Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německý odpad může do Česka, podle soudu je to legální

Odpůrci spaloven na ministerstvu životního prostředí utrpěli velkou prohru. Vozit odpad z Německa do českých spaloven je totiž podle tuzemské justice legální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mi_golem

pokud ČR může vyvážet odpad do Německa

tak je to vyvážené. Jinými slovy , až nebudete vědět , co s odpadem, vyhoďte ho v Německu .

0/0
11.11.2009 17:15

zakladna2

To

je výjeb. Jedovaté plyny, popílek a hlavně 20% uložíme u nás, jako popel. Teď by měl Bursík a Liška něco dělat. Odpad by si každý měl nechat doma. ;-(

0/0
11.11.2009 14:25

TommyCZ

Munchner Recycling

Jak muze mit v nazvu slovo RECYCLING firma, ktera planuje u nas SPALIT sest tisic tun odpadu rocne? 8-o

0/0
11.11.2009 11:02

TATRA 613

v česku je.......

legální všechno špatné

0/0
10.11.2009 20:38

Jára1

Jo

U nás to ještě bezďáci přeberou.Sekáče se opět naplní.R^R^:-P

0/0
10.11.2009 16:37

gagaryn

***

Tak co, měli pravdu euroskeptici o emigrantech ?

0/0
10.11.2009 14:41

elabůžo

Větší chuťovka je pálení bordelu v cementárně.

Na začátku cementářské rotační pece je jen asi 800 °C. To na spálení dioxinů a polyaromatických uhlovodíků zdaleka nestačí.;-ORv

0/0
10.11.2009 13:42

raz36

To je tak, kdyz se soudce podmazne

Spalovna nikdy neprodukuje zadnou energii, ona ji dokonce spotrebovava, protoze odpadky horej spatne a maj nizkou vyhrevnost, musi se pro dosazeni dostatecne teploty spalovani (kuli tomu, aby do luftu neslo moc bordelu) pritapet jinym palivem. Teplo, ktere se timto zpusobem "vyrobi" je jen prebytek, ktery je na GJ drazsi nez teplo vyrobene z tradicnich paliv. Jde samozrejme o to, vyvazet odpad z Nemecka a tady ho nechat nase obcany vdechovat, rpotoze Nemci zadne saplovny, ani skladky ve sve Risi nechtej.

0/0
10.11.2009 13:00

Xi Xao

Re: To je tak, kdyz se soudce podmazne

A samozřejmě je tady dostatek lidí, kteří nemají problém zaprodat vlastní zemi.

0/0
10.11.2009 14:36

briza

Re: To je tak, kdyz se soudce podmazne

To je ten hlavni problem. Nemci pouze vyuziji toho co jim tihle gauneri "nabidnou".

0/0
10.11.2009 14:39

(gbd)

Souhlas

Ono se to hezky říká "německý odpad nechceme", ale když byla situace taková, že spalovna nesměla brát odpad z nedalekých německých měst, ale musela si podstatně dráž dovážet "přes půl republiky" (kde by naopak mohli lépe odvézt třeba do Polska...), bylo to nelogické. Když ta spalovna funguje, tak potřebuje "palivo" a je nejlepší vozit ho "z blízka" bez ohledu na hranice.

Takhle akorát vyrostla na německé straně konkurence. (A případné zplodiny se taky na hraviční čáře nezastaví.)

0/0
10.11.2009 12:09

briza

Re: Souhlas

Nic nemusela. Predevsim se nemela povolit vystavba spalovny s predimenzovanou kapacitou, ktera je ted vyuzivana jako argument pro dovoz ciziho odpadu. ;-€Rv

0/0
10.11.2009 12:20

(gbd)

Re: Souhlas

Ono je to v té "předimenzované kapacitě". Když se staví "malá" spalovna, tak jsou náklady na ekologický provoz (odlučovače apod.) skoro stejné jako u velké spalovny - a malá spalovna by to nezaplatila.

Jinak: ta liberecká spalovna má snad i ekologičtější provoz než některé hnědouhelné elektrárny a většina tepláren (pokud nejsou "plynové").

