Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Převratná změna na železnici: na regionální tratě vyjedou nové vlaky

Převratná změna čeká od roku 2012 osobní železniční dopravu na regionálních tratích. Zcela nové typy vlaků za miliardy korun se totiž už za tři roky objeví právě v příměstské dopravě v českých a moravských krajích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Premiant

Ale....

Jestli chtějí kupovat vlaky se sedačkama,který jsou ve vagonech řady Bmz nebo Bmee co jezdí na trase Bohumín-Praha a zpět,tak ať radši nic nekupují,koženky jsou pohodlnější nebo ať dávají sedačky,který jsou ve vagonech řady Bmee co jezdí na trase Praha-České Budějovice a zpět.A bez klimatizace,popřípadě klimatizace s možností otevřením okna.

0/0
1.11.2009 8:35

JAPKIN

City Elefant je parádní

tak proč zase nějaký novoty ???

0/0
30.10.2009 11:31

Majkyho_pupik

Re: City Elefant je parádní

City Elefant ma sve uplatneni na nejdulezitejsich tratich osobni primestske dopravy. Tedy v okoli Prahy, Brna a Ostravy. Ale v CR se provotuji desitky dalsich osobnich spoju na jinych tratich na ktere je nasazovani 2. patrove soupravy ekonomicky nesmyslne

0/0
30.10.2009 12:46

Bery

Re: City Elefant je parádní

Navic nejsou vsechny trate elektrifikovane...

0/0
30.10.2009 16:51

ibid

Re: City Elefant je parádní

dokonce většina není elektrifikovaná....

0/0
30.10.2009 22:12

JAPKIN

Hlavně aby sedačky byly

dostatečně široké a né jak v Pendolínu pro rákosníky.

0/0
30.10.2009 11:30

Majkyho_pupik

pro Loupezivy baron

muzete konkretizovat v cem pociva me myslenkove zakrneni v roce 1970? Stat dotovanim verejne dopravy dela nejvetsi sluzbu sam sobe. je to pro nej ekonomicky vyhodne. Pokud by nedotoval verejnou dopravu, verejna doprava by nefungovala, pokud by nefungovala verejna doprava, miliony lidi kteri nyni verejnou dopravu vyuzivaji k ceste do skol nebo prace by mselo hledat jiny zpusob dopravy. A to by stat vyslo asi 100x draz nez dotovani verejne dopravy. co je na tom zakrneleho?:-)

0/0
30.10.2009 8:18

loupeživý baron

Re: pro Loupezivy baron

Jestli to sám nevidíte (o čemž sice pochybuji), je problematické vám to vysvětlit.

V roce 1970 zde byl (ne)reálný socialismus, což byl logicky neúspěšný pokus o uskutečnění utopie, kdy se mj. stát stal absolutním pečovatelem o své ovečky, tedy jakýmsi vlkem, ale spíše velitelem jednoho velkého koncentračního a pracovního tábora jménem ČSSR.

V bahně tehdejší marxisticko-leninské ideologie by váš výrok o tom jak se má stát "zacit ptat jak se ty miliony lidi dostanou do prace" nevzbudil žádný údiv, ale naopak uznání.

Dnes se doba naštěstí posunula poněkud jinam, i když všechno nasvědčuje, že se zase vracíme a tentokrát se Západem vyzkoušíme nefunkčnost těchto bludů ještě jednou...

0/0
30.10.2009 10:32

109e

Re: pro Loupezivy baron

Co to má společného s tím, že veřejná doprava sama sebe neuživí?

0/0
30.10.2009 11:05

loupeživý baron

Re: pro Loupezivy baron

Ne nutně. Veřejná doprava v současném rozsahu a složení sama sebe neuživí, proto nemá právo na existenci. Jánošíkovská podpora státní mocí prostřednictvím přerozdělování kradených peněz morálně ani funkčně neobstojí...

Jinak tato má reakce je poslední, protože už tu evidentně diskutuji jen se státními úředníky a zaměstnanci státem dotovaných přepravců. Obhajoba jejich zájmů je sice logická, ale obecně irelevantní. Navíc mají jistě v pracovní době důležitější věci na práci...

