- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
varoval mně kamarád, že práci na na CV bez známostí neseženu. Ťukal jsem si na čelo, vím že jsem zpátky ve východní Evropě, ale já se hlásím do velkých mezinárodních firem a někam do autoservisu. A jak jsem se mýlil! Dostat práci na CV je v podstatě nemožné, všechny pozice jdou přes známý tak jako za socíku!
oprava: "a ne někam do autoservisu"
jsem zjistil, že velcí šéfové o vysokoškoláky ani moc nestojí. Museli by jim dát větší plat než průmyslovákovi, který má třeba i z průmky větší technické znalosti, než vš, co prošel gymplem. A hlavně, když je šéf sám vš, tak nechce, aby se jich kolem něj motalo moc. Středoškolák ho nepřeskočí, protože ho utřou vzděláním.
"Přijmete absolventa, kterého vyškolíte, dáte mu čas a on pak za rok dva odejde jinam. To jsou pro firmu vyhozené peníze," ......jistě, to jsou pro firmu vyhozené peníze - ale proč? protože jinde absolventovi s praxí nabídnou mnohem lepší plat. Místo toho, aby si každá firma financovala výchovu svých perspektivou kariérního a platového postupu, tak každý vyčkává, který "blbec" vezme absolventa, zaučí, a ostatní se pak o něj porvou. Těžko lze vinu za takovýto sobecký přístup zaměstnavatelů házet na zaměstnance. Místo, aby se zaměstnavatel budoval dlouhodobý a rozvíjející se perspektivní vztah se zaměstnanci, tak se zaměstnavatelé rozdělili do dvou skopin. Jedna zaměstnává absolventy za směšně malé platy, a cítí se podvedena, když ti po zaučení jdou za lepším a odmítají již otročit za minimální mzdu, druhá naopak odmítá nést náklady na vzdělávání pracovníků a vykrádá ostatní firmy. Přitom by stačilo, aby firmy hodnotily častou změnu místa ne jako pozitivní ale negativní a zvedaly platy.
Podle Jardy Holíka,slabá trénovanost.A to se týká i našich škol.Slabá trénovanost.Mladí se chtějí bavit a ne pracovat a učit se.Vše chtějí dostat s co nejmenším úsilým.
Po jednom roce praxe jsem vydělával již přes 100kk za měsíc. A pak, že to nejde
Bohužel ne každý může hledat práci na druhém konci republiky.
Má-li člověk prtnera a byt, je stěhování jinam dost problém.
Například moje manželka má dostudovanou VŠ, dostala i nabídku ve svém oboru, ale vedení společnosti řeklo - žádní noví pracovníci, nejsou prachy.
Shání skoro jakoukokiv práci, ale i na sekretářku chtějí praxi, jinak jsou nabídky jen obchodní cestující nebo práce 10-12 hodin denně + někdy i víkendy.
A na podporu nemá nárok, protože nemá odpracovaný rok. A při studiu techniky nemá každý na to, aby dělal na částečný úvazek.
Nechapu proc tady brecite.Proc nevezme onu praci 10-12 hodin denne?At ji dela rok, dva a az ziska praxi muze jit jinam.Cesi jsou neskutecne linej narod,kazdy chce hromadu penez ,ale aby byl pro firmu dostatecne efektivni, to nikoliv.A uz vubec ne, kdyz by se mel uzivit jako OSVC
Tato situace je hlavně problém českých škol. Není kladen důraz na pochopení problematiky ale pouze na šprtání dané problematiky. České školy také nedokáží zajistit dostatečnou praxi. Na druhou stranu každý je strůjcem svého štěstí. Já jsem během studií hledal brigády v oboru, už jako student jsem jezdil na výběrová řízení a na školení po všech čertech a nelituji toho. Kdo se spokojí s brigádou jako doplňovač zboží v Tescu, nemůže se divit, že po absolvování školy o něj není zájem. Znám řadu lidí s vysokoškolským titulem, kteří nedokáží sami převést v IB prachy a další základní věci pro život.
Šprtání? To není problém školství, nýbrž jednotlivých učitelů. Stejně by na školálch podle nových dokumentů měli žáci místo učení tzv. "získávat kompetence k učení"... Stát pomocí rámcových vzdělávacích programů cíleně tlumí praxi na odborných školách a podporuje všeobecné předměty. Za posledních pět let se u nás na průmce hodinová dotace na praxe smrskla na 1/6. Odborná příprava se přesouvá na VŠ, které ale nemají prostory ani personál na suplování průmyslovky. Na VŠ se učila náročná teorie a bádalo se, nikdo nepředpokládal, že by se na VŠ měli studenti učit pracovat s pilníkem, jezdit s ještěrkou, dělat tabulky v Excelu nebo obsluhovat účet po internetu.
Že je naše školství nastavené tak, aby produkovalo spíš bambuly, než samostatné jedince, s tím bych i souhlasil. Ale pokládám to za důsledek blafu, že je třeba držet mladé lidi ve školách co nejdéle, přebujelé byrokracie prorostlé všemi typy škol, dlouhodobého neřízení, podfinancování, personálního (ne)zajištění výuky atd...
Co to je za monstrum na tom ilustračním obrázku? To je mladej Valujev ??
Mno... já jsem jako absolvent s polotitulem měl práci do měsíce (IT), kamarádi co narozdíl odemně dodělali celou školu zhruba stejně rychle (podle oboru, ale nejhůř do dvou měsíců...). A i ten, co ze školy vyletěl nakonec práci sehnal, i když nijak úžasnou.
Navíc mi ukažte, který vysokoškolák si v dnešní době nepřivydělává? Tím se přeci taky udělá nějaká ta praxe, ne?
Může za to Brno anebo že se některým lidem moc makat nechce