže .......Holt jsi kapku černobílý a tak život neběží ......

0/0
23.10.2009 22:23

packa1

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

To myslite ze Scania a Volvo nevyrabi vozidla do terenu? Jako ze jediny nakladak ktery v terene na svete jezdi je Tatra? ;-D 

A nezacneta zas o unikatnim podvozku. 99,9% sveta se bez nej zaobeslo a zaobejde.

0/0
23.10.2009 23:28

profik.militarista

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

To co Scania a Volvo prezentuje jako terenní automobily, jsou jenom upravené silniční podvozky. Nákladni automobily Tatra se díky své konstrukci hodí pro práci především v extrémních oblastech jako je Sibiř, Austrálie, pouštní oblasti. Mají delší životnost, stejnou nebo jenom o málo větší spotřebu a snesou mnohem trvdší zacházení. Budete se možná divit, ale díky mnohem nižšímu těžišti mají i nejlepší jízdní vlastnosti na silnici. A to je to téměř ve všech případech vždy stejné auto.

0/0
24.10.2009 0:19

Merk

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

A čím tam v těch extrémních oblastech tedy jezdí, když nekupují Tatry?

0/0
24.10.2009 0:34

dpaja

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

Starou Tatrou. A protože nejsou prachy tak nejdříve jako investici škrtnou nákup nové. Kapišto?

0/0
24.10.2009 1:29

profik.militarista

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

Zrovna v Austrálii se v oboru servisních vozidel v dolech a vrtných souprav Tatra celkem prosazuje, ale jinak asi špatně maže, viz MAN http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=636646

0/0
24.10.2009 3:33

vidocqcz

Re: Co nefunguje at chcipne!!!

No, vzhledem k tomu, že srovnáváš nesrovnatelné typy vozidel, tak bych tvojí poznámku snad ani nebral moc vážně.

0/0
23.10.2009 23:10

jadnes

.

Tatrováci vydržte!!!

0/0
23.10.2009 22:03

hrubatko

:-(

Musim suhlasit s inymi prispevkami, ze z uspesnej historie sa naveky zit neda, ale zaroven je smutne, ze dnesni ceski politici, nie su pysni a hrdi na to, co sa dokaze vyropbit v CR, teda jekai patrioti. Ked prejdete europskou uniou, vsade sa snazia presadit v statnej sprave domace vyrobky, v CR si papalasi vyvazaju zadky v AUDInach a Medakoch a podobnych velkych kravach, ale ze by boli pysny, ze maju automobilku s historoiu, ktora im dokaze poskytnut voz urcitej kvality a triedy, na to kaslu, ved tp co je zo "zapadu" musi byt lepsie ako to co je doma...Neverim, ze TATRA by nedokazala vyrobit reprezentativny automobil, ako tomu bolo v minulosti, to sa len odstavilo nieco, na co mohli byt vsetci hrdi, ved si len spomente, ako dlho vydrzal Klasu v SUPERBe na mieru , ktory bol predlzeny a zapozicany SKODovkou? Hanba mu, mal moznost zviditelnit domacu vyrobu, znacku a kvalitu, no vsetci jemu podobni, radej robia reklamu nemeckym znackam...

0/0
23.10.2009 21:55

Eda.Hans

Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

tak holt dneska jde tatrovka do kopru. Ale lidi zas můžou bejt rádi, že sem jezdí dalajláma a můžou vyvěšovat tibetský vlajky. Tatrovka měla předjednáno, že by v Číne postavila joint-venture, ale Havel to po revoluci stopnul páč se jako nechtěl s Čínou kamarádit. Byla to sice zajímavá póza. V těch letech ale byl v Německu kancléř Helmut Kohl a to byl super obchodník, takže když z toho naši vycouvali tak tam naběhl a založili společnej podnik s Manem. Dneska tam MAN vyrábí tisícový série kamionů, nacpali se tam další firmy, Siemens zaměstnává v Číne 200.000 lidí. Němcí tahli na branku a politiku nechali stranou a udělali tam totální obsazení trhu, z kterýho těží do teď.

0/0
23.10.2009 20:27

male_zvire

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Tady nejde ani o tak to, jestli se Tatrovyk práskaj v Číně nebo u nás, ale o to, že Tatrovka zaspala dobu. Je sice pravda že má Tatrovka špiškovou koncepci trubkového rámu, ale ta je stará min. 50 let a za tu dobu se prakticky nezměnila. Stejně jako další části které mj. prodávají: interiér kabiny se podobá Škodě 120 a ne modernímu nákladnímu autu, hluk v kabině je stále na zhruba stejné úrovni jako v V3S-ky,...

když vejdeš do továrny tak to je jako kdyby jsi vešel do muzea,...

