- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v Sasku na zlomek toho, co chce pošta v Jablonci. Jsou tam na to už zvyklí a tak vám vyplní i doručenku, když si nevíte rady.
Jasně, každý bydlí u hranice aby dojel na vedlejší poštu do zahraničí.
pro mě je jako pro brňáka docela úsměvné, že do vídně jedu vlakem za 600,- zatímco busem za 190,- (ano, o 20 minut déle). tolik u mě čd a cestování do zahraničí
Dráhy jsou předražené v celé Evropě. 3 zastávky vlakem ze Schipholu na Ams Centraal stojí ve zpáteční jízdence 7,60 EUR.
Z Wormsu jsem do Brém platil 96,- eur - to vyjde dokonce ještě dráž než autem i kdybych jel sám.
Tak to je a bylo už dávno, co je kapitalismus kapitalismem... Jednotné ceny neexistují, vše je otázkou poptávky a nabídky. Různé akční nabídky v cizině jsou bohužel takové, že nejsou vhodné pro české zákazníky, jen málo kdo by chtěl např. výhodnou cestu začínat ve Vídni a zase se do ní vracet. Většina výhodných nabídek je ale takového charakteru, obráceným směrem to nefunguje nikoli proto, že by třeba České dráhy nechtěli, ale protože onen zahraniční partner (např. Rakouský) bojkotuje Česko (českého dopravce, např. České dráhy), takže český dopravce nemůže zlevnit, musí podle mezinárodních dohod platít plnou jízdenku. A je jedno, jestli by to byl jiný subjekt než ČD... Komplexní řešení vidím až ve zrušení mezinárodních tarifů pro zahraniční cestování. Je to překonaný způsob cestování v globalizující se a sjednocující se Evropě, působí deformačně. Tento přežitek ale funguje nejen v rámci EU, nelze proto hovořit o EU socialismu...
IDnes jsou podplaceny od Jancuraka aby psaly same poškozující články na ČD. Nevšiml jsem si, ze by psali take pozitivni clanky. Jako ze s akcni nabidkou Podzim 2009 přepravili o 2 miliony vice lidi než vloni, nebo ze levnou CD NET Lidl jízdenku si koupilo nad očekávání pres 16 tisic. Pan tiskovy mluvci to rekl dobře, že nechapu o čem ten članek ted je. Nemůžou prodávat slevy dopravce v cizím státě. Pro srovnání, když voláte z O2 do O2, muže si stanovit cenu klidně i zadarmo, ale když voláte do cizího operátora tak musí zaplatit cenu za volani.. je to kolem 2 Korun.
Přesně. Ale že by napsali, jak se je projevila nabídka Léto a Podzim 2009, nebo ČD Lidl NET, to ne...
K tomu se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Snad jen z jiného soudku: loni jsem se chtěl projet vlakem do jedné pohraniční stanice na německé straně. Vlak z Česka tam končil. A já třeba nechápu, proč jízdenka do této stanice mě měla vyjít nejméně o 2 € více, než do o kilometr bližší stanice na českém území.
Jj, je to tak, konkrétně mě se to stalo z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu, Potůčky, které jsou jen kilometr od tohodle města jsou o moc levnější, za to přejetí hranice se dost platí.
jak kamčeské dráhy mají některé velmi dobré nabídky do zahraničí....třeba na euroregio se dostanete z budějovic do vídně či linze opravdu za malej peníz....hodně využívám i slevu city star...naopak třeba pokud cestuji do budapešti je rozhodně výhodnější z česka koupit jizdenku do bratislavy,kde teprve koupit jízdenku do budapešti,kterou slováci nabízejí opravdu za babku.chce to prostě sledovat akce i zemí do kterých cestujete. rozhodně nepovažuji jízdenky českých drah do zahraničí za nějak přehnaně drahé.....zkuste si koupit takovou jízdenku někdy třeba z rakouska do česka koupit v rakousku a protočí se vám bulvy.
jediné co mi vadí,že české dráhy nabízejí některé akční jízdenky pouze na e-shopu a nedají se zakoupit normálně u pokladny....to považuji za diskriminaci určité části cestujících!
