Diskuze
Převratná změna na železnici: na regionální tratě vyjedou nové vlaky
Děkujeme za pochopení.
Premiant
Ale....
Jestli chtějí kupovat vlaky se sedačkama,který jsou ve vagonech řady Bmz nebo Bmee co jezdí na trase Bohumín-Praha a zpět,tak ať radši nic nekupují,koženky jsou pohodlnější nebo ať dávají sedačky,který jsou ve vagonech řady Bmee co jezdí na trase Praha-České Budějovice a zpět.A bez klimatizace,popřípadě klimatizace s možností otevřením okna.
Majkyho_pupik
Re: City Elefant je parádní
City Elefant ma sve uplatneni na nejdulezitejsich tratich osobni primestske dopravy. Tedy v okoli Prahy, Brna a Ostravy. Ale v CR se provotuji desitky dalsich osobnich spoju na jinych tratich na ktere je nasazovani 2. patrove soupravy ekonomicky nesmyslne
JAPKIN
Hlavně aby sedačky byly
dostatečně široké a né jak v Pendolínu pro rákosníky.
Majkyho_pupik
pro Loupezivy baron
muzete konkretizovat v cem pociva me myslenkove zakrneni v roce 1970? Stat dotovanim verejne dopravy dela nejvetsi sluzbu sam sobe. je to pro nej ekonomicky vyhodne. Pokud by nedotoval verejnou dopravu, verejna doprava by nefungovala, pokud by nefungovala verejna doprava, miliony lidi kteri nyni verejnou dopravu vyuzivaji k ceste do skol nebo prace by mselo hledat jiny zpusob dopravy. A to by stat vyslo asi 100x draz nez dotovani verejne dopravy. co je na tom zakrneleho?
loupeživý baron
Re: pro Loupezivy baron
Jestli to sám nevidíte (o čemž sice pochybuji), je problematické vám to vysvětlit.
V roce 1970 zde byl (ne)reálný socialismus, což byl logicky neúspěšný pokus o uskutečnění utopie, kdy se mj. stát stal absolutním pečovatelem o své ovečky, tedy jakýmsi vlkem, ale spíše velitelem jednoho velkého koncentračního a pracovního tábora jménem ČSSR.
V bahně tehdejší marxisticko-leninské ideologie by váš výrok o tom jak se má stát "zacit ptat jak se ty miliony lidi dostanou do prace" nevzbudil žádný údiv, ale naopak uznání.
Dnes se doba naštěstí posunula poněkud jinam, i když všechno nasvědčuje, že se zase vracíme a tentokrát se Západem vyzkoušíme nefunkčnost těchto bludů ještě jednou...
Shumway
lidé chápou
že vlak je ekologická doprava, jenom se jim nechce jezdit ve špinavých skřípajících a netopících dobytčácích
Premiant
Re: lidé chápou
hmmm,počkáme až se průvodčí,vlakvedoucí a strojvedoucí budou chovat jako slušní lidé a nebudou špinit vagony,ničit sedačky,sprejovat jak ve vnitř tak zvenčí,..............Jak se lidé ve vlaku chovají v tom příště pojedou a nesvádějte to na ČD,protože personál vlaku ani ČD za to fakt nemůžou
aldik7
Re: Ano, vyjedou nové vlaky
ale až na to že to není sklad ale depo, a je to více než 30let a už je značně opotřebované provozem a doničené cestujícíma
12345hanka
Za tři roky
vyjedou - možná - na některé tratě poněkud lepší s pohodlnější - doufejme - vlaky a jmenuje se to převratná změna. Ách jo.
benway
Re: Za tři roky
Tak nějak, pod nadpisem Převratná změna na železnici se dočteme, že se papaláši projeli v moderních jedotkách někde na okruhu...
Logic
Jsme v Cechach...
...a stat nas vecne o neco obira nejak, takze mame mene penez oproti zapadu....a pokud me vyjde cesta autem levneji nez vlaky CD (ktere konkuruji zapadu maximalne tak v cenach), coz pri dvou a vice lidech v prumernem aute bezpochyby vyjde, tak budu logicky dal jezdit dal spise autem...ekologie by mela v tomto smysl kdyby jsme se shodli vetsinove jako narod a zacli to rychle aplikovat, coz se nikdy nestane...takhle je to jen dalsi placani do vody.
Mi.Safr
Re: Jsme v Cechach...
...Logicu, méně peněz máme především kvůli tomu, co se tu dělo mezi léty 1948 a 1989... je pravda, že vývoj v posledních 20 letech nebyl a neni snový a mnohé není takové, jaké bychom čekali, ale k zemi nás poslali hlavně komouši - a to i co se týče železnice, stačí jedna věta: porovnejte, stav české železnice v roce 1989 s francouzskou v témže roce... a dojdete k tomu, že není možné, aby se ty rozdílné úroveně za 20 let dorovnali a tak je to se vším! A taky nevím, kolik toho českými a zahraničními vlaky najezdíte, ale nejsme na tom tak šíleně, jsme v dobrém pokroku za posledních 10 let (mám naježděno přes 20 000 km za poslední rok...)
12345hanka
Re: ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela
Já takovejma jezdím ve Švýcarsku furt
Majkyho_pupik
Je to jiste
krok spravnym smerem jen nerozumim tomu roku 2012. Pokud by CD kdy ridil schopny management, ktery by kdy mel realny zajem na opravdovem fungovani teto spolecnosti, tak by tyto nove a moderni jednotky / a nejen na regionalni spoje, ale samozrejme i vetsinu spoju dalkovych/ jezdily po kolejich CR uz mnoho let...
PIsa.lek
Re: Je to jiste
Rok 2012 je naprosto logický - pokud do tohoto termínu ČD nasadí do každého kraje alespoň jednu novou soupravu, současná garance každoročního dosypu 2.5 mld. Kč ze státního rozpočtu (kromě peněz ze smaotných krajů) za regionální osobku se jim prodlouží ze současných 10 na 15 let - to máme nějakých 7.5 mld. navíc. A to se vyplatí (tedy Čd určitě, státu a krajům asi méně).
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...