0/0
30.10.2009 11:17

Majkyho_pupik

Re: pro Loupezivy baron

neutikejte z boje. vase teorie o tom ze se verejna doprava muze nekdy a nekde uzivit sama je mimoradne zajimava. zkuste ji rozvest sireji:-)

0/0
30.10.2009 13:02

109e

Re: pro Loupezivy baron

Nemá právo na existenci. Toto může napsat pouze sobec, který žije ve velkém městě.  Naštěstí nebude jeho názor uveden do praxe. Nikde v Evropě.

0/0
30.10.2009 13:04

Bery

Re: pro Loupezivy baron

A jaky zpusob dopravy se zcela uzivi a ma pravo na existenci ? Silnicni doprava to jiste nebude, protoze silnice se dotuji mnohem vice nez zeleznice. U individualni letecke dopravy by byla vyhoda, ze odpada vystavba silnicni, nebo zeleznicni site, ale byl by problem v poctu vzdusnych koridoru... kdyby melo z kazde vesnice letat jen 10% lidi do prace vrtulnikem, tak je ve vzduchu katastrofalne plno. Zbyva tedy jediny zpusob dopravy... vratime se do stredoveku a budeme chodit pesky, nebo jezdit na koni. Byl by to asi jediny zpusob, ktery se obejde bez podpory statu.

0/0
30.10.2009 17:00

Majkyho_pupik

Re: pro Loupezivy baron

otazka jak se miliony lidi dostanou do prace nema nic spolecneho s jakoukoliv ideologii, je to jen otazka preziti statu:-)pokud se lide nedostanou do prace, firmy nebudou fungovat, pokud firmy nebudou fungovat, nebudou vytvaret zisk a pokud nebudou vytvaret zisk, stat zbankrotuje neb nebude mit zadne prijmy... verejna doprava se dotuje vsude na svete od USA az po Japonsko a vsude to funguje. Jen Loupezivy baron je zrejme chytrejsi nez vsichni ostatni a vi, ze je to takto spatne...

0/0
30.10.2009 12:39

Bery

Re: pro Loupezivy baron

Asi bych to nenapsal lepe. R^

0/0
30.10.2009 16:53

Shumway

lidé chápou

že vlak je ekologická doprava, jenom se jim nechce jezdit ve špinavých skřípajících a netopících dobytčácích

0/0
30.10.2009 6:06

Premiant

Re: lidé chápou

hmmm,počkáme až se průvodčí,vlakvedoucí a strojvedoucí budou chovat jako slušní lidé a nebudou špinit vagony,ničit sedačky,sprejovat jak ve vnitř tak zvenčí,..............Jak se lidé ve vlaku chovají v tom příště pojedou a nesvádějte to na ČD,protože personál vlaku ani ČD za to fakt nemůžou

0/0
1.11.2009 8:44

__XXXX___

Ano, vyjedou nové vlaky

ČD už je mají 30 let na skladě ;-D

0/0
29.10.2009 21:10

aldik7

Re: Ano, vyjedou nové vlaky

ale až na to že to není sklad ale depo, a je to více než 30let a už je značně opotřebované provozem a doničené cestujícíma :-)

0/0
30.10.2009 0:05

12345hanka

Za tři roky

vyjedou - možná - na některé tratě poněkud lepší s pohodlnější - doufejme - vlaky a jmenuje se to převratná změna. Ách jo.

0/0
29.10.2009 18:24

benway

Re: Za tři roky

Tak nějak, pod nadpisem Převratná změna na železnici se dočteme, že se papaláši projeli v moderních jedotkách někde na okruhu...

0/0
29.10.2009 20:23

Logic

Jsme v Cechach...

...a stat nas vecne o neco obira nejak, takze mame mene penez oproti zapadu....a pokud me vyjde cesta autem levneji nez vlaky CD (ktere konkuruji zapadu maximalne tak v cenach), coz pri dvou a vice lidech v prumernem aute bezpochyby vyjde, tak budu logicky dal jezdit dal spise autem...ekologie by mela v tomto smysl kdyby jsme se shodli vetsinove jako narod a zacli to rychle aplikovat, coz se nikdy nestane...takhle je to jen dalsi placani do vody.

