- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kupuje auta v cizině za milardy (armáda) a nechá Tatru chcípnout.
Tatra v roce 89 vyráběla přes 15 000 nákladních aut ročně. Díky agentovi Havlovi přišli do vedení amíci a dnes Tatra v jejich rukou vyrábí max. 1 200 aut ročně. Zakázky do Ruska byly v té době jištěny dodávkami zemního plynu a ropy, takže i dnes by byly v podstatě bez rizika.......
Jestli se dobře pamatuji tak TATRA už stála před krachem jednou a to tehdy , když ji v rámci privatizace dostala americká firma . Ta nadělala několikam,iliardové dluhy . Tatru zachránil tehdy náš stát, který do ná vloži /čti jako daroval / cca 6 mld Kč a takto dodluženou firmu opět vrátil americkému vlastníku . To se to podniká , co ? Obdobný způsob volil náš "bohatý "stát v případě našich bank . Pak se divíme, že máme bilion Kč dluhů. Kdo za to bude jednou pykat ?
S Tatrou to dopadne jako s jinými českými podniky , v lepším případě se z nístane montovna /motory a jiné příslušenství se budou vyrábět v bratrském zahraničí / a v horším případě se vše rozproda za babku nějakému movitému podnikateli , který to pak zase znovu rozjede ale do své vlastní kapsičky . Není to špatně vymyšlené to rozkrádání našeho majetku. A to má TATRA takovou tradici a i výsledky -viz DAKAR.
Ať žije svoboda /rozkrádání státu /.
Hm, Tatra svým charakterem není klasické auto , takže srovnávat ji se silničním tahačem Mercedesem nebo Volvem je nesmysl. Tatra je svým charakterem, speciálním podvozkem speciální stroj stavěný na pohyb v neupraveném nerovném terénu. Na stavbách je to stroj pro použití do první, hrubé fáze stavby, kdy ještě nejsou připraveny dopravní cesty. Jak už jsou cesty udělané, tak tatrovácký podvozek výhody ztrácí a to i v horách nebo v zimě na zasněžených cestách, případně na poli. Problém Tatry u nás je v tom, že nemá domácí odbyt. Nějaké velké stavby v přírodě, kde by auta dlouhodobě pracovala v neupraveném terénu, u nás nejsou a těch pár projektů, kde se tatrovácký podvozek na náklaďáku uplatní, stavební firmy stále zvládají s generálkovanými tatrami z doby socialismu. Tatrovky z té doby jsou na dlouhodobou životnost a snadné generálky stavěné a servisů na generálky tatrovek je z minulé doby u nás plno.
Ještě k tomu ÚSPĚŠNÉMU Volvu http://www.novinky.cz/ekonomika/182402-volvo-je-ve-ztrate-pres-osm-miliard-korun.html
Ani nahodou.
Prvni vec po "sametove revoluci" bylo vyklizeni trhu stejne jako u textilek,skla,porcelanu,konfekce,bizuterie,.... likvidace dobrych pivovaru... tezkeho prumyslu, uhelnych dolu na Kladensku, Kablo,SONP, ....prodej zbytku zahranicnim investorum za babku, ..
a z Cechu se stali sevci Prtavci a vyrobci lisovanych narazniku, brzdovych trubicek, autokabelaze do zahranicnich aut.
Do USA Cesko nevyvazi leta uz nic, neni sobestacne ani v zemedelske vyrobe, JZD se zruslila a dobytek nechal porazit, pole zarostly plevelem. Dnes je to skanzen ktery usiluje o navrat komunistu rudych i oranzovych.
je Tatra! Nejsou to ty kliky a budiky od favorita, ale cely ten slozity podvozek! Jsou to desitky kloubu, cepu, manzet, simerinku, ktere zbytecne prodrazuji vyrobu. A na spolehlivosti ji take nic nepridaji ! Potom ten vzduchem chlazeny motor, staveny s velkymi tolerancemi. S tim milion km nenajedete !Tatra ma nejhorsi pomer vlastni vahy k nosnosti ! Z toho plyne take ten neusporny provoz ! Jen blazen by si neco takoveho koupil !!
Tak pod to se podepíši. Nákladní Tatry byla monstra která přežívaly jen díky odbytu do RVHP, stejně jako dvoutaktní archaické Jawy a spousty dalších výrobků.
Jediné aktivum Tatry byla spousta kvalifikovaných pracovníků a pozemky na kterých stála zastaralá kolbenka. Otočit ovšem takovéto monstrum do výroby kvalitního výrobku se zaručeným odbytem mi přijde jako scifi, zvláště v poplyšákovém zlatokopeckém období, kdy se každý kdo měl možnosti snažil z kolbenek "vývézt" co šlo.
Každá státní koruna investovaná do těchto kolbenek byla ztracená a byla jen odkladem neodvratného.
kdysi prosperující podnik, k současnému stavu - pročpak tak podstatnou informaci nám "investigativní" novináři opomněli sdělit - nebo vše svedeme na krizi?
prostě příliš malá firma s příliš nákladným výrobkem do dnešní doby....