Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony v pátek zákaz nečeká, připlatí si na mýtném

Namísto celoročního pátečního zákazu jízdy o polovinu dražší mýtné. Tuto novinku chystá pro kamionové dopravce od února příštího roku ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moim

Ať nám ničí dál ty naše....

....předražený dálnice a silnice, ať bloudí po městech apod. Kamiony jedině na železnici, máme nejhustší síť železnice v Evropě, každý druhý nádraží je nákladní nebo má rampu na vykládku či nakládku zboží!

Silnice se nebudou tolik ničit, nebudou tak zasekaný, o trochu méně nehod a více pracovních příležitostí...

Určitě se najdou oponenti, jasně, bude to možná dražší pro dopravce, trošičku složitější, ale miliardy kterou jdou zbytečně do silnic a dálnic by mohli njít třeba na zdravotnictví...

Ve Švýcarech už tuším něco podobného funguje. Jasně, že ne všechen náklad muže stát delší dobu ve vlaku, ale určitě ho není většina.

Howgh

0/0
5.11.2009 12:41

pisatel69

Re: Ať nám ničí dál ty naše....

Ve švýcarsku to funguje, protože neni jiná možnost jak se dostat přes průsmyky, kam mimochodem mnohdy nesmí ani auta s karavanem...

Problém železnice je, že neumí jezdit na čas. Neni to tak pružná doprava jako kamionová.

Ta železniční síť vznikla kdy prosím pěkně? Byla vytížená hlavně při plánovaném hospodářství, což jsme naštěstí už opustili.

0/0
5.11.2009 12:53

PooHoo

zvýšení poplatků je směšně nízké

jsem řidič osobního auta, který dálnici pravidelně používá. jednak si myslím, že dálnice jsou stavěné spíše pro osobní než pro nákladní dopravu. Také se domnívám, že takové směšné zvýšení poplatků je dobrý výsledek práce kamion loby. Zvýšení poplatků by mělo být takové, aby dopravci museli zvažovat, zda je výhodnější přepravovat zboží po silnici či po železnici. Na tu myslím patří nákladní doprava obecně. To že to u nás nefunguje je věc jiné dizkuze.  ;-O 

0/0
5.11.2009 10:59

Mak1

No jó - je málo mrtvých

a tak ˇje potřeba jejich počet zvýšitRv;-€

0/0
5.11.2009 8:10

Pasterrr

Jsem proto

aby náklaďáky mohli jezdit stejně u nás jako v německu, nejčilejší obchodní ruch má ČR stejně s německem, tak by asi bylo dobré mít stejná omezení jako Němci. Mimo to je Německo sladěno s velkou částí Evropy. Proč zase budeme vymýšlet režim odlišný?

Jnak dopravcům přeji pevné nervy, platit vysoké ceny dálničních známek, odvádět silniční daň a být nejvíce omezován, to je normální Česko.

Řidičům osobáků přeji klid a pokud budou stížnosti, tak doporučuji směřovat k veřejné správě, která nám tu naší dálniční a silniční síť spravuje a rozšiřuje.

0/0
5.11.2009 5:49

rik_killer

Re: Jsem proto

Tak pravil kamionak. Tahnete k sipku, naparil bych vam desetinasobek v patek a o vikendu. Jezdim hodne a pokazde, kdyz je na ceste problem je to kvuli kamionum. Nemluve o agresivite, zamernemu najizdeni, nedavani prednosti, nahlemu vyboceni do leveho pruhu atd. Nekdy to zajde i tak daleko, ze je nutne nahlasit policii, jako posledni pripad, kdy kamion najel zamerne do narazniku pred nim jedouciho auta, protoze se mu nelibilo, ze jej predjel.