0/0
29.10.2009 17:26

Mi.Safr

Re: Jsme v Cechach...

...Logicu, méně peněz máme především kvůli tomu, co se tu dělo mezi léty 1948 a 1989... je pravda, že vývoj v posledních 20 letech nebyl a neni snový a mnohé není takové, jaké bychom čekali, ale k zemi nás poslali hlavně komouši - a to i co se týče železnice, stačí jedna věta: porovnejte, stav české železnice v roce 1989 s francouzskou v témže roce... a dojdete k tomu, že není možné, aby se ty rozdílné úroveně za 20 let dorovnali a tak je to se vším! A taky nevím, kolik toho českými a zahraničními vlaky najezdíte, ale nejsme na tom tak šíleně, jsme v dobrém pokroku za posledních 10 let (mám naježděno přes 20 000 km za poslední rok...)

0/0
29.10.2009 17:54

werr

Re: Jsme v Cechach...

Presne tak, pod toto se mohu podepsat. Jedine musim dodat, ze dnes uz nelze uplne vse hazet jen na komance prestoze je lze povazovat z puvodni pricinu. Zmenili hlavne i mysleni lidi. Take neni mozne uplne souhlasit s tim, ze za 20 let nelze rozdil dohnat. Jsou veci kde jsme dohnali ci predehnali ale jsou to drobnosti, stat jako celek je za civilizaci jeste daleko, bohuzel zacinam mit dojem, ze ty civilizovanejsi krajiny nam ten naskok pomahaji srovnat tim, ze snizuji svoji uroven. Staci se podivat jak se dobre dari levicovym vladam :-/

BTW: kolegove casto jezdi sluzebne do Nemecka (prevazne zapadniho) a zrovna ti co jezdi do prace esusy rikaji, ze rozdil mezi regionalni dopravou esusem a nemeckou regionalni dopravou uz neni nijak propastny. Osobne nevim, esusem jsem jeste nejel (v Praze jezdim MHD a venku vetsinou autem) a v Nemecku jsem vlakem nikdy nejel (mozna jako maly jeste v NDR).

0/0
29.10.2009 21:32

Mi.Safr

Re: Jsme v Cechach...

to "dědictví" z minulého režimu je právě v hlavách lidí a ovlivňuje je, samozřejmě taky souhlasím, že by se dal západ za 20 let dohnat, ale to bychom museli mít štěstí a jen štěstí na ty, co nás vedou a co nás (ne-) tunelujou... což já osobně považuji za nemožné, prostě to, že to nejde všechno krásně hladce považuji za přirozené...

0/0
30.10.2009 4:20

Bery

Re: Jsme v Cechach...

Pokud dohanime stylem, ze mame napr. 1km dalnice 5x drazsi nez treba v Recku, tak "zapad" nedozeneme ani za dalsich 20 let. Podivejme se pravde do oci... nepujde to ani za 1000 let, protoze timto stylem je nedozeneme nikdy.

0/0
30.10.2009 17:06

holkazdaleka

ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela

8-o

0/0
29.10.2009 17:18

12345hanka

Re: ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela

Já takovejma jezdím ve Švýcarsku furt ;-)

0/0
29.10.2009 18:25

danny44

Re: ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela

Proč až ve Švýcarsku - těchhle souprav jezdí spousta i po Maďarsku (a ta předváděcí je právě tam odtud).....

0/0
30.10.2009 7:59

miropiro

Re: ja uz jsem takovym vlakem do Prahy jela

Nebo i v Polsku.

0/0
30.10.2009 9:05

Majkyho_pupik

Je to jiste

krok spravnym smerem jen nerozumim tomu roku 2012. Pokud by CD kdy ridil schopny management, ktery by kdy mel realny zajem na opravdovem fungovani teto spolecnosti, tak by tyto nove a moderni jednotky / a nejen na regionalni spoje, ale samozrejme i vetsinu spoju dalkovych/ jezdily po kolejich CR uz mnoho let...

