Diskuze

Poslanci přehlasovali Klause. Schválili zákon, který má zkrotit řetězce

Obchodní řetězce budou muset změnit své chování k dodavatelům. Nová pravidla, která je k tomu mají donutit, v úterý schválili poslanci. Norma například nařizuje, aby obchodníci platili za dodané zboží nejpozději do 30 dnů. Zákon v září vetoval prezident Václav Klaus, Sněmovna ho ale nyní přehlasovala.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rafol

5. 11. 2009 9:55
Na koho to bude platit?

Asi na nikoho, protoze v CR neni zadna firma, ktera by mela ve vykazech nejaky obrat. Takze nikdo neprekroci podminku 5 mld. protoze maji vsichni nulu.

0 0
možnosti

vymrzovac

4. 11. 2009 8:23
Návrat k totalitě ?

   Obchodní smlouva je smlouva mezi dodavatelem a odběratelem. Na čem se dohodnou, to podepíšou, a tím se budou řídit bez ohledu na nějaký postkomunistický pseudozákon! Nikdo je nenutí, aby to podepsali, stejně jako nikdo nenutí nás, abychom nakupovali auta za milion! Taky hledáme nejvýhodnější podmínky....Rv

0 0
možnosti

mpixel

4. 11. 2009 8:12
poslanci jsou úpně dementní. Klaus má naprostou pravdu.

Obchodník vždy přízpůsobí ceny tak aby vydělal to co potřebuje.

Když nedostane od dovatele peníze za regálné (kterého se mu podařilo dřív vybrat od dodavatele - který s tím souhlasil že to zaplatí) tak nyní sice dodavatel nebude muset platit regálné, ale za jeho zboží dostane méně peněz a když s tím souhlasil před tím, bude s tím souhlasit i nyní.:-/

Pro obchodníky to však bude znamenat nejistotu, že nakoupí zboží - ležáky - které zákazník nebude kupovat nebo se bude prodávat méně a  to mu může tak blokovat regál a tak prodělají. RvTuto nejistotu a riziko přenese na nás zákazníky.Rv

0 0
možnosti

mpixel

4. 11. 2009 8:17
Re: poslanci jsou úpně dementní. Klaus má naprostou pravdu.

...je vidět, že poslanci maji všechny tituly koupené. Protože používají maximálně (když to řeknu hodně nadneseně) selský rozum.

0 0
možnosti

walker1234

4. 11. 2009 8:11
No aby to fungovalo

tak by museli ještě schválit zákon, aby řetězce MUSELY odebírat zboží od obchodníků. Jinak to nemá žádný smysl. Přece nejsou manažeři Tesca a spol tak hloupí, aby sepisovali pro ně nevýhodné smlouvy. Tím samozřejmě řetězce neobhajuju, jenom nevidím žádný reálný přínos ve schvalování takových pofiderních zákonů.

0 0
možnosti

Sharkee

4. 11. 2009 7:40
tak jsem zvedav

kdo nam posle novou smlouvu, kde nam prominou regalovne a splatnost nad 30 dni;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

s(h)arka

4. 11. 2009 6:45
je to líbivé,ale k ničemu...

pokud budou platit faktury s měsíčním zpožděním,tak se toho zase moc nestane....nebo si dokážete představit, jak třeba VITANA nebo MATTONI stahují své výrobky z super-hyper jen proto, že jim někdo zaplatil fakturu pozdě?

0 0
možnosti

papazian

4. 11. 2009 1:16
Konečně o krůček k civilizovanější podobě kapitalismu!

Je to výhra pro slušné lidi! Snad období českého Kocourkova pomalu zvoní hrana... Dnes byl úspěšný den pro národ český a černý pro Dědka na Hradě. Ve stáří buď člověk zmoudří a stane se kmet nebo zblbne a je pad protivný Dědek.