0/0
5.11.2009 7:43

Muf007

Re: Jsem proto

Tak nepatrné zvýšení mýtného je výsměch všem ostatním řidičům. Pochopil bych nějakou razantní částku jako 5x, 10x, 20x. Musíš jet? OK. Musíš mastně platit. Ale tohle? Nějaké 4 stovky navíc to je prostě jen legrace. To propálím pomalu když si zapnu naftové topení nebo nechám běžet motor na parkovišti. Prostě jen výsměch a vítězství kamiloby!

0/0
5.11.2009 9:12

Dominica

Vlk se nacpal

a koza zůstala celá. Tak nebudoui jezdit po dálnici, ale po okreskách, tam to mají zadáčo. A na úzkých cestách, za chvíli vytlučených, budeme koukat, jak nás kamiony buď nenechají předjet (pokud to vůbec na úzké silnici bude možné) nebo nás budou honit, protože ONI jsou páni silnic. A budeme pokorně jezdit do servisů nechávat si opravovat minimálně tlumiče...

0/0
4.11.2009 23:41

Ten komu nic nevoní

sjednotit se

Co se domluvit a jít, místo nadávání v diskuzi, ty sajrajty zmlátit a vyházet oknem?

Když tam přijde 500 chlapů, tak nezůstane kámen na kameni. Přece nemůžou dělat co chtějí, vždyť tohle dál nejde...  [>-]

0/0
4.11.2009 23:37

medikovec

Viděl jsem jen jeden kamion,

zbytek - AVIATICI !!!!Rv!!X?

0/0
4.11.2009 22:56

nicknamed

ANKETA

Proc neni v ankete mozne odpovedet NE ??????

0/0
4.11.2009 22:07

nakej_nick

Re: ANKETA

protože občan, jenž je proti zdražení i zákazu, protože to nechce nakonec zaplatit, není sluníčkový a zelený, ale naopak ošklivý a fuj, a místo účasti v anketě by si zasloužil za trest jet 4x tam a zpátky po celé D1 pouze v pravém pruhu a na letních pneumatikách

0/0
4.11.2009 22:18

medikovec

Re: ANKETA

Protože je to anketa alá ihojte .......RvRvRv

0/0
4.11.2009 23:00

0100

Nechal bych to pouze na zákazu předjíždění nákladních

automobilů mezi sebou. Jejich řidiči způsobují nejvíce havarií. Zvýšené mýtné nic neřeší. Budou právě tyhle zatížené dny jezdit po okreskách a jiných silnicích, kde přibyde jen více nehod a zbrzdí více provoz. To bych nedělal. :-/

0/0
4.11.2009 21:01

cejkis

Konečně zdravý rozum

Je vidět, že když do toho nepindají termiti, tak to jde.

Bursíky navrhovaná doba od 15do 18 byla totálním nesmyslem neboť do vejvětší špičky v 18h vyrazí 3h stojící kamiony. Konečně normální návrh 15-21h.

Druhá věc je zákaz. Pokud objednatel přepravy nesloží náklad včas, tak řidič je odsouzen k stání několik hodin. Takto si může spedice dát do podmínek, že pokud nebude složen náklad včas, bude objednatel platit více.

Ve výsledku je tak celý řetězec tj. objednatel i přepravce motivován k vyhýbání se této době s tím, že když už není jiného řešení, může jet.

Celý problém se tak dostává do roviny cenového rozhodnutí o výši poplatků, kde toto rozhodnutí je možné operativně dle výsledků měnit. Je to konečně rozumné řešení. Dost bylo politických nesmyslů!

0/0
4.11.2009 20:28

vvvv

Re: Konečně zdravý rozum

Jo, taky to tak vidím, akorát bych to páteční mýtné zdražil ještě o trochu víc, ale to je kosmetická úprava.

0/0
5.11.2009 6:19

mirco

snizit rychlost

anebo bych zavedl snizit rychlost vsem autum na nejakych 90km/h a zakaz predjizdeni z Prahy do Brna....a hned se nebude nikdo motat na ceste...a nebude se prekazet...a je po problemu...