0/0
29.10.2009 17:09

PIsa.lek

Re: Je to jiste

Rok 2012 je naprosto logický - pokud do tohoto termínu ČD nasadí do každého kraje alespoň jednu novou soupravu, současná garance každoročního dosypu 2.5 mld. Kč ze státního rozpočtu (kromě peněz ze smaotných krajů) za regionální osobku se jim prodlouží ze současných 10 na 15 let - to máme nějakých 7.5 mld. navíc. A to se vyplatí (tedy Čd určitě, státu a krajům asi méně).

0/0
29.10.2009 18:04

Majkyho_pupik

Re: Je to jiste

no ja nevim, nikdy sem si nemyslel ze budu obhajovat tak hloupou spolecnost jako CD ale zadny dosyp navic stat neprovadi. je to zakazane od EU. cely problem je v tom ze si kraje jiz nekolik let objednaji regionalni dopravu o ktere uz dopredu vedi ze na ni nebudou mit penize. Takze CD dostava od statu jen penize za sve provedene sluzby

0/0
29.10.2009 20:16

loupeživý baron

Stop železničnímu socialismu!

Vždyť společnost ČD ze svých výnosů není schopna pokrýt ani běžné provozní náklady už dávno amortizovaných vozidel... Co se stane po jejich nahrazení novou technikou nechci ani domýšlet. To bude klást velké nároky na kreativní účetnictví a veřejné rozpočty.

Ale stát na to má.

Měl bych na to taky, kdybych měl za sebou 10000000 poddaných, či spíše rukojních;-D

0/0
29.10.2009 16:11

lucky_24

Re: Stop železničnímu socialismu!

Máte pravdu, ale počkejte jak vám zaměstnanci ČD dají. Protože oni jsou "modrá šlechta" co má vždycky pravdu a my všichni ostatní jsme blbci co ničemu nerozumí a ČD jsou podle nich to nejlepší co tu máme. Jen je mi pak divné, jakto že se taková úžasná firma vůbec neobjevuje v žebříčku nejobdivovanějších firem ČR, nebo teda je mi to jasné, protože o tom rozhodují lidi, co tomu doopravdy rozumí.

0/0
29.10.2009 16:17

aldik7

Re: Stop železničnímu socialismu!

melete nesmysly :-P

0/0
29.10.2009 17:00

rychloslimejs

Re: Stop železničnímu socialismu!

se terou částí jeho přípsěvku konkrétně nesouhlasíte, to by mě tedy opravdu zajímalo. Nebo je dle vás podnik ČD podnikem výdělečným?

0/0
29.10.2009 17:09

Majkyho_pupik

Re: Stop železničnímu socialismu!

znate nejakeho dopravce provozujiciho osobni dopravu ktery je vydelecny?

0/0
29.10.2009 17:10

rychloslimejs

Re: Stop železničnímu socialismu!

můžu se začít smát hned? Myslím, že budete zaměstnán u českých drah. A jinak, vážený, to, co předvádíte, je obyčejná demagogie. Nebo totální hloupost. Vyberte si. A víte, ono nejde moc o to, jestli, ale kolik se tam nalije. Ale jinak si dál šiřte ty svoje PR žvásty o tom, jak je vlastně ČD výkonným a zdravým podnikem.

0/0
29.10.2009 17:16

Majkyho_pupik

Re: Stop železničnímu socialismu!

o tom ze je CD vykonnym a zdravym podnikem pisete vy a nikoliv ja:-)ja jen oponuji demagogickemu tvrzeni ze CD ani neni schopno pokryt vynosy sve naklady. toho opravdu neni schopny zadny osobni dopravce...

0/0
29.10.2009 17:19

obr Koloděj

Re: Stop železničnímu socialismu!

Student Agency třeba? :-P

0/0
29.10.2009 17:23

Majkyho_pupik

Re: Stop železničnímu socialismu!

whau a odkad kam nam Student Agency po kolejich jezdi?:-)

0/0
29.10.2009 17:25

rychloslimejs

Re: Stop železničnímu socialismu!

bohuzel nejezdi, protoze jeho nabidka byla ze stolu smetena. Ale chteli a meli to jiste velmi dobre spocitane. Ale pokracuj, tva exhibice hlouposti a neznalosti pokracuje dobre...