přesně tak,to v cizině jsou drahý,např. z Českých Budějovic na hranice to stojí 60 kč(ujetá vzdálenost 58km) a z hranic do lince za 12,40 EUR(62km),takže si to přepočtěte a pak ať ČT a iDNES napíšou do novin že jezdíme oproti rakušanům skoro zadarmo
Jezdím často přes hranice vlakem (Norsko/Švédsko, Polsko/ČR, ČR/Slovensko, Polsko/Slovensko, Slovensko/Maďarsko, ČR/Rakousko) a až na zkušenosti z přejezdů hranice norsko-švédské musím potvrdit, že mezinárodní jízdenky jsou naprosto nemorálně drahé, často totiž jsou dvoj, někdy i trojnásobkem ceny dané součtem cen vnitrostátních jízdenek obou zemí. Pokud chci jet z Prahy do Krakowa za separátní jízdenky s využitím eLišky z Prahy do Ostravy, stojí mě to cca 200 korun za ČR a 18 PLN za Polsko, tedy dohromady asi 310 korun. Kdybych koupil jeden lístek (mezinárodní) z Prahy do Krakowa, bude tento stát 994 korun. To je TŘIKRÁT VÍC! V době internetu a možnosti přepočítávat kurzy měn online a online komunikace mezi drážními společnostmi to považuji za ostudné. A ještě něco - pokud byste chtěli jet za obyčejné jízdné vnitrostátní v obou zemích, platil byste za ČR 350 CZK a za Polsko 24 PLN (160 CZK),tedy dohromady 510 CZK. Pořád je to ale skoro dvakrát méně, než jedna jízdenka na celou trasu.
je kecal. Viz třeba KB, ty prý zdražili loni po X letech, jenže...vr 2004 - 1100,.Kč. Pak 1200,. 1400,. 1600,.. a teď 2000,.Kč. Takže typický lhář, firmy nám musí lhát a mazat med kolem huby? A my jako stádo budem ještě nadávat že si někdo dovolí nás vyrušovat pravdou? Jste na zblití někteří tady, a je mi jasné že nikde jinde si to nedovolíte, hafíci ukňučení
Šťáhlavský lže a je mi divné, že tam ještě pořád otravuje. Už tak špatnej obrázek u hodně velké části národa ještě zhoršuje.
Taky se mi reportaz i clanek zdali bulvarni, ale zastavat se CD ? Ne ! Normalni clovek se v tzv. slevach nemuze vubec vyznat. Sam mam dva VS tituly, ale ze slev jsem pochopil jen, ze kdyz pojedu vlakem jako jedna dospela osoba bez jakychkoliv slev a prukazu, tak zaplatim mnohem vice, nezi kdyz nekde odchytnu skupinu 30 det a vytvorime organiovanou skupinu a zaplatime na te same trati mene. 1 km ma vyjit kazdeho stejne ! Ja osobne bych propustil cely Marketing CD a zbylo by na levnejsi jizdenky pri vsechny slusne lidi.
ADD: jezdim autem, z necoz platim dane, kam se podivam, pak jeste ze svych dani posilam prispevkyna silene hospodareni CD, cimz platim ostatnim spoluobcanum verejnou sluzbu, proti cemuz nic nemam > ale nasledne se chci jednou svezt vlakem a zjistim, ze jsem vlastne absolutne mimo a vyloucen,ze vsech vyhod, protoze nemam nejakou slevovou kartu > chci prijit k pokladne a zaplatit si za listek slusnou a spravedlivou cenu, kdyz na tyto sluzby pridavam !
Redaktor porovnává jabka a hrušky. To vážně v Idnes myslíte, že jsou všichni čtenáři tak neinteligentní? Tohle přece není Blesk nebo Aha, kde bych se nad tím ani nepozastavil. Myslím, že jak Idnes, tak ČT sleduje spíše ta inteligentnější část lidí a nad takovým článkem musí jen kroutit hlavou.
Zamyslel bych se jen nad tím, že DB má těch slev více, ČD má stále co dohánět.
Jedine co stoji za zamysleni je, ze auto je dnes levnejsi nez vlak, resp. jizdenka na vlak. A to je ta jizdenka z vetsi casti dotovana kraji ci statem. CD zrusti, prodat, zprivatizovat.