0 0
možnosti

Martin Kostera

4. 11. 2009 8:38
Re: Konečně o krůček k civilizovanější podobě kapitalismu!

Jste neuvěřitelně naivní a zblblý dědek...

0 0
možnosti

Ftipnejj

4. 11. 2009 0:33
nechapu

Nechapu, proc dodavatele za "nevyhodnych" podminek zbozi retezcum prodavaji. Vyvetlete mi to, pls.

0 0
možnosti

MIR80

4. 11. 2009 7:15
Re: nechapu

Jste rekneme vyrobce mleka.. Vyrabite ho 1000 m3 denne.. Je to Vase obziva. Prijede do supermarketu a reknete, budu Vam prodavat mleko. Oni reknou dobre, ale my ho chceme od Vas maximalne za 8 Kc/litr. Vy reknete, to je malo, to Vam neprodam, chci minimalne 10. Oni Vam na to reknou. Vas problem, koupime jinde. Pujdete jinam a dopadnete stejne. Nakonec zjistite, ze Vase mleko za 10 kc nikdo nechce, vsichni uz kupiji za 8 a musite jit na 8 nakonec taky, protoze ho jinak neprodate. Dodavatelu je dost...A jednoho dne za Vami prijdou.. 8 je moc, chceme ho za 7. Pujdete jinam a zjistite, ze vsude uz maji svoje dodavatele a a ni za tech 8 neprorazite.. Tak se vratite a reknete. Dobre, budu Vam ho davat i za tech 7.

Cetl/a jste od Johna Steinbecka Hrozny Hnevu ? Naprosto shodna situace jen s tim rozdilem, ze se nenabizelo mleko, ale lidska prace. Jeden den se delalo za Dolar / hodinu, druhy den prijeli dalsi a ti byli ochotni za 90 centu / hodinu, ad infinitum

0 0
možnosti

zeli156

4. 11. 2009 0:25
Historie

Porevoluční vývoj je ukázkovým přetlakem nabídky nad poptávkou. Po revoluci si poměrně mnoho firem řeklo, že v hypermarketech mají velké objednávky, obraty za minimum práce a de facto odstřihla nezávislý maloobchod. Do sektoru řetězců se začalo s vidinou snadného zisku a velkých obratů tlačit čím dál tím více firem (zejména zahraničních) a ejhle, najednou se zjistilo, že není pro všechny dost místa. A tak se Lojzové, Pepíci, Günterové. Johnové apod. začali předhánět, kdo dá víc, aby jejich zboží bylo v regálech, na akčních plochách, předháněli se kdo dá víc za vstup, za zalistovanou položku, za každý otevřený obchod, remodeling atd. A najednou zjistili, že nevydělávají, nebo že odběratel chce z jedné jeiich kapsy slevu a z druhé kapsy všechny možné poplatky, bonusy apod. Najednou dodavatelé zjistili, že mají jen jednu kapsu. Někteří už to ví a jiní to zjistí časem. A řešení?

0 0
možnosti

Stone_Pilot

4. 11. 2009 8:07
Re: Historie

Nesmysl. Snad si nemyslíte, že na začátku 90. let si Vitana nebo Rakona objížděla s náklaďáčkem každou večerku.... Jediné, co se díky řetězcům zlikvidovalo, byl zbytečný mezičlánek ve formě "velkoobchodů" a cash&carry.

0 0
možnosti

peputa3

3. 11. 2009 23:50
Jsem pro drakonické pokuty

první prohřešek : 10% obratu národní pobočky. 2 prohřešek : 10% obratu celé skupiny. Třetí prohřešek : 500% obratu skupiny. já bych je srovnal, to by byl pořádek, já bych je postavil do latě, zloděje jedny

0 0
možnosti

Martin Kostera

4. 11. 2009 8:39
Re: Jsem pro drakonické pokuty

Jasně, zloději. Ještě nějaké kruté moudro, zloději? ;-D

0 0
možnosti