0/0
29.10.2009 17:31

Majkyho_pupik

Re: Stop železničnímu socialismu!

mate na mysli nabidku nabidku Student agency na regionalni dopravu v Libereckem kraji na kterou by SA dostavala dotace stejne jako vsechny jine regionalni i neregionalni spolecnosti na svete? coz je presne to co tady od zacatku tvrdim:-)

0/0
29.10.2009 17:35

jural

Re: Stop železničnímu socialismu!

smesujete dopravu, kterou je ze zakona povinna objednavat samosprava ci ministerstvo v ramci dopravni obsluznosti uzemi a dopravu, ktera stoji mimo tuto povinnost.

Napovim Vam - Zatimco Student Agency z principu nikdy zadne platby od samosprav na sve linky dostat nesmi, jeji dcerinna spolecnost, ktera se uchazi o regionalni dopravu v krajich, platby od samosprav dostavat bude. Tedy v pripade, ze vyhraje nejake vyberove rizeni.

0/0
29.10.2009 20:11

obr Koloděj

Re: Stop železničnímu socialismu!

Neptal ses na železniční. Ptal ses na "společnost provozující osobní dopravu." Nehledě k tomu, že nabídka SA na železniční dopravu byla zamítnuta s odůvodněním, které se nedalo vyložit jinak než "to bysme přece ČD nemohli udělat."

0/0
29.10.2009 17:33

Majkyho_pupik

Re: Stop železničnímu socialismu!

ptal sem se na osobni dopravu pod clankem o zeleznici a v diskuzi v ktere se prekvapive bavime o zeleznici:-)za neuvedeni slova zeleznicni se vam hluboce omlouvam:-)

0/0
29.10.2009 17:38

obr Koloděj

Re: Stop železničnímu socialismu!

No ony ty dotace jsou aji v silniční dopravě a SA je jedna z mála které je nepotřebují tak jsem myslel že se to tam dá zahrnout. Nu nic, můžeme klidně zůstat na železničním písečku... Stejně jsou ČD dotované zbytečně moc a příliš neprůhledně a to za nepříliš vysokou kvalitu služeb, které nabízejí. Za poslední měsíc jsem jel dvakrát Brno-Přerov a zpátky a z toho jednou Brno-Přerov výluka z Brna až do KOjetína a podruhé narváno až po strop že si člověk nesedl (holt studenti jezděj všichni ve čtvrtek nebo v pátek a já nechápu proč ještě nikoho nenapadlo přidat nám jeden dva vagóny) a Přerov Brno nejenže narvaný (neděle odpoledne), ale ještě z toho jednou hodina a 50 minut spoždění na příjezdu do Brna, přičemž jsme z Přerova odcestovali včas. ČD jsou naprosto nemožně se chovající a ještě nemožněji hospodařící firma.

0/0
29.10.2009 17:55

PIsa.lek

Re: Stop železničnímu socialismu!

> a já nechápu proč ještě nikoho nenapadlo přidat nám jeden dva vagóny

Patrně proto, že je ČD nemají a nemá smysl si je pořizovat - šlo by o mnoho desítek vagonů (cena jednoho pár desítek milionů korun), které by  jezdily právě jen pár hodin při pátečních a nedělních špičkách, kdy se počet cestujících právě kvůli studentům  výrazně zvyšuje, a jinak by byly někde odstavené (protože ta páteční a nedělní špička je v celé republice prakticky ve stejnou dobu). 

0/0
29.10.2009 18:13

jural

Re: Stop železničnímu socialismu!

podivejte, jako podminka plateb od samosprav pro jakehokoliv (zeleznicniho ci autobusoveho) dopravce je 80 procent (nevim presne) dopravnich vykonu v osobni preprave musi byt prave na linkach zajistujicich dopravni obsluznost.

Student Agency podnika na trasach, ktere nikdo nikdy ani omylem do dopravni obsluznosti uzemi nezaradi. Stejne jako linky jinych dopravcu na stejnych trasach jako jezdi SA.

Ovsem jeji dcerinna firma (nikoliv samotna SA) platby od samosprav dostavat bude, protoze se hodla venovat pouze linkam vedenym v dopravni obsluznosti.

0/0
29.10.2009 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.