0/0
10.11.2009 12:36

briza

Re: Souhlas

Jasne. Spalovna, ktera musi brat energii zvenku aby vubec spalila to, co spalit ma je "snad i ekologičtější provoz než některé hnědouhelné elektrárny a většina tepláren"  ;-D (blijici smajlik odstranen).

0/0
10.11.2009 14:37

Reinkarnace Obraceče kalendáře

..........

Proto nás do té EU  brali ,aby k nám mohli přesouvat odpad a přistěhovalce   ..........  ;-D

0/0
10.11.2009 11:42

briza

Re: ..........

Nemel nesmysly. Tenhle problem si zaridili Cesi sami kdyz ty vychcanky z Liberce co se rozhodli kseftovat s dovozem odpadu neklepli vcas pres prsty.. Rv

0/0
10.11.2009 12:18

Xi Xao

Re: ..........

R^ Čecháčci

0/0
10.11.2009 14:37

Rokoko12

Re: ..........

Presne, to mne napadlo take a ted jeste to zdrazeni proudu pro tuzemce a vyvoz za lacino do Nemecka,jak se to jiz leta letouci stejne praktikuje. Jenom u nas se o tom nepise,presto se o tom vi a dokonce i samotni Nemci proti tomu protestovali protoze jim vadilo,ze se jedna o proud vyrobeny v jaderne elektrarne.Pak tady mame dalsi problem,kam s jadernym odpadem vlastnim i tim ,ktery se vozi do Nemecka z Francie( Gorleben) mozna se u nas mistecko take najde?! A ta hlavni vlna pristehovalcu,co nezvladaji stredomorske staty,jako Spanelsko,Itale,Recko, to nas jeste ceka.Rv

0/0
10.11.2009 12:42

nekronomicon2

Zkorumpovaná česká justice

vystudovaná v Plzni :-/Rv

0/0
10.11.2009 11:39

digitaaalek

Nemecke spalovny v pohranici

Chtelo by to predelat slavny song : "Severni vitr je kruty .... "

0/0
10.11.2009 11:11

Divak

Ceska klasika

EU smernice nikoho nenuti povolit dovoz odpadu. Zkorumpovani impotenti z vychodu si to nyni povoli, a to na zaklade typicky zvracene ceske argumentace. A narod z toho vini EU nebo Nemce. Jak hluboko pokleslo ceske mysleni?

0/0
10.11.2009 11:02

briza

Re: Ceska klasika

Presne R^

0/0
10.11.2009 11:05

marka40

Re: Ceska klasika

R^:-(

0/0
10.11.2009 11:40

mlady volic kscm

to je dobre

napisu vam dekovny vzkaz a hodim ho do odpadkoveho kose.

0/0
10.11.2009 10:58

libynn

Vítej Výhodný Vyjímečně Vhodný

EU Odpade8-o

0/0
10.11.2009 10:45

Wolfowitz

Lisabon, jó Lisabon...

Už tomu rozumíte? :-P

0/0
10.11.2009 10:23

pavlikrumbur

Re: Lisabon, jó Lisabon...

Nesmysl, rozhodl to český soud - co já bych dal za zákony, které platí v Německu, Dánsku, Švédsku či VB a hlavně za tamější dohled nad jejich dodržováním. Místo toho mám české zákony a hlavně český způsob jejich uplatňování, který není dalek tomu Bělorusko-Ruskému. Viva el Klaus.

0/0
10.11.2009 10:26

12mmmm12

Re: Lisabon, jó Lisabon...

Tady vidíš uvažování primitiva ;-D;-D;-D

0/0
10.11.2009 10:35

Wolfowitz

Re: Lisabon, jó Lisabon...

Přesně tak, já bych to nazval dokonce "lokajská povaha".:-/

0/0
10.11.2009 11:49

Rokoko12

Re: Lisabon, jó Lisabon...