V areálu si nemůžeš pomalu ani uprdnout aby jsi náhodou nevynesl výrobní tajemství (mají tam přeci tolik tajných vojenských projektů) a přitom to je to samý co osobák, jenom v Khaki barvě...

Tatrovky je mi líto, ale ze slavné historie se žít nedá - ne navěky.

0/0
23.10.2009 21:08

MuDr. Peterka

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Nejsem sice zdatný  v automobilní technice, ale není to právě výhoda Tatry, že v ní není elektronika. Zejména ve vojenské verzi.

0/0
23.10.2009 21:15

male_zvire

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Nejde o elektroniku. Jde o to, že přijdeš k Tatře, na dveřích zámek z Favorita (ok, blbost ale už to o něčem svědčí). Otevřeš dveře a s bouchnutím vlastním Škodě 120 je zavřeš. Posadíš se na sedačku kterou pravděpodobně ukradli ve starý Karose. Pod nohama levý linoleum, příšerný ovládání (ergonomie budíků, spínačů)...

... no prostě tady jde o komfort. Elektronika není důležitá, ale když se v autě za mega jezdí jako ve "stodvacítce" tak se nesmíš divit že už to nekupijou ani v Uzbekistánu...

0/0
23.10.2009 21:39

Jiri Sch

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Musím s tímto přispěvkem naprosto souhlasit.Můj kamarád jezdil v novějšíTatře a pak po čase přesedlal na Mercedes-Benz. Říkal,že se to s Tatrovkou nedá srovnávat.Komfort jízdy u nákladního  Mercedesu byl 100krát lepší než u Tatrovky.A pokud šlo o jízdní vlasnosti v těžkém terénu je Tatra sice nejlepší.Ale v dnešní době, kdy nákladní auta jezdí po kvalitních silnicích a na stavbách, kde terén není nějak náročný je vám Tatra na nic.:-/

0/0
23.10.2009 23:09

kuba78

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

vynalez kola je stary 4 tisice let a prakticky se nezmenil. Ohen jako prostredek cloveka k preziti byl vynalezen pred mnohem delsi dobou, a presto se nezmenil :)

to ze je neco stare 50 let neznamena ze uz to neni in nebo je to spatne.  vyhoda tatry je v odolnosti a jednoduchosti. narvat do auta deset pocitacu a spolehat ze vse uridi elektronika umi kazdy.

0/0
24.10.2009 10:07

Matyjas

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Tahle diskuze je zářným příkladem,že lidé mají potřebu dikutovat  o něčem čemu nerozumí. Nemám náladu a čas reagovat na jednotlivé příspěvky,které Tatru pomlouvají. Soudný člověk než něco na net vyplodí,tak si zjistí podrobnosti. Trocha námahy je i na vás moc a tak plivete na  vlastnosti Tatrovek,které ji zvýhodňují nad ostatními jako je : nosnost,spolehlivost,podmínky pro řidiče v těžkém terénu,hospodárnost,průchodnost v terénu,variabilita podvozků od 4*4 po 12*12. Přečtěte si někdy odborné testy v Truckeru,nebo porovnávací test v kaznějovském lomu. Nebo jenom zprávu na http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=650365 ,že v tom srabu není Tatra sama. Jaké pomluvy si vymyslíte na výrobce Volva ? Tak co pisálci,předveťte se .

0/0
24.10.2009 11:52

profik.militarista

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Zajímavostí je, že i tak "skvělý MAN" měl zastavenou a teď omez výrobu a byl ve ztrátě i v roce 2006, kdy Tatra měla zisk 800mil Kč.

0/0
23.10.2009 21:13

packa1

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Tatra nemela na nejakou expanzi kapital. Takovych predjednani bylo ale prijde opravdova velka firma ktera ma moznost vrazit do projektu miliardy a mala firmicka musi z kola ven Rv

0/0
23.10.2009 23:33

a8nn

Re: Havel tehdy zastavil expanzi do Číny,

Havel tehdy zastavil expanzi do Číny...

jejiž jediným výsledkem by bylo akorát vykradení technologií.

0/0
25.10.2009 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.