0/0
4.11.2009 19:52

cejkis

Re: snizit rychlost

Zkus v Praze na Jižní spojce sjet nebo připojit se. Je zde také zákaz předjíždění pro kamiony.

Výsledek je, že zde bylo již mraky nehod při připojování vozidel skrze stojící nebo pomalu jedoucí kamiony. To je zde kamerami měřeno 80 a jsou zde 3 pruhy.

Představa, že by zde bylo 130 bez kamer a 2 pruhy, je představou totálního masakru.

0/0
4.11.2009 20:32

Mak1

Re: snizit rychlost

Ano - na Jižní spojce je skutečně 80, což je vzhledem k tomu, že na každé okresce 3. třídy je 90 dost šílená šikana. Ve všední den - jak popisujete se tam nedá jet ani těch 80, ale proč mám jet 80 v neděli dopoledne, když tam není žádný provoz ?;-€

0/0
5.11.2009 8:15

Milioi

Re: snizit rychlost

Ano, dostat se přes stojící kamiony je problém - ale opět je to zde chyba těch kamionů. U všech sjezdů i nájezdů na Jižní Spojce jsou v pravém pruhu žlutě vyšrafované zóny, které by měly vždy zůstat volné. To, že tyhle zóny kaminy ignorují a stojí na nich je už jiná věc.

0/0
5.11.2009 10:05

danny44

Ad: Sazby mýtného...

Mýtné se vztahuje na "vozidla" těžší než 12,5 tuny - tedy nejen na kamiony, ale i na autobusy.... Jak to tedy bude s autobusy?????

0/0
4.11.2009 19:52

mirco

hruza

ja jako byvaly sofer kamionu s tim souhlasim.Pokud chcou jezdit tak at si neco priplati...budiz...jsem pro kompromis. Ale nesouhlasim s inbecilami,kteri jsou pro zakazy pres vikend co nejdele....pro take lidi bych zakazal v pondeli nakupovat..leda az v utery,Priplatit si extra za zbozi...tady se porad mluvi a motani kamionu po dalnici..ano,je to pravda...ale pozdravte toho blazna,co dal pro kamionaky rychlost jen 80km/h.Pro neni zvysena rychlost alespon na 120km/h? Kamiony by to zvladly...Tak samo jako v USA...tam s tim problem neni...tam nejsou takovi pitomci,aby auta mohli jezdit po ceste jednou tak rychleji nez kamiony...Proc se neresi tohleto? Kazdy clovek by chtel mit v pondeli cerstve potraviny v obchodech...Ten sofer je v kamionu nekolik dni...a ma najednou stat treba 100km pred domovem jen proto ,ze nejaky clovek chce byt doma rychle s osobakem? proc? Co kdyby tak ti lidi taky dostali zvysene priplatky za dalnice o vikendu...mozna ze by nejezdili o vikendech nikde.

0/0
4.11.2009 19:50

cejkis

Re: hruza

Není to ani tak o rychlosti, jako o odstupech a bdělosti a ohleduplnosti. Je škoda, že profesionálové jezdí nalepení na sobě. Až jednou bude mít každý kamion adaptivní tempomat u kterého nepůjde vypnout dodržení odstupu, tak nejspíše ubyde i nehod a to nejen kamionů.

Jenže v této zemi se vždy veškerá bezpečnosti vztáhne na rychlost.

0/0
4.11.2009 20:35

sůva

Už aby tenhle mafiánský stát konečně přišel o suverenitu

a zavedl se zde pořádek jako ve vyspělých zemích Unie. To je jediná naděje jak můj nepřítel ( "oni tam nahoře proti nám tady dole") stát skončí s celou mafií aspoň tak jako skončili před 20 lety komouši.

