- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vcera jsem videl z boku tu novou Oktavku ... kde ty stare dobre casy jsou ...pripomelo mi to neco jako Renault Thalia nebo tak neco ... a tak to byvalo hezke auto ... .
Tak a ted mi reknete kde je ta krize, kdyz prodeje mezirocne klesly o 14%. Vzdyt to je uroven prodeju odpovidajici nejakemu roku (2-3) nazpet. A meli jsme se (automobilovy prumysl) tehdy nejak spatne? Myslim, ze ne. Do nekonecna prodeje nemuzou stale rust. Cela kri ze je zatim spise medialni bublina, az opravdu prijde krize a bude se prodavat max 20-30% soucasne produkce, to bude teprve mazec
Ke krizi přispívá jedna podstatná věc - nenažranost akcionářů a managementu velkých firem. V době boomu si všichni navykli navyšovat obrat a zisk o desítky procent ročně a teď, kdy se poptávka jednak nasytila, jednak snížila díky ekonomické krizi, to najednou o desítky procent nahoru prostě nejde. No a top management, namísto, aby si uvědomil, že víc už ze zákazníků prostě nevydojí a vysvětlil akcionářům, že za krize mohou být rádi, že firma je za rok alespoň lehce v plusu, tak raději brečí, že je těžká krize (a zkouší podojit stát, případně vyhodí řadové zaměstnance, aby pak v grafu vykázal snížené mzdové náklady a navýšil si za to odměny). Jednoduše nelze za tohoto stavu pokračovat v dosavadní strmé křivce růstu donekonečna, v žádném z oborů (pouze pokud by byla náhle v některém odvětví zavedena významná inovace vyššího řádu, ale pochybuji, že by k tomu v dohledné době došlo).