Nechci Vas odrazovat ve Vasem nadseni co by jste dal za zakony platici napr: v Nemecku ale myslim ,ze i tady by jste byl velice zklaman a mohlo by se stat, ze by jste splakal nad vydelkem ale tohle probuzeni nase Eurohujeri jeste ceka. Jaksi zapominate,ze jsme mnohe prebrali prave v nynejsi EU prave od Nemecka.A Vy jste byl nekdy v Rusku nebo Belorusku? Myslim, ze v tomto pripade by Vam mohla stacit Ukrajina,aby jste si usetril cestovni vydaje a vysledek je stejny. A na druhou stranu, mel jste moznost vest napr.v Nemecku pravni spor,ze jste tak presvedceny o nezavadnosti jejich pravniho systemu a Justice?

0/0
10.11.2009 12:56

Rokoko12

Re: Lisabon, jó Lisabon...

Oprava:Eurohujery-ackoli vyznam je vzdy stejny.

0/0
10.11.2009 12:59

pavev1

Re: Lisabon, jó Lisabon...

R^R^R^

0/0
10.11.2009 13:39

12mmmm12

Jde o pojem spalovna,

pokud na to posadím turbínu a dělám el. energii tak je to elektrárna a potažmo teplárna! A pokud se shodneme že nějaká el energie je nutná, tak topit pod kotlíkem je asi lepší bordelem něž hnědym uhlím. ;-D;-D;-D

0/0
10.11.2009 10:15

pavlikrumbur

Re: Jde o pojem spalovna,

Jde o to, zda nám záleží také na zdraví obyvatel. Pokud ano, je budování spaloven problém, protože značnou část toxických látek prostě nespálíte (natož proměníte v CO2 nebo vodu - to nejde bez jaderné reakce) a filtry neodfiltrují vše, respektive pokud odfiltrují vše až na zanedbatelnou menšinu je to pro společnosti moc drahé. Takže budeme vlastními těly filtrovat nebezpečné látky vyprodukované v Německu a rozdíl ve financích si užije podnikatel žijící většinu roku v Kalifornii. Já to prostě a jednoduše takto nechci.

0/0
10.11.2009 10:24

12mmmm12

Re: Jde o pojem spalovna,

No když tam budeš pálit hnědé uhlí, budeš na tom stejně, ale spíš hůř. A jak píši někde se holt el. energie a teplo dělat musí. Absolutně největší znečišťovatelé jsou lokální topeništěRvRvRv

0/0
10.11.2009 10:34

pavlikrumbur

Re: Jde o pojem spalovna,

Ano, a proto je současný vývoz elektřiny roven produkci temelína. Počet zdrojů elektrické energie je roven zájmu velkých lobbujících společností. A se spalovnami je to totéž. Nevznikají protože potřebujeme elektřinu, vznikají, protože na tom chce někdo hodně vydělat. Ale ať si po libosti vydělává, ovšem jen tím, co nebude nebezpečné a škodlivé pro ostatní. Já nechci svým zhoršeným zdravím vydělávat pro zisk někomu jinému. Váš argument je stejný, jako když kuřák, který Vám kouří pod nosem řekne, ale vždyť auta stejně znečišťují ovzduší, tak ty mé cigarety už vydržíte. Je to ono typické zloděj volá chyťte zloděje.

0/0
10.11.2009 10:41

buzzfuzz

Re: Jde o pojem spalovna,

A me je zase milejsi, kdyz se odpad za penize vozi do spalovny nez kdyz ho skopcaci vozi pres hranice a rozhazuji po lesich, popripade cele kamiony vysypo do CHKO.

0/0
10.11.2009 11:52

pavev1

Re: Jde o pojem spalovna,

Nelepší je odpad na skládce, která se zakryje zeminou a osází. Lepší PET bordel v zemí než spálený v ovzduší.  V zemi se s tím nic neděje.

0/0
10.11.2009 13:42

(gbd)

Re: Jde o pojem spalovna,

Dovolím si nesouhlasit. Že se z "PET-flašky" něco do okolí dostává se může přescědčit každý, kdo v ní nechá dost dlouho nějaký nápoj co je víc než voda. Že takové "rozpuštění PET-flašky" trvá dlouho je spíš nevýhoda. Zato při spálení za vysokých teplot toho kromě CO2 a vody mnoho nezbyde (a to ještě vstupují do hry odlučovače).