0/0
4.11.2009 19:47

Rudla Fára 2

Jasnačka..

to je fajn, a mi všichni co bydlíme na souběžných silnicích 1.tříd (já třeba 1/12) opět ostrouháme. Už po zavední mýtného sem asi třetina kamionů(bohužel těch největších "holoprdelníků" s nejhoršími vraky) z dálnice přesedlala a teď v pátek přibudou další. Mýtné pouze na dálnicích bylo opravdu "koncepční" krok (pár miliard vybraných tam, nestačí ani na jejich údržbu, natož opravu) sinice první třídy jsou teď přecpané, nebezpečné a zdevastované!! Kdo zaplatí jejich opravu a z čeho? Přitom právě ty by měli sloužit především lidem k dojíždění do práce, na nákupy a do škol. Právě tam bych páteční zákaz uplatnil. Jinak jsem pouze pro zákaz sobotní a nedělní a to CELODENNÍ!!! V pátek po dálnicích ať si jezdí, je to všední den..... Bohužel zde je vše jinak a zdražení mýtného není vůbec žádný krok, nedivím se že dopravci jásají. Jsem opravdu národ primitivů a hňupů, náš přístup k ničení si života kamiony a tom vypovídá....

0/0
4.11.2009 19:37

Dominica

Re: Jasnačka..

Tyhle silnice státu neleží ani v patě, neboť to zatáhneme my, co u nich bydlíme. A jestli budeme moci dojet do práce, do školy, nedejbože k doktorovi, je mu v patě dvakrát. Hlavně platit daně musíme. A v pátek odpoledne kamiony jezdit nesmí, protože to jezdí lid městský na vídendové chalupy, tak aby dojel včas. Jenže kdo nám, bulíkům vesnickým, doveze pak ty rohlíky?!

0/0
4.11.2009 23:49

Franta 1

Víc policajtů a přísnější tresty,

Jedu po dálnici 120 na tachometru a předjíždí mě auto s přívěsným vozíkem s omezenou rychlostí na 80.Podobné je to s kamiony,omezená rychlost na 90 a jede podle tachometru 110,podle navigace 102-105 km/hod.Pokud nebude pro vozidla s omezenou rychlostí do 100km/hod.zákaz předjíždění na dvouproudé dálnici,tak se nic nezmění.

0/0
4.11.2009 18:19

lukinoo

jinak řečeno vše pro lidi

ne, neuvolníme lidem silnice, raději zvýšíme v pátek mýtné. Zvýšení mýtného v pátek bude mít přínos pro rozpočet asi jako hození kamene do studny pro více vody...

0/0
4.11.2009 18:18

djrhedy

Snižování výběru?

Proč se v dalších časech bude snižovat sazba, aby to bylo + - nula? Vždyť se dálniční známky zdražují o 20%??? ;-O

0/0
4.11.2009 16:52

akro

Re: Snižování výběru?

Protože jsme v Česku....Rv

0/0
4.11.2009 17:31

juleg

Re: Snižování výběru?

no ono se zdrazovalo pri zavedeni mita a troufnu si rict ze u nekterych dopraccu i o 2000%a vice% (50000Km*5.40kc=270000) dalnicni znamka stala14000kc/rok.  Spis by mel nekdo zverejnit kam tecou ty penize

0/0
4.11.2009 18:54

Pepin_N

Dobrý, máme vládu odborníků, nestraníků,

ale už za komunistů se v pátek odpoledne, v sobotu a v neděli nesmělo s náklaďákem na dálnice a silnice 1 třídy. Ať si páni dopravci přepravují kamiony přes víkend vlakem.  Já jel minulý týden v neděli dopoledne po Hradecký dálnici na Prahu a celý pravý pruh byl plný kamionů. Jasný, že se začali předjíždět a měl jsem co dělat to ubrzdit, byl jsem v levém pruhu pár metrů za tím blbcem co vyjel.... A Cimír v Passatu, toho zajímal osobák s vozíkem.....

0/0
4.11.2009 16:38

akro

Re: Dobrý, máme vládu odborníků, nestraníků,

podle §36odstavec 4 zákona o provozu na pozemních komunikacích řidič nákladního vozidla (ale totéž platí pro osobní s přívěsem, pokud je délka soupravy 7m a víc)  na dálnici předjíždět nesmí, pokud by OMEZIL (tj jakkoli překážel!!!) řidiče rychlejšího vozidla. Trest ze zákona stejný jako při každé, porušení zákazu předjíždění: 5000kč +6 bodů + 6až12 měsíců zákaz řízení. Povšimněte si, že je tam PLUS, nikoli A NEBO. Tzn, že zákonodárce definoval, že porušení zákazu předjíždění je jedním z nejvážnějších přestupků a policie by s ním tak měla i pracovat. Jak jsi sám viděl na vlastní oči, nepracuje. Sice by za chvíli neměl kdo s kamiony jezdit, protože Truck-Ynteligenti by měli papíry v čistírně, ale zase by na dálnicích bylo méně stresu a nehod. A to evidentně není zájmem české policie.

0/0
4.11.2009 17:37

od a do z

Re: Dobrý, máme vládu odborníků, nestraníků,

pekne, zajimave...jel jste nekdy po D1?:-P tam je videt (ne)dodrzovani tohoto zakona v praxi... jenze co s tim??

0/0
4.11.2009 18:19

cinsky_buh_srandy

bravo

tak že každý pátek budeme mít na okreskách plno kamiónů.

0/0
4.11.2009 16:27

Darien

no super:-(

Takže opět budeme při pátečních cestách z města čelit nekonečným zástupům tiráků a jejich předjížděcím hrátkám...  Opět budou ucpány všechny výpadovky a horské oblasti budou neprůjezdné díky kamionům klouzajícím v kopcích.  Vivat!RvRvRvRv:-/

0/0
4.11.2009 16:20

swiss111

socansky napad na ochuzovani lidi...

takze nakonec to zaplati vsichni lidi (konzumenti). To je zase nejaky socansky napad na ochuzovani lidi. Cim vice chudych tim vice socanskych volicu...a jeste pridat na mitnem pro osobaky. Znacka doprava jen pro bohate.

0/0
4.11.2009 16:07

109e

Re: socansky napad na ochuzovani lidi...

Platit za něco je socanský nápad? Japato?

0/0
4.11.2009 16:19

Já_Brtník

Re: socansky napad na ochuzovani lidi...

Omyl, zrovna toto je čiré pravicové řešení. Ovlivňování chování ekonomickými místo mocenskými nástroji.

0/0
4.11.2009 16:33

109e

Re: socansky napad na ochuzovani lidi...

Přesně.

0/0
4.11.2009 16:37

Já_Brtník

Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

A hned vysvětlím proč. Pokud by byl zákaz jízdy , kdo dostane pokutu  za to že vyjel. Řidič a ne manažer dopravy. Takže náklady na porušení záměru zákonodárce platí ten kdo nerozhoduje. Kdo zaplatí nyní zvýšené náklady? Firma a ta si je pohlídá. Zdražit dopravu není tak jednoduché, jak si někteří myslí. Jen mě mrzí, že navýšení není dostatečně sankční. Klidně by mi nevadila i trojnásobná sazba. A s takto nastavenou sankční sazbou ( a to i klidně vyšší) bych povolil provoz kamionů i v neděli. Však by si to přepravní společnosti moc dobře rozmyslely, aby se jim kamion nevyskytoval v tomto čase na dálnici. A o omezování zákazy by řvát nemohly.

0/0
4.11.2009 16:05

lks0079

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

To jste asi nepochopil, že pokud by kamionak měl 3x větší sazbu na mýtném, tak by se mu sakra vyplatilo jet celý víkend po okresce a dálnici by se zdaleka vyhnul. To by situaci nepomohlo

0/0
4.11.2009 16:08

akro

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Za volantem sedí řidič a ne manažer dopravy.