0/0
10.11.2009 13:59

pipi02

A můžeme vyvážet odpad do Německa?

?

0/0
10.11.2009 10:13

12mmmm12

Re: A můžeme vyvážet odpad do Německa?

Můžem ale finančně se to nevyplatí ;-D;-D;-D

0/0
10.11.2009 10:16

Kartony

Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

Teplota spalování musí být tak vysoká, že se všechny zplodiny spálí a ven jde jenom čistý vzduch, CO2 a vodní pára. Za spalování odpadů Němci platí a tím spalováním se ještě získává teplo. Je to ekologické.

0/0
10.11.2009 9:56

briza

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

A proto se odpad bude vozit k nam misto aby byl bez zbytecne vyplytvane energie na prepravu spalen v Nemecku. Zkus jeste tu Budulinkovi. :-/

0/0
10.11.2009 10:01

killy

Ale Šmudlo, nesmíš všemu, co říkáš, úplně věřit !

;-D

0/0
10.11.2009 10:03

libynn

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

;-D

0/0
10.11.2009 10:10

pavlikrumbur

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

Pokud má ze spalovny vycházet pouze vodní pára, čistý vzduch a CO2 (CO2 je mimochodem součástí čistého vzduchu), pak musí ve spalovně docházet k jaderným reakcím. Jenom jadernou reakcí totiž dosáhnete proměny nějakého prvku na prvek jiný. Voda je H2O, vzduch dusík, kyslík a CO2 + nějaké ty vzácné plyny no a co se asi stane s rtutí se sírou s dioxiny? Buď jdou komínem do ovzduší nebo ta spalovna dokázala zázrak. Tož tak.

0/0
10.11.2009 10:18

buzzfuzz

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

Vetsina odpadu je organickeho puvodu, proto pri dokonalem spaleni opravdu vznikne jen voda a CO2 (zaklady organicke chemie pro 8.rocik ZS). Co se tyce tezkych kovu ty patri mezi nebezpecne odpady a nespaluji se, ale skladkuji na skladkach nebezpecneho odpadu. To minimalni mnozstvi, ktere je vazane ve slouceninach je ze spalovny odvazeno ve forme popela a skladkovano jako nebezpecny odpad

0/0
10.11.2009 11:56

pavlikrumbur

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

No nevím, jak souvisí Vaše studium chemie na ZŠ s faktem, že pokud máte i v organické sloučenině atom síry nebo jakýkoliv jiný atom, tak pokud nedojde k jaderné reakci, zůstane Vám po spálení zase ten atom síry nebo ten jiný atom. Prvky se mezi sebou bez jaderných reakcí nemění. Takže pokud tam je jen ten uhlík a vodík v pohodě a máte pravdu, ale pokud je tam i něco jiného pravdu nemáte.

0/0
10.11.2009 18:24

vasapro

Re: Spalovny vyrábějí teplo a jsou ekologické

pche :-/ ... a proto spalovny stavi v pohranici nebo vozi bordel k nam a plati tak naklady spojene s dopravou... zrejme ze soucitu aby podporili nasi ekonomiku ... mily pane bud jste neuveritelny naiva nebo placeny propagator Rv:-/

0/0
10.11.2009 10:25

Xladi

Odpad je surovina

která má výhřevnost podobnou hnědému uhlí a dá se u ní postavit turbína a vyrábět elektřina. Spalovny mají sofistikované odlučovače, že nevypouštějí toxické látky, protože se vše spaluje při vysokých teplotách. A rozhodně je lepší odpad spalovat než vozit na skládky a za pár let ho těžit jako energetickou surovinu, protože to tak jednou bude to si zapamatujte. Lidi co vidí barák kde se spaluje bordel jsou samozřejmě proti ale možná by si měli zajít na exkurzi, která se dá samozřejmě dohodnout. Dovědí se tam spousty nových věcí.

0/0
10.11.2009 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.