0/0
4.11.2009 17:39

zachrance_od_mury

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

tak ted zase nemohu souhlasit ja, vy_brtnik nam tady defakto v prvni casti rikate ze ten kdo bude bit je ridic. ale to je v poradku, ani ten nema co porusovat zakon na rozkaz sefa. ano, ted muzete spustit o tom ze se kazdy podridi ze strachu o praci ale to jeste neznamena povoleni nedodrzovat stanovena pravidla

0/0
4.11.2009 16:10

Já_Brtník

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

A budu oponovat. Já tvrdím , že v případě zákazu je bit řidič, v případě sankčního mýtného je bita  dopravní společnost. A všichni manažeři se budou snažit zabránit výskytu kamionu na dálnici v inkriminovaném čase. A objíždění po okreskách? Nebojte na našich okreskách to je tak drahý, že je levnější jet po dálnici i se sankčním poplatkem. Kamion na okresce jede jak s hnojem na nízké převodové stupně a spotřebou jak tryskáč. To je Nechci slevu zadarmo.

0/0
4.11.2009 16:31

Alfie

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Jenomže to by to zvýšení muselo být pořádné, třeba desetinásobek běžné sazby. A není problém při přistižení kamionu n asilnici v době zákazu pokutovat provozovatele. Je to stejné jako když ho přistihnou, že je přetížený.

0/0
4.11.2009 18:41

mikunited

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Brtniku, je videt ze jste nikdy nesedel v kamionu a kamion jste videl jen projizdet nebo na obrazku. Objizdeni dalnic se docela vyplati a pomerna cast dopr. firem to vyuziva, kamion na okresce zere cca o 5-10l/100km vice nez na dalnici,bavim se pouze jen o novejsich typech, stary vylagrovanej kamion asi bude zrat vic- to nemam tuseni, takze dejme tomu ze zere o 10l/100km, takze za 100km zaplatime na okresce o 250kč vice na palivu, tzn. 1km vyjde na 2,50kč a myto na dalnici kamion zaplati cca 5kc/km,pokud se teda vyhne dalnicim tak uspora je 2,50kc/km. Pokud kamion "usetri" 200km denne po dalnici tak je uspora 500kc/den x 20dnu= 10tis./mesic x pocet kamionu a docela jsme na vysokych cislech. PS: Objizdeni dalnic neni specialitou jen ceskych firem ale i zahranicnich i tech zapadnich.

0/0
4.11.2009 20:37

Salada

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Promiňte, ale ten Váš výpočet je trochu z cesty. Jak dlouho pojede kamion třeba z Prahy do Brna po dálnici a jak dlouho mimo ni? Protože čas je taky důležitý. A jaké jsou náklady na km pro kamion? Odhaduji kolem 50Kč/km. Mýtné tvoří dost malou část.

0/0
4.11.2009 22:09

mikunited

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Neni to takovy rozdil. Kamion po dalnici to nemuze valit jako os. vuz, ale jede max 90km/h a na okresnich silnicich to bude taky valit tech 90km/h, takze ztraci jen v mestech, v zatackach a v nekterych velkych stoupani a neni to takovy velky casovy rozdil. Absolutne jste mimo vy kdyz odhadujete naklad na 1km na 50kc;-D, ja narozdil od Vas se v oboru pohybuju.

0/0
5.11.2009 7:18

xload

Re: Nesouhlasím s ostatními diskutujícími

Opravdu?? Musim teda rici z vlastni zkusenosti, kdy relativne casto jezdim trasu Jihlava - Znojmo - Dolni Dvoriste, ze to je teda hukot ... snazim se to naplanovat na vikendy, ale ne vzdy to vyjde ... jezdim do Ljubljany (cesky Lublan ??) a cesta CR mi zabere polovinu casu z celkoveho dojezdu ... staci se podivat na mapu a je to jasne ... potkat v tech kopcich a vesnicich pretizenej kamion je opravdu super ... jeste lepsi je, kdyz se proti vam riti z kopce a vy doufate, ze to vybere ... kolik lidi uz timhle zarvalo? Budeme se bavit o penezich ???

0/0
4.11.2009 19:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.